Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vart i världen utspelar sig klassikerna?

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 06:35
Postad av Daniel Daniel skrev:


  • Lady och Lufsen utspelar sig som mrDuck sa i USA

Närmare bestämt utspelar sig Lady och Lufsen i New England, dvs i det nordöstra hörnet av USA. Bl.a. framgår det väldigt tydligt i den inledande sången i Lady och Lufsen II: Ludde på äventyr.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 15:38
Postad av Daniel Daniel skrev:

Boken som Mupparnas julsaga är baserad på, Charles Dickens A Christmas Carol som utspelar sig i London.Alice i underlandet är skriven av den brittiska författaren Lewis Carroll, och boken och filmen tror jag därför utspelar sig i England.Angående Lady och Lufsen. Om du skulle äta på en italiensk Restaurang i Malmö, är du då i Italien eller i Sverige?Du säger ETT AVSNITT, nu syftar jag var dessa två tv-serier utspelar sig i huvudsak, och det tycker jag verkar vara USA.Och du Eliaspbo, du har nog har haft flest FEL av alla här på detta forumet under den tiden som du varit medlem. Att du är 13 år och är så okunnig, nonchalant och tycks tro på allt du själv säger är rätt skrämmande tycker jag.
Jag sa ju att jag aldrig har fel tro mig, jag vet allt.

Om du visste allt jag vet skulle du vara lika okunnig som min lillebror

Ändrad av Eliaspbo - 08-september-2009 vid 15:43
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 17:01

Hahahaha. Du är jätterolig, Eliaspbo. Jag har inte läst ett enda inlägg av dig, som är felfritt. Var/vad har du fått ditt olidligt malplacerade självförtroende från?

"Om du visste allt jag vet skulle du vara lika okunnig som min lillebror"

Clap



Ändrad av Hades - 08-september-2009 vid 17:47
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 17:11
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Postad av Daniel Daniel skrev:

Boken som Mupparnas julsaga är baserad på, Charles Dickens A Christmas Carol som utspelar sig i London.Alice i underlandet är skriven av den brittiska författaren Lewis Carroll, och boken och filmen tror jag därför utspelar sig i England.Angående Lady och Lufsen. Om du skulle äta på en italiensk Restaurang i Malmö, är du då i Italien eller i Sverige?Du säger ETT AVSNITT, nu syftar jag var dessa två tv-serier utspelar sig i huvudsak, och det tycker jag verkar vara USA.Och du Eliaspbo, du har nog har haft flest FEL av alla här på detta forumet under den tiden som du varit medlem. Att du är 13 år och är så okunnig, nonchalant och tycks tro på allt du själv säger är rätt skrämmande tycker jag.
Jag sa ju att jag aldrig har fel tro mig, jag vet allt.

Om du visste allt jag vet skulle du vara lika okunnig som min lillebror
Troll.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2009 vid 20:19
Är det någon som orkar gå igenom hela min lista
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 09:47
Sen när utspelar sig Aladdin i Asien???Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 10:06
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Sen när utspelar sig Aladdin i Asien???Confused
 
Själva sagan utspelar sig visseligen i kina, med disney vertionen utspelar sig inte där.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 19:35
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Är det någon som orkar gå igenom hela min lista
 
 
Jag har läst igenom så långt jag orkade men den blev jag så trött på avsaknaden av versaler och de felaktiga svaren att jag gav upp.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 20:15
Då kan var och en gå igenom lite av det på min lista,. en går igenom klassikerna, en går igenom serierna, en går igenom uppföljarna, en går igenom pixarfilmerna, en går igenom spelfilmerna och en går igenom de övriga.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 21:00
för vilket syfte?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 21:39
För att varken sockerpajen eller daniel orkar gå igenom hela min lista.

Ändrad av Eliaspbo - 20-september-2009 vid 21:39
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 23:30
Och varför ska vi gå igenom listan? Vad är meningen med det?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 12:06
och vad är det för mening, när du inte lyssnar på någon annan än dig själv Eliaspbo?


Ändrad av Art_of_Minnie - 21-september-2009 vid 12:07
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 15:29
Jag är rädd att jag har skrivit några fel, det är därför.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 15:42
Men kan du svara på den jäkla frågan?! Vad är det som är så viktigt med din lista? Den stämmer inte och är inte motiverad, den är helt enkelt inte viktigt. Det är lättare att bara läsa igenom diskutionerna kring vart filmerna utspelar sig.
 
Och om du nu så gärna vill fixa till din lista så kan du ju själv läsa vad alla skrivit innan dig och kanske skriva in det i listan?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 15:50
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Men kan du svara på den jäkla frågan?! Vad är det som är så viktigt med din lista? Den stämmer inte och är inte motiverad, den är helt enkelt inte viktigt. Det är lättare att bara läsa igenom diskutionerna kring vart filmerna utspelar sig.
 
Och om du nu så gärna vill fixa till din lista så kan du ju själv läsa vad alla skrivit innan dig och kanske skriva in det i listan?
Håller helt med sokerpajen, man förstår ju knappt vad du menarConfused
 
Ska även nämna att tråden hetter Vart i världen utspelar sig KLASSIKERNA? Det är ju jätte många filmer på din lista som inte är klassiker.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 16:17
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag är rädd att jag har skrivit några fel, det är därför.
 
 
Vad hände med att du "aldrig har några fel"?
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 16:24
Kålla på min lista var alla disney utspelar sig, och om du hittar några fel då kan du gå igenom.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 16:32
Ett fel (bland många) är ju att du skrev att "De 101 Dalmatinerna" (tv-serien som för övrigt inte hör hemma i DEN HÄR tråden) utspelar sig i England när den i själva verket utspelar sig i USA.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 17:09
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Kålla på min lista var alla disney utspelar sig, och om du hittar några fel då kan du gå igenom.
 
Men läser du över huvudtaget vad vi har skrivit tidigare?!
Ge oss en anledning till varför vi ska gå igenom den jäkla listan bara!  För jag förstår det inte, den innehåller precis som tidigare nämt felaktiga svar och även serier och filmer som inte ingår bland klassikerna.
Vad är det för anledning att "kålla igenom den?".
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 17:16
Postad av Hades Hades skrev:

Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag är rädd att jag har skrivit några fel, det är därför.

 

 

Vad hände med att du "aldrig har några fel"?
Jag ljög om det, men det ska jag inte göra igen.

Ändrad av Eliaspbo - 21-september-2009 vid 17:16
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 17:25
Ungen måste vara ett troll. Ingen kan vara så här dum.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 17:47
Nu har många fått vädra sina åsikter angående detta, och vissa har kanske lärt sig något av det. Men låt oss gå tillbaka till ämnet igen. ^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 19:49
"Tarzan – Det ska väll utspela sig på någon slags ö, eftersom Tarzan föräldrar kommer i land där efter att ett skepp sjunkit. Ön ligger troligtvis nära Centralafrika på Afrikas västra kust eftersom gorillor bara finns där."
 
Jag tycker att det ser ut som fastland. Jag får inte intrycket av att det skulle vara en ö.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 20:33
Håller med dig Dalmatiner. Får inte heller intrycket av att Tarzan lever på en ö.

Jag minns inte hur riktigt hur Claytons karta ser ut (där han markerar var gorillorna är). Ser man ifall det är en ö eller en halvö där?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 21:29
Grattis på födelsedagen sockerpajen.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 22:12
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Grattis på födelsedagen sockerpajen.



hahahaha, av allt du kunde säga
Men tack så hemskt mycket iallafall
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mrs.J.R View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 08-oktober-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Mrs.J.R Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2009 vid 21:42
Skulle Aladdin utspela sig i Kina eller missförstod jag disney erika, aladdin är ju från sagan: anden i lampan från den persiska boken tusen och en natt. Det är alltså en persisk saga och utspelar sig nog runt Iran, Saudi Arabien eller något
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2009 vid 12:25
Jag har alltid trott att Aladdin utspelade sig i Indien. Embarrassed
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2009 vid 13:21
Postad av Mrs.J.R Mrs.J.R skrev:

Skulle Aladdin utspela sig i Kina eller missförstod jag disney erika, aladdin är ju från sagan: anden i lampan från den persiska boken tusen och en natt. Det är alltså en persisk saga och utspelar sig nog runt Iran, Saudi Arabien eller något


Originalversionen av Aladdin utspelar sig faktiskt i Kina. Sagan om Aladdins lampa fanns inte med i originalversionen av boken Tusen och en natt. Det var den franska översättaren Antoine Galland som lade till denna saga till samlingen i början av 1700-talet.
Men Disneys filmversion från 1992 utspelar sig inte i Kina.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media