Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Läskigaste Disney-skurken genom tiderna

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2009 vid 08:22
Haha, så kan man också se det.
 
Jag tycker också att Frollo är bland de läskigaste skurkarna. Även Rathcliffe (eller hur han nu stavas) är lite creepy. Båda två vill ju utrota en massa folk bara för att de är annorlunda. Sen har ju Rathcliffe mest ett girigt motiv medan Frollo bara är rent ut sagt ond. Och allt görs i religionens namn. Usch!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 23:24
"Sedan är det rent vidrigt att han blir förälskad i en så ung flicka!AngryDead (Äckelgubbe! Titta på en kvinna i din ålder, dittCensoredPigExclamation)"
 
Säga vad man vill om Frollo, han har god smak.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 21:02
Åhnej, jag vet inte varför jag är rädd för alla elaka disney-karaktärer.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 18:24
Jag vet inte om jag ska tolka det som de skurkar jag tyckte var läskigast när jag var liten eller vad man tycker nu, men jag mixar lite

Har ingen speciell ordning på dem

Frollo Han är inte läskig läskig men läskig på ett annat vis, tycker att Tinsan-girl beskrev honom väldigt bra och håller med på den punkten: D


Malificent Tror jag att hon stavas, Häxan i Törnrosa. Hon är bara ond rakt igenom. Och galen. Spenderar 16 år på att leta efter ett barn hon vill döda för att hon inte blev bjuden på dopet eller vad det nu är det har i början. Rubbad och Eviiil! (hon blir ju drake också på köpet (!)


Ursula Skrämde mig inte så mycket när jag var liten, men när man blir äldre och börjar analysera filmer så inser man hur crazy bläckkvinnan är. Men jag tycker att hennes karaktär är rätt cool som skurk ändå... hon liksom bokstavligt drar in sina offer i sina tentakler och spelar såå falskt!

Och den där andra skurken från "Taran och den magiska kitteln" såg filmen under sommarlovet första gången och den där mannen eller vad det nu är är ju ond rakt igenom (han med)





Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 16:19
Hej hopp! Roligt att några har skrivit på tråden!Big%20smile
Som jag skrev, får man nämna hur många skurkar man vill. Man får göra en lista om man vill. Och tycker man att någon skurk är löjlig, stel, tråkig eller dylik, får man givetvis göra det. Smile
 
Jaja, jag ska lägga fram min 5-topplista.
 
Den som står högst upp på listan, är läskigast enligt mig. Om ni skulle undra.
 
1. Frollo: Min första filmskurk på bio!Wink Han är rent ut sagt obehaglig. Gubben har allt som kännetecknar en riktig skurk! Mörka kläder, hårda ögon, ett väldigt elakt utseende och kuslig röst, så man får gåshud. Han framstår som en väldigt dyster man, humorfri och inte ett dugg kärleksfull mot ett barn! Sedan är det rent vidrigt att han blir förälskad i en så ung flicka!AngryDead (Äckelgubbe! Titta på en kvinna i din ålder, dittCensoredPigExclamation) Han är dessutom falsk och jag tål inte såna människor! Japp, han är läskigast! Det är ingen typ jag vill möta i en mörk gränd en sen höstkväll!
 
2. Ursula: Huuuuu! Hon är galen!Shocked Och elak och inte ett dugg vacker! Ja, hon är också en obehaglig typ. Mer kan jag inte säga, tyvärr!
 
3. Scar: Han är ondskefull! Först dödar han sin egen bror och skrämmer iväg stackars Simba! (Cry) Sedan blir man bara så arg när han försöker knuffa ner Simba på slutet.
 
4. Guvernör Rathcliffe: Girigare typ får man ju leta efter!Censored karlslok! AngryFörstöra ett så fint landskap bara för att hitta guld. Sedan är han så otroligt lat!
 
5. Edgar: Han är faktiskt inte så läskig. Okej, han är girig och elak, men jag får inte gåshud precis. Han har en komisk sida och det är ju kul, men efter ett tag blir han nästan lite larvig, så man blir irriterad. Men han är ändå en skurk och det räknas.Approve (Och Aristocats är en bra film! Missförstå mig inte!Approve)


Ändrad av Tinsan-girl - 30-augusti-2009 vid 12:58
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 22:32
En som är riktigt läskig är ju Huvudlöse Ryttaren i Legenden om Sömniga Dalen.
 
Sedan tycker jag att Gaston i Skönheten och Odjuret är fruktansvärt läskig. Han är ju, som framgår i filmen, ett större odjur än vad Odjuret är.
 
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag tänkte också ett tag på den Hornkrönte, men det svenska namnet är så löjligt att det förstör illusionen för mycket. Dessutom tycker jag att han verkar lite för stel och anonym.
 
Jag har nog bara sett filmen möjligen en gång och minns knappt hur karaktären der ut. Vad heter den i originalversionen?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 21:14
Jag tänkte också ett tag på den Hornkrönte, men det svenska namnet är så löjligt att det förstör illusionen för mycket. Dessutom tycker jag att han verkar lite för stel och anonym.

Förövrigt tycker jag det är svårt att utse den läskigaste skurken då de flesta skurkar har en viss komisk sida eller är bara elaka/väldigt elaka men sällan riktigt grymma. Så istället tänker jag nämna en de grymmaste och mest genomruttna skurk jag vet från en Disneyklassiker;

Denna skurk har så vitt jag vet inte ens ett känt namn. Den skurk jag tänker på är Kusken i Pinocchio som i närbild har ett läskigt, girigt och elakt flin. Att uttnyja barn, att festa dem med Glädjeön där de kan göra precis vad de vill och sedan förvandla dem till Åsnor. Pinocchio kanske inte är min favoritfilm, men Kusken är nog den läskigaste jag kan komma på.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 20:54
Jag måste nog säga antingen den Hornkrönte (Taran och den magiska kitteln) bara för att han är riktigt jäkla obehaglig och påmminer om bland annat Sauron från LOTR-filmerna.
 
Ett annat val hade varit Frollo, läskig hela han. Inte mycket mer att säga än att det riktigt kryper i skinnet när jag ser honom...
 
Av någon anledning så tycker jag att McLeach (Bernard och Bianca i Australien) är en smula obehaglig han också. Dels beror det nog på hans äckliga trogna ödla, Joanna men också bara grejen att han fångar in en utrotad fågel och är redo att slänga ett barn till krokodilerna...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 16:13
Hej hopp! Nu tänker jag ta chansen att skapa en tråd för första gången. En intressant tanke har lurat hos mig ett bra tag nu och jag tänker dela med mig av den.
 
Disney har ju skapat en massa underbara filmer genom tiderna. Men de har även skapat en massa perfekta skurkar så att filmen blir en succé! Tongue 
 
Så nu är frågan: Vilken skurk tycker ni är den läskigaste Disney har haft?
 
Det finns inga rätt eller fel och vill man, så får man nämna den skurk man tycker inte är så läskig. Man får gärna nämna flera skurkar.Smile 
 
Jag kommer att nämna den skurk jag tycker har varit mest läskig under ett senare tillfälle.
 
Ha det så kul och lycka till! Big%20smile
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media