Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Dumbo (Burton)

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Dumbo (Burton)
    Postad: 22-oktober-2017 vid 17:00
Why!?!
Av alla filmer att göra meningslösa remakes på, varför slösar Burton bort sin tid och talang på "Dumbo"???
"The Black Cauldron" eller "Pinocchio" kunde jag ha fattat, men detta.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2017 vid 18:35
Jag tror han ställde upp för att kunna få göra "Pink Elephants on parade".

Ändrad av Agrabah - 22-oktober-2017 vid 18:37
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2017 vid 23:03
Det beror helt på det. Tim Burton är en regissör som kan ta sig an vad som helst. Även om hans stil ofta är mörk så kan han överraska. Se på Big Fish t. ex.

Jag tror att det kan bli ett intressant projekt av Burton men visst hade man förväntat sig honom med en mörkare Disney. Pinocchio kunde ha varit något men han kanske kan göra något intressant med Dumbo. Det återstår att se.


Ändrad av Tinsan-girl - 23-oktober-2017 vid 07:22
MVH
   //Håkan
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2017 vid 09:41
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Jag tror han ställde upp för att kunna få göra "Pink Elephants on parade".

Knappast ett skäl gott nog.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2017 vid 09:45
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:


Det beror helt på det. Tim Burton är en regissör som kan ta sig an vad som helst. Även om hans stil ofta är mörk så kan han överraska. Se på Big Fish t. ex.

Jag tror att det kan bli ett intressant projekt av Burton men visst hade
man förväntat sig honom med en mörkare Disney. Pinocchio kunde ha varit
något men han kanske kan göra något intressant med Dumbo. Det återstår
att se.


Trodde du kände mig tillräckligt väl för att veta att jag är forumets Burton-fan Numero Uno.
Jag har försvarat honom mot dumma angrepp i vått och torrt.
Jag har sett och äger alla hans långfilmer upp till "Miss Peregrine".

Det är väl faktumet att han slösar sin dyrbara tid på ännu en poänglös Disney-remake som är det sura.

Det här har gått för långt.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2017 vid 17:05
Lite nyfiken ändå på hur den kommer se ut rent ur scenografi-synpunkt.

Hoppas den påminner mer om Beetlejuice och och Peewee's Big Adventure än Alice in Wonderland. Håll CGI till ett minimum. Det bästa vore ju om Dumbo var en animatronisk docka.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2017 vid 18:40
På tiden att Burton och Depp sammarbetar igen! Hoppas han skrapar ihop så mycket av det gamla gänget han bara kan.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2018 vid 07:00
Postad av Rolly. Rolly. skrev:

På tiden att Burton och Depp sammarbetar igen! Hoppas han skrapar ihop så mycket av det gamla gänget han bara kan.


Yes! Jack Nicholson som cirkusdirektören.
Danny Devito, Paul Ruben och Jeffrey Jones måste också med.

Jättesynd att Alan Rickman, Christopher Lee och Michael Gough inte längre finns ibland oss.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2018 vid 02:07
Det är på tiden att han gör något bra, jag är rädd att han har sett sina bästa dar. Alla hans filmer sen Sleepy Hollow har antingen varit rentav dåliga eller meh (ja, jag gillar inte Big Fish särskilt mycket).

Hoppas Beetlejuice II blir bra, Michael Keaton är ju aldrig dålig. Det skulle faktiskt vara rätt intressant å se om den nu blir av, men risken är stor att det blir ett magplask ändå.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2018 vid 11:00
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Det är på tiden att han gör något bra, jag är rädd att han har sett sina bästa dar. Alla hans filmer sen Sleepy Hollow har antingen varit rentav dåliga eller meh


Dumheter! Det sämsta han gjort sedan den fantastiska "Sleepy Hollow" är "Planet of The Apes" och den är faktiskt något bättre än ryktet säger. Visuellt upphetsande och med lite klurig samhällskritik.

Näst sämst är "Miss Peregrine's Home for Peculiar Children", som var helt okej att tugga lite popcorn till. Förmodligen bättre än så om man läst böckerna (vilket jag inte gjort än).

I övrigt består 2000-talet av en lång rad filmer som pendlar mellan mästerverk som t.ex "Sweeney Todd", "Corpse Bride" och "Big Eyes" (trots att den är lite feministisk), och riktigt jädra bra filmer som "Big Fish" och "Charlie and The Chocolate Factory" (som jag med glädje ser en gång per år), och charmiga bagateller som "Alice in Wonderland", "Frankenweenie" och "Dark Shadows" (grymt underskattad!).

Burton får alltför ofta ta skit från folk som helt enkelt inte fattar.

Dessutom, gör han "Beetlejuice 2" tappar jag en del respekt för honom. Han har ju i flera decennier varit så ståndaktig och principfast när det kommer till att inte göra uppföljare. Varför skulle han bryta det nu?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2018 vid 20:15
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Burton får alltför ofta ta skit från folk som helt enkelt inte fattar.


Hahaha, visst. Vi säger så. Clap


Ändrad av OliviaBelle - 21-januari-2018 vid 20:16
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2018 vid 13:12
Här är lite bilder på hur Dumbo eventuellt kommer att se ut. Så gullig ändå!

https://static1.squarespace.com/static/51b3dc8ee4b051b96ceb10de/t/5adfdecb88251bb6ead217bb/1524621021329/disney-shares-footage-of-tim-burtons-dumbo-and-new-details-are-revealed-social.jpg

https://vignette.wikia.nocookie.net/disney/images/6/68/Live-Action-Dumbo.jpg/revision/latest?cb=20180504190104

Blir som vanligt att jag överhajpar för mig själv lite grann men nu hoppas jag verkligen att det här blir bra och känner mig lite taggad. Ändå speciellt med en återförening mellan Keaton och Burton ju. Bara nu inte bedrövlig CGI förstör det! Kom igen nu Tim! Håller tummarna!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2018 vid 13:17
Läste nyss på och tydligen står Ehren Kruger för manuset. Mannen bakom tre Transformers-filmer. Nu sjönk hajpen en aning...
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2018 vid 14:25
Och nu kom trailern: https://www.youtube.com/watch?v=-QPdRfqTnt4

Nja, vet inte jag... CG:n övertygar inte riktigt.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2018 vid 21:41
Alltså jag förstår inte varför de väljer Dumbo av alla filmer att göra en live action remake av. Trailern fick mig inte att vilja se den mer heller. Usch, vad negativt inställd jag är till den här filmen haha.

Sedan att de gör en creepy version av "Baby mine" borde vara olagligt (överdriver bara lite grann.) 

Kommer filmen på Netflix eller Viaplay någon gång kanske jag tittar på den (ifall ni ser den här och skriver att den var jättebra och övertalar mig)

Men vi får väl se.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2018 vid 10:39
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Alltså jag förstår inte varför de väljer Dumbo av alla filmer att göra en live action remake av. Trailern fick mig inte att vilja se den mer heller. Usch, vad negativt inställd jag är till den här filmen haha.

Sedan att de gör en creepy version av "Baby mine" borde vara olagligt (överdriver bara lite grann.) 

Kommer filmen på Netflix eller Viaplay någon gång kanske jag tittar på den (ifall ni ser den här och skriver att den var jättebra och övertalar mig)

Men vi får väl se.


Är väl varken mer eller mindre illa än något annat.
Du stödjer ju Disneys övriga, skamlösa mjölkande av sina klassiker.
Om Burton faktiskt gör "Dumbo" mörk och läskig ser jag det bara som positivt. Vill inte ha ännu en blek karbonkopia som "The Jungle Book" eller "Cinderella".

Disney känns allt mer ointressant i vilket fall som.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2018 vid 18:25
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Alltså jag förstår inte varför de väljer Dumbo av alla filmer att göra en live action remake av. Trailern fick mig inte att vilja se den mer heller. Usch, vad negativt inställd jag är till den här filmen haha.

Sedan att de gör en creepy version av "Baby mine" borde vara olagligt (överdriver bara lite grann.) 

Kommer filmen på Netflix eller Viaplay någon gång kanske jag tittar på den (ifall ni ser den här och skriver att den var jättebra och övertalar mig)

Men vi får väl se.


Är väl varken mer eller mindre illa än något annat.
Du stödjer ju Disneys övriga, skamlösa mjölkande av sina klassiker.
Om Burton faktiskt gör "Dumbo" mörk och läskig ser jag det bara som positivt. Vill inte ha ännu en blek karbonkopia som "The Jungle Book" eller "Cinderella".

Disney känns allt mer ointressant i vilket fall som.

Stödjer de filmer jag vill se som live action, Dumbo är inte en av dem. Fast jag börjar lite ledsna på alla dessa remakes också... de kan ju göra intressanta filmer själva så varför de ska hålla på så här vet jag inte. Aladdin kommer ju ut snart med och Mulan, men den har de ju ändrat hela storyn på nästan så den är ju knappt Mulan längre. 

Som du skrev i ditt första inlägg så hade jag också tyckt att Pinocchio hade varit ett bättre val i så fall. Den är ju redan väldigt mörk och halvskum (precis som originalsagan är). 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2019 vid 12:53
Ett par veckor kvar.

Den har premiär på min födelsedag..
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2019 vid 10:19
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Ett par veckor kvar.

Den har premiär på min födelsedag..


Hoppas den överträffar förväntningarna, som är ganska låga.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2019 vid 12:20
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Ett par veckor kvar.

Den har premiär på min födelsedag..



Hoppas den överträffar förväntningarna, som är ganska låga.


Ja, hoppas den är bra.
Men jag är extremt skeptisk.
Är den hälften så bra som "Alice in Wonderland" så kallar jag det mycket lyckat.

Men en riktigt bra Burton-film vore en ljuv födelsedagspresent. Indeedy.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2019 vid 18:00
Happy Birthday to meee!!!
I efterskott.

Klockan 15:15 igår var jag påpremiären av "Dumbo".
Meh. Söt, harmlös och förglömlig.

Men mycket ögongodis och Elfmans musik gjorde att det åtminstone inte var en plågsam upplevelse.

Fina skådisar som Devito, Keaton och Farrell gör vad de kan med det svaga material de har att jobba med.

Jag är dock ledsen att behöva säga att Burton har sållt sig ytterligare och numera inte bara har malplacerad feminism (startade redan i AiW) utan även obligatoriskt inkvoterade minoriteter i sina filmer.
Dessutom i tider och miljöer de inte ens passar in i!
Fruktansvärt distraherande.

En ljummen födelsedagsfilm.
Klart ett Burtons svagare alster.

5.5/10
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2019 vid 17:12
Var och såg Dumbo idag och jag kan lugnt säga att alla tvivel kan dämpas. Tim Burton har skapat en film som inte behöver jämföras med originalet, även om det finns referenser till den filmen. Denna version har samma grundtema om den söta lilla elefanten som blir hånad för sina stora öron, men så fort han visar vad han kan försöker folk att dra nytta av honom istället.

Man kan därför säga att Tim Burton har skapat ett mera djup med filmen, men utan att försöka efterlikna eller håna originalet.

Filmen har typiska Tim Burton i sig men blir aldrig för mycket. Detta är enligt mig en av de bättre liveaction Disneyfilmer som baserar sig på originalfilmen. Både tårar och leende fanns där hos mig.

MVH
   //Håkan
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2019 vid 21:15
Den må vara bättre än t.ex "Beauty and the Beast", "Cinderella" och "Maleficent", men någon speciellt bra film är den för den delen inte.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2019 vid 23:06
Nä. Lämnade bion helt oberörd av den här filmen. Den verkar gå ganska obemärkt förbi. Inom en månad är den helt bortglömd.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2019 vid 21:05
Postad av Änglahund Änglahund skrev:

Nä. Lämnade bion helt oberörd av den här filmen. Den verkar gå ganska obemärkt förbi. Inom en månad är den helt bortglömd.


Bortglömd är nog lugnt vad man kan kalla den. Och ändå är den långt ifrån den sämsta av Disneys crap-makes.
Till toppen
April Ryan View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-januari-2018
var: Venice, Newport
Status: Offline
Poäng: -4000
inläggsval inläggsval   Citera April Ryan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2019 vid 13:53
Jag hade redan glömt att den finns.
Till toppen
Wolfy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Wolfy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2019 vid 14:05
Tunn och förglömlig, men lite småmysig.

Burton sålde iofs sin själ när det kom till PKismen som genomsyrar filmen och särskilt märks i castingen.

Ändrad av Wolfy - 16-september-2019 vid 14:05
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2020 vid 13:57
Postad av Änglahund Änglahund skrev:

Nä. Lämnade bion helt oberörd av den här filmen. Den verkar gå ganska obemärkt förbi. Inom en månad är den helt bortglömd.


Tänk vad rätt jag hade.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2020 vid 14:00
Om detta skulle visa sig bli Burtons sista film så är det rent förjävligt. Kan knappt tänka mig något mera sorgligt. 

Hans allra sista (om det ska göras under Disneys multnande flagg) borde vara "Pirates of the Caribbean VI".
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2022 vid 18:11
Är den svår att få tag på, på 3D Bluray?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media