Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen

 Svara Svara Sida  <1 91011
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2017 vid 15:50
Bara att kolla alla hundratals voice-comparison-videor som finns på Youtube för att inse att det är någonting som intresserar många.
Själv håller jag mig till den engelska av princip.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2018 vid 20:30
Såg just mästerverket "The Lion King". På engelska och givetvis i 3D.
Det är svårt att beskriva hur mycket jag älskar den här filmen.
Undrar hur många gånger jag sett den nu.
Till toppen
Sigma View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-juni-2020
Status: Offline
Poäng: 30
inläggsval inläggsval   Citera Sigma Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2020 vid 13:45
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:


Har vissa avsnitt från den serien inspelad. Simba och hans syskon blir uppfostrade av Mamma Varg, Baghera och Kaa. Tigern Shere Khaan är den som liger bakom Simbas fars död. Bambi är med också. Han blir kung över skogen och Simba över Savannen. En lärorik serie för yngre. Tittelsången heter Djungelns Sång.
 
WTF!!! Vilken soppa! Är du seriös? Släng ut den på Youtube eller nåt.


Se sid.4


Det här är nog mttt favorit-minne från mina tio år på magicmovies. Diskussionen som följde om, den minst sagt märkliga, tv-serien "Simba The King Lion".... 

Min LK-abstinens växte sig så stark att jag häromveckan började kolla på den här serien.... och jag gillar den faktiskt!
Missförstå mig rätt, den är en komplett clusterfuck av vansinne, stulet källmaterial och svällande sentimentalitet. 
Men den har också någon slags svårdefinierad charm. Den är verkligen bokstavligen en mishmash av "The Lion King", "The Jungle Book", "Bambi" och "The Animals of Farthing Wood".... 
Döden är inte tabu och man får till och med se blod (GASP!).

Det har i tråden, felaktigt, påståtts att serien är fransk när den tydligen är italiensk. Jag är jättenyfiken på vilka som gjorde de svenska rösterna.
De engelska är av, låt oss säga blandat slag.


Det finns egentligen hur mycket som helst att skriva om den här flummiga serien, men den förtjänar nog sin egen tråd.

Jag är nu på episod tio. Det finns över 50!





Se sid. 10


Jag har ännu en gång drabbats av fet LK-abstinens till följd av att "The Lion Guard" är slut. Så vad finns då att göra annat än att blåsa dammet av denna absurda pärla?

För lite över fyra år sedan var jag på episod 10.... nu är jag på episod 24.... Det har med andra ord inte flutit på speciellt bra. 
Men idag såg jag ett par avsnitt. 

Som jag nämnde då så förtjänar serien sin egen tråd och det är väl på tiden att jag skapar en sådan. Vi ses i seriehörnan!


Ändrad av Sigma - 15-augusti-2020 vid 14:00
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2021 vid 19:25
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Såg just mästerverket "The Lion King". På engelska och givetvis i 3D.
Det är svårt att beskriva hur mycket jag älskar den här filmen.
Undrar hur många gånger jag sett den nu.

Nästan tre år sedan jag senast såg "The Lion King"!!! 
och nästan sex år sedan jag senast såg den på svenska!!!

Nåväl, första maj är ju mitt gamla LK-datum så givetvis passar det fantastiskt bra att det infaller på en suverän lördag som denna. 
Ca 21:00 ikväll planerar jag att se den. Första gången på över sex år som jag inte ser den i 3D också. Men istället på min nya 70" TV.

Det skall bli så ljuvligt.Heart
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2021 vid 12:00
Och ljuvligt blev det!


Filmen gjorde sig fantastiskt bra på nya TV:n.
Träffade mig rakt i the feels flera gånger.

Blev chockad när jag insåg att det inte alls rör sig om några "nästan sex år" sedan jag senast avnjöt filmen på svenska!
Snarare över 9 år!!!

Inte sedan det andra biobesöket i början av 2012 har jag hört den RÄTTA dubben!

Eller... hört den är ju precis det jag gjort. Flera gånger om året. Jag brukar ju titt som tätt vid längre bilfärder skicka i Film-Sagan, eller Read-A-Long eller någon av de andra varianter jag äger. Det är väl det som gjort att jag lurats tro att det var mer nyligen än vad som var fallet.


Hursomhelst! Det var en underbar upplevelse i lördagskväll och en perfekt avrundning på en perfekt första maj.
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2021 vid 13:10
Kom över någon skum bok baserad på filmen, med ljudeffekter! Tänkte ta mig en titt på den under en utfärd idag.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2021 vid 10:59
Postad av GuybrushUMThreepwood GuybrushUMThreepwood skrev:

Kom över någon skum bok baserad på filmen, med ljudeffekter! Tänkte ta mig en titt på den under en utfärd idag.


Låter intressant. Officiellt licenserad av Disney?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 91011
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media