Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales

 Svara Svara Sida  <1 34567>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 3 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2017 vid 14:58
Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 13:17
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.


Kul att du gillade den! Underbar film. Smart val av regissörer då man kan jämföra tankegången lite med hur Verbinski fick jobbet. Han hade gjort lättsam familjekomedi och gastkramande skräck vilket var stilar som kunde mixas och bli ett klockrent recept för matiné-action med övernaturliga inslag.

Likaså kan man säga att norrbaggarna först gjorde ett lökigt men fartfyllt actionäventyr med snygg koreografi och galna stunts och sedan ett tungt Oscarsnominerat drama till sjöss!
Kan ju inte bli bättre!

Mindre än två veckor kvar!!!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 14:52
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.


Kul att du gillade den! Underbar film. Smart val av regissörer då man kan jämföra tankegången lite med hur Verbinski fick jobbet. Han hade gjort lättsam familjekomedi och gastkramande skräck vilket var stilar som kunde mixas och bli ett klockrent recept för matiné-action med övernaturliga inslag.

Likaså kan man säga att norrbaggarna först gjorde ett lökigt men fartfyllt actionäventyr med snygg koreografi och galna stunts och sedan ett tungt Oscarsnominerat drama till sjöss!
Kan ju inte bli bättre!

Mindre än två veckor kvar!!!


Yes! Jag drog ner 'Bandidas' och kollade den förra helgen. Småkul bagatell där höjdpunkten helt klart var att se Hayek och Cruz göra armhävningar i en flod...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2017 vid 20:26
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.


Kul att du gillade den! Underbar film. Smart val av regissörer då man kan jämföra tankegången lite med hur Verbinski fick jobbet. Han hade gjort lättsam familjekomedi och gastkramande skräck vilket var stilar som kunde mixas och bli ett klockrent recept för matiné-action med övernaturliga inslag.

Likaså kan man säga att norrbaggarna först gjorde ett lökigt men fartfyllt actionäventyr med snygg koreografi och galna stunts och sedan ett tungt Oscarsnominerat drama till sjöss!
Kan ju inte bli bättre!

Mindre än två veckor kvar!!!


Yes! Jag drog ner 'Bandidas' och kollade den förra helgen. Småkul bagatell där höjdpunkten helt klart var att se Hayek och Cruz göra armhävningar i en flod...


Ah. Också intressant när man tänker på hur uppenbart det är att Westetn-genren ligger Gore Verbinski mycket varmt om hjärtat och att han stoppade in en hel del Western-influenser i "At World's End".
Undrar om "Dead Men Tell No Tales" kommer ha något liknande?
"Bandidas" är kul att skicka i någon gång ibland och njuta av ögongodiset.
Jag leker med tanken på att Maria kan vara en ättling till Catalina...

Ändrad av 102dalmatiner - 13-maj-2017 vid 20:28
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2017 vid 10:57
Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2017 vid 14:24
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.


Hah, vet inte om du behöver enbart beskylla publiken - kritikerna är inga fans heller, 27% på RottenTomatoes i skrivande stund. Jag tyckte den såg löjlig ut redan från trailerna så jag skippar nog den helt och hållet.

Ren nyfikenhet: är du ett fan av DC Comic's senaste långfilmer? Det vill säga Batman V Superman, Suicide Squad etc.? Jag har nämligen stött på folk som tokhyllar dessa och dissar Marvel. Samma folk som dessutom avgudar nya King Arthur och tycker att kritiken för dessa filmer är obegriplig. Så det skulle redogöra för mig lite grann om vilket spektra du befinner dig på vad gäller filmsmak/åsikt -  motsatt mig alltså. Inte för att det är särskilt viktigt alls men lite kul å veta för mig Wink
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2017 vid 10:00
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.


Hah, vet inte om du behöver enbart beskylla publiken - kritikerna är inga fans heller, 27% på RottenTomatoes i skrivande stund. Jag tyckte den såg löjlig ut redan från trailerna så jag skippar nog den helt och hållet.

Ren nyfikenhet: är du ett fan av DC Comic's senaste långfilmer? Det vill säga Batman V Superman, Suicide Squad etc.? Jag har nämligen stött på folk som tokhyllar dessa och dissar Marvel. Samma folk som dessutom avgudar nya King Arthur och tycker att kritiken för dessa filmer är obegriplig. Så det skulle redogöra för mig lite grann om vilket spektra du befinner dig på vad gäller filmsmak/åsikt -  motsatt mig alltså. Inte för att det är särskilt viktigt alls men lite kul å veta för mig Wink


Det är helt och hållet din förlust. Jag bryr mig inte vad du går på.
Gillar man Ritchie och fantasy så gillar man "Legend of the Sword"
Är du någon slags Marvel-fangirl eller?
Känns som det bubblar lite passiv aggressivitet mellan raderna.

Kritikerna kan ta en lång promenad på en kort pir. I regel är de antingen extremt pretentiösa, vänstervridna eller både och.
Och jo, jag beskyller publiken. Dålig/Bra kritik har ingenting med huruvida folk går på en film eller inte.
Hade så varit fallet hade det aldrig gjorts mer än två "Fast & The Tidious" och inte häckat en femte(!) "Trashformers" runt kröken.
Inte heller skulle POTC ha blivit mer än tre filmer om folk brydde sig ett skvatt om vad en bunt skenheliga proffstyckare har att säga.

Angående DC.
DC är ju även på sina sämsta dagar att föredra mot Marvels tillrättalagda och glättiga skit.
Med det sagt betyder det inte att de senaste filmerna är speciellt märkvärdiga.
"Man of Steel" (som jag såg för tredje gången i förrgår) är tvivelsutan den bästa otecknade Superman-filmen hittills, alltså ren och skär mediokeritet.
"Dawn of Justice" gillade jag trots sina enorma svackor och det störda i att mangla ihop 'The Death of Superman' och 'The Dark Knight Returns' och reducera Luthor till en spattig Zuckerberg.
Extended Cut lär vara mycket bättre så det ska bli intressant att bryta plasten på min 3D-bluray inom kort och ta reda på om det ligger någonting i det.
"Suicide Squad" var ren och skär guilty pleasure. Det var störande att den var så extremt ghetto och nog var man besviken på Jared Leto som förmodligen hämmades av att försöka göra en Joker så olik Ledgers han kunde uppbåda. Den lär också ha blivit smått stympad i klipprummet och därför ska det också bli mycket skoj att se Extended Cut även på denna. Pluspoäng för att den provocerade skitnödiga feminister, iofs inte speciellt svårt men alltid lika kul.

Det stora problemet med DC Cinematic Universe är ju att de uppenbart är i komplett panic mode med att försöka efterapa Marvels recept och allting känns tämligen fumligt och stressat.
Istället för att göra tre välgjorda Batman- och Superman-filmer och sedan låta de teama upp på ett spektakulärt sätt så gör de en halvljum Superman-rulle (och kastar bort Zod!!!) och sedan ett hopkok till crossover vars enda syfte är att knappa in på Avengers-möget. Att sedan görs en all-star-villain-film med The Joker och Harley Quinn innan de fått figurera ordentligt i ens EN fristående Batman-film...
Där kan man verkligen tala om karaktärer som förtjänar att byggas upp ordentligt och inte genom några korta jävla flashbacks!

Kort sagt. Ja, DCCU är skoj, men BORDE vara ljusår bättre och mer genomtänkt än det är.
"Wonder Woman" har ju också lyckats trigga feminister (big whoop) så det kan nog bli kul.


Förresten, ge fan i att lägga ord i munnen på mig. Vem har sagt att jag AVGUDAR "Legend of the Sword"? Jag säger bara att det är en tio gånger bättre popcorn-rulle än 90% av möget Shittywood krämar ur sig ett genomsnittligt år.
Att den också känns som Arthur-legenden placerad i samma timeline som POTC gör det bara bättre.
Damn, du är verkligen Emmylee reinkarnerad...

Ändrad av 102dalmatiner - 19-maj-2017 vid 10:15
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2017 vid 10:33
Ja, jösses...

Det är bara fyra dagar kvar till premiären!!! Länge sedan man var så jär taggad inför en rulle. Förmodligen inte sedan tredje Hobbit-filmen.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2017 vid 10:41
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.


Hah, vet inte om du behöver enbart beskylla publiken - kritikerna är inga fans heller, 27% på RottenTomatoes i skrivande stund. Jag tyckte den såg löjlig ut redan från trailerna så jag skippar nog den helt och hållet.

Ren nyfikenhet: är du ett fan av DC Comic's senaste långfilmer? Det vill säga Batman V Superman, Suicide Squad etc.? Jag har nämligen stött på folk som tokhyllar dessa och dissar Marvel. Samma folk som dessutom avgudar nya King Arthur och tycker att kritiken för dessa filmer är obegriplig. Så det skulle redogöra för mig lite grann om vilket spektra du befinner dig på vad gäller filmsmak/åsikt -  motsatt mig alltså. Inte för att det är särskilt viktigt alls men lite kul å veta för mig Wink


Det är helt och hållet din förlust. Jag bryr mig inte vad du går på.
Gillar man Ritchie och fantasy så gillar man "Legend of the Sword"
Är du någon slags Marvel-fangirl eller?
Känns som det bubblar lite passiv aggressivitet mellan raderna.

Kritikerna kan ta en lång promenad på en kort pir. I regel är de antingen extremt pretentiösa, vänstervridna eller både och.
Och jo, jag beskyller publiken. Dålig/Bra kritik har ingenting med huruvida folk går på en film eller inte.
Hade så varit fallet hade det aldrig gjorts mer än två "Fast & The Tidious" och inte häckat en femte(!) "Trashformers" runt kröken.
Inte heller skulle POTC ha blivit mer än tre filmer om folk brydde sig ett skvatt om vad en bunt skenheliga proffstyckare har att säga.

Angående DC.
DC är ju även på sina sämsta dagar att föredra mot Marvels tillrättalagda och glättiga skit.
Med det sagt betyder det inte att de senaste filmerna är speciellt märkvärdiga.
"Man of Steel" (som jag såg för tredje gången i förrgår) är tvivelsutan den bästa otecknade Superman-filmen hittills, alltså ren och skär mediokeritet.
"Dawn of Justice" gillade jag trots sina enorma svackor och det störda i att mangla ihop 'The Death of Superman' och 'The Dark Knight Returns' och reducera Luthor till en spattig Zuckerberg.
Extended Cut lär vara mycket bättre så det ska bli intressant att bryta plasten på min 3D-bluray inom kort och ta reda på om det ligger någonting i det.
"Suicide Squad" var ren och skär guilty pleasure. Det var störande att den var så extremt ghetto och nog var man besviken på Jared Leto som förmodligen hämmades av att försöka göra en Joker så olik Ledgers han kunde uppbåda. Den lär också ha blivit smått stympad i klipprummet och därför ska det också bli mycket skoj att se Extended Cut även på denna. Pluspoäng för att den provocerade skitnödiga feminister, iofs inte speciellt svårt men alltid lika kul.

Det stora problemet med DC Cinematic Universe är ju att de uppenbart är i komplett panic mode med att försöka efterapa Marvels recept och allting känns tämligen fumligt och stressat.
Istället för att göra tre välgjorda Batman- och Superman-filmer och sedan låta de teama upp på ett spektakulärt sätt så gör de en halvljum Superman-rulle (och kastar bort Zod!!!) och sedan ett hopkok till crossover vars enda syfte är att knappa in på Avengers-möget. Att sedan görs en all-star-villain-film med The Joker och Harley Quinn innan de fått figurera ordentligt i ens EN fristående Batman-film...
Där kan man verkligen tala om karaktärer som förtjänar att byggas upp ordentligt och inte genom några korta jävla flashbacks!

Kort sagt. Ja, DCCU är skoj, men BORDE vara ljusår bättre och mer genomtänkt än det är.
"Wonder Woman" har ju också lyckats trigga feminister (big whoop) så det kan nog bli kul.


Förresten, ge fan i att lägga ord i munnen på mig. Vem har sagt att jag AVGUDAR "Legend of the Sword"? Jag säger bara att det är en tio gånger bättre popcorn-rulle än 90% av möget Shittywood krämar ur sig ett genomsnittligt år.
Att den också känns som Arthur-legenden placerad i samma timeline som POTC gör det bara bättre.
Damn, du är verkligen Emmylee reinkarnerad...


Var fan skrev jag att DU avgudade den? Jag refererade till andra jag stött på. Sen påpekade jag bara att den inte mottogs väl av kritiker HELLER. Men kul att du blev triggad hahaha! LOL

Marvel tillrättalagt och glättigt? Mycket möjligt men de har iallafall konsekventa manus, välcastade rollistor, karaktärer som känns naturliga och är framförallt underhållande filmer för det mesta (Doctor Strange vet jag inte vad det var för skit). De begår heller inte helgerån på sina originalkaraktärer så som DC gjort med Batfleck och Superman. Att DC dessutom gör allt för att försöka efterapa Marvel gör det bara än mer patetiskt, samtidigt som de inte vill släppa "the grittyness" som Nolan bidrog med i sin trilogi som du öser på med till absurdum.

Wonder Woman ser dock rätt nice ut mycket för att Gal Gadot är klippt och skuren för rollen som Diana Prince och Chris Pine är ju underbar och alltid bra.

Snabb sammanfattning om vad jag tycker om Marvel och DC-filmerna:

Marvel

Iron Man: +++
The Incredible Hulk: ++
Iron Man 2: ++
Thor: +++
Captain America: The First Avenger: +++
The Avengers: ++++
Iron Man 3: ++
Thor 2: ++
Captain America: The Winter Soldier: +++
Guardians of The Galaxy: +++
Avengers: Age of Ultron: +++
Ant-Man: ++++
Captain America: Civil War: ++++
Doctor Strange: ++
Guardians of The Galaxy 2: +++

Alltså inga mästerverk direkt men ingen av filmerna är heller riktigt dålig. Ser dessutom ut som att MCU's filmer blir bättre och bättre för varje film nästan.

DC:

Man of Steel = ++
Batman v Superman = ++
Suicide Squad = +

Dom har inte hunnit lika långt med sitt extended universe som Marvel såklart men herregud vad deppigt det ser ut på fronten. Att Snyder har fortsatt förtoende med Justice Leauge är en ren katastrof. Och sen alla problem som varit med The Batman och att Affleck inte ens bryr sig ifall det blir av eller inte och att han dessutom inte har nåra problem att hänga in läderlappsdräkten i garderoben redan är tecken på att DC och Warner Bros. inte vet vad dom pysslar med.

Förlåt för icke-Disney relaterat snack (nåja, de äger ju Marvel iofs) men de här filmerna verkar dela fölket, vilket gör det intressant att diskutera alltså, enligt mig.
 


Ändrad av OliviaBelle - 19-maj-2017 vid 10:41
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 19:01
Behöver ingen negativitet just nu.

Är för närvarande på väg mot Sunkholm för att, om cirka fem timmar, se vad jag hoppas kommer vara en riktigt kickass äventyrsfilm, tillika femte delen i den franchise som ligger mig allra varmast om hjärtat.
Att för första gången se en POTC i IMAX 3D känns som mäktigt per default, så även om handlingen kanske inte lever upp till förväntningarna så kommer det tvivelsutan bli en maffig visuell upplevelse (något samtliga filmer i serien iofs har varit även i vanlig 2D).

Jag återkommer med mina första intryck efter att jag lämnat bigografen och de sju haven bakom mig.
Yaaarrrrgghhh!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 23:13
Jag lyssnade på Filip och Fredriks podd idag där Fredrik nämnde att en manusförfattare (jag skulle kunna googla denna författaren och storyn men palla) jobbat i några år på ett manus med en kvinnlig skurk men att Johnny Depp enligt rykte motsatt sig och sagt "I ain't fighting no chick" eller så och istället begärt ett manus till förmån för roller åt hans polare (Bardem, McCartney). Tveksamt om detta stämmer, kanske var ett uselt manus och är smutskastande från en avundsjuk refuserad manusförfattare. Men inte helt otänkbart att Depp haft mycket inflytande på produktion - på gott och ont.

Jag har också hört att det är den kortaste filmen i serien på 129 minuter? Det tycker jag låter bra! Så länge de lyckas fylla ut den väl.

Väntar ivrigt på en recension av 102diamanter nu men är den nyanserad nog eller är nostalgibrillorna på fanboyen förblindande? Med all respekt. Verkar dock inte mottagits särskilt väl av kritiker. 34% på RottenTomatoes just nu och två plus i Aftonbladet. De verkar tycka det är dags att sänka skeppet - tråkigt om det vore så.

Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 23:50
Sitter nu i en salong och strax (en kvart?) börjar årets fetaste rulle!!
Jag flippar snart!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2017 vid 00:56
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Sitter nu i en salong och strax (en kvart?) börjar årets fetaste rulle!!
Jag flippar snart!


Härligt, 102dalmatiner! Smile
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2017 vid 02:21
Jag är förkrossad. Den här filmen dödade POTC för evigt.
Det finns ingen återvändo från detta.
Hur fan kunde dem?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2017 vid 03:17
Ok. Nu har jag samlat mig en smula men är fortfarande i chock.

Att filmen skulle kunnat vara medioker eller rentav dålig hade jag kunnat acceptera men att den skulle slakta kontinuiteten på ett sätt som får "Sin City: A Dame to Kill For" och "Alice Through The Looking Glass" att framstå som konsekventa i jämförelse.... det hade jag inte i mina värsta feberdrömmar kunnat befara.

Men det är precis vad som har gjorts med den här filmen. Den tar en rejäl, osande jätteskit över vad som har etablerats i fyra filmer och en 800 sidor lång prequel-roman och förväntar sig att fansen bara ska lapa i sig det hela. Det sorgliga är att de gör det! Iallafall om man ska gå efter de hjärnskadade fangirls jag hade oturen att hamna framför och som jag gladeligen hade kört ner deras sabla ajfåns i halsarna på!

Redan i första scenen är det något som inte stämmer. Will Turner håller på att ruttna utan förklaring och hans son träffar honom två år innan bonusscenen i "At World's End". Sedan blir det bara värre.
Tia Dalma tycks aldrig ha existerat, Jack fick kompassen från random pirat-kapten som låter honom ärva den och The Wicked Wench (alltså Black Pearl innan Becket sänkwr henne och alltså innan Jack blir pirat!). Pirat-lorderna och Brethren Court har heller aldrig funnits vad det verkar.
Karaktärer som jag borde bli glad över att återse finns där utan förklaring och alla, även Gibbs, är skrivna som puckon.
Det finns mer, mycket mer.

Jag satt och funderade i förskräckelse hur detta kunde ha skett. Var det helt nya manusförfattare som fuckat upp? Nej, Terry Rossio är fortfarande kvar och man tycker junatt någon som varit med och byggt upp det här universumet sedan 2003 borde veta vad som gäller... men tydligen inte.
Jag förlorar en hel del respekt för Depp också. Jag trodde han älskade Sparrow lika mycket som jag och att han skulle dra i nödbromsen långt innan dessa dårskaper sattes i verket framför kameran.

Detta är helt oacceptabelt och om inte internet redan är i uppror och kräver att "POTC VI" retconnar bort "Salazar's Revenge" ur kronologin så finns det verkligen inget hopp.

För tio år sedan var jag smått deprimerad över att man kanske aldrig skulle få återse Cap'n Jack Sparrow. Nu är jag deprimerad över vilket förnedrande slut på vårt fjorton år gamla förhållande fick.

Jag kommer alltid att älska de första fyra filmerna men jag kan inte längre kalla mig för en stolt POTC-fanboy.

Detta kommer ta ett bra tag att komma över.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2017 vid 06:10
Ok. Skummade igenom Wikipedia-artikeln om filmen. Orlando ska vid ett tillfälle kallat den för en "soft reboot"... suck. Det förklarar en del.
Tydligen är det rövhatten Jeff Nathanson som bär ansvaret för den här travestin.
Han har guldkorn som "Speed 2: Cruise Control" "Indiana Jones and Kingdom of The Crystal Skull" och "Rush Hour 2&3" i manus-CV:t.... alltså en tjomme som skrivit mediokra och usla uppföljare!

Denna kretin har tydligen fått jobbet att skriva den kommande "Lion King"-remaken också... wtf.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2017 vid 13:13
Du skojar?! Inte ens jag hade trott det skulle va illa Shocked
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2017 vid 13:25
Det var alltså Terry Rossio's manus som blev överkört den här gången. Oh, well (https://gomovies.to/articles/view/johnny-depp-nixed-a-female-villain-for-dead-men-tell-no-tales/906)

Ändrad av OliviaBelle - 24-maj-2017 vid 13:25
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2017 vid 23:27
Ska se den imorgon men känns inge vidare just nu.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2017 vid 00:01
Älskar att ni är typ värsta Pirates of the Caribbean fansen så kommer jag här och inte sett en enda film men antar att jag måste sätta mig ner och kolla på filmerna någon dag.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2017 vid 20:42
Jag tycker att filmen var helt okej. Tyckte personligen att den var bättre än fyran, men kommer inte upp i samma klass som de tre första. (Det trodde jag väl inte egentligen.) 

Jag gillade storyn, jag är väldigt svag för grekisk mytologi och havsmyter så en "quest" att hitta 

 Poseidons treudd var jag 100% med på.

(Jag vet inte varför det är blått.) 

Det var dock lite mycket återupprepningar (hur många avrättningar kan many rymma ifrån under en och samma film? Eller franchise?) Men overall så tyckte jag om den.

Det jag var orolig för var att Depp inte skulle ge lika mycket energi i rollen som tidigare. (Helt baserat på trailern då jag inte tyckte att det kändes som att han var med helt och hållet) men när man fick lite mer bakgrundsinfo i början så kändes det ändå som att det var precis så han skulle vara. Det blev bättre mot slutet. 

Det jag inte tyckte om var Salazars design. Den kändes så väldigt fake. Minns inte att jag tänkte så om Davy Jones och jag tyckte själv att CGI:n störde lite grann. (Eller unga Jack typ haha) (Det är en av anledningarna till att jag gillar animerat; det finns ingen dålig CGI som stör.) 

En annan random sak var att jag återigen satt och tänkte vad synd att de ändrade titeln på filmen. Direkt efter att Salazar säger "Dead men tell no tales" till Henry så zoomade de ut dem och titeln dök upp. Hade varit lite mer effektfullt att då ha "DMTNT" istället för "Salazar's revenge." 

Sedan är jag ju helt såld på återföreningar och nostalgi så det kan hända att jag kanske blev väldigt rörd i slutet.... 

På tal om var det någon som stannade kvar hela eftertexterna och såg allra sista scenen? Fem filmer och folk går fortfarande från biosalongen innan de har sett scenen i slutet. Personalen tände upp och började städa och de var endast jag och mina vänner som satt kvar och väntade, haha. 





Ändrad av Emmaaa - 17-juni-2017 vid 20:43
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2017 vid 17:15
Vet inte om detta är tråden om den som kom ut på bio Salazar någonting.
Såg filmen på bio har inte sett de andra filmerna kanske inte det smartaste valet men tyckte faktiskt om filmen. Depp väldigt rolig och man skrattade några gånger och ibland skrattade man med de som kollade fast man inte fattade vad som var det roliga.
Gillar storyn väldigt mycket tycker själv att det händer rättså mycket i filmen.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2017 vid 20:43
Roligt att du tyckte om den, kika gärna in dem andra filmerna också. Jo, det här är tråden för Pirates of the Carribean 5- Salazar's Revenge. Det är vad filmen heter här i Europa medan den i USA heter Dead men tell no tales. :)
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2017 vid 01:28
Aha okej tack för informationen.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2017 vid 16:39
Nu har jag också varit och sett denna film. Förväntningarna innan var låga (med tanke på att jag inte gillade fyran alls) och jag blev varken besviken eller positivt överraskad. Som redan sagts så stämde Henrys och Wills möte inte överens med slutet i trean, Tia Samma verkar inte ha existerat och varför Barbossa gått tillbaka till peruk och snofsig kostym när han lagt beslag på Blackbeards skepp och gigantiska hatt framgick inte. Jack tycker jag mest framstod som en clown som mest var full. Vad hände med den listige piratens rävspel som var så briljant i de första filmerna...?

Salazar kändes inte lika genomtänkt som Davey Jones och han hade ingen bra spansk brytning heller. Jag tycker det är synd att man kommer längre och längre bort från det som är verklighetstroget. Ettan är den som varit mest "normal", nu är ju hela världen underlig.

Till det positiva tyckte jag Henry och Carinas story hörde. Jag gillar när det dyker upp nåt gammalt som kan leda en speciell person till skatten. Lite oväntad twist att göra Barbossa till hennes far, men det funkar. Hade önskat att de utvecklat denna delen av filmen mer.

Will och Elizabeth var inte med så mycket, men jag är lite blödig när det gäller återföreningar så jag gillade denna också. Undrade lite över varför Elizabeth gått och blivit mörkhårig medan Jack får mer och mer blonda slingor i sitt hår.

Sista scenen efter eftertexterna vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, det var inte ett lika bra slut som de tidigare filmerna haft.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2017 vid 09:45
I måndags(?) redan släpptes ju "Salazar's Revenge" på Blu-ray.
Blir givetvis att skaffa på 3D Blu-ray... trots allt.

Den här filmen blev ju lite av ett trauma, men jag känner att jag nu, äntligen, är redo att tala om det på riktigt.

Jag återkommer.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2017 vid 16:30
Såg idag, klockan 13:00, "Salazar's Revenge" på bio för fjärde gången.
Festivalen 'Watch A Movie', i Norrköping, hade den på schemat och jag kunde inte motstå frestelsen att åka dit och se den i 3D för bara 60 spänn!
Tänkte att kanske är detta sista filmen någonsin med Jack och då ville jag ta chansen att för sista gången se honom på stor duk.

Jag återkommer med mina slutgiltiga tankar och reflektioner när jag väl skaffat filmen på Blu-ray.
Tror det blir 1/12, men jag lovar ingenting.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2018 vid 00:32
Postad: 31-december-2017 vid 23:30

Och där rullar eftertexten till "Salazar's Revenge" för femte gången.
Mycket trevlig Blu-ray. Nästan lika bra menyer som på OST.

Jag är väldigt kluven när det kommer till denna film.
En del av mig tycker att det är en underhållande matiné-rulle full av galna upptåg och fartfylld action.

Den andra delen av mig, POTC-fantasten, skriker av vrede över alla kronologiska missar, plotholes och fördummande av den franchise jag älskat i över fjorton år.

En tredje del av mig är villig att kompromissa.
Den passar ju inte in i den officiella canonen, men som tur är så finns det ju mer än en canon när det kommer till POTC. Det är möjligt att man kan koppla samman "Salazar's Revenge" med bokserien. Vi får se.

Det är mycket som känns fel rent allmänt med den femte filmen.
Den utspelar sig t.ex 21 år(!) efter "At World's End"... vilket innebär att "On Stranger Tides" utspelar sig ca 16 år efter AWE! Det borde vara max tre-fyra!
Varför blev Will förbannad under sitt fjärde år som kapten på The Flying Dutchman?
Varför nämns inte Bootstap Bill?
Hur kan Salazar känna till kompassen, som Jack INTE får av en piratkapten som INTE är kapten över handelsfartyget The Wicked Wench?
När är det egentligen meningen att Barbossa ska ha hunnit avla en dotter? Direkt efter slutet på AWE? Känns inte logiskt.
Jag kan hitta fler fel och konstigheter men det räcker nog så.

Filmens största fel är att den är skriven av en klåpare som varken kan eller bryr sig om seriens lore och att ingen drog i nödbromsen. Det är inte jättestora ändringar inmanuset som behöver göras för att filmen åtminstone inte ska vara ett hån mot kontinuiteten.

Men i övrigt är mycket av humorn, slapsticken, miljöerna, musiken, effekterna och 3D:n en stabil helhet och summan blir en mysig och ösig popcornrulle.
Men den BORDE varit så mycket mer. Framförallt med tanke på hur många fans filmserien har. Visar man inte respekt mot fansen skjuter man sig ordentligt i foten. Och filmen hade garanterat dragit in mer pengar om den inte alinierat de som väntat i över sex år på den.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2018 vid 01:28
Yup. POTC-franchisen är ett sjunkande skepp (pun intended) och den här filmen sänkte skutan till botten för mig.

Trams.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2018 vid 21:00
Idag, när filmen fyller ett år, tog jag och kikade lite på extramaterialet. Mest 'bakom kulisserna'-stuk. Alla hade så roligt och verkade genuint hoppfulla. Så synd att den energin inte kunde lagts på att se till att manuset inte skar sig med den övriga mytologin!
Varför var det ingen, av de som hållt på med det här i tretton år, som sa; "vänta lite.... Jack fick ju kompassen av Tia Dalma." eller, "Varför muterar Will?!" eller;
"Vad hände med The Brethren Court!??", "Varför har inte Jack gjort allt han kan för att få ut The Pearl ur flaskan???"
"Hur lång tid ska ha passerat sedan At World's End? 20 år. Ok. Va!! TJUGO ÅR!!!"
etc etc etc
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media