Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tarzan

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tarzan
    Postad: 05-februari-2007 vid 15:14
Ajaj, denna underbara Disneyfilm har inte fått någon egen tråd än (bara dess soundtrack, och den tråden är inte alltför livlig längre).
Tycker Tarzan är en mycket bra Disneyfilm, en bra avslutning av 90-talets storhet vad gäller Disneyklassiker. Bra historia (logik behöver man inte leta efter, för det finns det inte så mycket av), grym musik och fina animationer (något kantig och stel ibland, men inte så det stör). Har för mig jag läst här på sidan någon gång att vissa tycker den är värdelös, vore spännande att höra varför Wink 
För mig är den självklar på topp 10-listan och en klar favorit.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 15:23
Jag diggar Tarzan och tycker som du att den tillhör den där Disney-storheten från 90-talet. Musiken är fantastisk och teckningarna väldigt vackra.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:02
Tarzan är ju jättebra! En av Disneys bättre filmer. Speciellt med tanke på hur pass sent den faktiskt kom (är inte så mycket för Disneys senare filmer). Tarzan har bra animation och underbar musik Wink Att han ser väldigt mycket ut som en snowboard-åkare/skatare är inte något man stör sig på heller även om det ser overkligt ut. Även här är Tarzan en klar favorit Thumbs%20Up
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:05
Jag hör väl till den skaran som inte gillar Tarzan nåt vidare. Visst, musiken är underbar (Phil Collins Heart) och historen klassisk. Men resten är inte jag så förtjust i. Gillar inte Tarzans utseende, och vågorna på havet (främst i början när hans föräldrar ror) är ju så fult animerade att man mår illa. Tycker inte heller att där är nån skön humor som i tex Aladdin, Skönheten & Odjuret, eller Ringaren i Notre Dame. Njä, inte min typ av film helt enkelt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:12
Jag tycker den är jätte bra. Håller med om det ni sagt (ni som tycker den är bra).
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 20:32

Tycker Tarzan är en helt ok Disneyfilm. Men jag stör mig otroligt mycket på Tarzans utseende.

Till toppen
Guldstoft View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Guldstoft Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 21:05
Han ser så onaturlig ut
Hur många koppar socker behövs för att komma till månen?
-Eh... tre och en halv?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2007 vid 08:39
Han ser ganska kall och elak ut i ansiktet. Men rasta-flätorna är grymma.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2007 vid 13:08
Animationerna av Kerchak är jag imponerad av, däremot. Tycker han är mycket bra gjord, favoritkaraktär i filmen också Approve
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2007 vid 17:42
Postad av Hades Hades skrev:

Animationerna av Kerchak är jag imponerad av, däremot. Tycker han är mycket bra gjord, favoritkaraktär i filmen också Approve
 Jag tycker också han är bäst animerad, och han är min favorit efter Clayton.
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2007 vid 23:32
Postad av Mendez Mendez skrev:

Tycker Tarzan är en helt ok Disneyfilm. Men jag stör mig otroligt mycket på Tarzans utseende.

 
 
Hakan och näsan kunde ha varit lite kortare...men det är inte så att man sitter och stör sig genom hela filmen.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2007 vid 10:22
Jag kan hålla med om att Tarzan ser väldigt kall och okänslig ut... men han är  ju uppfostrad av djur, vad kan man förvänta sig? Då stör jag mig nog mer på musiga Janes utseende, hon har den sjukaste profilen... Jättebomber och en midja som slår Jasmines.

Clayton är suverän.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
DannE88 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera DannE88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2007 vid 01:21
Tycker att de är en av dom bästa filmerna disney ha gjort. Gillar att med den, Miljön, handligen, muskien, och verkligen den tiden då den utspelar sig :P
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 11:11
Tarzan är den av de sena Disneyfilmerna som är min absoluta favorit! Jag tycker om storyn, karaktärerna, musiken, detaljerna och humorn. Stör mig inte alls på Tarzan's utseende utan tycker att det är rätt så coolt och en klass för sig. Jane's så kallade "musliknande" ansikte är ju perfekt, lite engelska över henne på något vis och inte det perfekta ansiktet som förekommer väldigt ofta i andra disneyfilmer (Belle, Ariel, Jasmin).
Har aldrig skrattat så mycket i en annan Disneyfilm heller som i scenen där Tarzan ska rädda Jane från babianerna. Sjukt roligt!LOL
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2007 vid 16:59
Tarzan är den sista riktigt bra Disney klassikern enligt mig, efter den har det bara gått neråt... Tycker inte att den har så klockren humor som i vissa andra Disney filmer (Aladdin, Ringaren i Notre Dame (stenfigurerna och Pheobus) mfl) men helt fantastisk! Gillar hur nyfiken och villig han är på att försöka lära sig! Och få saker slår Tuffs som liten Wink 
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2007 vid 19:11
Tufs är ju en beundransvärd sidekick! Tjej och allt - hur ofta händer det? Karaktärsdesignen är bara för söt.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2007 vid 23:12
Tufs svenska röst är en av de sämst valda av alla disney-karaktärer genom åren.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2007 vid 23:24
Det kan jag inte hålla med om! Den är både rolig och passande. Rätt ovanlig dock, men why the heck not.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 19:36
Jag älskar hennes röst! Hade lite svårt att fatta att hon var tjej när jag var liten... Kanske för att det är så ovanligt att det är en tjej som sidekick? Hon ska vara så hård men klarar det inte riktigt för hon är ju blödig inuti Embarrassed det krockar och blir helt suveränt!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 19:53
Ja, Tufs röst är stört skön. Det är verkligen humor i den. Men jag tycker rösten låter mer killaktig än tjejaktig :S
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2007 vid 14:57

Tufs låter definitivt mer killaktig än tjejaktig. Det dröjde länge innan jag fattade att hon var tjej. Embarrassed Själv är jag inte så förtjust i filmen Tarzan över huvud taget, så jag har inte bildat mig nån uppfattning om rollerna var för sig. Tycker där finns andra betydligt mer suveräna side-kicks bland Disneyklassikerna.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2007 vid 21:59
Klart det finns bättre side-kicks men jag tycker Tufs är en av de bättre Wink med hennes killiga stil och röst osv
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 12:10
Precis som Svenzon och Hannibal fattade inte jag heller att Tufs var tjej när jag var liten. Embarrassed Kanske var korkad vad vet jag Tongue Men Tufs är hursomhelst en underbar roll och utan henne hade ju Tarzan inte alls varit lika rolig. Ofattbart roligt i slutet, Tantor till Tufs "Ibland gör du mig generad.."
 
Tantor är också en underbar figur. Big%20smile Vill minnas att halva min skola gick och citerade honom när filmen kom ut "Är du säker på att klassrummet är hygieniskt? Det verkar rätt tveksamt tycker vi". Undrar vad lärarna trodde om oss egentligen Tongue Fast vi var rätt små då
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 14:03
LOL Tantor och Tufs är ju klockrena som bästakompisar! Verkligen varandras motsattser!  
 
Era lärare tyckte säkert att ni var små genier Bara lilla jag! Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 14:37
Exakt. Tantor och Tufs är faktiskt söta som kompis-par. Jag får en känsla av att Tufs och Tarzan är bättre kompisar än Tantor och Tarzan (kanske för att de växte upp tillsammans) och att det inte riktigt är en triangel mellan dem. Inte för att de inte är bra kompisar (Tarzan och Tantor) men det känns ändå som att Tufs och Tarzan står varandra närmare.
Gillar klippet under "Människa" (som för övrigt är en väldigt bra låt) när Tufs hjälper Tarzan uppför trädet. Äkta vänskap.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 15:29
Jag älskar Tarzan för att han har en sån härlig personlighet...... Och jag älskar Phil Collins han är en så bra sångare. Har köpt Tarzan spelial utgåvan den är jätte bra köp den! Jag älskar allt bonus matrial om musiken. Musiken har den mycket viktig roll i en Disney film för mig.   
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 15:30
Phil Collins höjer helt klart filmen med sin röst och sina sånger. Även om han inte sjunger i den svenska versionen. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:59
Jaa jag skulle vilja ha en version där låtarna va på engelska med Phil Collins och dialogerna var på svenska!
 
Jag tycker också det känns som Tufs och Tarzan står närmre varann, men det kan ju bero på det du sa Bara lilla jag.
 
 
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 22:52
Jag verkar vara den enda personen som inte uppfattade Tufs som kille. Wink
Håller med om att hon har en skön röst, den passar henne på något sätt. Och jag tycker bättre om den Svenske Tarzan också. Till exempel när han ryter ifrån till Kerchak att han är rädd för sådant som är annorlunda. Det är liksom mer glöd i honom än i den engelska.
Och jag tror jag är kär i alla Tarzanlåtar. Tröttnar aldrig på dom, engelska eller svenska. Båda versionerna är en klass för sig och supergrrreat! Smile
It's a piece of cake
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 23:44
Ja, Pelle Ankarberg (?) gör ett toppen jobb i dem!
Mina favoriter är Såna som jag och Vi finns på samma jord Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media