Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney Rariteter - Ny CD

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney Rariteter - Ny CD
    Postad: 15-september-2016 vid 22:28
Har ni sett att det släpps en CD-samling med svenska "Disney Rariteter" den 7 oktober i år? Den finns att beställa på CDON: 
http://cdon.se/musik/various_artists/disney_-_rariteter_(2cd)-38765217

Skivan består av 50 låtar, varav 27 aldrig varit utgivna tidigare! 

Här är tracklist:

CD 1

När börjar livet (Från Trassel) – Molly Sandén

Nästan Där (Från Prinsessan & Grodan) – Pauline 

Vår Stad (Från Bilar) – Daniel Lindström 

Fri Som Fågeln (Från Modig) – Hanna Hedlund & Sanna Martin 

Mitt Paradis På Jorden (Från Kogänget) – Jill Johnson 

Flyg Till Din Dröm (Från Tingeling) – Gunilla Backman 

Prinsessans lott’ (Från Sofia Den Första) – Malva Goldmann & Fabian Lundström 

Om Vi Inte Var Två (Från Monsters Inc.) – Allan Svensson & Robert Gustafsson 

Mamma Vet Bäst (Från Trassel) – Charlott Strandberg 

Med Andra Sidan Har Jag Kontakt (Från Prinsessan & Grodan) – Fred Johanson 

Kärleken Är Stark (Från Lejonkungen II: Simba’s Skatt) – Maria Rydberg & Christer Nerfont 

Inget Kan Hindra Mig (Från Flygplan) – Oskar Nilsson 

Ger Hals I Månens Sken (Från Bolt) – Sussie Eriksson

Hon Älskade Mig (Från Toy Story II) – Anna Book

Våren Är Här Igen (Från Bambi II) – Jessica Andersson

Inte jag… (Från Herkules) – Myrra Malmberg 

Lejonvakten kommer här (Från Lejonvakten) - Lars Säfsund

När Vi Är Männ’skor (Från Prinsessan & Grodan) – Pauline, Pablo Cepeda, Jan Åström 

Lava (Från kortfilmen Lava) – Alexander Lycke & Sonja Aldén 

Gör Nått Bra Av Ditt Liv (Från Ett Småkrypsliv) – Mikael Roupé 

Vi Är En (Från Lejonkungen II: Simba’s skatt) – Frank Ådahl & Emma Iggström

Jag Finns Kvar (Från Skattkammarplaneten) – Jimmy Jansson från Poets

Där Våra Världar Möts (Från Pocahontas IIResan till en Annan Värld) – Heléne Lundström & Reuben Sallmander 

Klart För Start (Från Lilla Kycklingen) – Shirley Clamp 

Nalle Puh (Från Nalle Puh’s Film – Nya Äventyr i Sjumilaskogen) – Jessica Pilnäs 


CD 2

Skönheten & Odjuret (Duett) (Från Skönheten & Odjuret) – Sofia Källgren & Tommy Körberg 

Zero till hero (Från Herkules) Gladys del Pilar, Sharon Dyall, Anki Albertsson, Sussie Eriksson och Vivian Cardinal 

Floden har sin egen väg (Från Pocahontas) – Heléne Lundström 

Arabiska natt (Från Aladdin) – Per Eggers 

I solsken (Från Ringaren i Notre Dame) – Joakim Jennefors & Stefan Ljungkvist 

Man är väl infödd (Från Oliver & Gänget) – Jan Johansen 

I den värld som är min (Från Alice i Underlandet) – Sanna Nielsen 

Någon väntar på dig (Från Bernard & Bianca) – Wenche Myhre 

Oh-De-Lally (Från Robin Hood) – Rolf Bengtsson 

Vart skall jag gå någonstans (Från Pocahontas IIResan till en Annan Värld) – Heléne Lundström 

Det ska nog bli män av er nu (Från Mulan) – Göran Rudbo, Ulf Larsson, Hasse Andersson, Andreas Nilsson, Daniel ”Papa Dee” Wahlgren och Divina Sarkany 

Bibbidi-bobbidi-boo (Från Askungen) – Sif Ruud 

Lillungen min (Från Dumbo) – Margareta Nilsson 

Nå’t märkligt (Från Toy Story) – Mikael Roupé 

Thomas O’Malleys sång (Från Aristocats) – Per Myrberg 

Kärlek (Från Robin Hood) – Elisabeth Melander 

Jag kan klara av det (Från Herkules) – Stefan Nykvist 

Ni förkrympta små liv (Från Den Lilla Sjöjungfrun) – Evabritt Strandberg 

En flygande stor elefant (Från Dumbo) – Ensemble 

Mänska igen (Från Skönheten och Odjuret) Jan Malmsjö, Gunnar Uddén & Meta Velander 

Hej diddel i di (Från Pinocchio) – Bo Maniette & Johan Halldén 

En sån som du (Från Ringaren i Notre Dame) – Siw Malmkvist, Lasse Kronér & Peter Flack 

Kärleken är som en vacker sång (Från Bambi) – Ensemble 

Alice i Underlandet (Från Alice i Underlandet) – Ensemble 

Santa's Workshop (Från Jultomtens Verkstad) – The Silly Symphony Collection






Ändrad av oliver - 15-september-2016 vid 22:30
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2016 vid 19:16
Letade efter denna på Spotify. Men hittade den inte.
Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2016 vid 18:23
Den släpps inte förrän 7 oktober :)
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2016 vid 14:47
Det är iofs en helt OK samling Disney-låtar, men kanske inte fullt så unik som det påstås. Jag ställer mig lite tvivlande till att så mycket som 27 av låtarna aldrig har varit utgivna tidigare. De flesta spåren är trots allt standardspår som bör ha funnits med på respektive films soundtrack-LP eller CD. Och av titlarna att döma handlar det om aktuella omdubbningar av det fåtal äldre filmer som ingår, inte om några riktiga originalinspelningar.

I pressreleasen påstås t.ex. att samlingen ska innehålla
"den svenska originalinspelningen av "En Flygande Stor Elefant" från filmen Dumbo som hade svensk premiär för 70 år sedan." Det måste vara en ren lögn, för sångtiteln ”En Flygande Stor Elefant” är från den andra omdubbningen, c:a 1996. Vid premiären för 70 år sen hette sången "När jag har sett en elefant i skyn".

Om skivorna hade varit fulla av musik från alla de svenska originaldubbningarna, ja då hade samlingen kunnat göra skäl för namnet "Disney Rariteter".


Ändrad av Anders M Olsson - 19-september-2016 vid 16:04
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2016 vid 18:57
Inte direkt imponerande på något sett.

"Vi Är En" och "Våren Är Här Igen" är det enda som sticker ut. Rariteter my arse.
Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2016 vid 22:42
Hittade den här länken, där det står vad som varit utgivet och inte utgivet tidigare:
http://www.filmparadiset.se/blog/2016/09/16/universal-music-slapper-en-samling-med-disneyrariteter/

Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2016 vid 08:03
Nu finns samlingen på Spotify:
https://open.spotify.com/album/5oGrxj4SLj4g4NhOzS0pnQ

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2016 vid 15:39
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Det är iofs en helt OK samling Disney-låtar, men kanske inte fullt så unik som det påstås. Jag ställer mig lite tvivlande till att så mycket som 27 av låtarna aldrig har varit utgivna tidigare. De flesta spåren är trots allt standardspår som bör ha funnits med på respektive films soundtrack-LP eller CD. Och av titlarna att döma handlar det om aktuella omdubbningar av det fåtal äldre filmer som ingår, inte om några riktiga originalinspelningar.

I pressreleasen påstås t.ex. att samlingen ska innehålla
"den svenska originalinspelningen av "En Flygande Stor Elefant" från filmen Dumbo som hade svensk premiär för 70 år sedan." Det måste vara en ren lögn, för sångtiteln ”En Flygande Stor Elefant” är från den andra omdubbningen, c:a 1996. Vid premiären för 70 år sen hette sången "När jag har sett en elefant i skyn".

Sant. Jag är nämligen helt övertygad om att jag har hört de flesta av låtarna på skivor utgivna på svenska sedan tidigare. I fallet med Dumbo rör det sig dock om originalinspelning, även om låttiteln är missvisande. Det är "När jag har sett en elefant i skyn" som sjungs, och inte "En flygande stor elefant".

En intressens samling, om en något klent utbud av låtar som de facto kan definieras som rariteter. 
 


"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 18:55
Vad tycker du om Våren är här Igen?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 19:49
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Vad tycker du om Våren är här Igen?

Vet inte vem det är du frågar, men jag tycker att den är riktigt grym!

Tydligen är en andra skiva redan under proudktion. Tipsa gärna Disney om vilka låtar ni skulle vilja ha med. Själv önskar jag de svenska versionerna av bland annat intromusiken till Darkwing Duck, Luftens Hjältar, Bumbibjörnarna och Disneydags (Disney Afternoon)
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 20:30
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Vad tycker du om Våren är här Igen?


Vet inte vem det är du frågar, men jag tycker att den är riktigt grym!

Tydligen är en andra skiva redan under proudktion. Tipsa gärna Disney om vilka låtar ni skulle vilja ha med. Själv önskar jag de svenska versionerna av bland annat intromusiken till Darkwing Duck, Luftens Hjältar, Bumbibjörnarna och Disneydags (Disney Afternoon)


Det var dig jag syftade till.
En underbar sång. "Bambi 2" är väl det enda riktigt bra sammanhanget den numera ytterst bortglömda Jessica Andersson medverkat i.

Vart kan man lämna tips om önskelåtar?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 20:34
Jag prövade att slänga iväg ett meddelande till Disney's Facebook-sida, ett DM till deras Instagram-konto, samt till skivbolagets Facebook-sida. 

En bekant känner en av producenterna, och han hade tydligen blivit tillfrågad vilka låtar han önskade höra på den första skivan. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 20:56
Men då borde ju din bekant kunna framföra önskemål, eller?

Ändrad av 102dalmatiner - 12-oktober-2016 vid 20:56
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2016 vid 18:17
Mycket möjligt. Som jag har förstått det så är det en relativt ytlig bekantskap, så jag vet inte hur tungt hans ord verkligen väger. Men han kan ju alltid försöka. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2016 vid 12:08
Jag tycker det är kul att skivan innehåller låtar från några uppföljare. Pocahontas 2 till exempel är väl inte den bästa filmen, men låtarna har jag alltid tyckt om. Så att kunna lyssna på de låtarna (och Lejonkungen 2) med bra kvalité uppskattar jag  :) 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2016 vid 07:23
Jag tycker det är en helt okej samling, om än kanske inte så unik som det vill framställas. Vissa av låtarna har jag haft svårt att hitta på svenska på Spotify tidigare, till exempel Oh-De-Lally och sångerna från Prinsessan och Grodan.

Tycker det är synd man tagit med två låtar från Ringaren i Notre Dame, men missat Frollos "Hellfire", så jag hoppas den dyker upp på nästa samling.

Sen kan jag tycka det är lite udda att välja originalöversättningen av "Arabiska Natt", när man har valt att ta bort den från filmutgåvan. "där öga för öga och tand för en tand, var den lag som man var van" censurerades väl av någon anledning..?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2016 vid 17:50
Ingen av låtarna, förutom "När Börjar Livet" och "Jag Finns Kvar" har väl funnits på Spotify förut?
Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2016 vid 17:54
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Men då borde ju din bekant kunna framföra önskemål, eller?

En bra idé är väl att skriva önskemål här?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2016 vid 00:35
Postad av Svenzon Svenzon skrev:



Sen kan jag tycka det är lite udda att välja originalöversättningen av "Arabiska Natt", när man har valt att ta bort den från filmutgåvan. "där öga för öga och tand för en tand, var den lag som man var van" censurerades väl av någon anledning..?

Kul att återse ett bekant ansikte. Välkommen tillbaka, Svenzon Smile Det här forumet har verkligen varit sorgligt inaktivt de senaste åren. Hoppas verkligen att det någon gång skall kunna återgå till sina forna dagars glans.

Personligen är jag väldigt glad och tacksam över att man har valt att inkludera original-versionen av Arabiska Natt på den här skivan, samt även en låt från den svenska originaldubbningen av Dumbo (även om just den låten var pinsamt dålig, samt hade ytterst lite gemensamt med den amerikanska originaltexten). 

Kanske rörde det sig enbart om ett misstag, men i så fall ett tacksamt sådant. Har alltid ogillat att man ändrade texten. Även om Howard Ashman själv skrev två versioner, just för att han insåg att originaltexten med stor säkerhet skulle väcka starka reaktioner och ses som kränkande. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2016 vid 17:41
Jag tycker också det är kul att man valt originalversionen av "arabiska natt", det är den jag är uppväxt med och ser som den "riktiga".

Saknar originalversionen av "man är väl infödd" från Oliver & gänget, om jag inte minns helt fel så gjorde Tommy Nilsson den bättre än Jan Johanssen.

OT, men jag håller med om att det är synd att forumet tappat fart jämfört med förr. Vi får väl göra vårt bästa för att hålla igång det. :-)

Ändrad av Svenzon - 26-oktober-2016 vid 17:42
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 22:51
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Det här forumet har verkligen varit sorgligt inaktivt de senaste åren. Hoppas verkligen att det någon gång skall kunna återgå till sina forna dagars glans.


Vem gör inte det. Tyvärr är det nog en lika stor chans som att vi får uppleva en andra Disney-renässans.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2016 vid 14:11
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Det här forumet har verkligen varit sorgligt inaktivt de senaste åren. Hoppas verkligen att det någon gång skall kunna återgå till sina forna dagars glans.


Vem gör inte det. Tyvärr är det nog en lika stor chans som att vi får uppleva en andra Disney-renässans.

Sorgligt men sant.

Fick föresten ett mail precis från Niklas Torsell på Universal Music som jobbar med utgivningen av Disneymusik på svenska. Han frågade om jag hade några önskemål beträffande låtar till framtida skivproduktioner, så ös gärna på med förslag Smile


Ändrad av Trubaduren - 01-december-2016 vid 14:11
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2016 vid 15:31
Jag skulle gärna tycka om fler låtar från Lejonvakten, Bumbibjörnarna, Luftens hjältar, Alice i Underlandet, och Micke och Molle. Smile
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2016 vid 19:09
Saknar Hellfire mest av alla låtar, så den skulle vara trevlig att ha med.
Dock ett stort plus för "I solsken" finns med.

Ändrad av Claude Frollo - 01-december-2016 vid 19:10
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2016 vid 12:16
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Jag skulle gärna tycka om fler låtar från Lejonvakten, Bumbibjörnarna, Luftens hjältar, Alice i Underlandet, och Micke och Molle. Smile

Musiken från Lejonvakten finns tydligen på Spotify:
https://open.spotify.com/album/0Xzr28IK6hOfAdLZg11N8v
 
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2016 vid 17:39
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

 Fick föresten ett mail precis från Niklas Torsell på Universal Music som jobbar med utgivningen av Disneymusik på svenska. Han frågade om jag hade några önskemål beträffande låtar till framtida skivproduktioner, så ös gärna på med förslag Smile


Grejhöjta!

Några stycken guldkorn, samtliga sorgligt underskattade och bortglömda;

Det finns Liv - "Bambi 2"
Sida Vid Sida - "Puhs film om Heffaklumpen"
Lilla Söta Ru - "Puhs film om Heffaklumpen"
När man är Två - "Puhs Heffaklump Halloween"
En Kul och Kuslig Natt - "Puhs Heffaklump Halloween" Med en Vän till Hjälp - "Nasses Stora Film"
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media