Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Dåliga uppföljare!

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Dåliga uppföljare!
    Postad: 11-juni-2007 vid 17:14
Varför gör Walt Disnet pictures mer uppföljare?
Det finns ju nästan inga bra uppföljare!
Rösterna är aldrig samma och karaktärerna ser konstiga ut ibland!
Någon som håller med?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2007 vid 17:46
Håller med till 99 procent. Filmen som räddar den sista procenten är Bambi 2 som är en underbar disneyfilm och hittills den enda riktigt bra uppföljaren. Jafars Återkomst får dock en liten merit, bra musik och inte så ruskigt ful som de senare uppföljarna hade för vana att vara.

Ändrad av 101dalmatiner - 12-juni-2007 vid 15:17
Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2007 vid 19:39

Ja, de flesta är riktigt dåliga, kommer inte på nån bra just nu.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2007 vid 23:33

Inte för att vara en tråkig besserwisser men det finns redan en hel del trådar om de dåliga uppföljarna eller uppföljare i allmänhet. Du kanske borde använda sökmotorn först MarieLindberg?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 12:35
Kom på en bra, Toy Story 2!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 13:00
Postad av Gurra Gurra skrev:

Kom på en bra, Toy Story 2!
 
Ja den är super!!
Jag gillar Mulan 2 ocksåTongue
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 13:15
Toy Story 2 är riktigt bra (bästa pixar?) men eftersom det inte är en uppföljare till en "klassiker" så räknar jag knappt den när jag tänker på uppföljare :P uppföljare till klassikerna har jag inte sett såvärst många, planerar inte att göra det heller. Någon halvhjärtad form av bojkott ;) däremot verkar Bambi 2 väldigt välanimerad, och 101dalmatiner har ju hyllat den här ovanför så det kanske blir en titt någon gång i framtiden.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 14:30

Är Mulan 2 värkligen bra?

Har inte sett den, är det värt att köpa den?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 15:27
Postad av Gurra Gurra skrev:

Är Mulan 2 värkligen bra?

Har inte sett den, är det värt att köpa den?
Enligt mig var den bättre än vad jag förväntat mig. Jag tycker det är en helt okej film för att vara uppföljare. Det är dessutom lite "seriös" handling i den (till skillnad från till exempel Jafars återkommst liksom "Neej Jafar är tillbaka, vad ska vi göra nu, oj oj oj"). Fast jag tror nog ändå att filmen hade varit bra mycket sämre utan Muschu. Men den är helt klart sevärd. Thumbs%20Up
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2007 vid 14:00
Postad av Gurra Gurra skrev:

Är Mulan 2 värkligen bra?

Har inte sett den, är det värt att köpa den?
 
 
Det tycker jag värkligen men det är bäst om du ser den först.Wink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2007 vid 14:50
Okej, men skulle det inte vara kul med en uppföljare till Hitta Nemo?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 00:39

tycker faktiskt uppföljare kan vara kul. Man måste ju inte gilla alla.

Disney 4ever
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2007 vid 11:00
Gillar också uppföljare. Klart att det funnits en del (enligt mig) fiaskon, men flera av dem har jag verkligen gillat, tex Pocahontas 2, Lejonkungen 2 & 3, Skönheten och Odjuret - Den förtrollade julen, Bambi 2, Lady och Lufsen 2....
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 19:01
är bambi 2 bra!?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 21:59
Jag har inte sett Bambie 2 men jag har sett bilder och reklamer för den, jag tycker att den verkar vara bra tecknad i alla fallSmile
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 12:06
De uppföljare jag INTE gillar:
 
Den lilla sjöjungfrun 2
 
Ringaren i Notre Dame 2
 
Peter Pan 2
 
 
 
Disney 4ever
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 14:55
Håller med Onyx, det är sånna förutsägbara filmer, man är trött på att se dem efter en gång.Shocked
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 17:12
Jag tycker Ringaren i Notredame II är sämst av alla uppföljare.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 19:56
Instämmer! Den är bara patetisk.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 20:08
Jag tyckte om den när jag var liten men när man ser på den nu när jag är större så är den bara skrattretande.
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 21:12
Jag har aldrig sett den.
Jag tycker inte det är någon ide att göra uppföljare på Klassiker!
Det sägs ju att Mulan 2 är bra och Lejonkungen 3 tycker jag om, men annars finns det ingen uppföljare till klassiker som är bra!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 16:19
Jag ser framemot Askungen 3.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 18:38
Nej, inte en till,Askungen 2 var ju helt kass varför skulle trean vara bra?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 20:26
Postad av Gurra Gurra skrev:

Nej, inte en till,Askungen 2 var ju helt kass varför skulle trean vara bra?


Trean är en långfilm. 2an är ju bara korta episoder. Trean har fin musik också. Speciellt Perfectly Perfect och More Than A Dream. Jag gillar storyn också. Att styvmodern stjäl trollspöet och vrider tillbaka tiden.
Till toppen
skymningssaga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera skymningssaga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 14:52

Jag har lite delad inställning när det gäller uppföljare. Vissa fattar jag inte ens att dom kunde överväga att göra, andra fullkomligt älskar jag. Dom jag har sett (som jag kommer på nu) är Pocahontas II, Lejonkungen II, Skönheten & Odjuret -den förtrollade julen, Den lilla sjöjungfrun II, Askungen II.

Av dom här älskade jag Lejonkungen II. Musiken, storyn, allt. Dessutom hade Simba och Nala samma röster som i ettan. (Det som stör mig absolut mest med uppföljare är när dom byter röster för att org. inte kunde/ville/fick vara med). Dock hade Timon & Pumbaa ju inte samma röster utan där har dom ju bytt till Anders Öjebo och Bo Maniette.

Jag tycker jättemycket om Skönheten & Odjuret -förtrollade julen & Den lilla sjöjungfrun II också. (Dock stör det mig att Myrra har rösten istället för Sissel, och att dom bytt röster på Sebastian & Blunder också! Blunder skulle man ju kanske kunna acceptera eftersom han spelar "vuxen" där, men det blir ändå fel.) För mig kommer dock alltid "den riktiga" Ariel att vara, hör och häpna, Johanna Ljungberg (som ju gjorde rösten i serien) eftersom det var den jag växte upp med. Såg filmen förrän för ett litet tag sen faktiskt (vet inte hur det har kommit sig, men men).
 
Askungen II var helt okej tyckte jag.
 
En uppföljare som jag däremot hatar är Pocahontas II. Pocahontas I var en av dom första disney-filmerna jag såg när jag var liten och jag hoppades att dom skulle göra en uppföljare så fort jag sett klart ettan. Det var ju ett sånt slut som öppnade för en uppföljare (och inte som t ex Askungen "och så levde dom lyckliga i alla sina dar" som egentligen inte ska göras en uppföljare på, enligt mig). Men det blev en sjukt stor besvikelse när den så äntligen kom. Jag tyckte inte om någonting med den. Eller jo, en låt tror jag att jag tyckte om när jag tänker efter, kommer dock inte ihåg vad den hette. Men för övrigt. Usch.
 
 
Gaston: "How can you read this? There's no pictures!"
Belle: "Well, some people use their imagination."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 15:48
Postad av skymningssaga skymningssaga skrev:

En uppföljare som jag däremot hatar är Pocahontas II. Pocahontas I var en av dom första disney-filmerna jag såg när jag var liten och jag hoppades att dom skulle göra en uppföljare så fort jag sett klart ettan. Det var ju ett sånt slut som öppnade för en uppföljare (och inte som t ex Askungen "och så levde dom lyckliga i alla sina dar" som egentligen inte ska göras en uppföljare på, enligt mig). Men det blev en sjukt stor besvikelse när den så äntligen kom. Jag tyckte inte om någonting med den. Eller jo, en låt tror jag att jag tyckte om när jag tänker efter, kommer dock inte ihåg vad den hette. Men för övrigt. Usch.
Jag börjar med att ursäkta mig till alla i forumet som redan har läst mina ryck över just denna film vilket är minst två stycken långa inlägg om jag inte minns fel. Ska ta det kortfattatWink
 
Det enda jag inte höll med om i det du skrev var att uppföljaren var efterlängtad, för det var den verkligen inte i mitt fall. Jag ser ettan som ett perfekt slut som inte behöver något mer i berättandet, det skulle ha slutat där, sorgligt och fint. Men så kom uppföljaren, tänker inte gå in på allt jag hatar i den filmen men kort sagt, den förstörde verkligen ettan.
 
 Däremot hörde jag en väldigt intressant idé (här eller någon annan stans minns inte riktigt) om att det enda sättet man skulle kunna lappa ihop skadan (åtminstone lite lite lite lappa ihop den, för helt går bara inte) vore kanske (observera kanske) en trea? En trea som i så fall slutar med att Rolfe flyttar hem eftersom han helt enkelt inte hör hemma i Virginia, och sedan blir det John Smith och Pocahontas igen. Måste säga att jag är öppen för förslag, för jag tror nog inte att det kan förstöra mer nu i alla fall. Om de inte ändrade allas personligheter ännu mer drastiskt än de gjorde med John Smiths i tvåan. Cry


Ändrad av Bara lilla jag - 14-augusti-2007 vid 15:49
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 18:30
En fråga:
Köper ni uppföljare som kommer ut i butik
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 01:50
Ett svar:
 
Ibland
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:29
Hu! Är det något jag verkligen hatar så är det uppföljare. Jag tycker det bara förstör bilden man hade av de fina klassikerna. Usch, usch!
Har inte sett en enda bra uppföljare (förutom Toy story 2 då om den ska räknas). Tycker att dom är slarvigt gjorda, fult tecknade och löjligt barnsliga så att man skäms när man tittar på dem. Stern%20Smile
Gillar inte heller att dom ofta byter ut rösterna, även om jag förstår att dom inte har något annat val om den gamla skådespelare inte vill ställa upp (eller i värsta fall har dött). Jag köpte uppföljare när jag var liten men blev alltid så besviken. Tycker att dom ska skita i att göra kassa uppföljare och istället lägga sin energi och tid på en bra klassiker istället. Men jag antar att det är enklare och snabbare pengar med uppföljare..Blä!Dead
It's a piece of cake
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 12:38
Köper alltid uppföljarna! Tongue 
Jag brukar faktiskt gilla dem. Thumbs%20Up
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media