Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Filmhyllan

 Svara Svara Sida  123 4>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Filmhyllan
    Postad: 22-mars-2008 vid 17:49
Hur har ni era dvder i hyllan ? Jag har mina filmer under olika kategorier. Jag har satt lappar under med kategoritexter. Te.x Disneyklasikerna och Disneyövrigt.

Disneyklassikerna

Askungen (12)
Alice i Underlandet (13)
Peter Pan (14)
Lady och Lufsen (15)
Törnrosa (16)
Djungelboken (19)
Aladdin (31)
Lejonkungen (32)
Pocahontas (33)
Ringaren i Notredame (34)
Herkules (35)
Mulan (36)
Tarzan (37)
Kejsarens Nya Stil (38)
Atlantis (40
Lilo och Stich (41)
Skattkammarplaneten (42)
Björnbröder (43)
Kogänget (44)


Disney Övrigt

Uppföljarna
Disney Prinsess filmerna
m.m

Jag ska skaffa fler numrerade klassiker. Jag har nu gjort mig av med alla vhs filmer jag har.

Ändrad av disney_girl - 22-mars-2008 vid 17:51
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2008 vid 12:10
jag är nog mer en ny börjare jag har bara björn bröder, askungen och den lilla sjöjunfrun :) så de står till sammans SmileSmileSmile
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2008 vid 14:01

jag har mina i en hylla med klassiker för sej, sedan Pixar, uppföljare, Disney Treasures, spelfilmer, och övriga Musse och gänget filmer..bland annat julfilmerTongue



Ändrad av Art_of_Minnie - 11-januari-2010 vid 20:32
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2008 vid 18:56
Jag har bara klassikerna, så några underkategorier behövs inte. Klassikerna är givetvis ordnade i nummerordning (oavsett dvd eller vhs. Målet är förstås att ha alla på dvd.). Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2008 vid 19:25
Kommer nog skaffa dom flesta filmerna på dvd.

Ändrad av disney_girl - 23-mars-2008 vid 19:40
Till toppen
Aladdin_Abu View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Aladdin_Abu Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2008 vid 20:25
Har börjat att skaffa disneyklassikerna på DVD, Fast jag tänker nog skippa de tidigare filmerna som " Pank och Fågelfri " och " The three caballeros "(Osäker på stavningen).
"ibland klär jag mig som en stadsbo! För att koppla bort palatslivet!"
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 10:46
Mina klassiker står i nummerordning och efter dem kommer uppföljarna och efter dem alla andra filmer XD
Älska Disney
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 19:48
Postad av Mikka Mikka skrev:

Mina klassiker står i nummerordning och efter dem kommer uppföljarna och efter dem alla andra filmer XD


Vilka nummer har du ?
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 20:35
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Mikka Mikka skrev:

Mina klassiker står i nummerordning och efter dem kommer uppföljarna och efter dem alla andra filmer XD


Vilka nummer har du ?
 
Jag har alla klassiker förutom 1, 2, 3, 16, 17, 24, 30 och 38. Fast 17 och 24 finns ju ute i affärerna nu, så dem får jag skaffa XD
 
 
Älska Disney
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2008 vid 21:10
Postad av Mikka Mikka skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Mikka Mikka skrev:

Mina klassiker står i nummerordning och efter dem kommer uppföljarna och efter dem alla andra filmer XD
Vilka nummer har du ?

 

Jag har alla klassiker förutom 1, 2, 3, 16, 17, 24, 30 och 38. Fast 17 och 24 finns ju ute i affärerna nu, så dem får jag skaffa XD

 

 


Ska du ha alla nummer ? Jag kommer skaffa så många nummer som möjligt.
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2008 vid 21:19
[/QUOTE]
Ska du ha alla nummer ? Jag kommer skaffa så många nummer som möjligt. [/QUOTE]
 
Ja, jag hade tänkt att skaffa alla nummer i alla fallWink Samlar du bara på klassikerna eller samlar du på uppföljarna med?
 
Älska Disney
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2008 vid 21:24
Postad av Mikka Mikka skrev:

Ska du ha alla nummer ? Jag kommer skaffa så många nummer som möjligt. [/QUOTE]
 

Ja, jag hade tänkt att skaffa alla nummer i alla fallWink Samlar du bara på klassikerna eller samlar du på uppföljarna med?

 
[/QUOTE]

Jag kommer nu börja samla igen på klassikerna. Min syster fick alla VHS banden.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 17:04
Jag har nästan alla Disney filmer men på vhs, skulle gärna vilja höra orginalen så jag ska börja köpa dem på dvd nu.SmileSmileSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 21:26
Jag har ett ganska udda sätt att sortera på. Ofta på något långsökt och till stor del lite ologiskt (för alla andra ^_^) . Om man kollar på helheten av min filmsamling så är min filmsamling indelad på följande sätt:

Disney
 - Klassiker (nummerordning)
 - Pixar (kronologiskt)
 - Uppföljare (inköp)
 - Övrigt Animerat (efter känn)
 - Walt Disney Treasure och kortfilmer (WDT och ehh..de andra)
 - Delvis Animerade filmer (bra fråga)
 - Mupparna (även några some inte producerats av Disney) (muppig ordning)
 - Spelfilmer (så kronologiskt som möjligt)
Övriga
 - Skådespelare/Regissör
 - filmsmak
 - Klassiker
 - Icke englskspråkiga filmer (Franska, japanska och kinesiska)
 - TV-serier
 - Huller om buller
 (detta är i stora drag..jag drar mig inte för att kila in en film lite var stans ^_^)


Min%20filmhylla

+ Några fler WDT som inte hunnit ställas up
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 21:58
(Till Daniel) Du måste ha samlat länge. Det ser snyggt ut med alla nummer i rätt ordning. När började du samla ? Har du köpt Askungen 3 Nya Micke och Molle utgåvan nyligen ? Eftersom att du har bägge utgåvorna av Micke och Molle. Både äldre och nyutgåvan. Ska du skaffa nyutgåvorna av Robin och och Aristocats ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 22:41
sedan 2001 tror jag. Askungen 3 och Micke och Molle skaffade jag när de kom ut.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
H3LL53KKA View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera H3LL53KKA Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2008 vid 09:11
Har mina i ett glas skåp med belysning,med nalle puh bok stöd! I numrerad ordning =) ...Fattas 5 st klassiker för mig , och alla mina klassiker är i oöppnat skick =) dvs plasten är kvar!

Ändrad av H3LL53KKA - 29-mars-2008 vid 09:14
Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2008 vid 10:02
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag har ett ganska udda sätt att sortera på. Ofta på något långsökt och till stor del lite ologiskt (för alla andra ^_^) . Om man kollar på helheten av min filmsamling så är min filmsamling indelad på följande sätt:

Disney
 - Klassiker (nummerordning)
 - Pixar (kronologiskt)
 - Uppföljare (inköp)
 - Övrigt Animerat (efter känn)
 - Walt Disney Treasure och kortfilmer (WDT och ehh..de andra)
 - Delvis Animerade filmer (bra fråga)
 - Mupparna (även några some inte producerats av Disney) (muppig ordning)
 - Spelfilmer (så kronologiskt som möjligt)
Övriga
 - Skådespelare/Regissör
 - filmsmak
 - Klassiker
 - Icke englskspråkiga filmer (Franska, japanska och kinesiska)
 - TV-serier
 - Huller om buller
 (detta är i stora drag..jag drar mig inte för att kila in en film lite var stans ^_^)


Min%20filmhylla

+ Några fler WDT som inte hunnit ställas up


Oj! Det var sannerligen inte dåligt samlat inte! Själv samlar jag på Disney-klassikerna och saknar i nuläget 1, 2, 3, 16, 30 och 38. Men det känns helt okej, 16 kommer i år och 2 kommer nästa år.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2008 vid 10:04
Postad av H3LL53KKA H3LL53KKA skrev:

... och alla mina klassiker är i oöppnat skick =) dvs plasten är kvar!


Vad är det för mening med det? Det är ingenting som kommer att öka i värde egentligen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2008 vid 11:17
Åh herre gud vad mycket filmer du har Daniel. Jag har många av disneyklassikerna men hur i h****** har du haft råd med alla de andra disneyfilmerna? Vunnit på bingolotto 10 ggr? :P Jag är verkligen impad!!!
 
http://venschla.webblogg.se/1198578404_mina_disneyklassiker.html (min disneyklassikersamling + att jag nu har The Three Caballeros)
Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2008 vid 12:15
Jag har i min samling: 12 13 14 15 16 18 19 20 31 32 33 34 35 36 37 39 40 41 42 43 44.

Ska sedan skaffa 22 23 24 25 26 27 29. Ska börja med de filmer som är mellan Törnrosa och Aladdin.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2008 vid 16:47
Postad av Mufasa Mufasa skrev:

Åh herre gud vad mycket filmer du har Daniel. Jag har många av disneyklassikerna men hur i h****** har du haft råd med alla de andra disneyfilmerna? Vunnit på bingolotto 10 ggr? :P Jag är verkligen

Visst har man lagt ut mycket pengar på Filmer, men det är ju fler utspritt på flera år så så fasansfullt mycket pengar blir det ju inte per år om man säger så. Många bäckar små ^_^ (man drunknar inte). och alla gamla spelfilmer har faktiskt varit billiga i inköp.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 14:31
Hur ofta köper ni disneyfilmer ?
Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 14:32
Det är väldigt coolt i alla fall Thumbs%20Up
Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 15:13
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Hur ofta köper ni disneyfilmer ?


Jag började samla mina disney-klassiker på dvd sommaren 2007, så den sommaren köpte jag disney-filmer väldigt tätt. Nu satsar jag på att skaffa de sista, vilket då blir när de kommer ut, så inte så ofta. Övriga disney-filmer, kanske 1-3 gånger i halvåret?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 19:00
i går köpte jag en stor box med 20 disney klassiker. Den innehöll klassikerna #:4,13,18,20,21,22,23,25,26,27,29,33,34,35,36,37,39,48,42,43. Boxen heter disney classics box. Den är verkligen fantastisk. Man fick också med två disney konstryck när man köpte den. Har nu bestämt mej att samla alla nummer.
 
 


Ändrad av Art_of_Minnie - 11-januari-2010 vid 20:34
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 19:03
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 19:13
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Här är boxen jag köpte!




Vad kul Vilka av er andra har denna box ? Jag har den inte. Jag kommer att köpa filmerna separat.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 20:33
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag har ett ganska udda sätt att sortera på. Ofta på något långsökt och till stor del lite ologiskt (för alla andra ^_^) . Om man kollar på helheten av min filmsamling så är min filmsamling indelad på följande sätt:

Disney
 - Klassiker (nummerordning)
 - Pixar (kronologiskt)
 - Uppföljare (inköp)
 - Övrigt Animerat (efter känn)
 - Walt Disney Treasure och kortfilmer (WDT och ehh..de andra)
 - Delvis Animerade filmer (bra fråga)
 - Mupparna (även några some inte producerats av Disney) (muppig ordning)
 - Spelfilmer (så kronologiskt som möjligt)
Övriga
 - Skådespelare/Regissör
 - filmsmak
 - Klassiker
 - Icke englskspråkiga filmer (Franska, japanska och kinesiska)
 - TV-serier
 - Huller om buller
 (detta är i stora drag..jag drar mig inte för att kila in en film lite var stans ^_^)


Min%20filmhylla

+ Några fler WDT som inte hunnit ställas up
 
Var hittade du alla disney treasures Daniel? de tjocka?Big%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 21:18
jag har Köpt dem från USA
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media