Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bernard och Bianca i Australien

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2007 vid 22:42
Ursäkta, var ligger svårigheten i att stava "än" med N och inte med R?
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 08:01
Tack, tack,! Rättar till det! De flesta som jag frågar gillar Australien mycket mer :S Blir förvirrad nu!

Ändrad av Mr. Stork - 02-oktober-2007 vid 08:02
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
marcushylen View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera marcushylen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2007 vid 21:23
Helt klart att Australien är bättre än djävulsträsket eller vad den heter, liksom lite mer story bakom det hela, och personligen tycker jag att det är bättre när det ligger en idé bakom handlingen.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2007 vid 23:30
Ligger förmodligen en idé bakom Bernard och Bianca också, men jag tycker också att Bernard och Bianca i Australien är klart bättre. Bättre på alla punkter faktiskt. Bättre karaktärer, animation, handling, musik...den har växt till sig ordentligt sen första gången jag såg den.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 18:53

Asså jag visste inte att bernard och Bianca var en uppföljare förän jag hörde av min syster att det var det!

Tvåan är så magisk och söt och bra och fångande......
Jag kan fortsätta så hur länge som helst, det enda minuset är att det är en tvåa!
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 12:42
Tycker också att Austrailen ärr bättre än den första. Detär bättre handling. Ettan är också bra. Men inte lika bra som Bernad Och Bianca i Australien.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 12:42
Faktum är Basil, att det är egentligen inte en uppföljare eller 2a.
"Bernard och Bianca i Australien" är en fristående och egen klassiker, fast med samma huvudrollskaraktärer som i "Bernard & Bianca"
Det är alltså den andra filmen och B&B men det ingen fortsättning på den första.
Det är därför den är en klassiker, uppföljare blir inte klassiker Big%20smile


Ändrad av Sockerpajen - 03-november-2007 vid 12:44
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 18:21
Ok, det fattade jag inte från början, tack för informationen SockerpajenThumbs%20Up
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 18:53
Orsaken till att Bernard och Bianca i Australien räknas som en fullvärdig klassiker är att den är producerad av Disneys huvudstudio, Walt Disney Feature Animation. Det är vid den studion som alla de "tunga" och dyra tecknade filmerna är gjorda.

De s.k. uppföljarna är producerade till betydligt lägre budget på Disneys studios för tv-animation runt om i världen, vilket oftast också märks på att de håller betydligt lägre kvalité.

Sockerpajen har iofs en intressant förklaring, men det är inte det som är det rätta kriteriet för vad som är "klassiker" respektive "uppföljare".


Ändrad av Anders M Olsson - 03-november-2007 vid 18:58
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:18
Jag menade inte att alla filmer som inte var uppföljare var klassiker, hoppas du inte missuppfattade mig.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 17:26
Jag är inte riktigt med på skillnaden mellan "andra filmen" och "uppföljare". Då skulle inte S&O Den förtrollade julen vara nån uppföljare då, eftersom det inte är en direkt fortsättning på klassikern? Fast hur många uppföljare är direkta fortsättningar? (Jag har bara sett ett fåtal, så jag vet inte. Tongue) Bernard försöker ju fria till Bianca i Australien, det kan man ju se som fortsättning, även om de har ett annat barn än Penny att rädda.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 17:58
"Andra filmer" än uppföljare kan ju Tarzan & Jane och Lilla Djungelboken räknas till. Båda annonserades som någon typ av uppföljare men var i själva verket bara episodfilmer, både Tarzan och Djungelboken fick ironiskt nog varsin riktit uppföljare senare.
Till toppen
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 13:50
Jag tycket Bernard Och Bianca i Australien är bättre än den första. Är inte så förtjust i ettan... Det är kul med ödlan Johanna. Hon är så rolig. Tänk att det är samma person som gör rösten som Johanna som också gör Abu i Aladdin. Frank Welker. Visste inte jag.Tongue
 
Jag såg den för första gången när jag var åtta år typ. Jag såg den andra videoutgåvan av filmen. Den var jättepopulär i skolan och bland vänner minns jag.
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 16:06
Postad av Jago Jago skrev:

Tänk att det är samma person som gör rösten som Johanna som också gör Abu i Aladdin. Frank Welker. Visste inte jag.Tongue


Frank Welker gör ofta Djurröster och ljudeffekter, Det är vad han är känd för
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2008 vid 23:00
Jag tycker att Bernard och Bianca i Australien är bättre än ettan, då Mike Gabriel regisserat (regisserade också Pocahontas, min favoritklassiker!) och Glen Keane(som var supervising animator för Pocahontas) animerat Marahute, Duncan Marjoribanks (som var supervising animator för Ratcliffe) animerat McLeach och Nik Ranieri (som var supervising animator för Meeko) animerat Wilbur (Ruben Aquino animerade väl också någon figur, kommer dock inte på vilken...). Tycker att animationerna är bättre i den här filmen jämfört med den första. En ovanligt bra uppföljare, där man tänkt jämförelsevis mycket på både manus, animationer och bakgrunder. Tycker, som andra nämnt, att om alla uppföljare hållit samma klass så hade det varit ett rent nöje att se uppföljare .
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2008 vid 18:18
Postad av Daniel Daniel skrev:

Bernard och Bianca I Australien var en stor ekonomisk flopp för Disney. Så jag skulle nog svara Nej på den frågan. faktum var att den avskräckte Disney att släppa fler uppföljare på Bio om man inte var riktigt säker på succé 



Kanske därför det aldrig varit snack om nån tv-serie som bygger på filmen, för det här är väl en av de få klassiker som man skulle kunna fortsätta med en tv-serie efteråt på ett schysst sätt.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media