Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pocahontas II

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Tinna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tinna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pocahontas II
    Postad: 07-maj-2006 vid 09:39
Vet inte om denna filmen redan har diskuterats men hittade ingen topic om den iaf...
 
Såg den igår!...och blev faktiskt lite glatt överraskad för överallt har jag läst om att den skulle vara så dålig- men så hemsk tycker jag inte att den var Smile
Okej, jag tycker ju absolut inte att den håller samma standard som den första filmen, men jämfört med många andra dåliga uppföljare så tycker jag att denna tillhör en av de bättre...
 
Vad tycker ni?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 09:43

Var hälsad nykomling.

Jag har i alla fall uttryckt mina åsikter om Pocahontas två i en tråd som heter "Vilken uppföljare vill du se?" :http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=211&PN=2

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tinna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tinna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 09:51

Tack så mycket Tongue

Aha, då hoppar jag över dit då Smile...kan inte riktigt reglerna än!
 
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 09:53
Nejdå. oroa dig inte... jag tror ingen slår dig på fingrarna där, tvärtom. Det är super att starta en tråd om ämnet inte finns - jag sa bara att vi uttalat oss om filmen du nämner i den tråd där vi talar generellt om uppföljare. Du får gärna kommentera det jag skrev i tråden jag länkade till i den här tråden, så fortsätter vi diskussionen på plats. 

Ändrad av Silver - 07-maj-2006 vid 10:18

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tinna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tinna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 09:59
Det låter bra det Smile 
Var inne på länken du skickade och kommenterade- men eftersom ämnet glidit över till en annan uppföljare so vore det kanske bäst att fortsätta diskussionen här iaf som du skrev!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 10:16
Postad av Tinna Tinna skrev:

<<<[QUOTE=Silver]Jovisst, Smith var förändrad, men det skedde liksom på ett ögonblick, Disney gjorde om honom i sista stund för att man inte skulle sympatisera med honom lika mycket som med John Rolfe. Jag har svårt för det där övertydliga, men jag antar att det är sådant som krävs i en tecknad film som främst är riktad till barn. Men filmen var hur som helst inte speciellt romantisk, något som andra uppföljare lyckats mycket bättre med.>>>
 
Ja, jag håller absolut med John Smith...jag tycker att allvaret som fanns i ettan försvann. I John Smiths sista scen (på balkongen med Pocahontas) tycker jag att han framstod som riktigt löjlig...jämfört med ettan iaf! Har bara sett den en gång men har en bild av att han "skuttar" iväg efter att han och Pocahontas kommit fram till de inte är rätt för varandra på ungefär 2 minuter....Wink
 
Men annars tycker jag att den var hyfsad! Hade väntat mig en sämre uppföljare faktiskt...

Med tanke på att det var en av de första uppföljarna som kom ut på marknaden, efter Aladdins otaliga uppföljare, så funkar den här (bortsett från den taskiga kärleksintrigen). Det var längesedan jag såg den, men jag minns att jag tyckte om musiken!

Ändrad av Silver - 07-maj-2006 vid 10:17

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 17:48
Problemet med "Pocahontas 2" var ju inte som i de flesta fall att de inte har någon bra story. Problemet var snarare att det fanns en riktig fortsättning, men eftersom man ändrat så mycket i ettan stämde det inte riktigt i tvåan... Det blev för hafsigt för min smak. Men jag gillar sången "Där våra världar möts".
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Tinna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tinna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 19:16
Mm, ni har rätt - storyn var bra i tvåan, men måste nog också säga att kärleksintrigen var lite...hm ja...det kändes lite overkligt att det tog slut så smärtfritt mellan Pocahontas och John Smith med tanke på hur "tajta" Wink de blev i ettan...
 
Fastnade inte riktigt för någon låt- men kan bero på att jag bara sett den en gång. Får ha filmen i en vecka (ja- jag hyrde en tecknad barnfilm själv! Men det var ju ingen av mina kompisar som ville se den med mig CryWink) så funderar på att ta mig en andra titt.
  
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 19:19
Tråkiga vänner du har! Jag brukar alltid lyckas tvinga åtminstone någon att se Disneyfilm med mig. Med tiden har en del utvecklats till riktiga fans

"Där våra världar möts" spelas över sluttexterna om jag minns rätt.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Tinna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tinna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 21:43

Tja, det var väl just Pocahontas II de inte nappade på - de var två och jag en och därför blev det Hajar som hajar istället hehe...inget vidare om jag ska säga min mening. Men men- jag tänkte att jag skulle tjata lite på dem nu och försäkra att Pocahontas II faktiskt är helt ok! Smile

Naj men vi tittar faktiskt på disney-filmer ibland...vet att vi har sett Törnosa och Mulan 2 ihop iaf...förstår inte den uteblivna entusiasmen för Pocahontas II! Wink
 
Aha, då får jag lyssna extra under eftertexterna då! Smile
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 23:02
Själv har jag inga större problem med att se tecknad film själv. Jag har varit på väg att hyra Mulan 2 flera gånger, men det har inte blivit av. Jag kanske borde fråga mina släktingar som har Disney Channel att spela in den istället...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 23:13
Film är ju alltid roligare att se i grupp... För det mesta i alla fall. Men nu var det länge sen jag hyrde en Disneyfilm. Antingen köper jag dem eller så får jag för mig att jag inte är intresserad Jag tror faktiskt "Pocahontas II" var en av de sista uppföljarna jag hyrde...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Tinna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tinna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 23:47
Nja, har nog egentligen inte heller några problem med att se disney-filmer själv, händer ibland att jag sätter på nån favorit Smile Men det är kul att se just disney-filmer i grupp me, eftersom de flesta man känner oftast har sett de flesta disney-filmerna runt 10 000 ggr vilket är ju trevligt för då kan man ju citera och ha sig tillsammans...Wink 
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 12:18
Ja, det är extremt kul! Även om jag vet hur irriterade vissa blir Wink Men att sitta med någon kompis och citera och ha sig är jättekul! Kan man bli för gammal för disneyfilmer? Haha nae det skulle jag inte tro, inte i mitt fall hursomhelst.
 
Men för att återgå till det ämne ni diskuterade så har jag ju uttryckt min åsikt om den här filmen i den tråden om uppföljare ni pratade om förut. De åsikterna var väl knappast särskilt positiva om jag ska vara ärlig. Men det beror mest på det slutgiltiga valet. Vilket jag hatar! Jag får nästan panik! Det ska ju vara John Smith och Pocahontas inte...okej jag ska inte skriva ännu ett långt inlägg om hur irriterad jag är över det där Wink
 
Men sen finns det ju självklart vissa positiva saker med filmen också, även om jag just nu har total hjärnstopp och inte kommer på en enda LOL Jag har därför bestämt mig för att jag ska se filmen idag. då det var ett tag sen jag såg den. Så ska jag återkomma med allt positivt. Inget negativt, eller ja, jag kan ju försöka att inte dra upp allt negativt i alla fall. Wink
Men jag vet att jag gillade den där killen hon har med sig till London (han den långa) och att låtarna överlag var helt okej.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2006 vid 12:03

Jag tycker att den är väldigt dålig. Och att hon väljer än annan än John Smith. Näe, den filmen gillar jag inte.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 18:04
Okej, filmen är rätt okej. Om man bortser från vissa saker och inte är så kritisk (vilket är lite svårt i mitt fall).
 
Men det filmen förlorar mest på enligt mig, är ju då att hon väljer fel man i slutet. Men också att dom har gjort om honom! Han är inte alls likadan som han var i ettan och han är ju en rätt stor roll så det känns fel att göra om honom. Sen känns kungen lite väl naiv, han är ju extremt lättlurad och att prata omkull honom verkar vem somhelst kunna göra.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2007 vid 19:36
Det finns en sak jag tycker är ganska rolig i filmen. Det är när han som följer med Pocahontas (kommer inte ihåg vad han heter) ska göra ett hack i pinnen för varje vitt andsikte han ser. Den scenen gillar jag.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 10:33
Det är faktiskt en kul grej. Fast det finns ju då ingen pinne att göra hack i sen. Wink
 
Njae filmen är inte så bra, okej, men inte bra. Det känns som att Pocahontas har ändrats också, inte bara John Smith som har blivit jättekonstig, även Pocahontas är annorlunda Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 12:28
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det är faktiskt en kul grej. Fast det finns ju då ingen pinne att göra hack i sen. Wink
 
Njae filmen är inte så bra, okej, men inte bra. Det känns som att Pocahontas har ändrats också, inte bara John Smith som har blivit jättekonstig, även Pocahontas är annorlunda Confused
 
 
 
Äldre kanske? Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 15:31
Vad jag minns så känns hon inte direkt äldre, men mer kinkig och lynnig. John-Rolfe är en sådan tönt, jag kan inte fatta att hon valde honom.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:14
Postad av Doris Doris skrev:

Det finns en sak jag tycker är ganska rolig i filmen. Det är när han som följer med Pocahontas (kommer inte ihåg vad han heter) ska göra ett hack i pinnen för varje vitt andsikte han ser. Den scenen gillar jag.




Håller med dig om pinnen. Den är kul. Pocahontas II är hyffsat rolig. Fast det är inte den bästa uppföljaren.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:20
Postad av Silver Silver skrev:

Vad jag minns så känns hon inte direkt äldre, men mer kinkig och lynnig. John-Rolfe är en sådan tönt, jag kan inte fatta att hon valde honom.
 
Sant, hon känns inte så mycket äldre, inte heller John Smith känns äldre. Och även om man blir äldre så ändrar man ju kanske inte hela livsuppfattningen (syftar då på John Smith).
Håller helt med dig, John-Rolfe är verkligen töntig. Står knappt ut med hans snobbiga stil. Vad ser hon i honom? Confused Och jag tycker för övrigt inte att han verkar som personen som flyttar till Virginia och lever med indianerna, men det kanske bara är jag?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:38
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det är faktiskt en kul grej. Fast det finns ju då ingen pinne att göra hack i sen. Wink
 
 
 
Ja det har du rätt i.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2007 vid 21:53
Nä, han skulle verkligen inte passa in bland indianerna. Han skulle bränna sin porslinshy i solen och pipa hela tiden.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 16:13
Ja, det var exakt det jag också tänkte Silver. Då känns Smith mer som någon som skulle kunna leva med indianerna (i ettan dårå). Men John Rolfes hela stil när han är där i början av tvåan skvallrar ju om att han aldrig skulle palla ett liv där.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 22:45
Jag kollade på filmen för första gången igår. Den SÖG.
Det ända som fick mig att kolla igenom hela filmen var Meeko, han är så härlig. Han är en av dom bästa sidekicks som Disney gjort.
 
John Smith var ju helt annorlunda, och John Rolfe är en sån mes.
 
Men jag hade inga förväntningar på denna, jag brukar inte ha det på uppföljare.
Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 15:44
Visst tvåan är dålig men väldigt sann (Pocahontas fanns ju på riktigt som jag tror nån här har nämt tidigare). Enligt wikipedia (som jag litar väldigt mycket på) så hade hon och John Smith aldrig något förhållande men troligen så kände de varandra ganska väl och sen så gifte hon ju även sig med John Rolfe 7 år senare fast sen dog hon dock 3 år efter det.
Visst det kan väl vara lite surt att det inte blev hon och John Smith.
Tydligen verkade hon ha ett öga för äldre killar Smith var 15 år äldre och Rolfe 10 år äldre.
 
Men usch vad jag är tråkig bara kommer med massa tråkig fakta.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 20:46
Postad av Kevlarsoul Kevlarsoul skrev:

Visst tvåan är dålig men väldigt sann (Pocahontas fanns ju på riktigt som jag tror nån här har nämt tidigare). Enligt wikipedia (som jag litar väldigt mycket på) så hade hon och John Smith aldrig något förhållande men troligen så kände de varandra ganska väl och sen så gifte hon ju även sig med John Rolfe 7 år senare fast sen dog hon dock 3 år efter det.
Visst det kan väl vara lite surt att det inte blev hon och John Smith.
Tydligen verkade hon ha ett öga för äldre killar Smith var 15 år äldre och Rolfe 10 år äldre.
 
Men usch vad jag är tråkig bara kommer med massa tråkig fakta.
 
För det första kan jag tipsa dig om att wikipedia är en av de sämsta källor du kan ha. Wink Vemsomhelst kan skriva vadsomhelst, jag skulle kunna skriva att kungen heter Kurt Johan om jag vill och sedan räknas det som fakta. Så ett litet tips, lita inte på wikipedia i fortsättningen. Wink
 
För övrigt tycker jag att just det faktum att de håller sig till histiorien är ett av de enda plusen i denna film. Även om jag tycker att de varit bättre ifall de inte hade gjort filmen överhuvudtaget då ettan absolut inte behöver en uppföljare och till och med är mer ensamstående än till exempel Askungen (som det ändå skulle kunna göras en tvåa på vilket det också har, trean är till och med på g fy skam!).
Så även om denna film aldrig borde ha gjorts har de åtminstone hållit sig till historien vilket man kanske ska se som ett plus.
Speciellt om man jämför i de fall man inte gjort det som till exempel i Anastasia (som dock inte är Disney) där man säger att Anastasia var 8 år gammal när bolsjevikerna avrättade hela familjen år 1916 (är inte totalt säker på om siffrorna blev 100% rätt nu men det är något liknande i alla fall) vilket är totalt i nattmössan. De fick i alla fall avrättningen på rätt tiotal. Misslyckande? Ja! Så ett plus att de håller sig till historien även om filmen förlorar väldigt mycket på det.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 21:09
Det ska jag komma ihåg, vet du nån bättre källa?
Men just den delen litade jag på hur som helst.
 
Ja, det är ju ett stort plus även om själva filmen är rätt så dålig
 
En trea hur kan det funka? Vad skulle den kunna handla om? Bröllop med Rolfe eller (som jag inte kan minnas att jag sett i tvåan men jag har fel ibland), sen å kanske hon även reser tillbaka.
Äsch hur som helst så ska jag vägra se den
 
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 00:32
Det stämmer att vem som helst kan ändra på Wikipedia, men det ändras snabbt tillbaka av andra som har den riktigt informationen. Så Wikipedia är bra
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media