Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Walt Disney

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 17:46
Rökningen stämmer, han började röka under 1:a världskriget, då han jobbade som ambulansförare, om jag inte minns fel. Sen dess har han varit kedjerökare enda till sin död.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 17:42
Walt Disney var en rök och alkohol beroende person som verkligen kunde göra bra filmer (med hjälp av lite animatörer)! Som jag sa ovan: Från Steamboat Willie till Disneyland


(det dära med rök och sprit snacket läste jag i Aftonbladet, men jag tvivlar på att det är riktigt sant.)
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 16:25
Varför skulle det vara svårt för den här generationen (som är vilken generation då förresten?) att förstå hur stor Disney är? Det Disney såg till blev verklighet lever ju kvar än idag även om dåtidens politiska situation inte är riktigt den vi ser i världen just nu.

Det fanns ju faktiskt andra profiler som betytt en hel del för animerad film - Chuck Jones tex.
Till toppen
idalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera idalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 16:18

han var ett geni, pionjär, banbrytare, allt sånt!! jag jämför honom gärna med Albert Einstein (jag skojar inte)

fast det kanske är svårt för oss som är födda den här generationen att förstå hur stor han är

Ny här, men älskar Disney.
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2004 vid 20:13
Min uppfattning av Walt Disney:

En typisk konservativ "superamerikansk" nisse (med fördomar som än idag kan ses i den amerikanska södern) som verkligen var beroende av att få bekräftelse för det han stod som ansvarig för (eller gjorde själv).

Han lyckades, som Chiara skrev, komma med sina ideer och verkställa dessa vid rätt tillfällen vilket gjorde honom till en enormt duktigt affärsman (frågan är hur stor roll Roy Disney spelade in i detta). Samtidigt såg han till att fullfölja det han trodde på vilket var vad som gjorde honom mycket speciell (och framgångsrik?).

Disney var inget geni, dock en pionjär.
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2004 vid 16:37
Ett genuint geni enligt min mening! Steamboat Willie till Disneyland
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 11:28
Geni vet jag inte. När det handlar om saker som underhållning handlar det mest om att komma med rätt ide vid rätt tillfälle. Men han var duktig på det han gjorde. Hans filmer har inte bara varit en engångshit utan han har lyckats få företaget at utvecklas med tiden och följa med i utvecklingen utan att bli föråldrat och tråkigt.


/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 02:49
Var Walt Disney ett geni? Många har disskuterat detta men det är svårt att komma fram till någon slutsats. Vad tycker ni?
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media