Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Svarta pärlans förbannelse

 Svara Svara Sida  <1 3456>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 12:10
Heliga fralla! Första inlägget på tråden från en annan person än jag sedan 22 juli 2007!!! Det är riktigt illa! Välkommen POTC-broder! Det är på tok för tunt med insatta på den här sidan. Så, förutom Jack, vem är din favorit bland karaktärerna?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 12:36
Arrrgh! Indeed, lad! Den store Captain Barbossa är en given favorit. En äkta pirat in i själen. Slug, falsk och en mästare i svärdkonst. Yarrrrgh!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 19:01

Jo, han är fantastisk och tillika seriens bästa skurk. Men om vi bortser från Barbossa så tror jag att jag måste säga Gibbs! Han är en älskvärd gamma sjöbuss som med sin härliga dialekt pladdrar på om diverse legender och fiskarskrönor. Han är också så underbart lojal mot Jack (förmodligen den ände som är helt lojal mot någon i hela film-serien).

Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 20:26
Aye, mäster Gibbs är mycket bra. Men min absoluta favorit bland birollerna är helt klart Cotton. För att vara en stum karaktär bränner han sig ändå fast i minnet och är verkligen en färgstark pirat.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 21:19
Marty the Dwarf är kul, inte för att han är en dvärg. Utan för att han är en riktig liten badass. Förmodligen hårdast i besättningen. Han bangar inte ur i nåon strid utan pangar på med vad vapen han än kommer över.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 13:09
Indeed. Mäster Marty är en riktigt seg liten rackare och han har fällt många fiender i sina dagar på sjön. Låt oss tala om de ståtliga skeppen som förekommer i detta gnistrande mästerverk. Förutom just The Black Pearl, vilket fartyg tycker du bäst om? Yarrrgh!

Ändrad av Captain_Sparrow - 17-december-2008 vid 13:09
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 15:17
Definitivt The Dauntless. En tämligen mäktig skuta. Stor och imponerande. Tror du att det är The Dauntless som Becket använder för att jaga Jack med efter "Svarta Pärlans Förbannelse"? Och att det är hon som går under i den fruktansvärda stormen som kostade Norrington så mycket?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 19:07
Ah, The Dauntless. Magnifik indeed.
 
 
Men jag tror det är föga troligt att Norrington skulle sätta efter The Pearl i henne då vi vet att The Black Pearl med lätthet kan segla ifrån ett så stort och långsamt fartyg som The Dauntless. Då är ett skepp i stil med The Interceptor mer passande för en jakt av det slaget.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2008 vid 12:24
Jo, men det ju där dilemmat ligger. Vi vet ju att en båt... förlåt jag menar ett skepp, i stil med The Interceptor inte har en chans i strid mot The Pearl. Så för att ha en chans att slåss mot henne behöver de ett stort skepp, men för att kunna hinna ifatt henne behöver de något mindre och snabbare. Med andra ord är det inte konstigt om The Black Pearl skulle visa sig bli det sista pirat-hotet i Karibien.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:37
Låt oss anta att de använde sig av ett skepp som ligger någonstans emellan The Dauntless och The Interceptor i storlek och snabbhet. Det är dock inget vi kan säga med säkerhet. Jag ska försöka ta reda på mer kring detta ärende.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2009 vid 14:40
Tja, det är ju möjligt att det ligger till på det viset. Men man kan ju undra vilket skepp det skulle vara som nästan hann ikapp The Pearl.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 12:16
Någonting som den eventuella tv-serien skulle kunna ge svar på. Det är just sådana frågor den skulle kunna ge oss svar på. Vad hände mellan "The Curse of the Black Pearl" och "Dead Man's Chest? Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 16:54
Ja. En sak jag har tänkt på: Kan man verkligen räkna att Barbossa tappar ett äpple han inte håller i handen när han dör som en miss? Är det inte lite för konstnärligt för att kunna vara en simpel goof?
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2010 vid 20:43
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Ja. En sak jag har tänkt på: Kan man verkligen räkna att Barbossa tappar ett äpple han inte håller i handen när han dör som en miss? Är det inte lite för konstnärligt för att kunna vara en simpel goof?

 

Arrrgh! För bövelen! Det skulle jag inte kalla för en miss. Det är helt medvetet och poetiskt gjort.


Galna sjögurkor! Det är ta mig tusan mer än ett år sedan någon postade på den här tråden och då var det du och jag! Jag får nog ta och se mästerverket imorgon kväll för att bringa jämvikt i kosmos.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 17:51
Jag laddar upp inför Bluray-debuten. Visst, utomhusbion blev ett fiasko men det ska inte få förstöra känslan när man brassar på trilogin på hemmabion. Det kommer bli grejhöjt!
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2011 vid 15:00
Det börjar sannerligen att dra ihop sig! En och en halv vecka kvar till "On Stranger Tides!" Uppvärmningen startade som sagt med "Prince of Persia: Sands of Times" och följdes upp förra fredagen med "Pirates of the Caribbean: The Curse of The Black Pearl"! Elfte gången jag såg filmen men första gången jag såg den på Bluray. Verkligen fläskigt! Jag kan inte beskriva hur mycket den här filmen betyder (och har betytt) för mig sedan jag såg den för första gången på bio för åtta år sedan. Att ha fått varit med från början och bevittna födelsen av den störste äventyrsfilm-ikonen sedan Indy själv är något jag är djupt tacksam för. Elva gånger och den är lika bra fortfarande. Verkligen synd att den här tråden har samlat nästan ett års lager damm för jag är verkligen sugen på att snacka om den (och de underskattade uppföljarna) nu såhär inför "On Stranger Tides". Ikväll blir det "Dead Man's Chest" för första gången på Bluray!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2012 vid 16:45
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Vissa hävdar dock att Jack inte är huvudpersonen i "The Curse of the Black Pearl". Jag är varken för eller emot det påståendet.

Postad av stitch stitch skrev:

Egentligen tycker jag att alla fyra är huvudpersoner. Ska jag rangordna vem som mest är det, blir det så här: Jack, Will, Elisabet, Barbossa.

Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Efter att ha funderat på saken skulle jag nog säga att Jack är mer av en bi-karaktär i första filmen. Bara för att han stjäl hela showen gör det inte honom till en huvudperson. Will och Liz står ju i centrum av historien, Barbossa är skurken och Jack är någonstans mitt i mellan och skor sig på samtliga inblandade.

Jack är helt klart en av huvudpersonerna. Handlingen kretsar visserligen mycket kring Will och Elisabet, men jag tycker nog att Jack och Barbossa står nästan lika mycket i centrum.
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2013 vid 00:10
Postad av stitch stitch skrev:

Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Vissa hävdar dock att Jack inte är huvudpersonen i "The Curse of the Black Pearl". Jag är varken för eller emot det påståendet.

Postad av stitch stitch skrev:

Egentligen tycker jag att alla fyra är huvudpersoner. Ska jag rangordna vem som mest är det, blir det så här: Jack, Will, Elisabet, Barbossa.

Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Efter att ha funderat på saken skulle jag nog säga att Jack är mer av en bi-karaktär i första filmen. Bara för att han stjäl hela showen gör det inte honom till en huvudperson. Will och Liz står ju i centrum av historien, Barbossa är skurken och Jack är någonstans mitt i mellan och skor sig på samtliga inblandade.

Jack är helt klart en av huvudpersonerna. Handlingen kretsar visserligen mycket kring Will och Elisabet, men jag tycker nog att Jack och Barbossa står nästan lika mycket i centrum.




Jämför man Jacks roll i TCOTBP med de övriga tre filmerna så lutar den snarare mot större biroll.

Såg för en stund sedan den här underbara filmen för tolfte gången! Kan ni fatta att den är tio år gammal???

Ändrad av Patch - 02-juni-2013 vid 00:11
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2018 vid 21:52
Förra fredagen firade jag att denna film tillika franchise fyller 15 år.
Såg den för trettonde gången och i 3D för första gången.

Också första gången på FEM år(!) som jag såg den. Måste vara ett rekord. Har aldrig gått fem år mellan två tittar hittills.

Var ju nästan så att man hunnit bygga upp lite nostalgi. Jäkligt mysig film och så himla enkel i jämförelse med de fyra uppföljarna.
Vem hade 2003 trott att detta skulle bli en av de största film-serierna någonsin?
Fast nu har väl Disney rätt effektivt lyckats snöpa den, med den oinspirerade soppa som är "Salazar's Revenge".
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2018 vid 17:20
Ja, Svarta Pärlans Förbannelse får en nog kalla för modern klassiker.
Iallafall i äventyrsgenren.

Det är en av få filmer jag kommer tillbaka till med jämna mellanrum och alltid blir lika glad av att se.

Nu var det nog ett par år sedan sist. Kanske en skulle ta och titta på den nu.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2018 vid 17:46
Postad av Claire Claire skrev:

Ja, Svarta Pärlans Förbannelse får en nog kalla för modern klassiker.
Iallafall i äventyrsgenren.

Det är en av få filmer jag kommer tillbaka till med jämna mellanrum och alltid blir lika glad av att se.

Nu var det nog ett par år sedan sist. Kanske en skulle ta och titta på den nu.


Välkommen till detta igendammade hörn av intranätet.
Blev det att se den mästerliga klassikern?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2018 vid 20:37
Postad av Claire Claire skrev:

Ja, Svarta Pärlans Förbannelse får en nog kalla för modern klassiker.
Iallafall i äventyrsgenren.

Det är en av få filmer jag kommer tillbaka till med jämna mellanrum och alltid blir lika glad av att se.

Nu var det nog ett par år sedan sist. Kanske en skulle ta och titta på den nu.


Där ser man.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2018 vid 19:13
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Ja, Svarta Pärlans Förbannelse får en nog kalla för modern klassiker.
Iallafall i äventyrsgenren.

Det är en av få filmer jag kommer tillbaka till med jämna mellanrum och alltid blir lika glad av att se.

Nu var det nog ett par år sedan sist. Kanske en skulle ta och titta på den nu.


Välkommen till detta igendammade hörn av intranätet.
Blev det att se den mästerliga klassikern?


Tackar :)

Jadå, jag såg den på kvällen. Riktigt mysig som vanligt.

Men Orlandos skådespel har inte åldrats med värdighet. Väldigt stelt.

Tror jag ska se Död Mans Kista nu.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2018 vid 19:15
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av Claire Claire skrev:

Ja, Svarta Pärlans Förbannelse får en nog kalla för modern klassiker.
Iallafall i äventyrsgenren.

Det är en av få filmer jag kommer tillbaka till med jämna mellanrum och alltid blir lika glad av att se.

Nu var det nog ett par år sedan sist. Kanske en skulle ta och titta på den nu.


Där ser man.


Din poäng är?
Jag brukade se den minst en gång per år från 2004 till ca 2010. Sedan blev det lite glesare mellan gångerna.

Tror det var 2015 som jag senast såg den.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2018 vid 01:44
Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Ja, Svarta Pärlans Förbannelse får en nog kalla för modern klassiker.
Iallafall i äventyrsgenren.

Det är en av få filmer jag kommer tillbaka till med jämna mellanrum och alltid blir lika glad av att se.

Nu var det nog ett par år sedan sist. Kanske en skulle ta och titta på den nu.


Välkommen till detta igendammade hörn av intranätet.
Blev det att se den mästerliga klassikern?


Tackar :)

Jadå, jag såg den på kvällen. Riktigt mysig som vanligt.

Men Orlandos skådespel har inte åldrats med värdighet. Väldigt stelt.

Tror jag ska se Död Mans Kista nu.


Tja, Bloom är Bloom så att säga. En pretty-boy som läser sina repliker hyfsat okej.

Som tur är finns ju lysande prestationer från Depp, Rush, McNalley etc att njuta av.

Med det sagt, jag gillar Will Turner ändå.



Ps. Bry dig inte om den feministiska argbiggan, hon (hen?) har ett kvastskaft stort som Washingtonmonumentet uppkört i häcken.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2018 vid 22:58
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Ps. Bry dig inte om den feministiska argbiggan, hon (hen?) har ett kvastskaft stort som Washingtonmonumentet uppkört i häcken.


Jag är själv feminist. Vad är det för fel med det?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2018 vid 11:41
Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Ps. Bry dig inte om den feministiska argbiggan, hon (hen?) har ett kvastskaft stort som Washingtonmonumentet uppkört i häcken.


Jag är själv feminist. Vad är det för fel med det?


Skicka ett PM så kan i diskutera saken.
Och så kanske du kunde ge mig ditt telefonnr?
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2018 vid 00:41
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Ps. Bry dig inte om den feministiska argbiggan, hon (hen?) har ett kvastskaft stort som Washingtonmonumentet uppkört i häcken.


Jag är själv feminist. Vad är det för fel med det?


Skicka ett PM så kan i diskutera saken.
Och så kanske du kunde ge mig ditt telefonnr?


Det går ju inte att skicka PM..
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2018 vid 07:00
Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Ps. Bry dig inte om den feministiska argbiggan, hon (hen?) har ett kvastskaft stort som Washingtonmonumentet uppkört i häcken.


Jag är själv feminist. Vad är det för fel med det?


Skicka ett PM så kan i diskutera saken.
Och så kanske du kunde ge mig ditt telefonnr?


Det går ju inte att skicka PM..



Exakt! Och det har du feminismen att tacka för.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2018 vid 14:26
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Ps. Bry dig inte om den feministiska argbiggan, hon (hen?) har ett kvastskaft stort som Washingtonmonumentet uppkört i häcken.


Jag är själv feminist. Vad är det för fel med det?


Skicka ett PM så kan i diskutera saken.
Och så kanske du kunde ge mig ditt telefonnr?


Det går ju inte att skicka PM..



Exakt! Och det har du feminismen att tacka för.


Man kan ju vända på steken och hävda att det snarare har med din historik av trakasserier och mobbning att göra. Men vad vet jag.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 3456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media