Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nya och gamla klassiker

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Nya och gamla klassiker
    Postad: 12-augusti-2007 vid 01:10
Först vill jag bara kolla om folk vet vilka klassiker nr 47 blir? Är det Familjen Robinson som blir det? Om det är det får jag allt ge en liten eloge till Disney att de lyckats med en bra film igen.
 
Sedan kan jag faktistk undra som så många andra varför vissa filmer kommer med så korta mellanrum och filmer som Pongo och Fantasia tar en halv evighet innan de kommer igen.
Ni behöver inte skicka länkar jag vet redan att de har funntis på DVD.
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:24
Ja, familjen Robinsson är "klassiker" nr 47!
Jag hatar att dataanimerade filmer blir klassiker när de inte är klassiska, det är så löjligt
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:29
Okej, låter fint det.
 
Visst det är inte alls lika bra filmer längre eftersom de är dataanimerade, Men får allt säga att Familjen Robinson är ändå en bra film. Det är i mitt tycke
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:36
har den haft premiär?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:37
Nej inte sverigpremiär. Får väl erkänna att jag kanske inte såg den helt lagligt. Såg den med engelsk tal.
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:38
okej, men tycker du Lilla kycklingen eller vilddjuren är bra?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:39
Lille Kycklingen tyckte jag var lite bra men berodde nog mest på att jag såg den i USA med trevligt sällskap och Vilddjuren var för lik madagaskar och den kunde haft bättre story så den gillade inte jag. Men har dock köpt den
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:41

okej, men jag tycker det är fel att göra familjen Robisson och dem två andra animerade filmerna till klassiker! Det är så löjligt

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:43
Ja visst är det de. Men de har ju hållt på med ny teknik länge på filmerna och kan tänka mig om Walt Disney hade varit vid liv idag så hade det garanterat blivit dataanimerade filmer då också. Han var ju mycket för att föra tekninken framåt
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:49
aaa, men alla klassiker var ju bra tillochmed Kogänget sedan blev de dåliga
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:52
Stämmer väldigt bra. Känns inte riktigt som de lägger tid på att hitta en riktigt bra historia. Men det var ju så att de hade en lång period i början med filmer som inte gick så bra.
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 15:08
men jag gillar tecknat mer än dataanimerat
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 15:09
Ja det håller jag med om också. Känns lite mer orginellt med tecknat eftersom det knappast görs längre i långfrilms variant. Så håller tummarna för att de tar tillbaka tecknade filmer
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 15:12
aa, men jag har svårt att tro det.
Det är ju okej att det kommer andra animerade filmer som pixar gör, men klassiker ska vara tecknade
 
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 15:14
Precis, nästan så att man ska ha en namn insamling i världen, Verkar som fler vill ha tillbaka de tecknade
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 15:18
aa, det är min dröm inom disney, jag sammlar på disney-klassiker (men bara dem i nyrelese) och när jag har sammlat alla i nyrelese (jag har alla som har kommit ut men det kommer ju fler och fler gammla på nyrelese).
iallafall så blir det tråkigt när jag sammlat alla, för då ser man inte fram imot de nya
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 15:21
Ja jag samlar också. Har 35 st med nr på ryggen. men har har 6 st till på G så tror det kommer bli riktigtbra.  Men ja känns lite tråkigt att de har ändrat format på filmerna
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 16:18
nu förstår jag inte vad du menar
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 16:30
Alltså att jag har 35 st klssiker på DVD. och ska iaf köpa 6 st till i år så kommer bara ha 5 st kvar att köpa sedan är ju samlingen klar. Menade även att det är tråkigt att tecknade och animerade filmer är tråkiga att ha i samma samling
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 16:46
okej, nu fattar jag.
Vilken klassiker tycker du är bäst?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 16:48
Ja det är en riktigt svår fråga. Gillar ju som alla andra människro trion, Skönheten och Odjuret, Aladdin och Lejonkungen. Oliver och Gänget tycker jag är en riktigt trevlig film. Sedan om man kolla till musiken i filmerna så finns det väldigt många bra låtar i filmer. Vad tycker du då?
Shipopi
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 16:53
Postad av Starvin_Marvin Starvin_Marvin skrev:

Nej inte sverigpremiär. Får väl erkänna att jag kanske inte såg den helt lagligt. Såg den med engelsk tal.
 
Jo då, den hade premiär i fredags. Har inte sett den dock.
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 16:54
Okej. Ja kanske allt får försöka att gå på bio till helgen då,. :)
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 17:04
Postad av Starvin_Marvin Starvin_Marvin skrev:

Ja det är en riktigt svår fråga. Gillar ju som alla andra människro trion, Skönheten och Odjuret, Aladdin och Lejonkungen. Oliver och Gänget tycker jag är en riktigt trevlig film. Sedan om man kolla till musiken i filmerna så finns det väldigt många bra låtar i filmer. Vad tycker du då?
 
Jag gillar också Lejonkungen såklart!
Askungen, Lady & Lufsen, Peter Pan, Mulan och massa andra, det går inte att räkna upp alla
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 17:05
Det är väl så att det är alldeles för många filmer att räkna upp som du säger. Det är nästan bättre att säga vilka filmer man inte gillar
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 17:09
aa, jag gillar inte Ringaren i Notre dam så mycket, den är lite långtråkig
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 17:10
Ja men jag gillar den verkligen mer än Pocahontas
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 17:26
Det var länge sedan jag såg den, men vad jag kan komma ihåg så är den inte speciellt bra
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 17:27
Nej den är faktiskt inte det. Men man kan ju inte lämna en film utanför ens samling bara för att man itne gillar den
Shipopi
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 17:29
nej, precis
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media