Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled The Animated Series

 Svara Svara Sida  <1 2345>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 3,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2018 vid 10:15
Episod 20; "The Alchemist Returns"
'Lite' senare än planerat såg jag idag avsnitt tjugo.
Detta är bra! Nu påminner serien närmast om "Aladdin The Animated Series" till ton och upplägg.
Som jag har saknat den här typen av äventyrsserier efter nästan 20 år av fula och patetiska komedier.

Det verkar som någon är ett fan av "Bioshock" eftersom Big Daddy hade en cameo framåt slutet... I like!

Nu, vidare till avsnitt tjugoett. Med spänning!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2018 vid 12:00
Episod 21; "Secret of the Sundrop"
Hade inte räknat med ett till dubbelavsnitt så tätt inpå det förra, men det var en glad överraskning.
När jag började se den här serien för snart ett år sedan hade jag inte räknat med att Punzie och Flynn skulle komma att slåss mot muterade tvättbjörnar och en armé av robot-gorilla-Big Daddies... men här är vi nu.
Serien är överraskande, det får medges.
Hade ju inte heller räknat med att den fumliga och uppenbara love-interest för Cassie, Varian, skulle bli seriens hittills enda intressanta skurk.

Nu undrar jag bara, NÄR kommer episod 22?!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2018 vid 23:20
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Nu undrar jag bara, NÄR kommer episod 22?!


Det skulle jag också vilja veta.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2018 vid 18:15
Någon som har en aning om när nästa episod sänds?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2018 vid 19:01
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Någon som har en aning om när nästa episod sänds?


Ryktet säger juni men inget är bekräftat än. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2018 vid 18:13
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Någon som har en aning om när nästa episod sänds?


Ryktet säger juni men inget är bekräftat än. 

Ryktet enligt vem?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2018 vid 19:53
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Någon som har en aning om när nästa episod sänds?


Ryktet säger juni men inget är bekräftat än. 

Ryktet enligt vem?

Enligt tumblr haha En del av dem följs utav seriens skapare och har på något sätt räknat ut att de kommer ny merchandise i juni och samma sak hände förra säsongen, eller liknande.
Alltså ingen vet egentligen så spekulationen säger juni kanske skulle vara bättre att skriva. 

Nu var det ett tag sedan jag läste det dock men jag hoppas på juni så får vi la se. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2018 vid 19:50
Tumblr... *spyr*
Men, okej. Juni är för långt bort.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2018 vid 20:05
Jag hade inte räknat med att behöva vänta längre än till senast april. Surt!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2018 vid 20:15
Hade hoppats på mars. Fattar inte detta nya stuk med långa uppehåll mitt i säsonger.
Känns unket.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2018 vid 20:17
Allt var bättre förr.

Nästan.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2018 vid 23:20
Säsong två har premiär 24 juni! 

Ändrad av Emmaaa - 02-juni-2018 vid 23:20
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2018 vid 09:50
Har de helt spårat? Vad för slags mupp bestämmer att 21 episoder är en rimlig siffra för en säsong?!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2018 vid 12:57
Nu är det iallafall dags att sparka igång säsong två!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2018 vid 14:30
Okej... vad är detta för skum ny trend att byta titel på en serie från en säsong till en annan?!
Numera heter serien tydligen "Rupunzel's Tangled Adventure".

Episod 01; "Beyond The Corona Walls"
Säsongen inleds med ett nytt intro och ännu ett dubbelavsnitt tar sin början.
Det är tur att ett ganska fylligt "detta har hänt" spelas upp, för jag minns väldigtlite från slutet av första säsongen.

Redan från första stund är det tydligt att serien tar en ny inriktning.
Punzie med vänner reser genom sagovärlden i en husvagn.
Det kommer bli en väldigt annorlunda och stsrk kontrast mot upplägget "det dagliga livet i Corona" från säsong ett.
Jag gillar idén.
Det mest negativa jag kan säga så här tidigt är att persongalleriet känns aningen klent.
Förutom Punzie, Flynn och Cassie så har vi tre stycken comic reliefs; Lance, Hook-Foot och Shorty.
Lance är okej men lite tjatig.
Hook-Foot gör sig bäst i bakgrunden... och Shorty är själva defitionen av en 'less is more'-karaktär.
Det finns en tydlig gräns för hur mycket screen time man bör ge en alkoholiserad dvärg med get-fetisch... och den gränsen har serien redan passerat med råge.
Att nu göra Shorty till en av sex huvudpersoner känns ytterst tveksamt. Men vi får se.
Hade föredragit om Rapunzel, Cassandra och Eugene (plus Pascal och Max) hade rest själva.
Men avsnittet i stort var helt okej med en rätt bra sång som inledning och avslutning och ett par nya skurkar.
Jag är nyfiken på vad som kommer härnäst.

Tänk om "The Lion Guard" kunde utvecklas på samma sätt.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2018 vid 15:01
Förstår inte heller varför de ska byta namn på serien. Känns aningen onödigt.

Jag gillade med första avsnittet, det är kul att få se lite mer av the Tangled universe och inte bara hänga i Corona varje avsnitt. Jag tycker att det här med att de ska följa stenarna gör att serien får en röd tråd även fast det kommer hända andra saker emellan. Säsongen får ett syfte liksom mer än att de åker på road trip. 

Sångerna (speciellt duetterna mellan Flynn och Punzie) är så bra. Tycker man märker att det är en annan nivå på musiken vilket inte är så konstigt, men det är kul att de tar serien på sånt stort allvar. 
Sedan gillade jag Stalyion (kommer inte ihåg hur hon stavas) Det är ännu roligare att röstskådespelaren är 
Yvonne Strahoviski som spelade Chucks partner in crime/flickvän i Chuck (Där Zachary Levi, Flynn, var huvudpersonen) Tydligen var det en av de som jobbar med seriens dotter som gav honom iden och det finns videos när de spelar in tillsammans vilket är väldigt gulligt, eftersom hon exflickvän till Flynn liksom. Kul trivia och så.

Det jag inte tyckte om med avsnittet var Rapunzels karakterisering. Jag vet inte men jag tyckte inte hon betedde sig som Rapunzel och det drar ner betyget på avsnittet (för min del). Tänk Rapunzel i Tangled börja göra narr av en annans person namn? Hon är ju själv döpt efter sallad. (ogräs, växt)  Eller att hon gick runt och kritiserade, sa konstiga repliker "I'm not jealous... you're jealous." Okej, hon är inte fem år gammal. Det var ju en speciell situation men jag tror fortfarande inte att hon skulle bete sig så. Jag vet inte riktigt men det kändes som att de ändrade hennes personlighet lite grann för att avsnittet skulle fungera bättre. Jag har inte sett nästa avsnitt än så vet inte ifall detta kommer hålla i sig. Man kan ju hoppas att det inte gör det. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2018 vid 18:46
För min del får gärna Punzie bli lite mindre hippie-flummig för det stämde ju inte överens med hennes karaktär från filmen, till att börja med.

"Chuck".... var inte det något typiskt TV6-mög?
Har bara ett vagt minne av någon trailer för hundra år sedan.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2018 vid 23:07
Jag gillar inte det nya stuket. Tveksamt om serien överlever tre säsonger nu när den helt kört vilse.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2018 vid 07:54
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Jag gillar inte det nya stuket. Tveksamt om serien överlever tre säsonger nu när den helt kört vilse.


På vilket sätt är den sämre nu än innan?
Jag tror det bara kan gå uppåt härifrån.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2018 vid 10:16
Snart dags att se säsongens andra avsnitt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2018 vid 12:41
Episod 02; "The Return of Quaid"
Jag hade inte väntat att de skulle hänga kvar i sunkstaden från första avsnittet.
Ett tämligen icke anmärkningsvärt avsnitt.
Clint Eastwood-kopian Quaid The Blade var badass och den Bane-liknande prisjägaren 'The Collector' var den enda behållningen.

Jag blev dessutom chockad över hur dumt det var att Captain Quaid inte var med på noterna att det var Lance som spelade rånaren... Så urbota korkat och opassande för en serie som åtminstone delvis vill bli tagen på allvar.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2018 vid 20:00
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Episod 02; "The Return of Quaid"

Jag blev dessutom chockad över hur dumt det var att Captain Quaid inte var med på noterna att det var Lance som spelade rånaren... Så urbota korkat och opassande för en serie som åtminstone delvis vill bli tagen på allvar.

Samma här. Jag trodde han var helt med på noterna och blev rätt förvånad när han blev arg över det. Tänkte att jag kanske hade missat något då jag zoomade ut några gånger eftersom avsnittet inte kunde hålla mitt intresse hela vägen. 

Rapunzel var väl lite mer in character det här avsnittet vilket var positivt. Jag hoppas dock att de lämnar staden nästa avsnitt; tycker det börjar bli dags med något nytt. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2018 vid 14:44
Ska framåt kvällen se episod 3. Tror risken finns att de hänger kvar i staden i ytterligare en filler.
Jag vill se mer av vildmarken och vad som finns att upptäcka bortom civilisationen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2018 vid 13:02
Episod 03; "Goodbye and Goodwill"
Och så rätt jag hade! Ren och skär filler. Jag hade verkligen svårt att hålla intresset uppe tillräckligt för att hänga med i den simpla handlingen.
Jag har tidigare jämfört serien med "The Emperor's New School", och detta avsnitt kändes som ett dåligt avsnitt ur den serien.

Nu får 'Tangled' rycka upp sig!
Sluta slösa min tid.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2018 vid 12:07
Episod 04; "Forest of No Return"
Meh, detta kunde, KUNDE, ha varit ett avsnitt i stil med Disneys stora äventyrsserier som "TaleSpin", "Duck Tales" och "The Gummi Bears".
Ett avsnitt i en spännande miljö, där saker står på spel. Men nej, istället blir det tramsigt och tröttsamt moraliskt. Flynn får lära sig att... vad egentligen?
Nej, inte imponerad.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2018 vid 12:09
Episod 05; "Freebird"
Inte något mästerverk, men nog skulle jag säga att detta var det bästa avsnittet för säsongen hittills.

Lite "Alice in Wonderland"-stuk, vilket alltid uppskattas. Sedan blev upplösningen ett STORT antiklimax och något av det värsta Deus Ex Machina jag upplevt blev räddningen för Punzie... Alltså häpnadsväckande korkat och ingenting av flummet som handlingen kretsade kring fick egentligen någon förklaring.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2018 vid 13:21
Episod 06; "Vigor the Visionary"
Såg det här avsnittet för omkring tre månader sedan så minnet är ganska rostigt.

Det var sådär. De söta tjuvarna Angry och Red dyker upp igen men det är nog det mest positiva jag har att säga.

Vad är oddsen att den falska mamman som de hittar också är asiatisk, som Angry? Idioti.

Vilket också leder mig in på det idiotiska PK-tramset serien (och snart allt under Disneys fana) dras med. Forced diversity. Överallt skymtar allsköns etniciteter som inte har ett skit med europeiska Grimm-fabler att göra!
Det är så störande och jag är rädd för att det bara kommer bli värre med tiden.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2018 vid 14:30
Episod 07; "Keeper of the Spire"
Nej! Ett riktigt lamt avsnitt.
Rätt läckra miljöer men mest irriterande försök till humor och en vedervärdig liten feminist-liknande trollkarlslärling gör frustrationen väldigt stor.
Nog med sådanna här fillers!







Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2018 vid 13:01
Episod 08; "King Pascal"
Klart bästa episoden för säsong två!
Handlingen var verkligen inte originell på något sätt.
Två extremt utnötta tropes slogs samma.
A) En karaktär kännersig åsidosatt och får miindervärdighetskomplex.
B) En karaktär misstas för att vara en kunglighet/gud.

I det här fallet är karaktären Pascal.

Men strunt i det!
För jag är en sucker för historer om skeppsbrott och tropiska öar.
Och miljön i det här avsnittet är verkligen übermüsig!

Punzies beech-outfit också... mjau!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2018 vid 13:20
Episod 09; "There's Something About Hook-Foot"
Gänget är kvar på ön. Hook-Foot kärar ner sig i en fet sjöjungfru (because current year) och en bunt Lovecraftianska fisk-miffon går till anfall.

Jag är inte speciellt förtjust i Hook-Foot och att tillägna honom ett helt avsnitt kändes smått bortkastat.

Jag gillar verkligen den här tropiska ön och hoppas på att Episod 10 kommer bjuda på något lite mer upphetsande än detta.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 2345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media