Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Fem på spaning

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Fem på spaning
    Postad: 10-juni-2008 vid 06:59
Någon som vett mycke om dena serie har premier den 14 juni ( lördag) vet ni om den bygger på fem bökerna??
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 12:28
det var precis det jag satt och funderade på, det känns jue som om det är det ... 2 tjejer, 2 killar och en hund ^^, 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 15:25

Har inte hört någonting om det här, kan någon vara vänlig och uppdatera mig? Smile Om det inte är baserat på Enid Blytons böcker känns det ju lite som en snodd idé. Tror till och med det finns en bok som heter "Fem på spaning", började leta efter mina gamla fem-böcker men hittade dem inte.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 15:39
hej nu vet jag hur det ligger till det ska handla om 5 bökernas barn och den ska ut spela sig i ny tid
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 16:02
Den ser inte särskilt lovande ut. Visst, det är ingen Kim Possible men stilen den är tecknad i suger och så verkar den allmänt B. Men som sagt, den bygger på böckerna.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 17:28
Men hjälp, ska den handla om Julian, Anne, Dick och Georges barn? Oj, kan det bli en sämre idé? Vilken tid går den på lördag? Tänkte se vad det är för något innan jag dömmer ut den totalt, men än så länge ser det ju inte allt för lovande ut. Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 18:15
den går ett avsnit vid 8 på morgonen och sedaan går det 2 till senare på dagen tror jag
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2008 vid 12:00
nå vad tycker ni om serien (premier i dag på DC) jag tycker den är sådär
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2008 vid 23:12
Såg några sekunder av den, orkade inte mer. Rätt bedrövlig.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2008 vid 08:45

de har förstört george karaktär hon är en gammal konstig tant :( hon var min favorit i bökerna

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2008 vid 21:52
Jag instämmer med 101dalmatiner, jag började se en bit, dom cyklade eller något sådant tror jag. Jag tröttnade, jag bytte kanal. Vedervärdig serie, jag återgår till mina gamla vhs:er som är dubbade till svenska.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 12:41

har 4 fel på den här serien

1.kantig och ful
2.tråkig
3.dom svenska rösterna är hemska
4.är en dålig scooby doo-wannabe
så den här serien är inget för mej
dom som gillar den här serien ska inte ta åt sej utan det är bara min åsikt
 
 


Ändrad av spider pig - 05-augusti-2008 vid 12:43
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2017 vid 12:08
Är det någon här som har riktiga vi fem serien inspelad på dvd lr digitalt?
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2017 vid 08:07
Postad av Zenon88 Zenon88 skrev:

Är det någon här som har riktiga vi fem serien inspelad på dvd lr digitalt?



Vilken är den riktiga?
Till toppen
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2017 vid 16:17
Postad av Rolly. Rolly. skrev:

Postad av Zenon88 Zenon88 skrev:

Är det någon här som har riktiga vi fem serien inspelad på dvd lr digitalt?



Vilken är den riktiga?



Den otecknade, finns ju en tecknad också. :P
Har du den otecknade?
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2017 vid 16:57
Postad av Zenon88 Zenon88 skrev:


Postad av Rolly. Rolly. skrev:

Postad av Zenon88 Zenon88 skrev:

Är det någon här som har riktiga vi fem serien inspelad på dvd lr digitalt?



Vilken är den riktiga?



Den otecknade, finns ju en tecknad också. :P
Har du den otecknade?


Det finns minst två otecknande tv-serier som bygger på Blytons böcker. Och att det finns en (kass) tecknad vet jag, tråden handlar ju om den.

Gissar att du pratar om 90-talsversionen med den riktigt hemska dubben.
Avskydde den serien.
Jemima Rooper som spelade tomboyen George växte dock upp och blev riktigt snygg.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2017 vid 17:10
Jag minns så tydligt hur jag tyckte att det var något väldigt märkligt över karaktären George när jag var liten. Jag förstod aldrig. "Varför kallar dom henne för George, det är ju en tjej. Eller är det en kille? Varför ser han så tjejig ut för då?"

Ska sägas att jag var väl en 7-8 år när jag såg serien och hade ingen aning om begrepp som "tomboy" eller "trans". Kan idag verkligen applådera Blyton för att ha introducerat en sådan karaktär till en yngre publik. Kudos. Även om det flög mig över huvudet Tongue

Edit: Och ja dubbningen för den var verkligen under all kritik. Trots superbegåvade Nick Atkinson!


Ändrad av OliviaBelle - 23-november-2017 vid 17:12
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2017 vid 19:40
Har inte det gjorts en bok utav "Fem på spaning"
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2017 vid 17:44
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Har inte det gjorts en bok utav "Fem på spaning"



*facepalm*

Den här kassa serien bygger på enid Blytons ungdomsböcker "The Famous Five" som publiceradess mellan 1942 och 1962. Det finns över 20 böcker i serien.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2017 vid 10:49
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Jag minns så tydligt hur jag tyckte att det var något väldigt märkligt över karaktären George när jag var liten. Jag förstod aldrig. "Varför kallar dom henne för George, det är ju en tjej. Eller är det en kille? Varför ser han så tjejig ut för då?"


Ett utmärkt exempel på hur genusidiotin förvirrar barn.
Och detta prackar vänstern på förskoleungar.
Detta landet alltså.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2017 vid 15:36
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Jag minns så tydligt hur jag tyckte att det var något väldigt märkligt över karaktären George när jag var liten. Jag förstod aldrig. "Varför kallar dom henne för George, det är ju en tjej. Eller är det en kille? Varför ser han så tjejig ut för då?"


Ett utmärkt exempel på hur genusidiotin förvirrar barn.
Och detta prackar vänstern på förskoleungar.
Detta landet alltså.


När till och med feminister erkänner att genus-dårskapen förcirrar barn, då vet vi att slutet är nära.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2017 vid 23:07
Postad av Rolly. Rolly. skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Jag minns så tydligt hur jag tyckte att det var något väldigt märkligt över karaktären George när jag var liten. Jag förstod aldrig. "Varför kallar dom henne för George, det är ju en tjej. Eller är det en kille? Varför ser han så tjejig ut för då?"


Ett utmärkt exempel på hur genusidiotin förvirrar barn.
Och detta prackar vänstern på förskoleungar.
Detta landet alltså.


När till och med feminister erkänner att genus-dårskapen förcirrar barn, då vet vi att slutet är nära.


Hej-hej-hej, snacka om att sätta ord i mun på en. Jag har aldrig erkänt att "genus-dårskap (vad nu det är, reds.anm) förvirrar barn".

JAG förstod inte. Det kan ha att göra med att jag missat flera avsnitt där detta nämnts. Eller att jag inte lyssnade noga.

Du drar slutsatsen att det är negativt att ett barn konfronteras med "fenomenet" att killar kan vara feminina och kvinnor kan vara maskulina. Jag tycker det är positivt. Att serien fick mig att tänka på den punkten i storyn är bara all heder till författarna eller författaren till originalet. Modigt, intressant rent karaktärsmässigt.

Och du behöver inte klumpa ihop mig med andra feminister. Jag är en individ. Det finns rötägg i alla läger och det gäller även den klick feminister du verkar ha kassa erfarenheter av. Men det gäller inte mig så bespara mig tack. Tycker du alla kvinnor är hondjur och jordens undergång eller bara feministerna?

Jag vet att ditt inlägg endast skrevs för att du vill ha en reaktion och det är tråkigt. Men jag bjuder på den Wink
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media