Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bambi 2

 Svara Svara Sida  <123
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2016 vid 17:51
Den här filmens soundtrack är underbart.

Ändrad av 102dalmatiner - 01-augusti-2016 vid 18:00
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2017 vid 13:20
Idag är det elva år sedan "Bambi 2" hade biopremiär! Skall inom kort se filmen för sjätte gången.
I fjol firade jag filmens tioårsjubileum med att se den i 3D. I år blir det något mer traditionellt.

Jag fattar inte att filmens blu-ray-utågva är så förpiskat sällsynt! Jag lyckades ju iallafall få tag på Bambi-boxen för några år sedan. Extremt läcker.
Är det någon som äger "Bambi 2" på blu-ray?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2017 vid 22:22
Det blev ändrade planer igår. Istället för att se filmen för sjätte gången så lyssnade jag på "ljudsagan" med tillhörande bok för första gången. Intressant, jag tror det är en av väldigt få jsg hört där mer än en person gör rösterna.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2017 vid 12:00
Såg nyss den underbara lilla pärlan "Bambi 2" för sjätte gången. Det är fem år sedan jag såg bröt plasten på dvd:n.
Den svenska dubben får man säga är förbannat bra! Lysande prestationer av barnskådespelarna.
Det finns inte en röst som inte passar perfekt till respeltive roll.

Jag har ingen aning om vad Axel Karlsson (Bambi) har gjort varken före eller efter den här filmen men han fångar det oskuldsfulla, nyfikna och sorgsna helt fantastiskt.

Benjamin Wahlgren (Ronno), ingen anknytning till Wahlgren-klanen hoppas jag, är även han suverän som den mobbande rivalen som döljer sin egen osäkerhet och känsla av otillräcklighet bakom en fasad av hånfullt förakt.

Roffe Skoglund (Piggsvin) är lika rolig som vanligt.

Jag hoppas fortfarande på en"Bambi III" i framtiden. Salten skrev ju själv en uppföljare på boken så den tredje filmen kunde ju baseras på den.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2018 vid 16:00
Idag fyller den här bortglömda pärlan 12 år! Såg den (i trevligt sällskap) för sjunde gången och för andra gången med engelskt tal.
Blir lika rörd varje gång Bambi inser att hans far tänker låta adoptera bort honom.
Fantastiskt röstskådespel rakt igenom där Patrick Stewart fullkomligen strålar.
Jättegullig och vacker film!
Förtjänar mycket mer uppmärksamhet än den fått.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 17:00
Idag blir Bambi tonåring då den ljuvliga filmen fyller 13.
Såg den efter lunch för åttonde gången.
Tredje gången på engelska.
Har börjat komma att föredra den engelska versionen.
Till toppen
Riddler View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2019
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Riddler Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2020 vid 18:00
Herre min körs!
Idag fyller den här ljuvliga pärlan 14 år!

Jag såg den idag kring lunch för nionde gången.

Och på det ärofyllda språket isländska!
Sämst av de tre språken jag hittills sett den på, men helt okej.
Till toppen
Faline. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-mars-2021
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Faline. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2021 vid 20:15
För två veckor sedan var det på dagen 15 år sedan jag och min bästa vän gick på premiären av "Bambi 2".

Det firades storslaget med att i trevligt sällskap äta semlor och se filmen för tionde gången! På svenska för femte gången och för första gången på fyra år.

Ytterst känslosamt denna gången. Jag älskar den här filmen. 
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2021 vid 21:10
Jag lyckades få tag på en importerad box innehållande båda Bambi-filmerna på Blu-ray. 
Mycket upphetsande.¨

Men jakten på "Bambi 2" på svensk Blu-ray fortsätter alltjämt.
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2021 vid 18:10
Åkte idag till Vinön. På den magiska platsen så lyssnade jag på två podavsnitt om "Bambi 2". Den ena var milt positiv och den andra var väldigt positiv. 

Irriterande nog så dissade båda parter Ronno! Kallade honom onödig och dåligt skriven! Dumheter!! Ronno är underbar.
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2021 vid 13:00
Firandet av Bambi och Ronnos 15-årsjubileum fortskrider.
Tänker idag se filmen för elfte gången!
Får se vilket språk det blir på.
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2021 vid 21:03
Kunde inte motstå frestelsen att ikväll se "Bambi 2" för elfte gången.
Denna gång på finska.
Inte ett graciöst språk men bra röster.
Undrar vad finska Ronno gör idag.
Sean San Miguel heter han tydligen! Otippat.


Jag grät som en flicka...

Älskar den här filmen så himla mycket!!
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2021 vid 00:00
Femtonårsfirandet går vidare. Tidigt i förmiddags såg jag filmen för tolfte gången och i 3D för andra gången och på Blu-ray för första gången!
Mycket tårar bakom brillorna.

Sedan gick jag i ett naturreservat och lyssnade på ännu en podcast om den ljuvliga filmen. Och ännu en gång av ett par idioter som inte fattar någonting av filmens storhet. Dessa puckon förolämpade tillochmed första filmen!!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media