Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Robin hood - Disneys bästa film!

 Svara Svara Sida  <1 23456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 18:05
Om Rickard är Marians farbror är ju Prins John hennes pappa. Knappast.
 
Men strunt samma. Hennes mamma kanske är räv.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 18:19
Det behöver han (prins John) väl inte vara? De kan ju vara fler syskon än Rickard och John. Både rävar och lejon får väl en hel kull med ungar..? Tongue Sen hur det blir om man blandar dem... det vill jag nog inte ens tänka på.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 21:07
Det har du rätt i. Men vi säger att Rickard är pappa. Då kanske mamman är en räv. Och Marian har fått sitt utseende efter mor sin.
 
-------
 
Robin Hood är den näst bästa disnyefilmen någonsin
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 18:34

Jag gillar Robin Hood! LOL
Jag tycker att filmen är fin och ganska rolig. Själva historien är ju klassisk så den passar som disneyfilm. Jag tycker också att själva bilderna är fina och sångerna är så där lagom bra.
Den är kanske inte min favorit film men den är endå långt förre t.ex. Den lilla sjöjungfrun och Törnrosa på min tio-i-topp lista.
Den klart bästa i Robin Hood är Sir.Väs!


Min lilla "uppsats" om Robin Hood Wink

Hej hopp sockertopp Heart

AdminEdit: Fetstilt skall inte användas i en hel text bara för att markera ett eller flera ord, meningar och ev. ett stycke.



Ändrad av Daniel - 20-september-2006 vid 18:54
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2006 vid 20:40
I USA så släpps en ny utgåva av Robin Hood. Kommer den hit också eller ? se www.disney.com
Till toppen
Bolibompa View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Bolibompa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2006 vid 18:08
Ja de orden är verkligen odödliga.
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 14:04
Kastar mig in i diskussionen...
 
Robin Hood är definitivt en av mina personliga favoriter. Jag är visserligen svag för Den lilla sjöungfrun, men Robin Hood är utan tvekan den roligaste!
 
När jag var liten gick jag alltid runt och rabblade scenen där Robin lagar mat och Lille John hänger tvätt.
 
"Man går inte bara fram till en flicka, säger: Hejkommerduihågmigvilekteihopsombarnskavigiftaoss?"   LOL
 
eller "Robban, du bränner käket!"
 
Lille John är grym...
Till toppen
Razmon View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Razmon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2006 vid 01:34

När jag var liten var det här den enda klassiker jag hade, då var den inspelad på band från TVTongue kollade på den MINST 1 gång per dag... kunde bli iallafall 3 gånger på en dag och mina föräldrar fick spola tillbaka det om och om igenLOL sen blev bandet smutsigt å det gick inte att använda mer!

Men det löste sig för då köpte vi den på VHS riktig kassett iställetBig%20smile! När jag var liten älskade jag kommentaren "Min tumme smutsig"LOL
 
Idag kan jag garva ihjäl mig åt hur synd det är om Sir Väs genom hela filmenLOL en särskild scen jag gillar är när de ligger och sover och Väs kittlar Prins John, å John sparkar till Väs i ansiktet i sömnenLOL tycker det ser så jäkla kul utBig%20smile!
 
Helt klart av de allra bästa Disneyfilmerna någonsin!!!
Till toppen
anna_disney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera anna_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2006 vid 20:57
Hej jag heter Anna och jag älskar Robin Hood!
Jag tycker att den är mycket spännande när dem har upptäckt att storken är Robin och ska hugga huvudet av honom.
För utom Robin så är Mariann min favorit.
Den bästa låten i filmen är den i början när dem kommer gåendes och chiriffen senan kommer.
Jag tycker om filmen för att den är rolig och fantasifull.
Vad tycker ni om filmen undrar jag?
ge gärna ett betyg på den.
mitt betyg är 10/10!
 
//Anna_Disney
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2006 vid 05:10
Jag satt och tittade på den engelska versionen av Robin Hood tidigare idag. Jag kom att tänka på en sak. Ibörjan på filmen är Prins John och Sir Väs påväg till Notthingham. Dom åkte runt bland olika städer i England om jag har förstått det rätt. Men ändå så ägde John och Rickards mamma ett slott i Notthingham. Kom dom därifrån då?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:28
Det verkar ju möjligt. Var ett tag sen jag såg filmen, så en fråga: Varför åker de runt i landet över huvudtaget?
 
Robin Hood är en av de många filmerna där man ska tro att hjälten är död och sedan överlever han i alla fall, hipp hipp hurra ingen hade kunnat ana detta! Tongue Men det gör ju ingenting alls, det är ett passande slut. Och Lille Johns min när han tror att Robin är död är ju rörande. Verkligen en film som lyfter fram hur viktigt det är med vänskap.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:41
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det verkar ju möjligt. Var ett tag sen jag såg filmen, så en fråga: Varför åker de runt i landet över huvudtaget?  
 
Förmodligen för att håva in skatter av folket i England, men det är väl inte deras jobb å andra sidan? Tongue
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:58

Ahaa, dumt av mig att inte tänka på det Tongue Joo men dom åker säkert runt och jävlas lite dom med bara sådär för skojjs skull. Eller så kanske Prins John köpte in nya kläder och diamanter osv. Han är ju lite fåfäng.

Vad har hänt med Rickard och Prins Johns mamma förresten? Får man veta det? Antar att hon är död men får man veta det rakt ut?  

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 21:38
Rickard är på ett korståg efter att Sir Väs hypnoteserat honom.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2007 vid 09:36
Förlåt det lät lite konstigt. Jag menade alltså vart är deras mamma? Hon nämns ju men man får väl aldrig veta om hon är död eller vart hon är?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2007 vid 16:34
Aha, jag missuppfattade. Jag tror aldrig man får veta vad som hänt med henne.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2007 vid 17:05
Nej okej. Det är ett himla tjat om henne. Eller kanske inte men de scener man kommer ihåg bäst med Prins John är ju när han sitter och suger på tummen och pratar om sin mammaTongue eller mer säger "mor" då menWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Filip View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Filip Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 23:00
Det verkar som om Disney ska släppa en ny version, "Most Wanted Edition", av Robin Hood nu. Kolla här för mer information.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 23:24
THE MOST WANTED EDITION DVD also features a forest full of merriment with a never-before-seen alternate ending, all-new games (!!), and Disney Song Selection, plus a new digital transfer, 5.1 Surround Sound, and much more!

Bonus Feature(s):
  • New Digital Transfer
  • Animated Bonus Short "Ye Olden Days"
  • Deleted Scenes Featuring Alternate Ending
  • Robin Hood's Merry Games: Archery Trivia Challenge; Rescue Maid Marian
  • Disney Song Selection: "Oo-de-lally," "Love," "The Phony King Of England"
  • Art Gallery
Much more =
Animated Bonus Short "Ye Olden Days" + Art Gallery? Clap



Ändrad av Proximus - 27-mars-2007 vid 23:26
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 22:16

Tycker att det är dags att damma av den här tråden lite. Kom idag på att det var ett bra tag sedan jag såg Robin Hood så tittar på den just nu. Wink Har kommit till:

- Hör på, om du så mycket som väser en väsning, ehh ehh Väs, så får du gå till Notthingham!
 
- Ormar går inte de hasar..så det så...
 
Älskar denna del! Hela spelet mellan Sir Väs och Prins John är ju underbart! Ett av de roligaste spelen mellan skurken och "sido-saken". Big%20smile 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 18:21

Haha, Väs är ju så bra. LOL 

"Sssir, du kommer aldrig att tro det, men det är storken som är Robin Hood!" (Nähäää, säger du det..? Wink )
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 17:56

En riktig favorit-replik den med storken Svenzon! LOL

En annan bra är när Väs blir i mosad i vintunnan. "Snälla ni jag dricker aldrig starkt!"
 
Prins John är sådär underbart rolig och barnslig i sina kommentarer och hans sugande på tummen. Roligare skurk på det sättet får man leta efter. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 18:54
Haha, precis. Prins John måste vara en av de roligaste skurkarna. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 20:30
Prins John är tillsammans med Kapten Krook och Hades dom roligaste skurkarna.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 12:15
Postad av Mendez Mendez skrev:

Prins John är tillsammans med Kapten Krook och Hades dom roligaste skurkarna.
 
Fast de är inte roliga på samma sätt. Kapten Krok och Prins John är likast. Hades är "coolt rolig" eller hur man ska uttrycka det. Medan Krok och Prins John bara är ett stort skämt. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 12:50
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Mendez Mendez skrev:

Prins John är tillsammans med Kapten Krook och Hades dom roligaste skurkarna.
 
Fast de är inte roliga på samma sätt. Kapten Krok och Prins John är likast. Hades är "coolt rolig" eller hur man ska uttrycka det. Medan Krok och Prins John bara är ett stort skämt. Tongue
Det är så jag menar, John och Krook är mer patetiska, men ändå riktigt roliga.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 12:52
Haha, precis, Bara lilla jag. Prins John och Kapten Krok är ju rena skämtet.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 14:33

Och de passar båda in perfekt i sina respektive filmer. Jag tror båda filmerna hade förlorat på att ha seriösare skurkar. Men det är bra att de tänker efter innan de sätter in sådana här skurkar. Det är viktigt att de fungerar i filmen trots deras barnsligheter. En skurk som Prins John i Aladdin till exempel hade inte varit så lyckat. I en film som Robin Hood funkar han men han hade kanske gjort hela filmen till pannkaka i en annan?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 12:06
Tror inte heller det hade funkat med mer seriösa skurkar i de filmerna. Inte så som filmerna ser ut idag i alla fall. Hade man ändrat karaktär på hela filmen och de andra rollerna, så kanske en annan sorts skurk också hade gjort sig. Men personligen tycker jag att filmerna är perfekta precis som de är. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 19:21
Precis. Man borde inte ha bytt. Visst skulle säkert en seriösare Robin Hood fungera också, men jag föredrar ändå den här som är helt underbart oseriös men samtidigt seriös på sitt sätt. Dom ska ju hänga Broder Tuck och allting. Mitt i all humor blir det allt lite seriöst.
 
Tycker Kung Rickard är så skön! Wink "Det verkar som min dotter har skaffat sig en laglös som lagvid!" Och så tycker han själv att det är askul så han står och skrattar åt sitt eget skämt. LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media