Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Lion King

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 10:37
Det är glädjande att se fler personer reagera negativt på Disneys äckliga beteende.
Lite här och var dyker det upp syrliga inlägg och videor som belyser den kreativa och moraliska bankrutt som råder inom den monopol-suktande studion.

Motbjudande.



Kommer ändå gå på premiären....
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2019 vid 21:13
Jag tycker personligen att det kan vara till och från med dessa remakes. Några kan vara lyckade, några mer eller mindre onödiga. Några kan bli intressanta och de som oftast är mest intressant är de som skiljer sig från originalet så det inte blir en ren remake.

Inget kan slå originalen, därför är det synd på de liveinspelade Disneyfilmer som mer eller mindre gör en kopia av den tecknade filmen, vilket jag tycker är fel.

De hittills mest lyckade av de jag har sett har varit Alice i underlandet och Djungelboken, mycket tack vare att de skiljde sig mycket från de tecknade filmerna.

En film som jag är nyfiken på är Tim Burtons Dumbo och Lejonkungen är jag lite nyfiken på tack vare att det är samma regissör som gjorde just Djungelboken, och med tanke på att han lyckades väl med den kan kanske Lejonkungen bli bra, men då den är så perfekt som den redan var så hoppas jag verkligen att "liveversionen" inte gör narr av den.

MVH
   //Håkan
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2019 vid 15:46
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Jag tycker personligen att det kan vara till och från med dessa remakes. Några kan vara lyckade, några mer eller mindre onödiga. Några kan bli intressanta och de som oftast är mest intressant är de som skiljer sig från originalet så det inte blir en ren remake.

Inget kan slå originalen, därför är det synd på de liveinspelade Disneyfilmer som mer eller mindre gör en kopia av den tecknade filmen, vilket jag tycker är fel.

De hittills mest lyckade av de jag har sett har varit Alice i underlandet och Djungelboken, mycket tack vare att de skiljde sig mycket från de tecknade filmerna.

En film som jag är nyfiken på är Tim Burtons Dumbo och Lejonkungen är jag lite nyfiken på tack vare att det är samma regissör som gjorde just Djungelboken, och med tanke på att han lyckades väl med den kan kanske Lejonkungen bli bra, men då den är så perfekt som den redan var så hoppas jag verkligen att "liveversionen" inte gör narr av den.



Welcome back, mate!

Alltså, det är inte i första hand filmernas kvalité som är problemet. De flesta av de är hyggliga i sig.
Nej, ptoblemet är just att de helt saknar existensberättigande. Varför görs de? För att det är jobbigt och dyrt att hitta på nya idéer och skriva nya manus.

"Alice in Wonderland" tycker jag inte ens ska räknas till den här samlingen självplagiat.
Den var aldrig ens menad att casha in på Disney-klassikern från '51.
Den stod helt på egna ben.

Sedan kan jag inte instämma om "The Jungle Book".
Den gav ett nästan schizofrent intryck och kunde aldrig bestämma sig för vilken fot den skulle stå på.
Den kunde inte ens bestämma sig för om den skulle vara en musikal eller inte.

Att Jon Favreau regisserar "The Lion King" visste jag inte ens...
Det var dåliga nyheter.
Favreau är en fet clown som gjort EN bra film i sin karriär, "Iron Man".
Detta var sannerligen dåliga nyheter.

Det i kombination med att rövhatten Jeff Nathanson står för manuset bäddar för en riktigt saftig turkey.

Det enda som kunde göra saken värre vore om Wolverton kom tillbaka som manusförfattare...
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2019 vid 16:17
Jag håller faktiskt med om att Alice in wonderland står på egna ben då den har en helt annorlunda historia och är betydligt mörkare. Det är mycket det som gör den lite unik och inte ska jämföras.

Jag håller också med om att djungelboken faktiskt brister lite med sina musikalnummer. Just de bitarna hade filmen mått bra av att inte ha haft med, då låtarna redan haft sin framträdande roll. Hade de skippat de musikaliska bitarna hade filmen, enligt mig, varit mer eller mindre felfri. Men där brister det lite.

Jag har inget emot regissören, är inget jättefan av Iron man filmerna så, men jag gillar Roberts tolkning av karaktären, tycker bara handlingarna är lite medelmåttiga, när man jämför med andra superhjältefilmer.

Lion king kan antingen bli succe eller platt fall. Men jag håller med om att jag tycker att det är fel att de gör en mer eller mindre kopia av filmer som redan är fulländade. Se bara på cinderella och beauty and the beast. Det fanns skillnader men det var fortfarande samma film. Det var en helt annan sak med t ex Maleficent där de provade någonting annat, fast den filmen skapade en helt annan bild av originalet att man inte vet hur man ska se på karaktären, ska man tycka om henne eller avsky henne.

Nä, Disney bör som du säger försöka komma på nya idéer än att mjölka ut på sånt som redan är fulländat. Det är samma sak med andra vanliga remakes när de gör modern tolkning på en gammal film som ändå oftast är bättre ändå.

Det återstår att se vad dessa filmer erbjuder. Jag fokuserar mest på klassikerna.
MVH
   //Håkan
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2019 vid 20:56
Fan!
Skulle se "Glass" i Västerås och så får man trailern för den här jädra filmen kastad i ansiktet.
Vilket hån.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2019 vid 23:10
Med denna filmen kan det verkligen gå precis hur som helst. 

Min instinkt säger mig att det inte kommer gå bra.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2019 vid 23:50
Postad av Änglahund Änglahund skrev:

Med denna filmen kan det verkligen gå precis hur som helst. 

Min instinkt säger mig att det inte kommer gå bra.


Ja, Disney kan inte sjunka lägre.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2019 vid 00:00
Fyra dagar kvar tills denna abomination har premiär.
Herre min körs. Vilka galna tider.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2019 vid 22:12
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Fyra dagar kvar tills denna abomination har premiär.
Herre min körs. Vilka galna tider.


Ska du se den på biograf? Den har i skrivande stund 5.3/10 på imdb efter 1600 röster. 58% på rottentomatoes (ruttet alltså). Den har fått stort backlash på twitter och youtube från de flesta kritiker som kallar den bl.a "själlös".

Det glädjer mig att se att man inte bara äter upp den. Denna typ av kritik är väldigt ovanligt för Disney's storfilmer. Hoppas de lär sig av det här. Den här remaken var totalt meningslös.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2019 vid 22:15
Jösses. Disney slår verkligen på stora marknadsföringstrumman med denna OBAMAnition. Hör reklamen överallt, och jag tittar inte ens på TV eller lyssnar på radio.

Finns det någon rättvisa i universum så blir detta den första av många dunderfloppar för Sunkney.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2019 vid 19:35
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Fyra dagar kvar tills denna abomination har premiär.
Herre min körs. Vilka galna tider.


Ska du se den på biograf? Den har i skrivande stund 5.3/10 på imdb efter 1600 röster. 58% på rottentomatoes (ruttet alltså). Den har fått stort backlash på twitter och youtube från de flesta kritiker som kallar den bl.a "själlös".

Det glädjer mig att se att man inte bara äter upp den. Denna typ av kritik är väldigt ovanligt för Disney's storfilmer. Hoppas de lär sig av det här. Den här remaken var totalt meningslös.


Det skall jag. Klockan 16:00 i Linköping, IN THREE-DEE.
Inte för att den förtjänar mina slantar, men jag slukar allt LK-relaterat.

Vad muppar på IMDB och ForeskinTube tycker samt Rotten Tomatoes (som i regel är genomkorrupt) ger jag blanka katten i.

Förolämpar den inte mitt kön, hudfärg och intellekt så ser jag det som lyckat i sammanhanget.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2019 vid 10:20
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Jag håller faktiskt med om att Alice in wonderland står på egna ben då den har en helt annorlunda historia och är betydligt mörkare. Det är mycket det som gör den lite unik och inte ska jämföras.

Jag håller också med om att djungelboken faktiskt brister lite med sina musikalnummer. Just de bitarna hade filmen mått bra av att inte ha haft med, då låtarna redan haft sin framträdande roll. Hade de skippat de musikaliska bitarna hade filmen, enligt mig, varit mer eller mindre felfri. Men där brister det lite.

Jag har inget emot regissören, är inget jättefan av Iron man filmerna så, men jag gillar Roberts tolkning av karaktären, tycker bara handlingarna är lite medelmåttiga, när man jämför med andra superhjältefilmer.

Lion king kan antingen bli succe eller platt fall. Men jag håller med om att jag tycker att det är fel att de gör en mer eller mindre kopia av filmer som redan är fulländade. Se bara på cinderella och beauty and the beast. Det fanns skillnader men det var fortfarande samma film. Det var en helt annan sak med t ex Maleficent där de provade någonting annat, fast den filmen skapade en helt annan bild av originalet att man inte vet hur man ska se på karaktären, ska man tycka om henne eller avsky henne.

Nä, Disney bör som du säger försöka komma på nya idéer än att mjölka ut på sånt som redan är fulländat. Det är samma sak med andra vanliga remakes när de gör modern tolkning på en gammal film som ändå oftast är bättre ändå.

Det återstår att se vad dessa filmer erbjuder. Jag fokuserar mest på klassikerna.




Ska du gå på premiären?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2019 vid 14:15
105 minuter kvar till Pride.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2019 vid 18:30
Nyss hemkommen.
Återkommer när jag smält den.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2019 vid 14:54
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Nyss hemkommen.
Återkommer när jag smält den.


Vad tyckte du då?
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2019 vid 14:56
Ska gå på den ikväll.
Är väldigt inställd på besvikelse.
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2019 vid 17:05


Ändrad av Guybrush/Threepwood - 26-juli-2019 vid 17:06
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2019 vid 17:50
Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Nyss hemkommen.
Återkommer när jag smält den.


Vad tyckte du då?

Vi kan diskutera det när du återvänder, luv
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2019 vid 21:26
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Nyss hemkommen.
Återkommer när jag smält den.


Vad tyckte du då?

Vi kan diskutera det när du återvänder, luv


Den här tjejen förklarar mina tankar ganska perfekt;
https://youtu.be/Iowo_07Ja8g
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2019 vid 16:41
Fanns väl en del vettigt i det hon säger, men jag gjorde misstaget att kika på vad hon har laddat upp i övrigt....
Holy shitballs of fire Batman!
99% av kanalen består ju av vidrigt Steven Universe-mög!!
Själva höjden av degenerering!
Hade väldigt svårt att bortse från detta när jag försökte ta mig igenom LK-videon.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2019 vid 00:00
Två veckor sedan den rätt dassiga upplevelsen på premiären.
Tänkte nog idag se filmen med svenskt tal. Gör ett enormt undantag här, så tänk på det och visa lite vördnad!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2019 vid 19:45
Då var jag på väg hem från "Lejonkungen". Att jämföra upplevelsen med premiären går bara inte.
Privilegiet att INTE ha ett hummande mongo i stolen till höger kan inte värderas i pengar!

På det stora hela är jag nöjd med de svenska rösterna.
Vill nästan påstå att dubben är lite bättre än än originalet.
Jag vet inte något om vilka de svenska skådisarna är, förrutom att jag direkt kände igen Svante som Rafiki.

Återkommer med mer tankar.
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2019 vid 13:18
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Det här blir ju bara bättre och bättre. Illuminati-häxan Beyoncé är inblandad också.
Skam, skam, skam.


Och inte bara det, man har dessutom bytt namn på Ed och Banzai - eftersom det inte är tillräckligt Afrikanskt-klingande namn. Allt i enlighet med Disney's nuvarande PK-policy. Och precis som du nämnt tidigare kan vi nog slå oss i backen på att man har bytt kön på ex antal karaktärer, samt att flera helt plötsligt har bytt sexualitet.


Välkommen tillbaka!
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2019 vid 19:30
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Då var jag på väg hem från "Lejonkungen". Att jämföra upplevelsen med premiären går bara inte.
Privilegiet att INTE ha ett hummande mongo i stolen till höger kan inte värderas i pengar!

På det stora hela är jag nöjd med de svenska rösterna.
Vill nästan påstå att dubben är lite bättre än än originalet.
Jag vet inte något om vilka de svenska skådisarna är, förrutom att jag direkt kände igen Svante som Rafiki.

Återkommer med mer tankar.

Inte för att jag tror att du bryr dig, men här är en sammanfattning av de svenska rösterna i Lejonkungen 2019:

Simba: John Lundvik (årets Mello-vinnare)
Nala: Molly Hammar (tidigare Mello-deltagare)
Mufasa: Johan Schinkler (samma skådis som i 1994 års version)
Scar: Fred Johanson (Faciller i Prinsessan och Grodan, Samson i Vilddjuren, dessutom Odjuret i den svenska uppsättningen av Skönheten och Odjuret-musikalen)
Timon: Björn Gustafsson (Den yngre)
Pumbaa: Linus Eklund Josephsson (Har för mig att han är en av Grotesco-medlemmarna)
Zazu: Christian Hedlund (fd radiopratare)
Rafiki: Svante Thuresson (samma skådis som i 1994 års version)
Sarabi: Sharon Dyall (Esmeralda, Mira Nova, etc)
Shenzi: Livia Millhagen (Var med i Den gode dinosaurien)
Azizi: Mattias Knave (Brock i Pokémon, Batman, osv)
Kamari: Andreas Rothlin-Svensson (Willy Wonka, Rango, Scrappy-Doos nuvarande röst)
Unga Simba: Ruben Adolfsson (Ingen aning om vem han är)
Unga Nala: Olivia Cepeda (Troligen dotter till Pablo Cepeda)
Sång på En värld full av liv: Laila Adelé (Har tävlat i Melodifestivalen)

Själv har jag ännu inte sett filmen, men jag har lyssnat på de svenska versionerna av sångerna, och de är faktiskt bättre än jag förväntade mig. Jag är också glad att de återvänt de gamla sångtexterna i stället för att skriva nya. ^^
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2019 vid 00:16
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Fanns väl en del vettigt i det hon säger, men jag gjorde misstaget att kika på vad hon har laddat upp i övrigt....
Holy shitballs of fire Batman!
99% av kanalen består ju av vidrigt Steven Universe-mög!!
Själva höjden av degenerering!
Hade väldigt svårt att bortse från detta när jag försökte ta mig igenom LK-videon.

Jag vet ingenting om Steven Universe. Men det som sades i videon tycker jag stämmer väldigt bra in på mina känslor för nyinspelningen,
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2019 vid 00:17
Postad av Guybrush/Threepwood Guybrush/Threepwood skrev:

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Det här blir ju bara bättre och bättre. Illuminati-häxan Beyoncé är inblandad också.
Skam, skam, skam.


Och inte bara det, man har dessutom bytt namn på Ed och Banzai - eftersom det inte är tillräckligt Afrikanskt-klingande namn. Allt i enlighet med Disney's nuvarande PK-policy. Och precis som du nämnt tidigare kan vi nog slå oss i backen på att man har bytt kön på ex antal karaktärer, samt att flera helt plötsligt har bytt sexualitet.


Välkommen tillbaka!

?

Är hen tillbaka? Från vad?
Kan jag inte se.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2019 vid 00:21
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Två veckor sedan den rätt dassiga upplevelsen på premiären.
Tänkte nog idag se filmen med svenskt tal. Gör ett enormt undantag här, så tänk på det och visa lite vördnad!

Detta var ett mycket märkligt inlägg..

Vad menar du med att "vi"(?) ska tänka på och exakt VAD är det "vi" ska visa vördnad för?

Vad var så "dassigt" med premiären förresten?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2019 vid 00:34
Detta var en vidrig bioupplevelse. Aldrig varit me om på maken. Allt nytt den bidrog med var bara helt förfärligt och allt återskapande av det föregående föll platt.

Den sämsta "live-action"-remaken som Disney gjort hittills.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2019 vid 10:47
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Detta var en vidrig bioupplevelse. Aldrig varit me om på maken. Allt nytt den bidrog med var bara helt förfärligt och allt återskapande av det föregående föll platt.

Den sämsta "live-action"-remaken som Disney gjort hittills.




Ah, Captain Marvel. So you're part of the problem eh?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2019 vid 11:30
Och ska man ranka dessa remakes från sämst till bäst skulle jag nog säga tvärtom;

Beauty and The Beast
Maleficent
The Jungle Book
Cinderella
Dumbo
The Lion King

Har jag glömt någon?

Jag tycker "The Lion King" är bäst av dessa poänglösa filmer därför att den är just bara "The Lion King", fast sämre.
Och en sämre version Av TLK är ändå bättre än det mesta som Disney krämar ur sig nuförtiden.

Med det sagt, den här filmen är så totalt bortglömd inom tre år.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media