Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Mary Poppins Returns

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Mary Poppins Returns
    Postad: 17-juli-2018 vid 17:23
Det ska ju komma en uppföljare till Mary Poppins i år, vad tror ni om den? Smile

Själv vet jag inte, ettan var väldigt bra, men det kändes inte som om det behövdes någon uppföljare. ^^
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2018 vid 18:54
Har inga särskilda förväntningar, den blir säkert okej. Håller med om att det knappast behövs en fortsättning. Är inte inget jättestort fan av originalet dock, så det berör mig inte så mycket egentligen heller.

Att Lin-Manuel Miranda är involverad är dock lite spännande. Det är en talang man bör hålla utkik efter i framtiden.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2018 vid 23:30
Bara ytterligare ett bevis på att Disney har sopslut på idéer och kreativ integritet.

Jag har aldrig sett "Mary Poppins" och tycker den verkar vara en rätt förstoppad moralkaka.

Han-Hon Miranda? Det låter som en feminist om jag någonsin hört ett nonsens-namn.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2018 vid 21:58
Jag är nog rätt likgiltig till en uppföljare. Gillade dock originalet. Föredrar nog när det inte är allt för lång tid gången mellan en originalfilm och dessa uppföljare.

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Han-Hon Miranda? Det låter som en feminist om jag någonsin hört ett nonsens-namn.


Spanskt/Portugisiskt/Italienskt efternamn, inget feministiskt i det namnet. Likt Maria kan vara ett namn på en man i vissa länder. feminint förvisso, men det är inte samma sak som feministiskt. Jag vet att du inte tycker om feminism (det gör inte jag heller, hör och häpna), men du tycks se feminism överallt, även där den inte finns, just som vissa feminister ser förtryck från patriarkatet överallt. Samma skrot och korn i min mening.


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2018 vid 18:40
Trailern anlände för några dar sen (https://www.youtube.com/watch?v=-3jsfXDZLIY).

Känns harmlös. Kul att de håller fast i 2D-animationer i sekvenserna. Fint med Dick Van Dyke som gör ett inhopp. (Julie Andrews dyker säkert också upp i nån cameo). Emily Blunt känns passande!

Verkar spela mycket på samma tema som årets Christopher Robin - barn har vuxit upp och glömt barndomen och vuxenvärlden porträtteras som fullständigt miserabel. Kan nog instämma mycket om det irl, men vet inte hur lockande det känns att se det temat upprepas så ofta.

Känns ju också som att Lin-Manuel har samma typ av roll som Van Dyke i originalet. Var såklart väntat men hade de inte lika gärna kunnat gå på remake-spåret istället för sequel-spåret? Det är ju ändå så det kommer kännas.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2019 vid 21:31
Waow vilken uppföljare. En sån jävla 10-poängare! Har velat se filmen ända sedan den kom på bio i julas men det är ju inte alltid sånt där blir av. En helt fantastiskt vacker film, estetiskt, men också precis som första: med ett budskap som säkert påverkar många vuxna i någon dag eller två. Emily Blunt gjorde en 100% värdig tolkning av Mary Poppins och inte för en sekund tvekade jag på att det var samma Mary Poppins som i första filmen. Musiken av Lin-Manuel satt som en smäck och han gjorde en precis lika bra skådespelarinsats som lamptändaren Jack. Barnen i denna filmen var mycket mer likeable än vad vaxdockorna Jane och Michael var på sin tid hehe.

De animerade sekvenserna var en F R Ö J D och att se animation som påminde om Disney's Bronze Age fast i 2018-tappning var oslagbart. Det tändes ett litet hopp om att Disney snart kommer med en film i klassisk 2D animation för det är så fint. Fick precis samma känsla som i t.ex. första filmen/Sängknoppar och kvastskaft när de blandar animation med verkliga skådespelare, även fast det finns teknik som är hundra gånger mer avancerat idag än för 60 år sedan. Det var så snyggt gjort!

Meryl Streep's karaktär var väldigt skojig och bjöd på ett minnesvärt nummer, Julie Walters var briljant och cameos från Dick Van Dyke och Angela Lansbury var the cherry on top. Något jag satt och väntade på var att kanske åtminstone en av låtarna från första filmen skulle få en nyversion. Det hände inte :(

Vet att många misstagit denna för en remake och att de fick kritik för det innan den släpptes men jag tycker inte det kändes som en remake på något sätt utan en solklar sequel. 
Det blir intressant om någon kommer och sätter sig emot min överpositiva review för isåfall ska jag personligen söka upp dig och...ehskoja, jag är ju inte den forummedlemmen som kritiserar andras personliga åsikter (förutom de idiotiska ¯\_(?)_/¯ ).
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2019 vid 18:05
Jag planerar att se den med morsan och syrran, vi behöver bara hitta en tid som passar alla först. ^^
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:55
Vilket är en bedrift, då jag redan är omskuren.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media