Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Död mans kista

 Svara Svara Sida  <1 567
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2009 vid 06:18
Det blir ju grejhöjta! I och med att det är den "trevligaste" filmen av alla tre, med mest humor så känns den aldrig som ett trist val om man vill skicka i en underhållande äventyrsfilm.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2009 vid 21:20
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det blir ju grejhöjta! I och med att det är den "trevligaste" filmen av alla tre, med mest humor så känns den aldrig som ett trist val om man vill skicka i en underhållande äventyrsfilm.
 
Precis! Den är perfekt att se när man inte känner sig sugen på något särskilt, den är aldrig fel liksom Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 10:36
Jag blir glad av den. Den är så proppfull med galna upptåg och osannolika stunts och ständigt munhuggande karaktärerna emellan. Krog-fighten tycker jag är extremt kul, väldigt mycket stumfilmskänsla över det hela. Och Gibbs rekrytering av diverse stackars satar får mig alltid att garva... Det är en skojig film het enkelt. Folk som tar den på för stort allvar får helt enkelt skylla sig själva.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 13:37
För att inte tala om trippel -duellen mellan Will, Jack och Norrington. Underbart komiskt! Scenen når verkligen sitt klimax när de börjar fäktas på det rullande vattenhjulet Clap
 
Tycker även om hela den delen av filmen som utspelar sig på kanibal-ön.
"Never mind, let's go!"
 
Och som tidigare sagt, de sista 10 minuterna av filmen är så spännande och man spricker nästan av förväntan när det är Barbossa som kommer ner för trappan i Tia Dalmas stuga.
 
Oj, jag är så sugen på att se denna filmen nu, synd att jag inte har någon affär i närheten så jag kan springa och köpa den....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 17:49
Mm, kvarnhjulet är helt fantastiskt, även om inte Råttigan84 fattar det, när kameran följer med hjulets rörelser i olika vinklar... wow!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 08:06
Trippelduellen på kvarnhjulet är ju underbar. Fighten i sig är spännande den också, men kvarnhjulet gör det hela härligt roligt. Själv blir man helt yr i bollen av kameravinklarnas varationer. LOL 
 
Slutet hos Tia Dalma är precis rätt för denna filmen. Spännande in till sista minuten och man vill bara se mer. Att det var Barbossa som kom ner för trappan gjorde bara att man längtade efter nästa film ännu mer. Jag trodde han var ohjälpligt förlorad i första filmen. Klockren avslutning på Död mans kista.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 16:54
Jo, mer oförutsägbart slut kunde man nog inte ha väntat sig, Jack slukad av The Kraken (utan att hugga sig ut/bli utspottad ur den) och så Barbossas återkomst. Härliga tider.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2010 vid 13:04

Mindre än en månad kvar tills den här härliga filmen visas i K-holms stadspark! Längtar!!!

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2010 vid 15:08
Disney kan dra åt h*lvete. De giriga asen har dragit undan mattan för POTC-fansen! Helt plötsligt säger de att vi INTE kan visa filmen i augusti. Korkade, feta isterbukar! De borde ju sponsra tillställningen istället och göra reklam för On Stranger Tides. Förbannelse! Året är förstört.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2010 vid 19:06
Kanske något arrangörerna skulle kollat upp innan.

Och vårda språket 101 daltmatiner.. ehh jag menar Cadpig
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 23:07

Du får gärna kalla mig 101dalmatiner, dani... förlåt Adrina. Grejen är den att samtliga fem filmer var uppsatta som tillgängliga för just Utomhusbio. De fanns på en officiell lista. Disney ändrar spelreglerna mitt i matchen. Dessutom är det så småsint, gnidet och fult att jag blir illamående. Hade de det minsta vett så borde de inse vilken chans för billig reklam det här skulle kunna bli. De borde skicka banderoller med "On Stranger Tides - May 20 2011" som vi kunde hänga upp i parken och vips skulle cirka 2500-3000 personer veta datumet för nästa underbara film. Det som gör mig mest förbannad är ändå girigheten, det är den femte mest inkomstbringande filmen någonsin, räckte det inte med den där miljarden dollar de drog in på biljettintäkter 2006 plus de Xhundramiljoner de tjänade på dvd:er, tv-spel, böcker, pennor, ryggsäckar och ritblock. Dessutom är filmen fyra år gammal och alla som har haft för avsikt att någonsin köpa dvd:n har redan gjort det för länge sedan! Och det är ju inte direkt som att vi skulle visa den gratis, vi betalar ju för filmen för tusan!

Nej, man kan sitta och rabbla förbannelser hela natten men det kommer inte att göra någon nytta i nuläget. Det enda man riktigt hade att se fram emot i år är bortspolat.
Köpte dock Bluray-boxen för ett litet tag sedan så jag får väl försöka söka tröst hos den. Var för övrigt länge sedan jag såg trilogin senast, men jag hade tänkt se "The Black Pearl" på bluray och sedan "Dead Man's Chest" på STOOOR duk och sist "At World's End" på bluray... Det var orginalplanen. Hur... kunde detta ske? Jag måste ha samlat på mig kalasdålig karma i ett tidigare liv. Allt går ju käpprätt åt *****.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2011 vid 15:00

Fem dagar kvar till "On Stranger Tides" och uppvärmningen fortsätter!

Jag såg "Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" på Bluray i lördags. Det var sjunde gången jag såg den. Folk som säger att den här "typen" av filmer ser "löjliga" ut på Bluray pratar sannerligen i nattmössan. Efter det här kommer jag aldrig att kunna gå tillbaka till simpel DVD. Från minsta gnekande golvplanka till högsta kanonskott så är ljudet SÅ jäkla nice! Bilden ska vi inte ens tala om.

Den här sorgligt underskattade filmen lyckas att göra mig på gott humör var gång jag ser den. Jag ångrar att jag bara gick på den två gånger på bio, men å andra sidan så har jag nu ungefär samma förutsättningar för en fantastisk filmupplevelse i mitt eget rum som på stadens biograf.

Att folk dessutom tar den mest impnerande CGI-skapelsen i historien (aka Davy Jones) för givet gör mig smått upprörd. Avaturd har inte en suck mot självaste Kapten Cthulhu!


Den här filmen har allt jag kunde önska mig av en uppföljare till 2003 års sprakande matiné-fyrverkeri. Jag fattar inte att folk gnäller på att Captain Jack skulle vara en korkad idiot i jämförelse med hur han är i "The Curse of The Black Pearl"... på vilket sätt skiljer han sig mot hur han är i första filmen? Ingen som kan ge något svar på det? Trodde inte det heller.


Kritiken som kom 2006 om att filmen skulle vara "världens längsta trailer" är också ett enormt hån. Bara för att del två i en trilogi har ett slut som helt sluttar mot den "sista" filmen betyder inte det någonting dåligt. För det första är det inte någonting nytt för det andra tycker jag personligen att det så kallade "cliffhanger-slutet" är genialt. Ingen i salongen hade väntat sig det och ingen kunde vänta på att få se "At World's End". På tal om AWE, imorgen (alternativt på lördag) så är det dags att bryta plasten på, och se den sista Bluray-filmen i trilogin. Jag kan knappt bärga mig.



Ändrad av Guybrush_Threepwood - 12-maj-2011 vid 15:00
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2013 vid 02:09
Såg för en stund sedan Dead Man's Chest för 8e gången! Den här sjukt underskattade filmen blir aldrig gammal. Synd att muppen Råttigan försvann från den här tråden, hade velat sätta honom på plats. Är det ingen som kan ta hans patetiska argument i försvar, just for the sake of argument?

En sak som märkligt nog aldrig har diskuterats i tråden under de senaste sex åren är hur och VARFÖR Isla de Muerte sjönk i havet?
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2015 vid 21:22
I fredags natt såg jag den här asgrymma uppföljaren för nionde gången! Det har ju gått över två år sedan sist så det är klart man var rejält sugen.
Den här filmen känner jag redan hur den kommer att åldras mycket bra, effekterna håller precis lika bra idag som 2006 och den har en klart tidslös kvalité.



(Adrina, du borde vara tacksam för att någon håller din hemsida vid liv! Jäkligt respektlöst att radera helt legitima inlägg utan anledning)
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2015 vid 02:01
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

(Adrina, du borde vara tacksam för att någon håller din hemsida vid liv! Jäkligt respektlöst att radera helt legitima inlägg utan anledning)


Det är jävligt respektlöst att inte kunna acceptera andras åsikter
Det är jävligt respektlöst att ständigt använda sig av argumentum ad hominem
Det är jävligt respektlöst att att skapa onödigt stress för mig då jag måste rensa upp din skit
Det är jävligt respektlöst att driva bort folk som vill föra en diskussion
Det är jävligt respektlöst att tro att det är helt okej att bete sig som ett svin
Det är jävligt respektlöst att tvinga mig att stänga av funktioner för att du missbrukar dem
Det är jävligt respektlöst att tro att du efter alla dessa år förtjänar respekt från någon annan på forumet
Det är jävligt respektlöst att tro att det är du som håller sidan vid live när det är raka motsatsen
Det är jävligt respektlöst då denna sida är en hobby, den har ingen inkomst som täcker utgifterna
Det är jävligt respektlöst (och själviskt) att tro att ord inte kan göra skada

Du är jävligt respektlöst.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2016 vid 00:01
Heliga heffaklump!
Nu är det på minuten TIO år sedan denna underbara första uppföljare på den moderna matinénlassikern "The Curse of The Black Pearl" hade sin världspremiär.
Tio år, det är lång tid när man tänker efter. Det känns helt ofattbart att "Dead Man's Chest" fyller decennium.

Jag och min (dåvarande) bästa vän bänkade oss alltså nu för tio år sedan i biofåtöljerna inne i Cosmos för att se 2006 års viktigaste popcornspektakel. Wow...

Firade detta jubileum med att i förmiddags se den härliga filmen för tionde gången, samt att se den i konverterad 3D för första gången.
Lyckat som pörskan! Dessa filmer gör sig förvånansvärt bra att se innan lunch. Man kunde tro att de enbart skulle funka på en fredag/lördag kväll men de funkar alldeles förträffligt en måndag klockan 10:00 också...

Skål för POTC! Skål för Captain Jack Sparrow! Och skål för de kommande tio åren med "Dead Man's Chest"!


Yo-ho-ho! And a bottle of rum!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2018 vid 22:00
Tittar nu på "Dead Man's Chest" för elfte gången.

Haha! Scenen när Gibbs rekryterar "själar" på The Faithful Bride är nog en av de roligaste i hela serien.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2018 vid 20:35
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Tittar nu på "Dead Man's Chest" för elfte gången.

Haha! Scenen när Gibbs rekryterar "själar" på The Faithful Bride är nog en av de roligaste i hela serien.


Älskar verkligen hela den scenen. Speciellt konfrontationen med Norrington och när slagsmålet är i full gång och "Two Hornpipes" spelas. Briljant stycke film.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2018 vid 17:45
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Tittar nu på "Dead Man's Chest" för elfte gången.

Haha! Scenen när Gibbs rekryterar "själar" på The Faithful Bride är nog en av de roligaste i hela serien.


Älskar verkligen hela den scenen. Speciellt konfrontationen med Norrington och när slagsmålet är i full gång och "Two Hornpipes" spelas. Briljant stycke film.


Där kan vi iallafall enas. Det märks hur roligt Jack Davenport har när han får släppa loss lite och inte behöver vara den extremt strama kommendören.
Musiken är verkligen underbar.
Minns midnattspremiären som om det var igår. Vilken STÄMNING!

Shieeet, nu blev jag sugen på att se filmen igen.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2018 vid 09:00
Efter att i höstas ha sett Svarta Pärlans Förbannelse fick jag mersmak av Disneypirater.

Död Mans Kista såg jag på premiären och blev mäkta besviken.
Den höll inte alls samma klass som föregångaren och kändes bitvis helt väsensskild, som ett helt annat universum.

Jag brydde mig aldrig om att köpa den.

Men för ett par månader sedan när jag hade svår sjörövare-abstinens så hyrde jag den.

Och tänk! Jag tyckte faktiskt mycket bättre om den nu.
När jag hade sänkt mina "förväntningarna" med 100% så kunde det liksom bara gå uppåt.

Det jag uppskattade mest när jag såg filmen med nya, tolv år äldre, ögon var humorn.
Inte slapstick-skämten eller annat snubblande, utan dialogen.
Det finns många fina quotes dolda i den spretiga handlingen.

Det var en angenäm överraskning och en härlig filmupplevelse.

Det som var värst med den var nog att Blooms redan träiga skådespeleri på något mirakulöst sätt är ännu sämre än i ettan.
Och Knightly är måttligt irriterande emellanåt, särskilt på stranden framåt slutet av filmen.

Ändrad av Claire - 24-december-2018 vid 09:05
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2019 vid 04:42
Eftersom jag nu är stolt ägare av hela serien på Blu-ray så kunde jag äntligen titta på allt bonusmaterial även till Död Mans Kista. 

Mycket bättre och fylligare än första filmens material. Mer detaljerade och längre intervjuer och framförallt inte lika plottrigt upplägg i menyerna. 
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2019 vid 16:05
Postad av Claire Claire skrev:

Efter att i höstas ha sett Svarta Pärlans Förbannelse fick jag mersmak av Disneypirater.

Död Mans Kista såg jag på premiären och blev mäkta besviken.
Den höll inte alls samma klass som föregångaren och kändes bitvis helt väsensskild, som ett helt annat universum.

Jag brydde mig aldrig om att köpa den.

Men för ett par månader sedan när jag hade svår sjörövare-abstinens så hyrde jag den.

Och tänk! Jag tyckte faktiskt mycket bättre om den nu.
När jag hade sänkt mina "förväntningarna" med 100% så kunde det liksom bara gå uppåt.

Det jag uppskattade mest när jag såg filmen med nya, tolv år äldre, ögon var humorn.
Inte slapstick-skämten eller annat snubblande, utan dialogen.
Det finns många fina quotes dolda i den spretiga handlingen.

Det var en angenäm överraskning och en härlig filmupplevelse.

Det som var värst med den var nog att Blooms redan träiga skådespeleri på något mirakulöst sätt är ännu sämre än i ettan.
Och Knightly är måttligt irriterande emellanåt, särskilt på stranden framåt slutet av filmen.


Tråkigt att din inte insåg filmens storhet redan 2006.
Midnattspremiären an "Dead Man's Chest" är ett av mina käraste biominnen.

Det var helt magiskt och stämningen var på topp!

Jag vill tillbaka till den tiden...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2019 vid 16:10
Postad av Claire Claire skrev:

Eftersom jag nu är stolt ägare av hela serien på Blu-ray så kunde jag äntligen titta på allt bonusmaterial även till Död Mans Kista. 

Mycket bättre och fylligare än första filmens material. Mer detaljerade och längre intervjuer och framförallt inte lika plottrigt upplägg i menyerna. 


Instämmer! Ett klart lyft i jämförelse med den föregående filmens specialutgåva.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2019 vid 17:53
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Efter att i höstas ha sett Svarta Pärlans Förbannelse fick jag mersmak av Disneypirater.

Död Mans Kista såg jag på premiären och blev mäkta besviken.
Den höll inte alls samma klass som föregångaren och kändes bitvis helt väsensskild, som ett helt annat universum.

Jag brydde mig aldrig om att köpa den.

Men för ett par månader sedan när jag hade svår sjörövare-abstinens så hyrde jag den.

Och tänk! Jag tyckte faktiskt mycket bättre om den nu.
När jag hade sänkt mina "förväntningarna" med 100% så kunde det liksom bara gå uppåt.

Det jag uppskattade mest när jag såg filmen med nya, tolv år äldre, ögon var humorn.
Inte slapstick-skämten eller annat snubblande, utan dialogen.
Det finns många fina quotes dolda i den spretiga handlingen.

Det var en angenäm överraskning och en härlig filmupplevelse.

Det som var värst med den var nog att Blooms redan träiga skådespeleri på något mirakulöst sätt är ännu sämre än i ettan.
Och Knightly är måttligt irriterande emellanåt, särskilt på stranden framåt slutet av filmen.


Tråkigt att din inte insåg filmens storhet redan 2006.
Midnattspremiären an "Dead Man's Chest" är ett av mina käraste biominnen.

Det var helt magiskt och stämningen var på topp!

Jag vill tillbaka till den tiden...

Önskar jag kunde dela din passion för filmserien. Men tyvärr. 
Men det är möjligt att jag kommer se tillbaka på den med nostalgi i bröstet i framtiden.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2019 vid 14:45
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Eftersom jag nu är stolt ägare av hela serien på Blu-ray så kunde jag äntligen titta på allt bonusmaterial även till Död Mans Kista. 

Mycket bättre och fylligare än första filmens material. Mer detaljerade och längre intervjuer och framförallt inte lika plottrigt upplägg i menyerna. 


Instämmer! Ett klart lyft i jämförelse med den föregående filmens specialutgåva.


Där kan vi enas åtminstone.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2019 vid 14:52
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det blir ju grejhöjta! I och med att det är den "trevligaste" filmen av alla tre, med mest humor så känns den aldrig som ett trist val om man vill skicka i en underhållande äventyrsfilm.

 

Precis! Den är perfekt att se när man inte känner sig sugen på något särskilt, den är aldrig fel liksom Wink


En blir allt lite avundsjuk på er fans av de här filmerna.
Önskar jag kunde få ut samma behållning av så pass enkel underhållning.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2019 vid 17:24
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

I fredags natt såg jag den här asgrymma uppföljaren för nionde gången! Det har ju gått över två år sedan sist så det är klart man var rejält sugen.
Den här filmen känner jag redan hur den kommer att åldras mycket bra, effekterna håller precis lika bra idag som 2006 och den har en klart tidslös kvalité.


Ja, delvis håller jag med. Specialeffekterna i Död Mans Kista är i många fall bättre än mycket som görs idag. 
Det finns så otroligt mycket impotent CGI i det massproducerade Hollywood-skräpet på 2010-talet att man kan gråta. 

DMK är långt ifrån felfri på något sätt, ej heller på effektfronten, men det mesta i den ser bra tjusigt ut än idag. Framförallt är ju Davy Jones ett riktigt praktexemplar på fin CGI. 
Mycket imponerande!
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2021 vid 18:00
Idag såg jag "Dead Man's Chest" för tolfte gången.
Sjukt att det nästan är precis tre år sedan jag såg den senast!

Den 11/7 var det för övrigt prick 15 år sedan världspremiären! Ett av mitt livs käraste biominnen. Wow...
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2023 vid 21:12
Död mans kista är alltid för evigt den bästa i serien
Davy Jones är en läskig skurk!!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 567
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media