Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneys Prinsessor

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disneys Prinsessor
    Postad: 01-augusti-2005 vid 15:12
Hej !! Vet ni när dvd filmerna om disneys prinsessor kommer ? (Prinsess Sagor och Jasmins Förtrollade Äventyr)
På reklamlappen som jag har så står det bara Augusti.
Men vet ni något om datum ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2005 vid 16:43
Båda släpps 1 Augusti



Prinsess-sagor – Gåvor från hjärtat

Barntillåten
Speltid: 61 min
Produktionsår: 2005
Bildformat: 4:3 – 1.33:1
Ljud: Dolby Digital 5.1 E svenska / danska / norska / finska / engelska
Text: svenska / danska / norska / finska / engelska


Följ med Disneys prinsessor Ariel, Jasmin, Belle och Askungen i fyra hjärtliga berättelser från prinsessornas förtrollade värld där drömmar börjar och magin aldrig tar slut. Ta en simtur med Den lilla sjöjungfrun Ariel i ett undervattensäventyr då hon letar efter en svårfångad sjöstjärna som sägs kunna få drömmar att gå i uppfyllelse.Skönheten Belle och Odjuret bjuder varandra på små överraskningar i det stora slottet och i ett annat slott försöker Askungen hitta på en present till
kungen.Men vad kan man ge till någon som redan har ett helt kungarike? Till sist bjuder Jasmin på ett fartfyllt äventyr då hon blir fångad av en ung prins – och det är inte Aladdin…

Bonusmaterial DVD
• Att vara prinsessa
• Sagoarmband – prinsesspyssel
• Trollspö – lek

___________________________________________________


Jasmins förtrollade äventyr – En prinsessas berättelser

Barntillåten
Speltid: 64 min
Produktionsår: 2005
Bildformat: 4:3 – 1.33:1
Ljud: Dolby Digital 2.0 svenska / danska / norska / finska / engelska
Text: svenska / danska / norska / finska / engelska / isländska / estniska / lettiska / litauiska


Hoppa ombord på Disneys flygande matta och följ med på en magisk resa till en spännande värld av skratt, vänskap och äkta magi. I Elementär, min kära Jasmin får Jasmin konkurrens av en elak sjöjungfru som visar sig mycket intresserad av Aladdin… I Ondskans lustgård blommar mystiken när Jasmin, Aladdin, anden Genie och Sultanen upptäcker hemligheten bakom en högst ovanlig magiker. Till sist får Jasmin lära sig allt om vänskap och omtanke i En orättvis värld, då hon förvandlas till en råtta och måste klara sig själv på Agrabahs bakgator bland tjuvar och skojare.

Bonusmaterial DVD
• Jasmins juvel – spel
• Musikvideo
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2005 vid 17:18
Jag var inne i stan i dag och letade efter dessa filmer. Men ingen butik har fått in dom. Även om släppet är i dag. Har någon här sett dom ?
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2005 vid 21:24
jag har inte sett något och jag var inne i en leksaksaffär där dom säljer disneyfilmer och den var inte där :(
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 10:13
Releasen av dessa är uppskjuten. Inget nytt datum är ännu annonserat av Buena Vista.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 10:59
Vet ni något om svenska röster ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 13:26

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Releasen av dessa är uppskjuten. Inget nytt datum är ännu annonserat av Buena Vista.

Måste säga att det är lite irriterande att de gjort så, då de annonserat att de ska komma och så stämmer inte det Inte för att jag har tänkt att köpa dem men det kunde ju ha varit nåt som man var mer intresserad av och sen är det ju faktiskt en del som vill ha dessa filmer och nu får de vänta ännu längre. dålig stil! vet man varför de skjutit upp releasen? detta kommerväl inte hända med större filmer?

Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2005 vid 17:09
De här med disney prinsessor hur är det egentligen, det finns ju en massa prylar och nu kommer då även dvd men vissa saker verkar det finnas med Tingeling , Pocahontas och Mulan. Men när det gäller dvd:na så verka r inte dessa få vara med Tycker det är snurrigt! Vilka är prinsessor egentligen? Och just det är det inte en prinsessa med i Taran och den magiska kitteln varför får inte hon va med...
Love will be your guide
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2005 vid 19:53

Postad av Saga Saga skrev:

De här med disney prinsessor hur är det egentligen, det finns ju en massa prylar och nu kommer då även dvd men vissa saker verkar det finnas med Tingeling , Pocahontas och Mulan. Men när det gäller dvd:na så verka r inte dessa få vara med Tycker det är snurrigt! Vilka är prinsessor egentligen? Och just det är det inte en prinsessa med i Taran och den magiska kitteln varför får inte hon va med...

Alla prinsessor är väl inte med på filmerna bara föratt de handlar om prinsessor. 

En grej som är lite fel är att hon heter inte Jasmin, utan Jasmine. Men det är väl inte så noga.

Till toppen
epiteph View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera epiteph Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 17:56

Dessutom är Tingeling och Mulan inte prinsessor.

Fast Pochahontas är väl en form utav  "indianprinsessa". Så hon borde ju lämpligtvis vara med.

Dessutom kommer det säkert fler filmer så småningom. det är jag hyffsat övertygad om.

jag är tuffare än vad somliga tror
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 18:15
Postad av epiteph epiteph skrev:

Dessutom är Tingeling och Mulan inte prinsessor.

Fast Pochahontas är väl en form utav  "indianprinsessa". Så hon borde ju lämpligtvis vara med.

Jo det är ju det jag undrar lite över för i "prinsess serien" finns ju böcker , tidnigar, dockor osv och då förekommer ibland tingeling , mulan Pocahontas och jag undar då vilka de annser är "prinsessor" typ bara

Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 18:17
Ni har inte hört något än om release datum ?
Till toppen
epiteph View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera epiteph Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 22:48
jag tror disney klassificerar alla sina starka kvinnor som prinsessor. fast jag vet inte om jag tycker om alla dessa spinoff-saker. fast å andra sidan jag vet ju alltid vad jag kan köpa till min lillasyster :) 
jag är tuffare än vad somliga tror
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2005 vid 09:47
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Ni har inte hört något än om release datum ?


Jo, de släpptes den 24 augusti och bör finnas i butikerna nu.
Till toppen
Bokmalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Bokmalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2005 vid 10:49

Jag avskyr ströavsnitt. När ska disney satsa på säsongboxar, dyrare men bättre. Disney gör för mycket sådant nu för tiden.

Down with Disney Princess!

5000 äpplen om dagen håller doktorn från magen. (Så länge du tills du får magknip.)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2005 vid 16:10
Jag har nu beställt Prinsess - Sagor på en butik. Det verkar som att man måste beställa filmerna på butiken för att kunna köpa dom. Dessa prinsess filmer finns inte i butikerna. Av vad jag har sett. Åhlens har inte fått in dom. Först så stod det att dom skulle komma 1 Augusti. Sedan 24 Augusti. Men dom har fortfarande inte kommit till butikerna. Utan man måste beställa dom på affären. Jag beställde mitt ex av Prinsess Sagor på Brio - Leksaker i Solna Centrum. Vad kan det bero på tror ni ?
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2005 vid 22:19
Det finns att beställa på discshop nu. Vet någon rösterna i Askungen?
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2005 vid 00:34

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vet ni något om svenska röster ?
Jasmins förtrollade äventyr – En prinsessas berättelser verkar innehålla helt vanliga avsnitt av TV-serien Aladdin, så jag förutsätter att den har samma dubbning som serien. I så fall, så finns en halvfullständig rollista som jag sammanställt här - inte komplett (en del mindre biroller saknas), men eftersom t.o.m. Disney Channel verkar ha använt min lista till sina officiella credits, så är det antagligen så komplett som går att hitta åt i dagsläget...

Tyvärr vet jag inget om rösterna i den andra filmen.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2005 vid 14:51
På dvd filmerna Prinsess Sagor och Jasmin filmen så är det reklam för en prinsess film som heter prinsess Party.
Vet ni om den kommer att komma hit ? Av vad jag vet så går det bara att köpa Prinsess Sagor och Jasmin filmen.
Genom att beställa dom på butiken. Jag har nu bägge filmerna. Som jag beställde på Buylando.
Till toppen
Magga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Magga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2005 vid 12:15

'Jasmins förtrollade äventyr' är väl samma som förut fanns på VHS? Låter iaf som det. Fick den för ganska många år sedan... typ 7-8 år sedan kanske, men på VHS förstås  

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2005 vid 16:40
Tyckte det var en riktig besvikelse. Säljer den ikväll.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2005 vid 15:31
Ni som har filmerna, vilka svenska röster är det?
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2005 vid 19:57
de vanliga vilket är en fördel. Sofia Källgren som Belle m.m.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2005 vid 10:10
vad menar du med dom vanliga? det finns många som haft flera olika röster
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2005 vid 15:45

Har du hört någon annan än Sofia Källgren som Belle? Menade i serien, inte i filmerna. och hon som spelade askungen var henne i 2an

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2005 vid 17:16
Gillar verkligen sången If You Can Dream som är med på både prinsess sagor och Jasmin filmen. Den är så fin.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2005 vid 20:03
är det helt nya filmer eller är det bara avsnitt från tv-serier?
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2005 vid 10:47
hälften. Jasmin och Ariel är avsnitt från serierna men de andra 2 är mest bilder. ganska dåligt. Men förutom Irene Lindh så är det behaglga röster så det är ju en stor poäng.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2005 vid 14:58
Är det samma utgåvor av prinsess filmerna som i USA ? (Någon som vet ?)
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 19:10

Prinsess-sagor Volym 2 Berättelser om vänskap

Princess Stories Volume Two: Tales of Friendship

Barntillåten
Release: 2006-01-25
Speltid: 64 min
Produktionsår: 2005
Bildformat: 4:3 – 1.33:1
Ljud: Dolby Digital 2.0 svenska / danska / norska / finska / engelska
Text: svenska / danska / norska / finska / engelska

Synopsis

Följ med till en förtrollad värld och möt Disneys prinsessor i tre magiska
äventyr! I ”Stora sk-älvan” träffar Jasmin och Aladdin några riktigt nyfikna och busiga små feer.Trots att de inte är större än en tvärhand, visar de sig ha enorma krafter! Snövit och Toker bjuder sedan på ett gott skratt i ”Middagen”, då de tillsammans ska laga middag till de andra dvärgarna. Och att ha Toker som assistent i köket kan ju bara gå på ett sätt! Därefter får du ta ett djupt andetag och dyka ner i havet tillsammans med Ariel, den lilla sjöjungfrun, i äventyret ”Ariels Skatt”. Denna gång får Ariel stora problem med sjöhäxan Ursula, som
planerar att ta över makten över havet…

Prinsess-sagor Volym 2 - Berättelser om vänskap är en härlig samling fylld av magi och äventyr för alla små prinsessor!

Bonusmaterial DVD

  • Prinsess skolan – Spel
  • Gör en blomsterkrans till en vän
  • “Where dreams begin” - Musikvideo
Källa: Buena Vista International


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media