Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten

 Svara Svara Sida  <1 11121314>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2013 vid 22:16
Känns det inte lite väl tidigt för en poster, eller?
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 17:23
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Den här postern har cirkulerat runt på internet ett tag, är det någon som vet om den är seriös eller är det en fan made? 

http://25.media.tumblr.com/2b16242f17bf5016802392f1462de749/tumblr_mt2a86bLZY1rqda9no1_500.jpg


Förmodligen fake, men underbar i alla fall! Jack måste få tillbaka sin hatt!
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 17:26
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Känns det inte lite väl tidigt för en poster, eller?


Givetvis, men varför reagerar du inte över att bilden inte postades på tråden för "POTC V". Den har ju inget med "On Stranger Tides" att göra.

Ändrad av Jigsaw - 01-januari-2014 vid 17:27
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2014 vid 18:06
Idag är det ju exakt TRE år sedan den här härliga filmen hade premiär. Det ska firas! Ikväll blir det att se den för sjunde gången! In THREE-DEE!!!
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2014 vid 16:34
On Stranger Tides är ju nästan kriminellt underskattad! Den må vara den svagaste delen hittills men jämfört med så mycket annat Hollywood spyr ur sig är det ju fan klassikerstatus på den!

När Jack och Barbossa teamar upp mot spanjorerna, hur underbart som helst!
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2014 vid 12:34
Kan ingen tala om varför Syrenas fena förvandlas till ben!? Jag har för mig att jag läst någonstans att sirener kan anta mänsklig skepnad men jag minns inte i vilket sammanhang.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2015 vid 22:37
Svenzon! Ta och ge den här filmen en andra chans! Den är bättre andra gången. Inte för att den är dålig första, men du hade ju uppenbart inte greppat mycket av den så du bör helt klart se om den.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2015 vid 06:32
Av det jag minns från filmen så har jag faktiskt inte minsta lust att se om den, men det är möjligt den är bättre en andra gång. Får se om den dyker upp på tv så jag kan se den igen då.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2015 vid 16:44
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Av det jag minns från filmen så har jag faktiskt inte minsta lust att se om den, men det är möjligt den är bättre en andra gång. Får se om den dyker upp på tv så jag kan se den igen då.

Dårskap!! PÅ TV?!? Äger du den inte på 3D-Bluray!?!?! 


Förra fredagen såg jag denna gravt underskattade och missförstådda film för åttonde gången! Jag fattar inte vad du har hakat upp dig på? Du har ju hittills inte presenterat ett enda legitimt skäl till att filmen är dålig. Bara en massa saker DU själv inte fattar. Men man får ju inte ens chansen att motbevisa dig då du aldrig skriver i tråden.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2016 vid 10:24
Kan Adrina (eller valfri admin) fixa titeln på den här tråden? Har stört mig i åratal på att "Främmande Farvatten" har små bokstäver i början av orden. Det ser så fult ut.

Thank youuu!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2016 vid 22:45
Idag är det ju exakt fem år sedan den här underbara och underskattade filmens världspremiär! Om en stund är det dags att fira detta jubileum med att se den för tionde gången, IN THREE-DEE!!!
Kommer förhoppningsvis att bli lika episkt som de nio föregående gångerna.

Vilka mer var på midnattspremiären den 17:e maj 2011?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2016 vid 06:13
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Kan Adrina (eller valfri admin) fixa titeln på den här tråden? Har stört mig i åratal på att "Främmande Farvatten" har små bokstäver i början av orden. Det ser så fult ut.

Thank youuu!

Det ska väl vara små bokstäver i början på orden enligt normalt svenskt språkbruk. Dock är det kanske inte helt förvånande att Disney och andra genomkommersialiserade amerikanska bolag försöker trycka på oss engelsk modell även i svenskan.

För den sakens skull behöver ju inte vi på Magic Movies gå i deras fälla.


Ändrad av Anders M Olsson - 18-maj-2016 vid 06:17
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2016 vid 15:35
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Kan Adrina (eller valfri admin) fixa titeln på den här tråden? Har stört mig i åratal på att "Främmande Farvatten" har små bokstäver i början av orden. Det ser så fult ut.

Thank youuu!

Det ska väl vara små bokstäver i början på orden enligt normalt svenskt språkbruk. Dock är det kanske inte helt förvånande att Disney och andra genomkommersialiserade amerikanska bolag försöker trycka på oss engelsk modell även i svenskan.

För den sakens skull behöver ju inte vi på Magic Movies gå i deras fälla.


Struntprat. I titlar och undertitlar ser det bara efterblivet ut om man skriver det som en vanlig mening.
Har ingenting med någon "engelsk modell" att göra. 
Det ser bara mycket snyggare och mer symmetriskt ut. 

Över fem år har gått och fortfarande ingen rättning. Kom igen, Adrina!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2016 vid 15:38
För övrigt en mycket lyckad tionde gång på femårsdagen för denna kriminellt underskattade films premiär. 
Blev dock att se den i konverterad 3D den här gången för jag befann mig på en plats utan en 3D-blu-rayspelare. 
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2016 vid 20:41
HELLUUU?! Kan ingen ta och fixa titeln på tråden?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2016 vid 09:55
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

HELLUUU?! Kan ingen ta och fixa titeln på tråden?
Nej.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2016 vid 22:28
Såg ikväll "On Stranger Tides" för elfte gången! Så j*a bra film! Ett bevis på det är ju att den var klockren att se för elfte gången bara drygt tre månader efter tionde gången!

Gah! Vad man längtar till "Dead Men Tell No Tales"!!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 16:09
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Av det jag minns från filmen så har jag faktiskt inte minsta lust att se om den, men det är möjligt den är bättre en andra gång. Får se om den dyker upp på tv så jag kan se den igen då.


När ska du ta ditt förnuft till fånga och köpa filmen på blu-ray? Du har fortfarande inte lyckats lägga fram ett enda sakligt argument på vad som är fel med den heller. 
Hur kan man vara så envist tjurskallig?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 15:41
Vem mer äger denna på 3D Blu-ray? Sjukt att ingen har talat om utgåvan på snart sex år!


      ÚùûúÙ
      TTTTT
        T
      ÓòôóÒ

Ändrad av 102dalmatiner - 17-april-2017 vid 15:42
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 20:06
Snart dags att se filmen för tolfte gången.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 22:32
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Snart dags att se filmen för tolfte gången.


Stackare... Dead
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 14:48
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Snart dags att se filmen för tolfte gången.


Stackare... Dead


Stackare, som inte kan uppskatta bra filmer.

Själv har jsg bara sett den fyra gånger (varav tre på bio) men jag och mina dudebros ser mycket fram emot en femte gång nu i maj.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 13:10
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Snart dags att se filmen för tolfte gången.


Stackare... Dead


Varför? Det är en underbar film som jag med glädje ser fram emot att se för trettonde gången nästa år när POTC-Sagan fyller 15.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 17:51
Barbossa har inte bara ett extremt badass skepp nu, utan även ett magiskt svärd som kan kontrollera även andra skepp.
Undrar hur de kommer hantera en såpass mäktig Barbossa i femte filmen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2017 vid 14:44
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Barbossa har inte bara ett extremt badass skepp nu, utan även ett magiskt svärd som kan kontrollera även andra skepp.
Undrar hur de kommer hantera en såpass mäktig Barbossa i femte filmen.


Jättespännande. Gissningsvis kommer Bardem att utgöra ett hot även för någon med Hectors tillgångar.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2017 vid 23:38
Idag är det 6 år sedan premiären av "On Stranger Tides". Blir dock att se den på tisdag.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2017 vid 10:27
Jag har i goda vänners sällskap kollat de tre första filmerna nu i dagarna och ska avruna med att ikväll riva av denna i 3D på en 70-tummare. Fetare än Kakan Hermansson!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2017 vid 20:10
Nu är man sååå laddad inför femte filmen!
On Stranger Tides var sjukt fin på den big-ass TV jag och vännerna såg den på i fredags.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 01:59
Slökollade lite på originaltrilogin när de gick nu under helgen på Kanal5.

Man saknar ju ändå charmen som dessa filmer hade idag, även om tvåan och trean minst sagt har sina brister. Men jävlar vilken bioupplevelse det var när det begav sig. Tajta äventyrsrullar helt enkelt.

Hoppas de återgår till det iom den nya och inte sjabblar bort det.

Ett av mina problem med de senare filmer när hur dom slaktade mytologin, jag tror man kunde nått Star Wars-liknande höjder om man höll efter på Bootstrap Bill och Will Turner's relation med sin far. Och även antyda något djupare hos Sparrow - detta var den första filmen så jävla bra på. Det nämns här och där om Bootstrap Bill och man får hintar om Sparrows tidigare liv som Pärlans kapten och myteriet. Man blir så hooked! Men sen mynnade det inte ut till så mycket och vad åstadkoms till slut? Will blev kapten på Holländaren, vilket han inte verkade så ledsen över. De gifte sig. En unge kom. Sparrow är tillbaka i ingemansland. Några dog.

Ah, ni fattar. Inte mycket till en ark, som jag tycker de byggde upp till med karaktärerna i första filmen (och delvis tvåan). De slarvade bort det helt enkelt! Är dock ett fan av originaltrilogin och man kan ju inte få allt. Wasted oppurtunity! För många kockar i köket kanske.

Någon som håller med mig?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 02:02
Måste också tillägga att ensemblen i de tre första är helt makalöst bra. Finns inte en karaktär som inte känns äkta eller meningsfull (förutom Sao Feng kanske, svag antagonist).
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 11121314>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media