Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  <1 45678 13>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 09:59
Det är fortfarande mossigt här på forumet, allting var livligare förra året.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 10:12
jaha, men folk kanske inte har masat sig iväg till biosalongen i lika stor utsträckning iår för att sedan skriva om det i forum... Det blev nog mer stor grej att prata om förra året om du förstär vad jag menar Ermm
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 18:42
Jag är här i alla fall. Tongue Fast jag kan aldrig komma på nåt bra att fråga om... Är i alla fall fortfarande helt upprymd efter gårdagens biobesök. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 19:03
Glad att höra att så många är nöjda med filmen. Var är Plåstermusen med sin sågning?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 19:24
Plåtermusen? :O
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 19:31

Proximus. Öknamnet givet av Jake.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 16:54
Börjar planera att ha en hel Pirates-kväll. POTC-maraton så att säga. När jag tänker efter blir det nog troligare Pirates-dag. Men det är helt okej. Big%20smile Middag under början av tvåan ungefär och sedan blir det trean tills kvällen. Wink Sicken bra dag det blir!Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 17:16
Absolut, fast jag hade nog mer tänkt köra en film per dag, så man hinner smälta det hela och samla sig lite. Lär bli grymt Tongue
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 17:33
Faktum är att jag och polarn jag gick med såg de två första på dagen innan vi gick på trean på natten. Var lite rädd för att det skulle bli tårta på tårta, men filmerna är ju så olika varandra i stil så det var helt underbart. Hjälpte också att hänga med i de många, väldigt många handlingarna i trean och eftersom jag inte sett Död Mans Kista sedan andra gången på bio 10 augusti 2006 var det ju på tiden att göra det igen.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 20:06
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Börjar planera att ha en hel Pirates-kväll. POTC-maraton så att säga. När jag tänker efter blir det nog troligare Pirates-dag. Men det är helt okej. Big%20smile Middag under början av tvåan ungefär och sedan blir det trean tills kvällen. Wink Sicken bra dag det blir!Smile
 
Ja Bara lilla jag det måste vi ha! När då? haha kan inte berga mig!
Det blir en bra dag med mycket stilla sittande och en underbar känsla av vad som utspelar sig framför en. Big%20smileWink Sicken bra dag!Tongue
 
Jaa Pirets filmerna är ju inte så lika varann, det tycker jag är så bra! En del filmer som kommer efter varann blir så väldigt lika varann och hur kul är det?
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 21:08
Ni får vänta till i oktober om ni ska göra det på lagligt vis.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 17:32
Klart vi ska göra det på lagligt vis! Det är ju absolut inte samma sak annars! Känns helt fel och se någonting man verkligen gillar på olagligt vis!!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 17:56
Det är rätt inställning.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:21
mm och jag är faktiskt, ärligt talat, helt laglig annars också!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:24
Dessutom är det alltid roligare att ha köp-dvd istället för nedladdad dvd när det gäller filmer man verkligen gillar.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:31
Jaa och då kan man se mer extamaterial osv Smile det vill man ju inte missa, mer Pirater!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:34
Precis. Wink Frågan är om det inte kan bli för mycket pirater om man ser allt extramaterial också..? Okej, de som är helt körda behöver inte kommentera för hör redan kommentaren. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:58
Jaa allt extramaterial kanske blir jobbigt att se om man ska se filmerna i samma veva... Men älskar man Pirates så gör man! Wink
 
Man måste ju i alla fall se de extra sluten på filmerna, även fast det ända av dem som var riktigt bra var det i trean! Fin slut scen verkligen!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 22:04
Filmerna ser man för sig och extramaterialet för sig.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 16:40
Klart man måste se allt extramaterial! Fast till och med jag skulle nog, om inte tröttna så åtminstone somna om jag tittade på filmen + bonusmaterialet på en och samma gång. Men jag vill för allt i världen inte att de tar bort nåt av bonusmaterialet, man får titta på det i omgångar bara. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 17:22
Jag har inte kollat på extrameterialet till POTC än, men det ska nog bli av när jag ser de nästa gång.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 18:12
Du menar till ettan? Det har inte jag heller, inte allt i alla fall.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 19:53
Jag menar båda filmerna. Inte ett skvatt har jag kollat. Ska frossa framöver, håller fortfarande på att lugna ner mig sedan At World's End.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 17:06
Jag har sett allt extramaterial på tvåan, där det var en hel meny om bara kapten Jack Sparrow! Det kan man ju inte missa Tongue
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 17:24
Ser fram emot det.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 18:14
Jag tycker filmen var helt okej, men inte så bra som jag hoppats på. :(
Vilket gjorde mig lite besviken...
 
Men en sak som var väldigt fint, det var i början när den lilla killen började sjunga. Det tyckte jag var väldigt fint.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 18:23
Hela inledningen var härligt pampig och väldigt rå. Gillade den verkligen. Sedan blev det action, sedan efter det blev det JACK! Åh gud, vilken underbar inledning han gjorde i den här filmen. Snacka om att publiken garvade.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:12
Håller med om att inledningen var i högsta klass. Det var nog faktiskt den bästa inledningen av alla POTC filmer. Det var ju en sådan känsla när alla pirater började sjunga.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:15
Nja, jag håller mig nog till att första filmens inledning är bäst. Vet inte varför. Väldigt välgjord och flera viktiga karaktärer presenteras; Liz, Will, Norrington, Gibbs, Governor Swann.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:42
Ettan har ju också en bra inledning men jag är mer svag för treans början. Det är så mäktigt på något sätt. En annan sak som var bra var att de väntade lite med att släppa in Jack i filmen, roligare på det viset. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media