Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun 3

 Svara Svara Sida  <1 910111213>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 16:03
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Emma, jag kunde inte hålla med dej mer! Hug Ariels personlighet i 'Havets Hemlighet' är helt åt skogen fel, tycker jag! Pinch Visst att man växer upp och blir mognare då man skaffar barn, men Ariel är alldeles på tok för vuxen av sig och jag förstår inte alls varför hon bara ger upp kontakten med havet och inte alls kämpar för den? Neej, tacka vet jag gamla goda Ariel som återkom i trean - That's the mermaid we know and love! Wink


Ååååh neej, Melody får inte få barn!
Shocked Då blir ju Ariel mormor och Gud vet hur vuxen hon blir DÅ!? Tongue Neej, jag hade hellre velat att dom hade gjort som t.ex. i Bambi 2, där dom skär rakt igenom filmen och ger dess historia ett helt nytt slut. Fyran kunde kanske börja med att vi tas tillbaka till den dagen då Ariel och Eric gifter sig med varandra, och sedan så hade man fått följa bröllopsskeppets äventyrs fyllda hemfärd. Thihi, om jag hade fått leka lite inne i produktionsrummet så hade jag velat göra den lite Titanic inspirerad. Wink Triton ångrar att han släppte taget om sin älskade dotter och förbereder en attack emot skeppet. Tack vare havskungens vrede kolliderar det med ett isberg och medan Eric kämpar förbrilt för att rädda sin älskades liv, kämpar havet i sin tur för att sluka henne! Tongue VAA?? Hade inte detta blivit en storsäljare så säg? Wink

 
Titta, detta är något som jag har planerat att föreslå läääänge; http://e.imagehost.org/view/0031/Titanic
 
Ariel som mormor är som något väldigt opassande exempel jag inte kommer på nu... usch och fy vad hemskt det hade varit!
 
Hoppa rakt in i någon film med någon annan film kan ju kanske vara en bra idè, det fungerade tydligen med Tarzan 2 och Bambi 2.. men med Ariel.. neaa, De kan i så fall hoppa in mellan "Sagan om Ariel" och Originalet. Eftersom att ( tro det eller ej) så efter att ha sett "Sagan om Ariel" funderade jag på om det skulle komma en uppföljare. Inte för att den är lika bra som en original film (oh no!) men det kändes inte som att historien var färdig berättad där. Det var liksom yey music is back now what? Efter detta kommer konserten som Ariel missar (!)
(Medveten om tv- serien som ligger någonstans där imellan men Disney har ju tydligen total struntat i den när de gjorde trean sååTongue.)
 
 (Ps: Snygg bild där på länken!)
 


Ändrad av Emmaaa - 11-december-2008 vid 16:06
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 16:41
Håller med om att Ariel´s personlighet är bättre i trean samt originalet än i Havets Hemlighet.

Ändrad av disney_girl - 29-december-2008 vid 10:26
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2009 vid 14:49
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Så vad säger ni.. vilken är bäst "Havets hemlighet" eller "Sagan om Ariel"?
 
 
 
Smile
 
 

Jag väljer Sagan om Ariel, även om den blir lite småtråkig emellanåt. Havets hemlighet klarar jag inte ens av att se, hua vad värdelös den är!
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 12:01
Helt och håller värdelös tycker inte jag att den är. Smile Jag gillar nämligen handlingen i Havets Hemlighet. Eller... Kanske inte hela handlingen rakt igenom, men den röda tråden som går igenom filmen, den om att Melody ej får veta om havsfolket, den tycker jag är riktigt bra. Självklart känner man att dom hade kunnat utveckla själva idén om havets hemlighet lite bättre och t.ex ersatt både Morgana, Frack och Späck med lite mer mognare karaktärer och scener. Jag gillar verkligen inte idén om att Disneyfilmerna nu endast ska rikta sig till barn under 10 år. Ifrån början så var det ju inte endast barn som förtrollades utav Disneyfilmerna, det var även de vuxna och jag saknar därför de lite mer djupare budskapen i dagens filmer. Jag tror att om Havets Hemlighet hade gjorts på 80 - Eller tidigt 90 tal så hade både handlingen samt karaktärerna sett heeelt annorlunda ut och vi hade då som åskådare inte behövt genomlida det faktum att filmen till större del endast handlar om att den förtrollade Underström simmar runt och tjatar om att få bli haj igen. Wink LOL

Bildkvalitén där emot, den tycker jag minsann är riktigt värdelös! Tongue Melody är väll den ända som de har tecknat någorlunda bra men bortsett ifrån henne så är det hela en fullständig katastrof! Jag är så oerhört glad över att de har höjt grafiknivåerna på de senaste uppföljarna, som t.ex Sagan Om Ariel där bildkvalitén verkligen är strålande! Clap Jag är inte så värst insatt i just själva skapandet utav de olika Disneyfilmerna, så jag måste bara fråga; Är det så att Sagan Om Ariel är gjord via dator medan Havets Hemlighet är ritad för hand som originalfilmen? Smile

Ändrad av Dinkelhopparen - 03-februari-2009 vid 10:17
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 12:21
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Jag är inte så värst insatt i just själva skapandet utav de olika Disneyfilmerna, så jag måste bara fråga; Är det så att Sagan Om Ariel är gjord via dator medan Havets Hemlighet är ritad för hand som originalfilmen? Smile


Alla tre filmerna är ritade för hand, men i de två uppföljarna har man scannat in teckningarna i en dator där man har färglagt dem och lagt ihop dem med bakgrunderna. Det är så man gör tecknad film numera.

Förr i tiden förde man över blyertsteckningarna på ark av acetatfolie, s.k. celler. Det kunde antingen göras för hand genom kalkering i tusch, eller så kunde man använda en sorts Xerox-kopiator. Sen färglades cellerna på baksidan, lades på bakgrunderna och fotograferades, en bild i taget. Det är så större delen av den första filmen i serien är gjord, även om ett par kortare scener är gjorda med den modernare metoden.

Sen finns det minst ett objekt i DLS3 som är helt datorgenererat, jag tänker då i första hand på speldosan.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 14:11
Ååååh, tusen tack för denna underbara redovisning! Smile Den uppskattar jag jätte mycket ska du veta. Big%20smile WOW är det alltså såååå det går till då man skapar tecknad film? Tänk att det visste jag inte alls om. Smile 
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 17:27
Tycker att sångerna är bättre i Sagan Om Ariel än i Havets Hemlighet. Min favvo är absolut I Remember. Vad tycker ni ?
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 20:26
Jag, personligen gillar Sagan om Ariels sånger mycket mera, I remember är en av de bästa sångerna bland de nyaste uppföljarna Smile
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2009 vid 09:53
Njaaaa, jag håller med till viss del, jag! Big%20smile "I Remember" är verkligen en utav de absolut, absolut mest underbaraste sångerna som Ariel någonsin har fått äran att sjunga. Den är för mig i klass med "Part Of Your World" till och med - Heeelt fantastisk med andra ord! Heart Men sedan så tycker jag faktiskt att Havets Hemlighet har sånger som toppar Sagan Om Ariel's övriga låtar. Jag gillar nämligen inte "Jump In Line" och dom där andra låtarna som Sebastian framför i den hemliga musikklubben. Dom tycker jag är lite för... Hur ska jag säga? "Trendiga" för en Disneyfilm? Embarrassed Haha, då gillar jag "For A Moment" och "Down To The Sea" mycket bättre. Big%20smile Dom passar, enligt mig, bättre till en The Little Mermaid film och dessutom så får ju även allas vår älskade havsprinsessa glittra med sin ljuva stämma i dessa! Wink
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2009 vid 15:50
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Njaaaa, jag håller med till viss del, jag! Big%20smile "I Remember" är verkligen en utav de absolut, absolut mest underbaraste sångerna som Ariel någonsin har fått äran att sjunga. Den är för mig i klass med "Part Of Your World" till och med - Heeelt fantastisk med andra ord! Heart Men sedan så tycker jag faktiskt att Havets Hemlighet har sånger som toppar Sagan Om Ariel's övriga låtar. Jag gillar nämligen inte "Jump In Line" och dom där andra låtarna som Sebastian framför i den hemliga musikklubben. Dom tycker jag är lite för... Hur ska jag säga? "Trendiga" för en Disneyfilm? Embarrassed Haha, då gillar jag "For A Moment" och "Down To The Sea" mycket bättre. Big%20smile Dom passar, enligt mig, bättre till en The Little Mermaid film och dessutom så får ju även allas vår älskade havsprinsessa glittra med sin ljuva stämma i dessa! Wink
 
Håller med dig på en del saker fast inte att I remember är i klass med Part of That World.. Den jämförelsen finns inte i mina öron.Tongue POTW är helt undeerbar och fantastisk! sjunger sången minst en gång varje dag! I remember är en riktigt bra sång och en härligt melodi och bra text och som självklart är den bästa låten i DLS3. Båda sångerna är ju en " I want" sång.. men POTW är klassisk!
Marinas sång tycker jag inte om särskilt mycket.. inte alls mycket och tycker inte att hon borde ha haft en sång alls inte där iaf.. eftersom att musik är förbjudet .. det blir bara helt fel.
 
Låtarna i tvåan är bra och lite härligt barnsliga... tycker dock att Ariel borde ha fått mer sång i duetten hon sjunger med Melody (For a moment) OCH att hon hade tecknats bättre men men..
 
Fast jag tycker om sångerna i serien väldigt mycket oxå.. mer än vissa låtar i filmerna,
 
Är det någon som sett den bortklippta låten "Gonna get my wish" som Morgana skulle ha sjungt i tvåan?


Ändrad av Emmaaa - 03-februari-2009 vid 15:54
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2009 vid 20:48
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

 
Håller med dig på en del saker fast inte att I remember är i klass med Part of That World.. Den jämförelsen finns inte i mina öron.Tongue POTW är helt undeerbar och fantastisk! sjunger sången minst en gång varje dag! I remember är en riktigt bra sång och en härligt melodi och bra text och som självklart är den bästa låten i DLS3. Båda sångerna är ju en " I want" sång.. men POTW är klassisk!
Okeej Emma, jag ger mig! LOL Vid närmare eftertanke så är kanske inte "I Remember" i klass med "Part Of Your World". Embarrassed Speciellt inte om man ser till de svenska versionerna. Åååååh, vad jag önskar att varje svensk Den Lilla Sjöjungfrun film samt serie hade kunnat dubbats utav UNDERBARA Sissel! Tongue Heart
 
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

 Är det någon som sett den bortklippta låten "Gonna get my wish" som Morgana skulle ha sjungt i tvåan?
Neeeeeeej!?! Shocked Men herreguud, jag visste inte ens att det fanns en bortklippt låt ifrån tvåan!? Big%20smile Big%20smile Vart kan man se denna någonstans, vännen?
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2009 vid 14:44
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

 
Håller med dig på en del saker fast inte att I remember är i klass med Part of That World.. Den jämförelsen finns inte i mina öron.Tongue POTW är helt undeerbar och fantastisk! sjunger sången minst en gång varje dag! I remember är en riktigt bra sång och en härligt melodi och bra text och som självklart är den bästa låten i DLS3. Båda sångerna är ju en " I want" sång.. men POTW är klassisk!
Okeej Emma, jag ger mig! LOL Vid närmare eftertanke så är kanske inte "I Remember" i klass med "Part Of Your World". Embarrassed Speciellt inte om man ser till de svenska versionerna. Åååååh, vad jag önskar att varje svensk Den Lilla Sjöjungfrun film samt serie hade kunnat dubbats utav UNDERBARA Sissel! Tongue Heart
 
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

 Är det någon som sett den bortklippta låten "Gonna get my wish" som Morgana skulle ha sjungt i tvåan?
Neeeeeeej!?! Shocked Men herreguud, jag visste inte ens att det fanns en bortklippt låt ifrån tvåan!? Big%20smile Big%20smile Vart kan man se denna någonstans, vännen?
 
Scenen har bara släppts i Amerika i specialutgåvan för DLS 2 så den finns på youtube Big%20smile Sök på Gonna get my wish eller något så kommer det nog upp, Wink
 
 
Det hade vart kul om alla filmerna dubbades av henne. Jag tycker om Johannas röst i serien där emot.. hon låter som en ung Ariel ( kan vara för att man är van vid det) men Sissel hade varit väldigt välkommen att göra serien oxåBig%20smile
 


Ändrad av Emmaaa - 04-februari-2009 vid 14:48
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2009 vid 16:58
Åååååååh, Emma!! Big%20smile "Gonna Get My Wish" är heelt underbar! Clap Jag gillar den verkligen, vad synd att den aldrig fick vara med i själva filmen. Jag har alltid varit svag för när de onda karaktärerna rita upp bilder på sina fiender med hjälp utav magi, eller i detta fallet; bläck. Big%20smile De här scenerna bara måste jag ta och skapa något utav! Star
 
Titta vänner, vad jag hittade förresten:
Ni har säkert hört den flera, flera gånger förut. Men för mig så var det en alldeles ny och mycket glad överraskning att finna denna UNDERBARA, bortkastade Ariel sång. EmbarrassedHeart


Ändrad av Dinkelhopparen - 04-februari-2009 vid 16:59
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2009 vid 18:04
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

 
Titta vänner, vad jag hittade förresten:
Ni har säkert hört den flera, flera gånger förut. Men för mig så var det en alldeles ny och mycket glad överraskning att finna denna UNDERBARA, bortkastade Ariel sång. EmbarrassedHeart
 
 
Den sången är riktigt vackerBig%20smile men har aldrig förstått mig på den.. asså själva sången finns med på en skiva som släppts i Amerika "The little mermaid and friends" eller något liknande.. men har hört att den ska vara bortklippt i från filmen, vilket inte verkar rimligt eftersom att "Silence is golden" ska vara den enda bortklippta sången.. men man kanske inte ska förstå allt här i världen Big%20smile
 
 
Vad kul att du tyckte om den sången, vet själv inte riktigt vad jag tycker kul att hela scenen är färdig animerad och inte bara en massa skisser, Eftersom att Pat Carroll gör Morganas röst också hör man extra mycket det när hon sjunger så det känns som en "Poor unfortunate souls" wannabe låt. Fast på något vis är den inte det.. de skulle vart kul att ha kvar den i filmen tror den hade passat ( och skulle älska att höra en svensk översättning av den Tongue)


Ändrad av Emmaaa - 04-februari-2009 vid 18:04
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2009 vid 19:24
Nån som vet om man man få tag i noter till I Remember ?
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2009 vid 22:05
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Vad kul att du tyckte om den sången, vet själv inte riktigt vad jag tycker kul att hela scenen är färdig animerad och inte bara en massa skisser, Eftersom att Pat Carroll gör Morganas röst också hör man extra mycket det när hon sjunger så det känns som en "Poor unfortunate souls" wannabe låt. Fast på något vis är den inte det.. de skulle vart kul att ha kvar den i filmen tror den hade passat ( och skulle älska att höra en svensk översättning av den Tongue)
Jaaaaa, men visst är det roligt att låten är heelt färdig animerad och klar för användning!? Big%20smile Det tycker verkligen jag också att det är, Emma. Jag har aldrig tyckt om dessa "skiss scener" just eftersom att de varken rör sig eller ens känns som material till filmen, på grund utav deras utseenden, så jag är riktigt glad över att "Gonna Get My Wish" blev fix färdig! Tongue Sen tycker kanske inte jag heller att låten i sig var så kanonbra, men den är heeeelt klart godkänd för att visas i en uppföljare och även jag hade verkligen velat höra hur Eva-Britt hade tolkat denna låt! LOL
 
Nämen Guud vad spännande detta låter, Emma! Big%20smile Vad du kan mycket, jag blir alldeles fascinerad över all information som du besitter. Så det stämmer kanske inte alls att "One Dance" är en borttagen låt ifrån originalfilmen? Ojj, det var jag ju så säker på, haha! Embarrassed LOL Speciellt med tanke på att introt börjar med toner ifrån Jig-musiken som spelas på däck då Ariel får syn på Erik ifrån allra första gången. Smile Jag trodde att det först var tänkt att Ariel skulle se hur Erik dansar omkring tillsammans med sin besättning och då önska att även hon fick stå där bredvid honom och dansa fram över däcket. Tongue


Ändrad av Dinkelhopparen - 06-februari-2009 vid 22:09
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2009 vid 23:46
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

 
Nämen Guud vad spännande detta låter, Emma! Big%20smile Vad du kan mycket, jag blir alldeles fascinerad över all information som du besitter. Så det stämmer kanske inte alls att "One Dance" är en borttagen låt ifrån originalfilmen? Ojj, det var jag ju så säker på, haha! Embarrassed LOL Speciellt med tanke på att introt börjar med toner ifrån Jig-musiken som spelas på däck då Ariel får syn på Erik ifrån allra första gången. Smile Jag trodde att det först var tänkt att Ariel skulle se hur Erik dansar omkring tillsammans med sin besättning och då önska att även hon fick stå där bredvid honom och dansa fram över däcket. Tongue
 
Vad jag har hittat på internet så verkar det som om låten är skriven till skivorna som släpptes under 90 talet.. kanske möjligt att den skulle vara i något serie avsnitt (Önskesjöstjärnan te x Tongue) Eftersom att Alan Menken inte skrivit den så, men man vet aldrig Big%20smile Och det var en bra bild du byggde upp skulle vara intressant att se det i filmen. Big%20smile 
 
Och nu kommer något helt annat, en liten fundering kring DLS 3 bara...
Jag tycker att det är konstigt att Aquata (den blå fenade systern) vet att hon inte kan dansa när hon antagligen inte tagit ett danssteg på 10 år, Jag tvivlar på att man dansar utan musik under de åren, men det ger ju en rolig del i filmen så jag kanske ska släppa det? LOL 
 


Ändrad av Emmaaa - 06-februari-2009 vid 23:46
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2009 vid 19:24
Ni som har alla DLS filmerna. Brukar ni se filmerna i den ordning dom kom eller efter handlingen ?

Ändrad av disney_girl - 08-februari-2009 vid 19:25
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2009 vid 22:22
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Och nu kommer något helt annat, en liten fundering kring DLS 3 bara...
Jag tycker att det är konstigt att Aquata (den blå fenade systern) vet att hon inte kan dansa när hon antagligen inte tagit ett danssteg på 10 år, Jag tvivlar på att man dansar utan musik under de åren, men det ger ju en rolig del i filmen så jag kanske ska släppa det? LOL 
Hahahahahahahahahahaaa!! LOL LOL LOL Emma, din lilla Tokfia! Du ska absolut inte släppa det här, utan detta måste vi genast reda ut! Tongue Hahaha, du har verkligen heeelt rätt i det du säger. Hur kattsingen kan Aquata veta om att hon inte kan dansa när musiken har varit strängt förbjuden i hela 10 år!? LOL Hmmm... Kan det kanske vara så att det är just tack vare denna lag som hon tvivlar på sina danskunskaper? Med tanke på att hon inte har lyssnat på musik i tio år så tar hon kanske helt enkelt för givet att hon måste ha glömt bort hur man dansar? Fast faktumet kvarstår dock - Hur kommer det sig då att alla hennes andra syskon sedan kan dansa!? Shocked Haha, har dom kanske smygdansat bakom Aquata's rygg!? LOL
 
---
 
Hihi, jag måste tyvärr ta och erkänna att det är mycket, mycket sällan som jag sätter mig ner och tittar på t.ex. Havets Hemlighet eller Sagan Om Ariel. Embarrassed Jag tittar aldrig på filmerna i en viss ordning utan hoppar istället friskt ifrån film till film, lite som jag känner. Men om jag hade velat se hela trilogin en kväll så hade jag nog kört på det gamla hederliga sättet och tagit 1:an först, sedan 2:an och till sist 3:an. Smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 11-februari-2009 vid 22:24
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 13:35
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Och nu kommer något helt annat, en liten fundering kring DLS 3 bara...
Jag tycker att det är konstigt att Aquata (den blå fenade systern) vet att hon inte kan dansa när hon antagligen inte tagit ett danssteg på 10 år, Jag tvivlar på att man dansar utan musik under de åren, men det ger ju en rolig del i filmen så jag kanske ska släppa det? LOL 
Hahahahahahahahahahaaa!! LOL LOL LOL Emma, din lilla Tokfia! Du ska absolut inte släppa det här, utan detta måste vi genast reda ut! Tongue Hahaha, du har verkligen heeelt rätt i det du säger. Hur kattsingen kan Aquata veta om att hon inte kan dansa när musiken har varit strängt förbjuden i hela 10 år!? LOL Hmmm... Kan det kanske vara så att det är just tack vare denna lag som hon tvivlar på sina danskunskaper? Med tanke på att hon inte har lyssnat på musik i tio år så tar hon kanske helt enkelt för givet att hon måste ha glömt bort hur man dansar? Fast faktumet kvarstår dock - Hur kommer det sig då att alla hennes andra syskon sedan kan dansa!? Shocked Haha, har dom kanske smygdansat bakom Aquata's rygg!? LOL
 
 
Hahaha Big%20smile Okeej, Jag gillar dina slutsatser! Hon kanske visste sedan hon var liten att hon inte kunde dansa.. men det är inte många som kan dansa när man är så pass liten. ( Nu vet jag inte hur liten hon var när musiken förbjöds runt 7-8 ialla fall eftersom att Ariel tydligen var 5 år och Aquata tillhör de äldre syskonen, till och med äldst i originalfilmen men de har de ju struntat i) men jag tycker fortfarande inte att det är många som kan dansa när man är 7-9 år LOL
 Men jag tror att de kan vara så som du skrev längst upp att hon har nog inte något självförtroende så hon tvivlar ( men ärlig talat kan hon inte dansa, inte ens i slutet när hon sprudlar av självförtroende så detta tås att tänka på ... Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 15:17
Man kan ju undra varför dom tog med en ny Ariel träffar Blunder scen i denna film ? Det är ju med i serien. Kan det vara så att det är en ny film och serien är så gammal? Så att dom ville upprepa hur Ariel träffade Blunder. Eller vad tror ni ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 15:25
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Man kan ju undra varför dom tog med en ny Ariel träffar Blunder scen i denna film ? Det är ju med i serien. Kan det vara så att det är en ny film och serien är så gammal? Så att dom ville upprepa hur Ariel träffade Blunder. Eller vad tror ni ?
 
Jag tror att det är det jag skrivit innan (eller så gjorde jag aldrig det) har ialla fall läst i en intervju med Peggy Holmes (regissören) eller så var det nån annan kommer inte riktigt ihåg. Att det var just att serien är så gammal (äldre) att det är inte många barn som har sett serien vilket innebär att de undrar fortfarande hur de träffades... Så de gjorde om det i filmen. Vilket jag anser var det största misstaget de kunde göra när det gäller den filmen.
Eller så struntade de bara i serien och fokuserade på storyn i filmen.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 15:45
Fast i serien så ser man ju bara deras träff i flashback i avsnittet I Harmoni. Så dom ville nog ha med deras träff i en långfilm. För att många kanske inte tänker på den lilla flashback scenen från det avsnittet. Visst finns det nått avsnitt om hur Ariel träffar Måzart ? Nån som vet ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 17:02
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Fast i serien så ser man ju bara deras träff i flashback i avsnittet I Harmoni. Så dom ville nog ha med deras träff i en långfilm. För att många kanske inte tänker på den lilla flashback scenen från det avsnittet. Visst finns det nått avsnitt om hur Ariel träffar Måzart ? Nån som vet ?
 
 
i serie avsnittet "Måsart" (Scuttle) träffar hon honom för första gången, Det första avsnittet av säsong 3.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 23:08
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Aquata tillhör de äldre syskonen, till och med äldst i originalfilmen men de har de ju struntat i)
Nämen!? Big%20smile Emma, din lilla allvetare där! Wink Tongue Hur får man reda på att Aquata är äldst i originalfilmen? LOL
 
---
 
Angående Ariel och Blunders första möte så har jag alltid trott att seriens - respektive filmernas handlingar har varit helt separata? Embarrassed Jag visste inte att Disney såg Ariels Undervattensäventyr som en del utav filmernas handlingar, utan jag har alltid sett TV serien som i en klass för sig. Därför så tyckte jag inte alls att det var konstigt att Ariel och Blunder träffade varandra på nytt i Sagan Om Ariel, just eftersom att de (enligt mig) endast har haft sitt första möte i TV serien vars handling inte alls har något med långfilmerna att göra. Men nuu däremot, nu när jag förstår att TV serien och filmerna "hänger ihop" med varandra så tycker minsann även jag att det är riktigt, riktigt lustigt att Ariel och Blunder får sig en helt ny start. LOL Speciellt med tanke på att TV seriens "första möte" är mycket sötare. Wink Tongue
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2009 vid 20:17
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Aquata tillhör de äldre syskonen, till och med äldst i originalfilmen men de har de ju struntat i)
Nämen!? Big%20smile Emma, din lilla allvetare där! Wink Tongue Hur får man reda på att Aquata är äldst i originalfilmen? LOL
  
 
 
Ne de säger de aldrig, men hennes namn sjungs först i "Döttrar till Triton" och i alla serietidningar och böcker om Ariel som släpptes under speciellt tv-serien tiden påstod att hon var äldst. (syftar mest på böcker som släpptes i Amerika under denna period)
 
Jag (och många fler säkert) har alltid trott att hon var äldst på grund av detta och blev lite chockad när Attina helt plötsligt var det Tongue
 
Håller med om att Ariel och Blunders möte i serien är så mycket gulligare och Blunder är såå sötSmile Ariel ser väl lite halvt konstig ut men det lever jag med! Har min egna teori att de träffades i den åldern och sedan tappade kontakten på grund av allt som hände i Atlantica och nu träffas de igen... hrm.. jag har funderat och detta är min teoriLOL ( även fast det antagligen inte finns någon logik eller fortsättning av de eftersom att som jag skrev där uppe så struntade de nog blankt i serien) men tänka sig kan man alltid.


Ändrad av Emmaaa - 16-februari-2009 vid 20:18
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2009 vid 19:35
Tycker att Ariel ser äldre ut i Sagan Om Ariel än i serien. Sagan om Ariel utspelar väl sig innan serien och långfilmen ?
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2009 vid 11:27
men i ettan säger Triton:Tror du jag vill se min YNGSTA dotter...
Disney 4ever
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2009 vid 16:57
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Tycker att Ariel ser äldre ut i Sagan Om Ariel än i serien. Sagan om Ariel utspelar väl sig innan serien och långfilmen ?
 
 
Jaoo,
 
men att hon ser äldre ut beror nog på att serien utspelar sig då Ariel var 13-14 år gammal (de säger de på en trailer till serien som gick 94) men i Sagan Om Ariel så ska hon vara 15 år, även fast det borde vara så att serien kom efter.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2009 vid 00:23
Och vet ni vad jag också tror, vänner? Tongue Anledningen till varför Ariel ser mycket äldre ut i Sagan Om Ariel kan kanske också bero på att tecknarna har lagt ner mycket, mycket mer tid på att rita henne i själva filmen än vad de gjorde under seriens gång. Det är t.ex. som skillnaden i mellan Ariel ifrån originalfilmen och den första uppföljaren, Havets Hemlighet. Där tycker jag att man mycket tydligt ser hur lågbudgeten får karaktärerna att se mycket yngre och "omognare" ut. Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 910111213>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media