Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Felsägningar

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Felsägningar
    Postad: 27-maj-2008 vid 15:36
Vet inte om det har funnits någon liknande tråd innan; hittade inget när jag sökte i alla fall.

Men, men. Jag är säker på att vi alla har hört fel någon gång när karaktärerna i filmerna har sagt någon av sina repliker - vi har hört en sak men egentligen menade de något helt annat. Vad sägs om att dela med sig av dem? Jag tycker alltid det är roligt att höra om sådant i alla fall LOL

Jag kommer på två stycken som jag och min bror "hörde" när vi bar mindre:
Ur Pocahontas, när indianerna anfaller nybyggarnas läger och Radcliffe skriker: "Vildar! Det är ett bakhåll! Till vapen!"
Det som jag väldigt länge hörde var: "Vildar! Det är det badkar! Till vapen!"
Jag var mycket förvirrad över det kommer jag ihåg xP

Den andra är ur Mulan, när Shan Yu har kidnappat kejsaren och ber sina medhjälpare att "Vakta dörren!". Min bror hörde alltid "Akta dörren!".
 Intressant xP

Kommer jag på fler skriver jag ner dem... Så, har ni några? :)
Save 2D-animation!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2008 vid 21:17

En favorit bland mina egna feluppfattningar kommer från Lejonkungen. När Mufasa ligger risigt till och Zazu är virrig och säger "Vad gör jag? Jag hämtar hjälp! Det gör jag! Jag hämtar hjälp!" så hörde jag istället "Vad gör jag? Jag hämtar ägg! Det gör jag! Jag hämtar ägg!"LOL Jag blev väldigt förvirrad och kunde för mitt liv inte begripa varför han skulle hämta ägg. LOL

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2008 vid 21:48
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Jag blev väldigt förvirrad och kunde för mitt liv inte begripa varför han skulle hämta ägg. LOL

Han kunde väl inte tänka på fastande mage ^_
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media