Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney musikaler

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney musikaler
    Postad: 08-juni-2009 vid 09:20
Jag har hört om en hel del disney musikaler, bland annat  Lejonkungen musikalen, som varit runt om i världen. Även Den lilla sjöjungfrun(broadway) och skönheten och odjuret, som jag vet redan varit i Sverige. Finns det någon chans att dessa musikaler kommer till Sverige? eller kommer tillbaks angående Skönheten och odjuret?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 21:36
Nu när jag var i London var jag och såg The Lion king musical! Det var verkligen något helt nytt, det var inte människor som hoppade runt i heltäckande dräkter som man kanske tror, utan det var masker, dockor, tyger..det var verkligen levande konst!! man såg alltid människorna, men det var effekten av hur dansen och hur varenda rörelse väckte dockorna till liv och fick dräkterna att kännas så levande! det var verkligen något helt unikt! Och musiken sen! Mufasa var allra bäst, en sån mörk. majestätisk röst!, han sjöng "He lives in you", fick rysningar och började även gråta lite. Den näst bästa var Rafiki, som var en kvinna i den här musikalen. Hon var väl något av den som alltid fick publiken att skratta också. Haha. Dock var jag lite besviken på Simba som vuxen, han lät alldeles för ljus och mesig jämnfört med Nala, som hade ganska mörk och kraftfull röst. Samt störde jag mig på Scars gula grej på huvudet, i stället för svart man..I alla fall.Det är ganska svårt att berätta, det måste upplevas! RIKTIGT BRA Musikal! det var verkligen en oförglömlig upplevelse!


Ändrad av Art_of_Minnie - 25-februari-2010 vid 22:15
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 21:57
kan inte beskriva hur avundsjuk jag är var det samma sångare på soundtracket du köpte med?

hoppas på det omöjliga att lionking the musical ska turnera runt i världen och komma hit SNART


Ändrad av Dreamer - 22-februari-2010 vid 21:57
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2010 vid 00:14
Minnie, jag håller fullkomligt med. Var i London och såg föreställningen i November, och blev mycket imponerad. Att musiken och berättelsen är klanderfri visste jag såklart, men jag var förvånad över hur lätt man köpte alla dräkter och dekorer (gnuerna efter Simba var fantastiskt uppfinningsrikt). Eftersom man, till skillnad mot i filmen, kan stanna upp och fokusera på en karaktärs minspel eller andra enbart visuella saker, blev tempot ganska högt och eftersom samtliga skådespelare, av självklara själ, måste spela över ganska mycket kändes det här mer "hysteriskt" än väntat, men jag förstår absolut varför det blev så. 
Inledningen gav mig rysningar och satte standarden. Mycket bra scenföreställning.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 22:25
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

kan inte beskriva hur avundsjuk jag är var det samma sångare på soundtracket du köpte med?

hoppas på det omöjliga att lionking the musical ska turnera runt i världen och komma hit SNART
Ja rösterna var de samma på cdn, fast att se och höra det i värkligheten var självklart mycket mera storslagetWink.
Hades, Jag förstår lite vad du menar med högt tempo och överspel, men jag tycker inte att det blev såpass hysteriskt att man störde sig på det. Man försrår ju att människorna måste spela mera när man faktskt ser deras reaktioner och rörelser istället för att de har en dräkt över sig. Dock tyckte jag faktskt det passade sig i den här musikalen.
Intressant det där med dräkterna, som du sa, så köpte man det väldigt lätt. Efter ett tag tänkte man inte alls på människorna utan man såg vad de ville att man skulle se. Man såg lejonen och inte tänkte jag på att savannen var människor med kjol och gräs på huvudet^^LOL

Ändrad av Art_of_Minnie - 25-februari-2010 vid 22:30
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 22:32
Nejnej, störde mig inte heller på det men dialogen går i en rasande fart. Och överspelet finns där, det säger du ju själv, men som sagt är det självklart att det måste finnas där eftersom det liksom måste synas och nå ut till mycket folk. Har bara aldrig tänkt på hur nödvändigt det är förut.

 

Precis, eller ett gäng afrikanska dansare i färgglada kläder...klart dom ska vara med! Allt mysko föll bara på plats.



Ändrad av Hades - 25-februari-2010 vid 22:33
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media