Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten & Odjuret - DVD

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Skönheten & Odjuret - DVD
    Postad: 04-oktober-2004 vid 19:51

Tänkte bara skriva och fråga här om det är någon som har stött på samma problem som jag med DVDn Skönheten och Odjuret...;

När den kom ut så köpte jag den online... allt funkade perfekt tills jag kom till ett scenbyte i slutet av filmen. Då stannade filmen plötsligt och gick tillbaka till menyn. Trodde det var något fel på just min film, så jag fick byta ut den mot en ny. Samma problem med den. Skickade tillbaks och fick en ny. Samma problem. Till slut så tröttnade jag och valde en annan film istället. Men eftersom jag gillar Skönheten & Odjuret väldigt mycket, så ville jag ha den ändå... köpte den därför lite senare på en vanlig affär. Till min besvikelse så var det självklart samma problem med den DVDn  Men beslöt mej för att behålla den ändå, eftresom jag så gärna ville ha filmen. Har även testat den på ett par andra dvd spelare (för att se om det var min dvd spelare det var fel på), men det var samma problem på de jag testade. Jag har ju en vanlig Philips DVD, och de brukar ju vara bra...

Som sagt, är det någon som har stött på samma problem som jag? Fattar inte vad det är för fel =( Undrar om det skulle vara annorlunda med 2-disc utgåvan?

 



Ändrad av Sandra
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2004 vid 20:09
Jag har inte stött på det problemet, å andra sidan tror jag aldrig att jag har spelat upp min skönheten och Odjuret-DVD på vår DVD-spelare till Tv:n, utan bara på datorn, för när jag köpte den hade jag bara DVD-spelare på datorn. Däremot har jag ett flertal gånger spelat Collectors Edition på tevens DVD-spelare utan några som helst komplikationer.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2004 vid 20:20

Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag har inte stött på det problemet, å andra sidan tror jag aldrig att jag har spelat upp min skönheten och Odjuret-DVD på vår DVD-spelare till Tv:n, utan bara på datorn, för när jag köpte den hade jag bara DVD-spelare på datorn. Däremot har jag ett flertal gånger spelat Collectors Edition på tevens DVD-spelare utan några som helst komplikationer.

 

Okej..hmm..kanske är annorlunda i datorn då... Om jag kollar upp vilken scen det var, tror du att du skulle kunna testa din då?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2004 vid 20:42
Det kan jag göra


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 07:19
Postad av Sandra Sandra skrev:

Tänkte bara skriva och fråga här om det är någon som har stött på samma problem som jag med DVDn Skönheten och Odjuret...;

När den kom ut så köpte jag den online... allt funkade perfekt tills jag kom till ett scenbyte i slutet av filmen. Då stannade filmen plötsligt och gick tillbaka till menyn. Trodde det var något fel på just min film, så jag fick byta ut den mot en ny. Samma problem med den. Skickade tillbaks och fick en ny. Samma problem. Till slut så tröttnade jag och valde en annan film istället. Men eftersom jag gillar Skönheten & Odjuret väldigt mycket, så ville jag ha den ändå... köpte den därför lite senare på en vanlig affär. Till min besvikelse så var det självklart samma problem med den DVDn  Men beslöt mej för att behålla den ändå, eftresom jag så gärna ville ha filmen. Har även testat den på ett par andra dvd spelare (för att se om det var min dvd spelare det var fel på), men det var samma problem på de jag testade. Jag har ju en vanlig Philips DVD, och de brukar ju vara bra...

Som sagt, är det någon som har stött på samma problem som jag? Fattar inte vad det är för fel =( Undrar om det skulle vara annorlunda med 2-disc utgåvan?

 

 

Så många gånger som du har bytt/köpt så ska du vara glad att du har den! :P jag kan inte ens hitta den (helt Slut hos filmbolaget!!) :(

Men det där felet ligger säkert i varje DVD Skönheten och Odjuret. Det är säkert nått som gick fel när filmen gjored på DVD. Skulle inte alls förvåna mig ifall alla andra hade samma problem. För du har ju bytt/köpt några ggr, plus att du har spelat upp den på olika DVD-spelare. Då måste det vara nått fel på själva DVD-filmen.

PS Nån som har Skönheten & Odjuret till salu (HÖR AV ER!!).

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 08:30
Det finns en till salu på Tradera.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 14:39

Postad av Daniel Daniel skrev:

Det kan jag göra

Väldigt snällt av dej! Det är i scenbytet mellan scen 19 och scen 20. Precis efter att Lumiere pussat Clocksworth på kinden...

Om jag spolar över scenbytet så funkar det (den går inte tillbaka till menyn då), men om jag tittar som vanligt så ska det minsann inte funka

Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 14:43
Postad av x_emir_x x_emir_x skrev:

Så många gånger som du har bytt/köpt så ska du vara glad att du har den! :P jag kan inte ens hitta den (helt Slut hos filmbolaget!!) :(

Men det där felet ligger säkert i varje DVD Skönheten och Odjuret. Det är säkert nått som gick fel när filmen gjored på DVD. Skulle inte alls förvåna mig ifall alla andra hade samma problem. För du har ju bytt/köpt några ggr, plus att du har spelat upp den på olika DVD-spelare. Då måste det vara nått fel på själva DVD-filmen.

PS Nån som har Skönheten & Odjuret till salu (HÖR AV ER!!).

Mvh - Emir

Jag är inte missnöjd över att ha filmen såklart. Önskar bara att den kunde fungera normalt. Förstår att det är frustrerande när du inte hittar den =( Jag har själv problem med att hitta Tarzan och Snövit. Jag kan tipsa dej om att köpa Peter Pan illa kvickt om du inte redan har gjort det, för den håller också på att försvinna. Nu har även båda Fantasia filmerna försvunnit också. Hann inte skaffa dem heller

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 15:17
Postad av Sandra Sandra skrev:

Väldigt snällt av dej! Det är i scenbytet mellan scen 19 och scen 20. Precis efter att Lumiere pussat Clocksworth på kinden...

Om jag spolar över scenbytet så funkar det (den går inte tillbaka till menyn då), men om jag tittar som vanligt så ska det minsann inte funka



Jag har nu kollat på DVD:n på min tv, men det fugerade som det skulle. Dock märkte jag att det ställe som du beskrev är det ställe som skivan byter skikt och då uppstod en lite paus (½ sekund), och det är bara normalt.

Vilken upplaga har ditt exemplar?
För att se det kolla på skivans nav på undersidan och kolla efter en text som går efter följande mönster X*****.* (där * är ett tal mellan 0-9). Jag har X58791.1
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 15:40

Postad av Daniel Daniel skrev:


Jag har nu kollat på DVD:n på min tv, men det fugerade som det skulle. Dock märkte jag att det ställe som du beskrev är det ställe som skivan byter skikt och då uppstod en lite paus (½ sekund), och det är bara normalt.

Vilken upplaga har ditt exemplar?
För att se det kolla på skivans nav på undersidan och kolla efter en text som går efter följande mönster X*****.* (där * är ett tal mellan 0-9). Jag har X58791.1

Underligt... verkar som att jag har samma upplaga som dig också. Det står X58791.1 D6A/L0 01 för att vara exakt. Står det där sistnämnda på din också? Tack för hjälpen än en gång!

Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 15:44

Hej Sandra!! :)

Joo! men kolla upp med Daniel här, så kanske ni kommer fram till nått (Om Den Där Scenen). Jag brukar också ha filmer som stannar upp för att skivan ska byta skikt och sånt händer. Men att din skiva återgår till menyn är helt konstigt/tråkigt! :( Jag ska få "tarzan" av en tjejkompis!! wieee!! :) Jag samlar bara klassiker från nr30 och uppåt. För det är knappast möjligt att få dem där gamla disney klassikerna. Så jag börjar min samling från 90-talet och uppåt! ;)     Men tack för tipset!! :) Försök och fixa det där nu!! Ha det!!

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 15:52
Postad av Sandra Sandra skrev:

Underligt... verkar som att jag har samma upplaga som dig också. Det står X58791.1 D6A/L0 01 för att vara exakt. Står det där sistnämnda på din också? Tack för hjälpen än en gång!



Det sista stämmer också med min.
Du har inte testat att köra den på en dator, eller på en nyare dvd-spelare?


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 18:05
Hur gamal är din DVD-spelare Sandra, precis som Daniel antyder har vissa äldre DVD-spelare problem med allt från himmel till jord.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 18:35

Kommer ärligt talat inte ihåg exakt när jag köpte den. Runt 2001 skulle jag tro,...tror ni att den kan vara för gammal då? Vilka typer av dvd spelare har ni, och hur gamla är de? Jag ska ta och testa filmen i datorn också. tack för tipset!

Emir - Varför samlar du bara på de nya klassikerna? De flesta äldre går ju fortfarande att köpa :) Många finns på kampanj på discshop för bara 149kr /st. Hur bra som helst

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 19:52
Postad av Sandra Sandra skrev:

Kommer ärligt talat inte ihåg exakt när jag köpte den. Runt 2001 skulle jag tro,...tror ni att den kan vara för gammal då? Vilka typer av dvd spelare har ni, och hur gamla är de? Jag ska ta och testa filmen i datorn också. tack för tipset!

Emir - Varför samlar du bara på de nya klassikerna? De flesta äldre går ju fortfarande att köpa :) Många finns på kampanj på discshop för bara 149kr /st. Hur bra som helst



Ifall det funkar på datorn kan du utgå från att DVD-spelaren är antingen föråldrad eller helt enkelt för dålig. Man ska aldrig snåla och köpa nån billig skit sak. Jag vet, min spelare är helt värdelös. Filmerna hackar, ljudet kommer och går och bilden är grynig. Det förtar ju en del av upplevelsen.
 

Ändrad av Proximus
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2004 vid 20:39
Postad av Sandra Sandra skrev:

Emir - Varför samlar du bara på de nya klassikerna? De flesta äldre går ju fortfarande att köpa :) Många finns på kampanj på discshop för bara 149kr /st. Hur bra som helst

Hej Sandra! ;)

Jag vet inte faktiskt! Dem flesta har utgått! Sen kostar det en del att fixa fram dem där 30st ;) Mina favoriter ligger från nr30 och uppått ändå! :P Ha det bra!!

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2004 vid 02:54
Okej, nu är jag säker på att det är min dvd-spelare som är kaputt. Fick Pinocchio idag, och samma sak hände med den
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2004 vid 08:46
Bara att inhandla en ny då.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2006 vid 12:12
Om man vill köpa 2- disc versionen av skönheten och Odjuret måste man göra det över internet eller? Jag menar de "utländska samlarutgåverna" kommer inte i valiga affärer?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2006 vid 14:45
Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

Om man vill köpa 2- disc versionen av skönheten och Odjuret måste man göra det över internet eller? Jag menar de "utländska samlarutgåverna" kommer inte i valiga affärer?

Visst finns det en del svenska butiker som säljer importerade DVD-skivor.

Men Skönheten och odjuret var ett specialfall. Den engelska deluxeutgåvan (med svensk text) distribuerades via de vanliga säljkanalerna i Sverige, parallellt med enkeldiscutgåvan. Därför gick det på sin tid bra att köpa den i vanliga butiker i Sverige. Numera är den utgången och slutsåld så gott som överallt. Man hör ibland om folk som har turen att hitta osålda exemplar på någon butikshylla. Det blir dock alltmer sällsynt, så om man vill ha tag på Skönheten och odjuret idag får man räkna med att betala en bra slant för ett begagnat exemplar.
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2006 vid 19:12
Jag undrar när Skönheten och Odjuret släpps igen?

Jag lever för staden.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2006 vid 20:22
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Jag undrar när Skönheten och Odjuret släpps igen?

Det lär dröja några år. Disneys engelska websajt anger två olika årtal, 2009 respektive 2012. Men planer som ligger så långt fram i tiden får man väl se som högst preliminära. De kan hinna ändras både en och två gånger innan dess.


Ändrad av Anders M Olsson - 06-maj-2006 vid 20:29
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media