Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten

 Svara Svara Sida  <1234 14>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2007 vid 21:45
Nån på IMDB, la fram den (enligt min åsikt) mycket intressanta idén om Tim Burton + POTC= ljuv magi. Och jag tror inte den idén är så sjuk som den låter. Men, Gore är ett säkert kort i alla fall. Men gothpirater i Goth-Karibien! Yum yum!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2007 vid 19:07
mm, det kan ju säkert bli en spännande blandning med Burton och POTC... Det skulle verkligen vara jättekul och se vad Tim Burton gör av det Wink Lite goth över POTC kan ju bli hur bra som helst!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 12:43
Gillar inte dem filmerna!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 15:18
Va? Vem kan inte gilla dem?

Ändrad av 101dalmatiner - 12-juni-2007 vid 21:53
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 19:51
Precis? Kan du åtminstonde ge en förklaring till varför du inte gillar dem, Gurra?
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
JungleJulia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera JungleJulia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 15:23

Dem som har sett trean här måste ändå medge att den var LITE väl överdriven..ja menar jag gillade verkligen de andra två, jättemycket. Men jag tror att det är dags att tacka för kaffet nu, när trilogin är avslutad.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 15:08

Håller inte med dig, JungleJulia. Är det nån av Piratesfilmerna som var "sämre" än de andra (om man nu vågar använda ordet "sämre" i samma mening som Pirates...) så tycker jag att det är tvåan. Trean är ju jättebra!

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 17:22
Jag håller nog med JungleJulia. Även om den sista filmen var bra föredrar jag de två första, och även om jag tycker att Johnny Depp är kung så känns det hela avslutat. Och ska det göras en film till tycker jag nog de borde vänta ett tag så man hinner smälta det som redan finns.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 22:24
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Håller inte med dig, JungleJulia. Är det nån av Piratesfilmerna som var "sämre" än de andra (om man nu vågar använda ordet "sämre" i samma mening som Pirates...) så tycker jag att det är tvåan. Trean är ju jättebra!

Haha akta så att inte 101dalmatiner halshugger dig nu när du använder ordet sämre i samma mening som Pirates, Svenzon. WinkTongue 
 
Njae, jag vet inte riktigt vilken jag skulle välja ut som "sämst". Det är i vilket fall somhelst inte ettan. Trean var aningens överdriven kanske, men tvåan kändes smått som att den bara fanns för att bygga upp för trean (om jag nu enbart ska kritisera dessa filmer, för att försöka få fram den av dem som är sämre enligt min mening). Å andra sidan var tvåan lite mer egen än trean då man tagit tillbaka ganska mycket av ettans skämt. Men Will hade ju helt klart blivit en enormt mycket intressantare person i trean och det väger tungt med tanke på hur mycket rulle film den mannen tar upp. Trean var dock liite förutsägbar, i alla fall mer än tvåan där man absolut inte (åtminstone inte jag) väntade mig att Jack skulle dö! Helt otippat! Men Stellan var med mer i tvåan och han gjorde sin roll himla bra, fast å andra sidan var inte karaktären så pass intressant att han hade kunnat gå runt en hel film till utan att bli tråkig. Fast Elisabeth var ju bara med mer och mer i varje film vilket resulterade i mycket medverkan från hennes sida i trean och hon är inte min favoritkaraktär precis. Nej...jag vet inte riktigt vad jag kommit fram till men jag svarar nog ändå att trean är bättre, mycket på grund av Will som blivit väldigt mycket intressantare i denna film.


Ändrad av Bara lilla jag - 24-juni-2007 vid 23:57
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 12:38
Haha, jag får kanske hålla mig borta härifrån ett tag och ligga lite lågt... Wink LOL
 
Vad jag menade var nog ungefär samma som du, Bara lilla jag, men jag är inte så bra på att uttrycka mig.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
emmlag View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera emmlag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 13:46
Tvåan var nog sämst men det hade nog blivit för mycket med en film om bara Jack.Men men,Många desperata singel kvinnor skulle nog se den ändå. :D
Bye bye blåbärspaj!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 20:02

Så är det säkert, emmlag. Tongue Själv tycker jag det är lite... töntigt egentligen. Att se en film som man egentligen inte tycker om, "bara för att den-och-den skådisen" är med. Jag skulle aldrig sätta mig och titta på en rysare/skräckfilm bara för att tex Depp är med i den. Tycker inte alls om skräckfilmer... Men det är kanske bara jag som tänker så.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 21:43
Svårt att säga. Jag ser inte heller på skräckfilmer (meningslöst :P) men hade jag haft en favoritskådespelare som jag verkligen avgudade hade jag förmodligen försökt se allt denne var med i. Nu har jag visserligen Johnny Depp som favorit, men jag har inte sett allt han gjort, så jag vet inte riktigt vad jag vill och detta inlägget var kanske inte det mest nödvändiga jag skrivit Tongue
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 16:21
Låt mig se, BaraLillaJag, jag skulle vilja säga att tvåan återanvänder fler av ettans skämt än vad trean gör. Några av de saker som faktiskt gjorde mig lite besviken var bristen på eunuch-skämt och att Jack bara yttrade Savvy en ända gång!
 
Till toppen
JungleJulia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera JungleJulia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 18:41

Var det bara jag eller var jack mer av en looney tunes i tvåan än ettan?Han verkade ju ha koll på saker och ting mer i ettan än i tvåan..

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 18:45
Det är en vanlig missuppfattning. Jack var lika smart och manipulativ i tvåan bara att han hade oändligt mycket mer otur i den än i ettan.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 16:57
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Låt mig se, BaraLillaJag, jag skulle vilja säga att tvåan återanvänder fler av ettans skämt än vad trean gör. Några av de saker som faktiskt gjorde mig lite besviken var bristen på eunuch-skämt och att Jack bara yttrade Savvy en ända gång!
 
Tydligen din åsikt. Personligen la jag mycket mer märke till återanvändningen av skämt i trean. Till exempel de där två som står och diskuterar angående the pearl i ettan som är med i trean. Det kändes inte så nödvändigt. Dessutom var de roligare i ettan. Sådana saker. Men det är ju en smaksak.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 21:39
Jag vart görglad över att få återse Murtogg och Mullroy. Klockrent att de själva slutade som pirater.
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2007 vid 21:31

Jag e lessen att det inte kommer att vara samma regissör...det kommer att vara Terri Rossio, han jobbade också med Pirates men inte som Regissör, Jag vill ha Gore!

Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2007 vid 22:05

Nytt om "Pirates of the Caribbean 4"
21 juni 2007

CinemaBlend rapporterar att "Pirates of the Caribbean 4" definitivt är på gång, med mer fokus på Johnny Depps karaktär Jack Sparrow. Så här skriver deras källa:

"Slutet på "Pirates 3", historien om ungdomens källa blir nog inte den enda historien i nästa film. Den kan komma att användas på något sätt för att introducera handlingen i fyran. Filmen kan också komma att gå ifrån de tidigare, med mer science fiction och bli starten på en ny trilogi med Sparrow och hans missanpassade besättning. Några idéer som cirkulerar berör James Verne-liknande stora flygmaskiner, och en kapplöpning till en försvunnen värld (Atlantis?)".

Källan påstår också att Johnny Depp, Geoffrey Rush och regissören Gore Verbinski definitivt återvänder. Vem han/hon är vill CinemaBlend konstigt nog inte berätta.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 00:06
Super! Men de menar förstås Jules Verne.
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 09:35
Inte vet jagLOL Fick bara reda på detta igår
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 11:54
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag vart görglad över att få återse Murtogg och Mullroy. Klockrent att de själva slutade som pirater.
 
 
Tyckte också det var roligt att se dem igen. Visst, de var kanske roligare i ettan, men det gjorde inte så mycket. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 13:11
Allting var bättre i ettan, så man kan inte vänta sig att de ska vara ett undantag.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 13:23
Det var mer att jag tyckte att de kändes som att de enbart satte in dem där för att knyta ihop ettan och trean lite mer. Wink Men det kanske bara var jag som tänkte på det. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 15:35
Det var nog du det. Det var inget konstigt i att de nu jobbade för Ostindiska Kompaniet eftersom Becket tagit över helt och hållet på Port Royal.
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 01:09
Men fyran får bara inte handla om Atlantis!
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 04:07
Postad av Isnabel Isnabel skrev:

Men fyran får bara inte handla om Atlantis!


Nej snälla, det ska väl inte komma en fyra också? Snacka om att överdriva, och hela denna storyn bygger på en attraktion på Disneyland. Varför inte bara smälla ihop en hel serie så blir alla nöjda & glada och skådespelarna får in de pengar de vill ha  Dead

Missförstå mig inte, jag gillar verkligen PotC-filmerna, Johnny Depp och allt sådant, men räcker det inte nu? Wacko


Ändrad av mimmi - 03-juli-2007 vid 04:13
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 14:29
Postad av mimmi mimmi skrev:

Postad av Isnabel Isnabel skrev:

Men fyran får bara inte handla om Atlantis!


Nej snälla, det ska väl inte komma en fyra också? Snacka om att överdriva, och hela denna storyn bygger på en attraktion på Disneyland. Varför inte bara smälla ihop en hel serie så blir alla nöjda & glada och skådespelarna får in de pengar de vill ha  Dead

Missförstå mig inte, jag gillar verkligen PotC-filmerna, Johnny Depp och allt sådant, men räcker det inte nu? Wacko
 
Jag håller med dig till 100% mimmi!!Clap Det räker nu. Gör en serie istället.AngryAngry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 21:38
Nej, nej, nej. Det här med Jules Verne-inspirationen låter ju sååå lockande! Om jag såg fram emot en fjärde film förut så är jag verkligen uppe i varv nu!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 14>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media