Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Streaming tjänster

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Streaming tjänster
    Postad: 23-juli-2017 vid 11:18
Här kan vi prata om vilka streaming tjänster som har vad, och allt annat som har med det att göra.
Spelar in tex in material från streamingtjänster? Iså fall vad använder ni för program?
Laddar ni ner från streamingtjänster?
Har ni mycket material digitalt?

Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2017 vid 22:51
Jag brukar använda 4kdownloader som fungerar utmärkt för youtube. Pirateplayer funger ibland för svtplay.

Men WonderShare Video Converter (tror jag den heter) kan konvertera alla filtyper till det du vill, ladda ner genom att du skriver in url:en samt kan spela in video från din skärm. Den är guld värd och jag har använt den ofta.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2017 vid 14:00
Svt-dl är nog det bästa sättet att ladda ner från SVTPLAY plus man kan ladda ner från Nickelodeon men tyvärr inte Disney men de lägger ändå aldrig upp hela avsnitt där.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2017 vid 14:40
Aldrig hört talas om svt-dl. Ska testas! Tack för tipset :)
Till toppen
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2017 vid 08:53
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Svt-dl är nog det bästa sättet att ladda ner från SVTPLAY plus man kan ladda ner från Nickelodeon men tyvärr inte Disney men de lägger ändå aldrig upp hela avsnitt där.


Jag har aldrig fått svtp-dl att fungera på nickelodeon, om det är de du menar? För finns väl inget som heter svt-dl?
Jag kör ifs med umans verison av det. Kör du med orginla med ffmpeg och skriver i kommandotolken osv?
Förslag på exakt länk från "nick" att testa i programmet?
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2017 vid 16:29
Min ffpmeg har börjat krångla så jag inte längre får ljudet och videon tillsammas på svtplays videos.
Du måste ha RTMPDUMP för att kunna ta ner från Nickelodeon
Till toppen
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2017 vid 09:02
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Min ffpmeg har börjat krångla så jag inte längre får ljudet och videon tillsammas på svtplays videos.
Du måste ha RTMPDUMP för att kunna ta ner från Nickelodeon


Kan du rara ihop hela din mapp, som funkar och lägga upp på mega o länka? Lr skicka till min mail :)
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2017 vid 03:13
Vi har fortfarande haft kontakt men vad är det du vill ha från Nickelodeon då?
Till toppen
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2017 vid 15:50
Jag vet att vi haft det? Därför jag ej skrev ut min mail, och nämde mega? Vet ej, lite allt möjligt typ, utbudet varierar säkert också med tiden!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media