Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen - Soundtrack CD

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lejonkungen - Soundtrack CD
    Postad: 06-mars-2008 vid 18:15
Vilka soundtrack har ni ?

Jag har Svenska Lejonkungen - Specialutgåva
(Där Morgonrapport är med)

The Lion King Collection

Original Soundtrack The Lion King
(Frambilden är på Simba på Lejonklippan)

Rythm Of The Pride Lands

Sånger som har med filmen att göra

Te.x

The Lion Sleeps Tonight
Hakuna Matata (Annan version)
videon till den finns på extra på Lejonkungen dvdn)

Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2008 vid 20:03

Jag har samma soundtrack som du fast nerladdad då :P

Alla låtarna i Lejonkungen äger verkligen! Skulle inte klara mig utan soundtracket.
Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2008 vid 20:49
Älskar musiken till denna film. Speciellt Hans Zimmers score. (Bakgrundsmusiken)
Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2008 vid 21:41
Ja, jag håller med!! Ibland när jag är på "de humöret" så börjar jag till och med gråta :P
Jag är så rädd för att jag ska tröttna på musiken så jag försöker att inte lyssna på det så mycket, haha, såklart kommer jag aldrig att tröttna men det är inte värt att riskera något.
 
Ett av världens bästa soundtrack skulle jag vilja säga!
Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2008 vid 22:11
Jag skulle verkligen vilja ha soundtracken, men vart får man tag på dom? Affärerna på denna lilla ö har dom inte hemma och dom tar inte hem dom heller....Censored
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2008 vid 22:25
Kommer väl antagligen att få lite sk*t för detta men ändå :)
 
Jag tycker personligen att Lejonkungens soundtrack är på tok för överskattat, bara för att Elton John skrev musiken är det den bästa musiken någonsin... missta mig inte jag älskar musiken! Men som jag nämt i en tidigare tycker jag hela filmen är en smula överskattad, men den är underbar både filmen och musiken och introt är jätte vackert men det finns bättre i mína ögon...
 
Ciao: )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2008 vid 22:54
Postad av Mufasa Mufasa skrev:

Jag har samma soundtrack som du fast nerladdad då :P


Alla låtarna i Lejonkungen äger verkligen! Skulle inte klara mig utan soundtracket.



Vilket har du ? Svenska eller engelska ? Jag har bägge. Engelska soundtracket då Simba står på klippan och tittar upp mot himmelen. Svenska är Specialutgåve versionen där Morgonrapport är med. Orangeröd frambild.
Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2008 vid 12:45

Eftersom jag har laddat ner låtarna från Limewire så har jag inga fodral utan bara låtarna. Skulle gärna vilja ha dom "på riktigt" men tycker det är lite slöseri med pengar efterom jag helst vill lyssna på låtarna och inte se omslaget.

Men när jag får lite mer pengar så ska jag nog ta och köpa dom båda Smile
Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2008 vid 12:49
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Kommer väl antagligen att få lite sk*t för detta men ändå :)
 
Jag tycker personligen att Lejonkungens soundtrack är på tok för överskattat, bara för att Elton John skrev musiken är det den bästa musiken någonsin... missta mig inte jag älskar musiken! Men som jag nämt i en tidigare tycker jag hela filmen är en smula överskattad, men den är underbar både filmen och musiken och introt är jätte vackert men det finns bättre i mína ögon...
 
Ciao: )
 
 
Nej, nej , nej, nu håller jag inte med dig alls. För en gång skull så är en bra sak INTE överskattat. Soundtacket har en sån variation. Spelar roll vem som gjort musiken, den är fantastisk, ett av jordens underverk :P
Jag kan inte komma på någonting bättre i alla fall, men vi alla tycker olika. Mulan musiken är dock i ungefär samma klass.
Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2008 vid 13:03
Hehe, jag förstod att någon skulle reagera LOL
 
Men visst musiken är varierande och underbar, men det finns bättre och det verkar inte som om det finns någon bättre disney film ( i alla fall om man lyssnar på de jag känner ) vilket det gör... men visst den är underbar så jag säger inget annatSmile
 
Mulans musik är sååå mkt bättre på engelska, skrattar varje gång jag hör "det ska nog bli män av er nu" på svenska, Hahaha xD
 
"Nu får det bli allvar! Hunnerna ska bort" LOL
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2008 vid 17:44
Jag har soundtracket både på svenska och på engelska. På svenska cdn så är bakgrundsmusiken (Scoret) Hyenorna med. Men på original soundtracket (engelska så är inte just det skivspåret med) Varför är det så tro ?

(Spår på engelska utgåvan)

This Land
To Die For
Under The Stars
King Of Pride Rock

(bakrundsmusiken)

Svenska Soundtracket

Vårt Land
Värd Att Dö För
Hyenorna
Under Stjärnorna
Lejonklippans Konung

(bakrundsmusiken)
Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2008 vid 17:57
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Hehe, jag förstod att någon skulle reagera LOL
 
Men visst musiken är varierande och underbar, men det finns bättre och det verkar inte som om det finns någon bättre disney film ( i alla fall om man lyssnar på de jag känner ) vilket det gör... men visst den är underbar så jag säger inget annatSmile
 
Mulans musik är sååå mkt bättre på engelska, skrattar varje gång jag hör "det ska nog bli män av er nu" på svenska, Hahaha xD
 
"Nu får det bli allvar! Hunnerna ska bort" LOL
 
Haha såklart jag reagerar på något som jag tycker ät så självklart Wink
 
Nej jag tycker faktiskt att Mulans soundtrack funkar lika bra på engelska som på svenska. Det kan dock bero på att jag såg den filmen miljoner gånger när jag var yngre och då på svenska, så jag har liksom vant mig vid den svenska versionen. Vad är det egentligen för fel med den svenska texten?! Jag tycker den är lika nördig på svenska som på engelska Tongue
Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2008 vid 18:29
Sett ur ett rent underhålningsvärdes perspektiv är antagligen "män av er nu" den bästa översättningen..... någonsin.

Ändrad av Proximus - 10-mars-2008 vid 18:31
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 00:46
Postad av Proximus Proximus skrev:

Sett ur ett rent underhålningsvärdes perspektiv är antagligen "män av er nu" den bästa översättningen..... någonsin.
 
visst är det än bra översättning men är ledsen pallar den inte på svenska, fast jag älskar låten på engelska den spelar jag sönder i min mp3 LOL
kanske för att jag inte såg Mulan så mkt som liten och nu på senare tid sett den på engelska men strunt i det, alla är olika och tack gud för de! Big%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 13:25
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Proximus Proximus skrev:

Sett ur ett rent underhålningsvärdes perspektiv är antagligen "män av er nu" den bästa översättningen..... någonsin.
 
visst är det en bra översättning
 

Läs mitt inlägg igen, ....... långsamt.



Ändrad av Proximus - 11-mars-2008 vid 13:25
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 13:30
Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Proximus Proximus skrev:

Sett ur ett rent underhålningsvärdes perspektiv är antagligen "män av er nu" den bästa översättningen..... någonsin.
 
visst är det en bra översättning
 

Läs mitt inlägg igen, ....... långsamt.

 
 
Oj! Pinsamt läge!Embarrassed ( för mig)Tongue
 
okej... jag fattar, hade lite svårt att tyda svaret så jag körde vad jag trodde:-) hehe, Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 14:51
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Älskar musiken till denna film. Speciellt Hans Zimmers score. (Bakgrundsmusiken)
 
Även om jag gillar sångerna i Lejonkungen så måste jag säga att bakgrundsmusiken är ännu bättre. Utan tvekan ett av Zimmers bästa soundtrack. 
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 23:39
Jag har det svenska soundtracket. ^^
It's a piece of cake
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2008 vid 20:58
Postad av Fircone Fircone skrev:

Jag har det svenska soundtracket. ^^


Med eller utan sången Morgonrapport ? När filmen kom ut i 2 disc utgåva. Så kom svenska soundtracket tillbaka med sången Morgonrapport. Det fanns ett soundtrack innan utan specialutgåvesången. Vet ej hur det ligger till med soundtracket till Skönheten och Odjuret. Om det finns med sången Människa igen. (Fast Favoritskivan Med Lejonkungen Är Rythm Of The Pride Lands. Mycket Fin skiva)
Till toppen
LejonkungenR0x View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LejonkungenR0x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 13:20
Jag skulle inte klara mig utan lejonkungen den är den bästa filmen i hela världen , de säger att det ska typ komma lejonkungen på dvd ? (Lr finns det redan det)
Men någonting med lejonkungen iaf ;)
Till toppen
LejonkungenR0x View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LejonkungenR0x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 13:24
Haha såklart du ska få skit
Men filmen handlar inte bara om låtarna.
Filmen är inte heller bäst för att Elton john skrev en av låtarna heller.
Till toppen
NorthLion View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2010
var: London
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera NorthLion Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2010 vid 11:17
Jag är glad att ni gillar Lejonkungens soundtrack.
Fantastiskt vacker musik.. har många CDs i den gruppen.. Engelska, Svenska, Rythm of the PrideLands, The LionKing on Broadway (sett den live 3ggr i London)

Men alla CDs saknar en hel del musik som är med i filmen. 
Jag blev riktigt sur på Disney att de inte inkluderat några av de bästa bitarna ur soundtracket... Slutfighten med Scar till exempel, eller den lilla mjuka "can you feel the Love Tonight" melodin som hintas när de är på väg till elefantkyrkogården i början...

Som tur är går det att få tag på den musiken. Kan nog inte posta här för det är inte helt lagligt eftersom det är en bootleg av något som inte är släppt.. men men... Disney får skylla sig själva... när de inte släpper något de har som vi vill köpa får vi få tag på det på annat sätt..
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2010 vid 18:42
Håller verkligen med om att soundtracket till "The Final Battle" borde finnas med, det är ju så himla bra. Men som sagt, går att få tag på annat sätt men det hade varit så mycket bättre om det bara var inkluderat från början.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media