Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen 3 - Hakuna Matata

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2008 vid 18:11
Jag tycker att Lejonkungen 3 är jättebra. Men den förstör ettan lite. Det är en del roliga repliker med också. Te.x Han har ju klänning. (Hehe) Sången då Simba vaknar hela tiden i djungeln heter The Lion Sleeps Tonight. Och är med på en cd skiva som heter The Rythm Of The Pride Lands. Jag har den skivan.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2009 vid 16:31
Nån som vet vad sången under snigeltävlingen heter ? Den som är när Simba och Tiomon äter sniglar.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2009 vid 16:57
Nu vad det ett tag sedan jag så filmen men är det inte Ledmotivet till Den Gode, den onde, den fule av Ennio Morricone.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2011 vid 21:00
"Lejonkungen 3".... Ja vad ska man säga? Om "Simbas Skatt" är den mindre uppskattade brodern så skulle jag kalla "Lejonkungen 3" för den där kusinen som lyckas pricka in varje släktträff när han i själva verket är den siste man hoppas ska dyka upp. Nu kanske jag är lite väl hård. Den hittills enda (och med stor sannolikhet sista) gången jag såg filmen så var jag inställd på att det skulle vara något av en Timon & Pumbaa-parodi på den älskade klassikern så jag var redo att ta den med en klackspark och sedan glömma bort den. Med tanke på att jag är ett stort fan av Timon & Pumbaas egen TV-serie så hade jag inte någonting emot idén om en Timon & Pumbaa-film. Problemet är att filmen själv inte riktigt vet vad den är, den står liksom med en fot i TV-serien och en i en balja med någonting som skulle kunnat pusslas ihop till en bra och något seriös film, slutresultatet blir ojämnt. Och om man ser på filmen ur dubbningsynpunkt känns det jättemärkligt att de plockade tillbaka Jan Rippe som Pumbaa och ersatte Peter Rangmar med After Shave-kamraten Per Fritzell, som jag vill minnas imiterade Rangmars röst riktigt bra. Varför gjorde de inte det här till "Simbas Skatt" istället!? Öjebo och Maniette hade passat bättre i den här filmen som mer lutade åt TV-serien. Kanske bara jag som reagerade på det här. Okej, jag fattar att idén var väl att få "Lejonkungen 3" att verka vara mer i synk med orginalfilmen, men det känns som sagt mest ojämnt och spretigt.
 
Det finns (som nämnts tidigare i tråden) partier av filmen som faktiskt är bra. Jag tycker det "förlängda" partiet om Simbas uppväxt i Timon och Pumbaas vård är helt bedårande och det går inte att komma ifrån (om man är ett T&P-fan) att charmas av de två mupparna.

Men jag tycker att den här filmen borde ha varit två helt olika, separata projekt. En såkallad "Timon & Pumbaa The Movie" helt i seriens anarkistiska Looney Tunes-aktiga anda kunde ha släppts direkt på video kring 2000. Och en riktig "Lejonkungen 3" (bättre och mer välskriven än "Simbas Skatt") skulle ha haft biopremiär sommaren 2004 för att fira tio-årsjubileumet. Nu blev det halvdant med alltihop istället. Disney lyckades till och med sjabbla bort ett utmärkt tillfälle att hylla mästerverkets tio år, genom att släppa (den för övrigt utmärkta) dvd-utgåvan ett år för tidigt! Så halvhjärtat! Varför stressa, har man väntat så länge kunde de väl vänta ett år till och pusha hypen ytterligare??? Nej, respektlöshet på många nivåer.

Hrmh... Hur som helst. Jag tyckte att "Lejonkungen 3" var en hyfsat underhållande film när jag såg den på Disney Channel 2006. Om man tar den med en nypa salt och inte stannar upp och analyserar den och låtsas att den heter någonting annat än "Lejonkungen 3" så är den inte helt tokig. Men jag lär som sagt inte se om den i första taget. Jag väntar hellre på en äkta "Lejonkungen 3" som kan stå sig mot orginalet, för ni håller väl med om att serien och vi som älskar "Lejonkungen" förtjänar en bättre sista film än den här?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2015 vid 18:54
En annan sak som jag gillar med denna film, är att Timon och Pumba tittar på just Lejonkungen i början. Den delen är också väldigt bra gjord. Hela filmen är mycket bra. Fast den slår inte den första filmen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2016 vid 00:02
Såg den här filmen nu ikväll för första gången sedan jag startade tråden för över tio år sedan.
Denna gång på engelska.
Fortfarande en mycket onödig och respektlös film som borde varit två (kanske t.om tre!) separata filmprojekt.
"The Lions Sleep Tonight"-segmentet är fortfarande det enda som är någorlunda bra med filmen.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2017 vid 20:25
Denna uppföljare, är den som jag gillar titta mest på. Tycker denna är bättre än Simbas Skatt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2017 vid 22:41
Såg ikväll "Hakuna Matata" för tredje gången och första med isländskt tal. En fråga som ofta slår mig när jag tänker på den här filmen är; varför finns den?

Varför "hedrade" Disney tioårsjubileumet av sin bästa, mest framgångsrika och älskade film med att ta en rejäl och osande skit över den?
Det är som att ens mormor fyller 90 och man ger henne en hög grävlingsspillning inslaget i dyrt siden och guldpapper.
Varför var det ingen som drog i nöd bromsen och stannade upp och undrade; "vad fan vi håller på med?".

Varför gjorde de inte en riktig tredje film, istället för att spotta på originalet med en tarvlig och motbjudande parodi?

Hur skulle alla hjärndöda fantards reagera om Disney 2023 släpper "Froz3n: Snowball's Chance in Hell" där Olaf och Sven sitter och kollar på "Frozen" och förklarar hur de på olika knasiga sätt hela tiden fanns med i bakgrunden på originalfilmen?
På något sätt misstänker jag att många skulle bli ganska upprörda över en sådan behandling.
Så varför tycker någon att "The Lion King" är förtjänt av det?
Disgusting.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2017 vid 14:42
Instämmer.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2017 vid 17:45
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Instämmer.



Fast, trots allt spott och spe, finns det vissa positiva aspekter med filmen.
De är inte många, men de finns.
Den kan vara ok att slökolla på någon gång.

Glömde nämna att den Isländska dubben var helt ok (liksom de två första filmerna).
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2017 vid 18:40
Quick before the hyena come!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2017 vid 20:04
Tja, jag tänkte inte direkt på "Digga Tunnah" när jag nämnde positiva aspekter.
Inte dålig, men inte heller en sång jag minns fem minuter efter att jag hört den.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:27
Den här filmen älskade jag som barn, och såg den relativt ofta. Har tänkt se om den inom en snar framtid då jag inte sett den på ett tag nu. ^^

Jag älskade scenerna med Timon & Pumbaa som kollar på filmen. :D
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:58
Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:

Den här filmen älskade jag som barn, och såg den relativt ofta. Har tänkt se om den inom en snar framtid då jag inte sett den på ett tag nu. ^^

Jag älskade scenerna med Timon & Pumbaa som kollar på filmen. :D


Så du ser inget problematiskt med att den här filmen totalt pissar på den bästa animerade filmen i historien?
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:02
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:

Den här filmen älskade jag som barn, och såg den relativt ofta. Har tänkt se om den inom en snar framtid då jag inte sett den på ett tag nu. ^^

Jag älskade scenerna med Timon & Pumbaa som kollar på filmen. :D


Så du ser inget problematiskt med att den här filmen totalt pissar på den bästa animerade filmen i historien?

Om man bara låtsas att den inte är canon så är det inga problem, dessutom såg jag Lejonkungen 3 oftare som barn än Lejonkungen, vilket gör att jag tillsammans med tv-serien Timon & Pumbaa har mer nostalgiska kopplingar till Lejonkungen 3. Nostalgi är en mäktig kraft vettu. ;)

För övrigt kallades ju filmen i ganska många länder för The Lion King ½, den titeln hade kanske passat bättre? ^^
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:22
Man får vara bra skadad om man inbillar sig att den här stinkbaggen är canon. Tvåan är inte heller det iofs.

Jag vet allt om nostalgi, jag lever för nostalgi, men jag tycker synd om den som växte upp med den här smörjan istället för mästerverket från '94.

Jag vill inte känna nostalgi för detta.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 21:37
Minns att jag tyckte denna var väldigt kul när den kom och skulle nog uppskatta den idag också. Har aldrig sett något problem i att den skulle "pissa på den bästa animerade filmen i historien", men förstår att man kanske kan känna så. Tycker den är skojig och smart på ett originellt sätt som är mer intressant än vad vissa renodlade uppföljare kan vara!
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2019 vid 09:03
Postad av kung-triton kung-triton skrev:

Minns att jag tyckte denna var väldigt kul när den kom och skulle nog uppskatta den idag också. Har aldrig sett något problem i att den skulle "pissa på den bästa animerade filmen i historien", men förstår att man kanske kan känna så. Tycker den är skojig och smart på ett originellt sätt som är mer intressant än vad vissa renodlade uppföljare kan vara!

Håller helt med! Smile
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 09:40
Postad av kung-triton kung-triton skrev:

Minns att jag tyckte denna var väldigt kul när den kom och skulle nog uppskatta den idag också. Har aldrig sett något problem i att den skulle "pissa på den bästa animerade filmen i historien", men förstår att man kanske kan känna så. Tycker den är skojig och smart på ett originellt sätt som är mer intressant än vad vissa renodlade uppföljare kan vara!


Vad du klassar som "smart" säger mer än jag kunde göra om jag så satt och skrev resten av februari.

FART JOKES
Genius!!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2019 vid 21:00
Såg kring lunch idag denne sunkfilm på norsk!
Trevlig dubb.
Fin animation, bra musik (bakgrundsmusik framförallt) och det söta segmentet med Simba i djungeln är det enda positiva med den.

Men nu är man lite mätt på den här rullen.
Fyra gånger, det känns ska jag säga.
Det får dröja ett bra tag innan jag ser den på danska.

Har även flera gånger lyssnat på någon skum ljudsaga som bygger på filmen när jag kört bil så man kan handlingen rätt väl.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media