Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Djungelbokens framsida!

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Djungelbokens framsida!
    Postad: 07-juli-2007 vid 22:07
Gå in på länken för att se framsidan:
Vad tycker ni om den? Jag tycker den är jätte snygg!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 22:10
Ja, den var väldigt fin faktist. Inte för rörig eller för tråkig. Lite synd bara att inte Bagheera var med, men orka klaga över småsaker  Tongue

Ändrad av mimmi - 07-juli-2007 vid 22:12
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 22:29

Håller faktiskt med om det du säger!

Bagera borde varit med!

Det är samma med lilla kycklingen, varför är inte anki med på framsidanConfused ?

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 22:31
Ovanligt lyckad ny framsida.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 12:11

Hur kan de ha hoppat över Bagheera, när två "birolls"-apor är med..?

Men annars håller jag med er, den ser ovanligt snygg ut.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 14:11

Håller helt med, vad tycker ni för övrigt om disney klassikers framsidor?

Jag tycker Alice i underlandet har väldigt fin framsida

Vad tycker ni?

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 14:36
http://ginza.se/Product/ProductImage.aspx?Id=199533&side=front
Bagera finns visst med!!!
På den svenska framsidan!
Klicka på länken, jag tycker den är mycket snyggare än den amerikanska framsidan!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 14:58
Hahaha, ja vad komiskt att de har klippt in honom på den svenska utgåvan! LOL Ser lite kul ut när man vet att han inte var med från början.. att de har varit tvungna att sätta upp en minimal bild på honom i hörnan bara ;D
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 16:11
Men det är rätt coolt när han kommer smygande i bakgrunden lite mystiskt. Den svenska framsidan är ju helt klart bättre än den gamla!Smile
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 18:08
Ja, fast jag tycker ju snarare att Bagheera och Kaa skulle ha bytat plats. En mystiskt smygande Kaa stämmer ju mer kanske? ;)

Vad menar du med den "gamla"? Den engelska dvd-utgåvan eller den svenska vhs? Tongue
Jag tycker den svenska dvd-utgåvan är finare än både den gamla svenska & den engelska dvd-utgåvan. Fast den svenska dvd-utgåvan är nästan på gränsen till lite för plåttrig, men den klarar sig ändå. Färgerna var jättefina jämfört med den engelska i alla fall! :D


Ändrad av mimmi - 12-juli-2007 vid 18:17
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 21:09
Såg bilden på svenska framsidan. Varför ser den annorlunadre ut än amerikanska framsidan ? Kommer bara sverige ha svenska framside bilden ? Eller gäller den framsidan hela norden ?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 21:16
Postad av Gurra Gurra skrev:

http://ginza.se/Product/ProductImage.aspx?Id=199533&side=front
Bagera finns visst med!!!
På den svenska framsidan!

Klicka på länken, jag tycker den är mycket snyggare än den amerikanska framsidan!


Detta är amerikanska framsidan. http://www.amazon.com/Jungle-Book-Two-Disc-Anniversary-Platinum/dp/B000OLGCI4/ref=pd_bbs_2/102-6381535-0588115?ie=UTF8&s=dvd&qid=1184267652&sr=1-2
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 21:46
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Såg bilden på svenska framsidan. Varför ser den annorlunadre ut än amerikanska framsidan ?
Europa brukar inte alltid ha samma som USA.

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Gurra Gurra skrev:

http://ginza.se/Product/ProductImage.aspx?Id=199533&side=front
Bagera finns visst med!!!
På den svenska framsidan!

Klicka på länken, jag tycker den är mycket snyggare än den amerikanska framsidan!


Detta är amerikanska framsidan. http://www.amazon.com/Jungle-Book-Two-Disc-Anniversary-Platinum/dp/B000OLGCI4/ref=pd_bbs_2/102-6381535-0588115?ie=UTF8&s=dvd&qid=1184267652&sr=1-2
Gurra länkade till den bilden i första posten


Ändrad av Daniel - 12-juli-2007 vid 23:48
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 22:53
Visst är bilden helt okej, men mot det gamla vhs-omslaget har den inte en chans, om ni frågar mig :)
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 05:39
Fast bilden som disney girl länkade till är inte likadan som den Gurra länkade till. Shocked Har de ändrat USA:s framsida eller var det kanske bara Englands utgåva hon misstog på? :P Med tanke på att ni säger att hela Europa oftast har samma. 
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 11:38
Bilden som Gurra länkade till var nog USA bilden frånbörjan. Nu har kanske USA ändrat till den bild som svenska dvd utgåvan kommer att ha.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 15:16
USA kanske har två stycken framsidor
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 20:32
Postad av Gurra Gurra skrev:

USA kanske har två stycken framsidor


Eller så har dom ändrat framsidan. Så vi får samma utgåva som dom. Antar att övriga norden får med samma frambild. Vet ej hur det är med utgåvor i alla länder i hela världen.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2007 vid 12:17
Men varför gör de flera?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media