Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney Tv serier

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 11:00

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vet ni om Tv Serien Den Lilla Sjöjungfrun kommer på dvd ?

Ingen aning, den finns ju på vhs i alla fall. Brukar tv-serierna komma ut på dvd? Jag har nog aldrig sett en disney-serie på dvd.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 13:04
Tyvärr tycks Disney inte ha någon riktig strategi när det gäller att ge ut de tecknade tv-serierna på DVD. Det har hittills bara kommit ut ett antal ströavsnitt, inga riktiga säsongsboxar.

Den nyutkomna DVDn Prinsess-sagor volym 1 innehåller ett (1) avsnitt av Den lilla sjöjungfrun, "Wish Upon a Starfish". Det är nog det första och hittills enda avsnittet av den serien som har kommit ut på DVD i Sverige. Utomlands finns det några till.

Andra serier som har kommit ut i ströavsnitt:
  • Legenden om Tarzan
  • Aladdin
  • Timon och Pumbaa
  • Nya äventyr med Nalle Puh
  • Boken om Puh
  • Herkules
Men med tanke på att det ska ges ut ordentliga boxar med Ducktales och Rescue Rangers i USA nu i höst kanske det finns hopp för framtiden...
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 13:33
Postad av Tripplis Tripplis skrev:

bumbibjörnarna helt klart! sökers om en tom om info om dem men de finns inget på denna sida.. skulle vilja ha en bild på dem alla..vet nån om det finns det nån stanns???


vet inte var dom finns men du kan ju annars googla det borde finnas nåt där iaf

Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 18:42

Ja, det blir bra det. Personligen gillar jag alla röster om man tog bort Anders Öjebo hahahahaha

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 18:51
Ducktales och Räddningspatrullen är helt klart dom bästa...men alla är egentligen bra...fast tycker inte om dom som är filmer egenligen (Tarzan,den lilla sjöjungfrun)
"Bara börja vissla"
Till toppen
George_Anka View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera George_Anka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2005 vid 15:56

Jag ska säga er att  jag har samlat alla ducktales avsnitt på dvd helt ensam och nu njuter jag tillbaka i tiden av att kolla på dom

 

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2005 vid 14:47
På dvdn Jasmins förtrollade äventyr så är det avsnitt från Aladdin serien. Men bara tre stycken.

Elementär min kära Jasmin
Ondskans lustgård
En orättvis värld


Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 12:24

Den serien jag tycker allra bäst om är nog, Ducktales.

Den är mysig och go och har en bra, rolig och spännande handling!

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 16:43
Vet ni om hela serien Den Lilla Sjöjungfrun kommer på DVD ? (Vissa avsnitt är med på Prinsess Sagor)
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 17:13
De få gånger jag tittar på Disneyserier så är det Räddningspatrullen och Hos Musse.
Love Pirates!!!
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 21:07
Ducktales
Piff och Puff: Räddningspatrullen
Luftens hjältar
Bumbibjörnarna
Aladdin
Kim Possible
 
När jag är på humör kan jag även titta på Darkwing Duck, Nalle Puh och Långbens galna gäng.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 01:26
Pepper Ann är helt klart den bästa.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2006 vid 09:57
Pepper Ann! Åh, kräkpåse hit! Fort!

Nalle Puh, Bumbibjörnarna, Duck Tales, Luftens Hjältar,
De 101 Dalmatinerna, Darkwing Duck... där har vi Da Shit!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2006 vid 19:25
Så... 101 Dalmatinerna finns som serie?

För övrigt tycker jag nog att Kim Possible är riktigt bra, och den avspeglar samtiden på ett sätt som jag visserligen inte är lika förtjust i.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2008 vid 18:18
På Prinsess Sagor vol 2 är det ett avsnitt från DSL och ett från Aladdin. Jag har även Prinsess Party filmerna. Det är avsnitt från serierna där också. Fast mest spel m.m.
Till toppen
danne . 96 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera danne . 96 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 22:28
ducktales & familjen robinsson  & monster inc  ochså tycker jag om disneydags ni vet vell att den 29 aug 2008 kommer det att bli en ny disney dags med helt andra serier det läste jag på en hemsida Smile

AdminEdit: Inlägg flyttat


Ändrad av Daniel - 11-augusti-2008 vid 13:46
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 13:33
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vet ni om hela serien Den Lilla Sjöjungfrun kommer på DVD ? (Vissa avsnitt är med på Prinsess Sagor)
 
Såg på en amerikansk hemsida att de kommer att släppa en box med hela serien i , vet inte hur seriös sidan var men det var jue en bild på boxen och det stod om den, hoppas innerligt att vi oxå får något sånt!:)
 
 
hm, min är nog Den Lilla Sjöjungfrun serien i den enkla anledningen att det är Den Lilla SjöjungfrunWink Hahaha, tyckte om serien så mkt som barn oxå så sånt där följer jue med en:) Tycker oxå att det är roligt att de skrev låtar till serien kanske var därför det inte blev så jätte många avsnitt (31-32 st.) annars är jue självklart bumbibjörnarna och tillsammans med introsången så finns det jue knappt ingen bättre:)
 
Man kan väl säga att alla serier från 90 talet är bra, när vi kommer lite mer till nutiden som Kim Possible och de där så behöver jag inte tala mer om den saken...LOL
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 13:43
101 dalmatiner,darkwing duck,duck tales och piff och puff:räddningspatrullen är mina favorit disney serier.

Ändrad av spider pig - 11-augusti-2008 vid 13:44
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 13:53
Postad av spider pig spider pig skrev:

101 dalmatiner,darkwing duck,duck tales och piff och puff:räddningspatrullen är mina favorit disney serier.


Varför? Du vet det ger mig ingenting att läsa vilka som är dina favoritserier om du inte delar med dig om vad du tycker är bra . Vi har en regel (12§) här på forumet att man ska motivera varför man tycker si eller så.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 17:15
oj förlåt,är ny här på forumet och kan inte alla regler än.
dom är mina favoritserier för dom  har alla humor och äventyr.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2008 vid 12:07
mina favorit serier är aladdin,hos musse och Lilo , Nalle Puh och stitch serien

Ändrad av Art_of_Minnie - 12-augusti-2008 vid 12:10
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2008 vid 12:21
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

mina favorit serier är aladdin,hos musse och Lilo , Nalle Puh och stitch serien
glöm inte att motivera.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2008 vid 14:27
Jag tycker om Hannah-serien och Zack och Codys ljuva havsliv
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2008 vid 14:58
"Zack och Codys ljuva havsliv"
 
Har jag aldrig hört talas om.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2008 vid 05:30
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"Zack och Codys ljuva havsliv"
 
Har jag aldrig hört talas om.

Det finns en ny serie, The Suite Life On Deck, som är en uppföljare/fortsättning på The Suite Life of Zack & Cody. Jag kände dock inte till att den nya serien har kommit till Sverige eller att den har fått en svensk titel. Vilken kanal visas den på, Jack Teague?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2008 vid 11:12
Åhå... Låter vedervärdigt.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2008 vid 12:27
Jag såg den i mitt hus i USA. Amerika är disneys hemmland.
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2008 vid 13:10
Postad av Jack Teague Jack Teague skrev:

Jag såg den i mitt hus i USA. Amerika är disneys hemmland.

Orsaken till att jag trodde att du hade sett den här i Sverige var att du skrev titeln på svenska. Hittade du på den svenska titeln själv, eller vet du att serien kommer att heta just så när den så småningom kommer på TV i Sverige?
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2008 vid 21:54
Jag hittade på den.Jag vet rätt så mycket om disney-filmerna (nästan).
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2008 vid 23:07
Postad av Jack Teague Jack Teague skrev:

Jag vet rätt så mycket om disney-filmerna (nästan).
 
Jag borde kanske skicka ett PM (vilket inte varit så värst givande innan), men det känns som att fler är nyfikna på den här meningen.
Vad menas?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media