Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Frisyrer

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Frisyrer
    Postad: 25-juli-2007 vid 17:43
Vilken/vilka disneyfigur/er har finast frisyr/er ? Jasmine har fin frisyr. Likaså Törnrosa. Hon har så fint långt hår.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 18:21
Scar och Cruella De Ville (Har funderat på att färga halva skallen kolsvart och halva vit ett bra tag nu).
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2007 vid 21:27
Esmeralda har fin frisyr. Lite busigt sådär. Wink
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2007 vid 13:42
Håller med Mikka, Esmeraldas frisyr är härlig. Sen är jag också sucker för långt hår så älskar Ariels och Pocahontas hår. Vilken lugg Ariel har för övrigt! Tongue Jasmin hör också till favoriterna. Tarzans hår är coolt, han är definitivt ensam om den frisyren.Wink Meg och hennes fixande med sitt hår i sin första scen är också favorit hahaWink Och så får vi ju inte glömma Hades, snacka om hett! Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 20:03
Gillar Simbas man när han e vuxen.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 20:50
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Vilken lugg Ariel har för övrigt! Tongue 
Menar du när den går från ena sidan av huvudet till den andra sidan i en sådan där snygg båge?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2007 vid 11:46
Precis Egd som fan, den har ju värsta volymen, liksom resten av hennes hår. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 20:16
Faktum är att jag tycker att det ser ut som om Melodys hår är *nästan* likadant - fast i en annan färg förstås.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:10
alladin har en härlig frilla med en söt hatt på huvudet, min favoritTongue
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:15
Jag gillar som tidigare nämt både Simbas man och Esmeraldas tjocka hår gillar även Nitas frilla i Björnbröder 2 även om filmen är skräp.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:34
Håller med, Esmeraldas hår är jättefint.
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:54
Ja,sånt hår skulle jag kunan tänka mig, mörkt ,tjockt och mjukt Approve
Violet har också snyggt hår! Fast hon ser lite emo ut ibland ErmmWink


Ändrad av Sockerpajen - 05-augusti-2007 vid 22:55
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:55
Violets frisyr är snygg när hon har hårband annars är den väll sådär.
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 23:09
Hades ligger ju helt klart bäst till ;)
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 15:04
Vet inte om det är så snyggt men det passar honom!
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 20:19
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag gillar som tidigare nämt både Simbas man och Esmeraldas tjocka hår gillar även Nitas frilla i Björnbröder 2 även om filmen är skräp.


Håller med om Nitas hår. Hon har fin frisyr. Nästan som Pocahontas hår.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 17:59
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag gillar som tidigare nämt både Simbas man och Esmeraldas tjocka hår gillar även Nitas frilla i Björnbröder 2 även om filmen är skräp.


Håller med om Nitas hår. Hon har fin frisyr. Nästan som Pocahontas hår.
 
Ja, fast Nitas fläta är mer lös på något sätt, mer ovårdad Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 18:25
Belles frisyr när hon odjuret dansar är mycket fin.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 20:28
Aladdins hår är en favorit, fast helst ska han ju ta av sig den där fula hatten. Har något emot den hatten asså...hahaTongue
 
Törnrosa har väldigt graciöst hår. Det faller alltid fint och är sådär lagom lockigt, specielt längst ner.
 
Tritons hår tycker jag om. Lite ovanligt med manliga disney-karktärer som har så långt hår. Och så är det allt lite komiskt att skägget nästan är lika långt som hans hår. Smile
 
Alla scener när Pocahontas hår flyger i vinden är ju underbara. Det får mig alltid att vilja spara ut till långt hår igen. Bästa scenen med Pocahontas hår flygande i vinden är helt klart den sista, när det kommer en stark vind bakom henne som griper tag i hennes hår och sedan flyger vidare mot John. Suck, en av disneys finaste kärleksscener - någonsin.
 
Gillar verkligen Tarzans mammas hår. Vet inte riktigt varför men tycker det är riktigt fint. Ganska stark uppsättning också som håller sig så pass bra trots skeppsbrott. Wink
 
Odjurets hår när han har blivit förvandlad, precis när han blivit det inte när han har satt upp det. Det är verkligen en av mina favoriter. Han passar verkligen i lite längre hår. Sen ska han ju dock sätta upp det i en tofs och sabba allting men i alla fall. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 21:27
Vilken man tycker ni är finast ? Mufasas man eller Simbas man. Jag tycker bäst om Simbas man.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 10:08
Simbas lätt!   As-snygg!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 15:09

Simbas får jag nog allt också säga. Vad är det för speciellt med Mufasas? Den är ju fin och så men...ja? Fast Mufasa ser ju lätt mer majestätisk ut än Simba. Man har ju respekt för Mufasa fast att han bara är teknad. Wink

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 17:05
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Simbas får jag nog allt också säga. Vad är det för speciellt med Mufasas? Den är ju fin och så men...ja? Fast Mufasa ser ju lätt mer majestätisk ut än Simba. Man har ju respekt för Mufasa fast att han bara är teknad. Wink



Mufasa har lite kraftigare man än Simba. Fast Simbas man ser kraftigare ut i 2an.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 17:44
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Simbas får jag nog allt också säga. Vad är det för speciellt med Mufasas? Den är ju fin och så men...ja? Fast Mufasa ser ju lätt mer majestätisk ut än Simba. Man har ju respekt för Mufasa fast att han bara är teknad. Wink



Mufasa har lite kraftigare man än Simba. Fast Simbas man ser kraftigare ut i 2an.
Ja, det kan jag också se. Du missuppfattade kanske (det var inte så tydligt) jag tänkte mer "jag tycker inte det är något speciellt med Mufasas man" när jag sa "Vad är det för speciellt med Mufasas?". Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 19:48
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:


Simbas får jag nog allt också säga. Vad är det för speciellt med Mufasas? Den är ju fin och så men...ja? Fast Mufasa ser ju lätt mer majestätisk ut än Simba. Man har ju respekt för Mufasa fast att han bara är teknad. Wink

Mufasa har lite kraftigare man än Simba. Fast Simbas man ser kraftigare ut i 2an.

Ja, det kan jag också se. Du missuppfattade kanske (det var inte så tydligt) jag tänkte mer "jag tycker inte det är något speciellt med Mufasas man" när jag sa "Vad är det för speciellt med Mufasas?". Wink


Det gör inget !! Simbas man har ljusare färger också. Mufasa har mörkare färg. Fast i 2an ser Simbas man nästan ut som Mufasas man. Jag gillar prinsessorna som har långt hår också. Te.x Ariel, Aurora m.fl.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 20:54
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Faktum är att jag tycker att det ser ut som om Melodys hår är *nästan* likadant - fast i en annan färg förstås.


Melodys hår är mycket likt Ariels. Fast Melody har håret uppsatt i en svans. Ariel i ettan har håret utsläppt.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 23:10
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Faktum är att jag tycker att det ser ut som om Melodys hår är *nästan* likadant - fast i en annan färg förstås.


Melodys hår är mycket likt Ariels. Fast Melody har håret uppsatt i en svans. Ariel i ettan har håret utsläppt.
(Om Melody:) Jo det är klart. (Om Ariel:) Hon har det även utsläppt i halva tvåan också - till skillnad från Melody som har det uppsatt genom 99% av filmen. Enda undantaget när hon inte har det är när hon gör sig i ordning inför födelsedagsfesten.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2007 vid 19:56
Melodys hår är faktiskt nästan identiskt med Ariels fast lite kortare och så är det Eriks hårfärg hon fått. Fast Ariels är en mycket större favorit än Melodys, Melodys är inte ens med på favoritlistan (om man nu skulle ha en sådan alltsåTongue).
 
Jag gillar Phoebus hår, det är inget speciellt med det egentligen men jag antar att jag får ta med hans skägg här?Tongue För det är det som gör hela hans utseende, utan skägget hade man inte alls fått samma manliga intryck av honom som man får nu.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 19:05
Vad tycker ni är snyggast ? När dom har håret uppsatt eller utsläpt ?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 20:17
Det beror ju på vilken figur vi pratar om, Belle gillar jag till exempel bättre med utsläppt hår medan jag helst ser Askungen i uppsatt, det beror ju helt på vem det är.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media