Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Uppföljare

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Uppföljare
    Postad: 14-juli-2004 vid 16:58
Varför vill Disney göra mera uppföljare?
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2004 vid 17:04
För att tjäna mer pengar och befästa sin marknadsposition antagligen. Svårare än så är det inte.
Till toppen
Jon_ View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener


Medlem sedan: 21-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Jon_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2004 vid 22:21

Tycker jag var en dum fråga, allt handlar ju om pengar vem vet inte det? En film som får ett bra mottagande av publiken och spelar in X antal miljoner får nästan alltid uppföljare både teckande och spelfilmer... de fall då det inte händer så beror det oftast på att någon av de stora namnen som medverkade i orginal filmen tackar nej eller att regissören gör det osv men ibland hjälper inte ens det...

Webmaster Allt om Ducktales
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2004 vid 17:30
Jag tycker inte att det är en dum fråga eftersom dom flesta gillar inte uppföljarna
Till toppen
Jon_ View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener


Medlem sedan: 21-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Jon_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2004 vid 18:31

Ja just därför går dom ju oftast direkt till video/dvd på så sätt så behöver dom heller inte sälja så mycket för att gå med vinst då dessa kostar lite att tillverka jämfört med att dra igång en stor kampanj för en biofilm. som kanske floppar.

Det är helt enkelt en metod för att pressa ut det sista ur ett varumärke.

Webmaster Allt om Ducktales
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2004 vid 19:29
Jag tycker dom borde satsa mera på klassiker
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2004 vid 18:38
Stämmer det att det ska komma Lilla sjöjungfrun 3 ?? Isåfall vet ni när ??


Ändrad av disney_girl
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2004 vid 21:42
Det är bara ett rykte än så länge.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 14:20
Kommer alla disneyklassiker ha en uppföljare ??
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 14:43
Man har ju länge hoppats på att man låte de äldre filmerna från Walts tid vara Uppfölningslösa så att säga. Men det har ju kommit en uppföljare till Lady och Lufsen och Peter Pan (Vilken jag tycker är bättre en originalet då den inte handlar lika mycket om Peter, vilken är en karaktär som jag inte tål). Och snart kommer ju en uppföljare till Bambi, vilket många anser är helgerån. Men jag tror inte att man kommer göra en uppföljare på alla filmer, vissa går helt enkelt inte att göra uppföljare på som tex Snövit. Men det hindrar ju in WDC att göra uppföljare ändå, som tex Askungen där man gjorde en uppföljare även fast det egentligen inte skulle gå, men så blev resultatet där efter också.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2004 vid 20:50
Den lilla sjöjungfrun 2 är hyfsat bra. Fast den är bäst på engelska. Dessutom så byter dom ut rösterna. Myrra Malmberg är Ariel i sjöjungfrun 2 och Sissel Kyrkjebo är Ariel i första filmen. Den enda som är med i tvåan som ettan är Eva Britt Strandberg (Morgana i tvåan och Ursula i ettan. Annars är rösterna utbytta.
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2004 vid 12:55
oh my god vad ni kan om ve som hade rösterna till alla! Det enda jag vet är att Walt Disney hade rösten till Musse Pigg och att Clarence Nash hade rösten till Kalle Anka!
Till toppen
Jon_ View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener


Medlem sedan: 21-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Jon_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2004 vid 15:32
Annars så är det ju inte så vårt att ta reda på sådana saker på internet. tex www.imdb.com om det är orginalröster i olikafilmer som intresserar.
Webmaster Allt om Ducktales
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2004 vid 19:02
På fodralet på Askungen II så står det Drömmen slår in.
Men i börja på filmen så står det Drömmen blir till verklighet. Varför står det så ? Heter inte filmen Drömmen slår in ?
Till toppen
Kiara Zukunft View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-november-2004
var: Netherlands
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Kiara Zukunft Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2004 vid 23:40

Vissa kanske det borde finnas uppföljare till ... Andra inte. Disney kanske går på idétorka ibland och måste ta av det gamla? (dum gissning)

Alla vet väl iallafall att pengarnas kretslopp är som Livets kretslopp *försöker förklara* Dom måste ju användas till nått nytt så dom kan sälja och få nya pengar så dom kan göra nya filmer osv. Ni kanske säger att dom då lika gärna kan göra nya klassiker, men ... Tänk om det bara var klasiker, då skulle det ju bli så väldigt många nya filmer... Bara jag som tänker i dom banorna?



Ändrad av Kiara Zukunft
Hakuna Matata
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2005 vid 16:56
Jag har läst här på disneyfilmsidan att det ska komma Tarzan II. Vad kommer den att handla om ? Det finns ju redan en film som heter Tarzan och Jane. Men den filmen kanske inte räknas som uppföljare.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2005 vid 17:13
Tarzan och Jane är bara en samling Episoder (som egentligen skulle vara med i tv-serien).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cecilia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Cecilia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2005 vid 11:50

Postad av walt disney walt disney skrev:

Jag tycker inte att det är en dum fråga eftersom dom flesta gillar inte uppföljarna

Tror att det beror på. Om det är en gammal klassiker, som Djungelboken, eller en relativt ny film, t.ex Lejonkungen, som får en uppföljare. De äldre filmerna behöver inte få en uppföljare. Det blir bara fel när man inte kan hålla samma status på uppföljaren som på orginalet.   

 

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2005 vid 19:35

Postad av walt disney walt disney skrev:

Jag tycker dom borde satsa mera på klassiker

Kunde inte sagt det bättre själv! Varför ska dom hålla på med dessa onödiga uppföljare!? Oki, nu är ju vissa av dom vettiga och så, men jag ser heller en ny bra klassiker än en bra uppföljare på en klassiker!

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Nutte View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera Nutte Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2005 vid 15:28

Jag tycker det är kul, då de gör uppföljare. Mina favoriter bland uppföljarna är  "Jafars återkomst" och "Aladdin och rövarnas konung".



Ändrad av Nutte
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2005 vid 16:55
Aladdin och rövarnas konung är helt okej, men Jafars återkommst känns mest som en ganska kass bfilm, då handlingen är ganska dålig.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2005 vid 21:11
Ja, precis, Jafars Återkomst är lite lam, den är lite sämre tecknad än Aladdin tycker jag.
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2005 vid 19:22
Javisst är den? Det verkar ungefär som om de har slängt ihop nått bara för att de ska vara en uppföljare till ettan. Då är 3:an mkt bättre!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 10:25
Skönheten och Odjuret - Den Förtrollade Julen räknas den som uppföljare ?
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 13:45
Ja det är klart att den gör.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 18:56
Vad är det som gör att nyutgåvorna av uppföljarna inte är i 2 disc specialutgåva ? Lejonkungen 3 har 2 disc. Men inte dom andra. Nu kommer Askungen II ut på dvd igen. Skiljer det något med nyutgåvorna och dom första utgåvorna ? Vad tycker ni om Askungen II ? Jag tycker att den är sådär bra.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 07:53
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vad är det som gör att nyutgåvorna av uppföljarna inte är i 2 disc specialutgåva ? Lejonkungen 3 har 2 disc. Men inte dom andra. Nu kommer Askungen II ut på dvd igen.

Om vi vänder på det hela och i stället frågar oss: Varför i hela världen skulle uppföljarna komma ut i 2 disc specialutgåvor? Det handlar ju om ganska billiga produktioner som knappast är så intressanta att det finns extramaterial till en hel skiva till.

Just Lejonkungen 3 var väl ovanligt originell för att vara uppföljare, så därför satsades det lite mer på den filmen. Men frågan är om det inte var overkill att sprida ut extramaterialet över två skivor. Det skulle antagligen ha fått plats på en skiva. Ytterst handlar det om marknadsföring. En två-disc utgåva får kanske filmen att framstå som exklusivare än den är.

Citera Skiljer det något med nyutgåvorna och dom första utgåvorna ?

Ja, ibland kan det skilja en del. När det gäller Askungen II verkar det inte bli så stora förändringar jämfört med den förra utgåvan. Om jag läser specarna rätt har det ryska ljudspåret utgått, och det isländska har lyfts upp till 5.1-standard. Två nya programpunkter har tillkommit bland extramaterialet:
  • Disneys konstprojekt – Gör en prinsessa
  • Tiaraspelet


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 14:29
Vad anser ni om uppfäljare i tredje leden då? Jag gillar inte uppföljare över huvud taget fast alltid finns det ju undantag... MEn när det går så långt som en tredje uppföljare känns det bara helskumt (dock älskar jag Lejonkungen3) Men är verkligen Aladdin och rövarnas konung en fortsättning, och är det inte ganska skumt i filmerna eftersom Aladdin och Jasmine gifter sig i alla tre???
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 10:39
Är du säker på att de gifter sig i alla tre?
Är det inte bara en "exit in i solnedgången" så att säga ?
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 22:50

Nja, det är klart att jag inte är HELT säker på att de inte gifter sig i alla tre, men jag tycker det VERKAR som om de gör det... Fast var ett tag sen jag hade "aladdin maraton" så SÄKER kan jag INTE vara!

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media