Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Superhjältarna

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 15:23
För det första är det lite fel att säga att filmen är fult animerad, då animation har att göra med hur man får objekten att röra sig, så i CGI-filmer så ska man försöka sära på Animation och modelleringen. Sen kan man ju alltid gå in på textureringen, partikelanimation m.m., men det orkar jag inte gå in på nu

Fult eller snyggt, har ingen större betydelse (om det inte är gräslig fult), det viktigaste är att stilen på modelleringen ger en bra känsla till filmen, och filmens stil ger helt klart den rätta känslan för historien som berättas. Jag föredrar den stilen som filmen faktiskt har, istället för om den skulle varit otroligt realistisk. För Historien är, och var nog aldrig menad att vara realistiskt, den ska påminna lite om de en typisk superhjälteserier, och det har de lyckats otroligt bra med, och ändå behålla Pixars säregna stil. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 16:25
Jag tyckte den här filmen häll i stort sett samma klass som Hitta Nemo. Den var väll lite bättre kan jag hålla med om men det var inte mycket som skilde dom båda filmerna åt.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
wunderbaren View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera wunderbaren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2004 vid 00:59

Har sett filmen jag med nu, den bästa pixar filmen hittils. Otrolig film som jag ville se om direkt när den var slut..  hade inte råd tyvärr.. men men..

    

ps. bebisen rockade!!

Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2006 vid 18:58
Jag tycker också att det här är den bästa av Pixars filmer hittills. Det är så KUL att de äntligen vågade sig på att göra en film om människor! Det har ju alltid funnits människor med i bakgrunden i de andra filmerna, men jag antar att det är en stor utmaning att göra naturtrogna människor och därför har de bara fått mindre roller. Nu gjorde de äntligen en film med mänskliga huvudpersoner, och resultatet blev ju jättebra!
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2006 vid 22:00
Jag tycker också att de lyckades jättebra, speciellt med att få karaktärerna att kännas genuint seriefigursaktiga. Humorn är på topp och effekterna likaså. Jag är imponerad.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 20:40
Jag var riktigt tveksam till den här filmen, trailern de släppte tyckte jag var gräslig. Men när jag såg filmen blev jag fast på ett ögonblick!
 
Handlingen var spännande, miljöerna riktigt läckra, konceptet hur bra som helst... Musiken var helt perfekt (de fick verkligen den gamla Bondkänslan) och röstskådisarna var riktigt duktiga. Särskilt Holly Hunter sken som Helen Parr, hennes röst är säregen på ett positivt sätt. Sen hade filmen rätt balans av familjelivshumor och action.
 
Jag gillade aldrig riktigt "Hitta Nemo", men "Superhjältarna" är definitivt en av de bästa CGI-filmerna. Det är nog bara "Toy Story 2" som klår den...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2006 vid 23:30
Superhjältarna är rolig.
Gillar den mycket.
Speciellt hon tonåringen, kan inte komma ihåg bara var hon heter för det. Är det Violet? Hon passar väldigt bra in på en annan :P
Till toppen
Sessyi View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sessyi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2006 vid 22:52
Det roligaste i filmen är ändå deras konstanta familjebråkande... till och med när de är påväg att rädda världen så börjar de bråka om vilken väg som är snabbast!
 
Jag gillade inte filmen första gången jag såg den, men sen växte den till sig ju fler gånger man såg den.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2006 vid 14:39
Holly Hunter/ Helen Parr är fantastisk! En av Disneys bästa karaktärer någonsin. Tidernas bästa animerade scen är när hon kollar in sig själv i spegeln i skurkarnas högkvarter. Var fick Disney den idén ifrån? Att anamma något så banalt och realistiskt i en datoranimerad actionfilm? Fantastiskt.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Becca View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Becca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2006 vid 20:47
Jo visst, den var helt ok... men jag kan inte hålla med om att man kan se på den om och om igen.
*May the stars guide you*
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 19:13
Det var en hyfsad och smårolig film, men inget jag skulle vilja se om igen.
 
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 12:45
Den filmen är ju helt kass!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 15:42
Jag tycker den är..rätt dålig, sett för många gånger och typ de sista scenerna känns bara onödiga.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2008 vid 17:43
Och så kommer jag långt efter alla andra. Såg filmen för första gången igår. Embarrassed Och jag måste säga att jag inte blev jätteimponerad. Tyckte den var helt okej animerad och modellerad och allt vad det heter, men handlingen var lite tveksam. Inledningen kändes som gammal hederlig action (har Thunder Birds-serien i minnet, men ni som är yngre har väl inte sett dem), och det höll sig filmen igenom. Men själva handlingen var lite svår att hänga med i tyckte jag. Humorn var okej, men inte lika bra som Monsters Inc eller Hitta Nemo. Men jag fick ingen större lust att se filmen en gång till. Men den kanske blir bättre om man ser den några gånger.
 
 
Edit: Är det förresten nån som kan tala om VAR bland bonusmaterialet som "Supermissarna" - feltagningarna finns? Jag var nog trött igårkväll för jag hittade inte det nånstans alls...


Ändrad av Svenzon - 12-mars-2008 vid 17:54
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 23:31
När jag såg filmen första gången så gillade jag den riktigt bra. Sedan tyckte jag att den förlorade i kvalitet med tanke på alla andra klassiska pixarfilmer som komit fram.
 
Det som alla pixarfilmer har haft gemensamt om man jämför med många andra dataanimerade filmer är den charm som filmerna haft, självklart den välutvecklade animeringen.
 
Superhjältarna är fortfarande en av pixars svagare filmer men jag har blivit att gilla den mer igen efter en tid och tycker att den är given, helt klart.
MVH
   //Håkan
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media