Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten

 Svara Svara Sida  <1 89101112 14>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2010 vid 22:19
Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Jaha, där ser man. Nu är snart botten nådd:

Megan Fox i nya POTC:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article7210747.ab


*asg* fast jag tyckte bättre om den här:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article6816486.ab



Vilka är de 8.3 % som har röstat att det är diskriminering? Idioter.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2010 vid 00:43
Fast jag gillar svarsalternativet "Nej, de hade ju inte det på den tiden" - för alla kvinnor var bara i åldrarna 18-25 med storlek 34-36 längd blabla och osv ^^' De saknar alternativet "Bryr mig inte" eller "Nej, om brösten är opererade eller inte är irrelevant för någons skådespelarförmåga, precis som alla kraven på listan."
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2010 vid 02:52
Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

Fast jag gillar svarsalternativet "Nej, de hade ju inte det på den tiden" - för alla kvinnor var bara i åldrarna 18-25 med storlek 34-36 längd blabla och osv ^^' De saknar alternativet "Bryr mig inte" eller "Nej, om brösten är opererade eller inte är irrelevant för någons skådespelarförmåga, precis som alla kraven på listan."


Jo, aftonbladet borde skärpa sig.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2010 vid 19:26
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag går nu.
Jag går under jord, till platser där Pirates of the Caribbean är uppskattat och Alice in Wonderland inte är underskattad. Jag kommer att invänta On Stranger Tides och när den väl kommer, på The Frabjous Day, så kommer ni att äta upp era ord och Avatar kommer att blåsa för vinden.

 

Varväl.



Jaha, här förklaras saker och ting. Du har säkert planerat allt från början. 3 är ju magiskt och det oftast förekommande siffran i historier och sagor, så det var väl ganska givet att du skulle stanna där på 3k som den Peter Pan du vill vara. 

Lycka till med dina projekt hur osannolika de än må verka. Så länge en enda tror på dem finns hoppet uppe om framgång =)

Peace Gonzo

//J
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 20:57
Postad av Jake Jake skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag går nu.
Jag går under jord, till platser där Pirates of the Caribbean är uppskattat och Alice in Wonderland inte är underskattad. Jag kommer att invänta On Stranger Tides och när den väl kommer, på The Frabjous Day, så kommer ni att äta upp era ord och Avatar kommer att blåsa för vinden.

 

Varväl.



Jaha, här förklaras saker och ting. Du har säkert planerat allt från början. 3 är ju magiskt och det oftast förekommande siffran i historier och sagor, så det var väl ganska givet att du skulle stanna där på 3k som den Peter Pan du vill vara. 

Lycka till med dina projekt hur osannolika de än må verka. Så länge en enda tror på dem finns hoppet uppe om framgång =)

Peace Gonzo

//J


*Går och tar bort ett slumpmässigt utvalt Dalmatiner inlägg.*
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2010 vid 18:41
Pirates 4 håller på att spelas in just nu om ingen visste det, det finns bilder på Johnny i sin Jack Sparrow kostym Wink 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 02:43
Länk? 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 10:46
http://www.popsugar.com/Pictures-Johnny-Depp-Jack-Sparrow-Filming-Pirates-Caribbean-4-8980167

AdminEdit: Gjorde länken klickbar


Ändrad av Adrina - 02-juli-2010 vid 11:38
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2010 vid 22:48
Känner väl att jag postar denna länken här för er som vill se. 

Det är Jack Sparrow (Nej inte Johnny:) som pratar om filmen. Visades på Comic con.
Skoj!Wink
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 22:37
Läste just igenom tråden från första inlägget till sista. Jaoza! Vilken tripp! Vilken sju-helsikes berg-och-dal-bana! Från galna spekulationer till de första lösa ryktena, till det felaktiga premiär-året (2012) till chocken över att Verbinski hoppar av och Dick Cook får kicken till andra chocker som ryktena om att fjollan Crap Efron skulle få en roll i filmen, till den officiella titeln och svart på vitt att manuset bygger på geniet Tim Powers bok med samma namn (kickass!) till alla negativa pessimisters eviga gnatanden och de få som ända sedan de lämnade biosalongen sommaren 2007 har längtat efter det här, det är för oss som den här filmen är gjord. Ni som fortsätter att svartmåla serien: to friggin' bad, sucks to be you. För oss andra blir det här en fest! Det blir paaaartyyyy!

Tack för länken Emmaaa men här är en lite tydligare video (helt underbar förresten).
http://www.youtube.com/watch?v=9Qh5LrQNZZg&annotation_id=annotation_638738&feature=iv
CAPTAIN JACK IS BACK!!! AND SO AM I!!! AND I'M HERE TO STAY BABY!!!



Ändrad av Cadpig. - 25-juli-2010 vid 22:43
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 17:43
Dem bryter ju filmens gränser genom att låta Sparrow nämna Penelope Cruz? Hela POTC-universums gnutta trovärdighet och allvarhet förstörs när dem gör detta.

Nu kommer de flesta försvara med att "det är ju kul". Visst, men filmernas allra största syfte ska vara eskapism (för min del iallafall) och det bryts ner totalt när dem gör såhär. Jag kommer sannolikt inte kunna sitta och titta på Depp och Cruz och faktiskt njuta av deras skådespeleri när deras karaktärers trovärdighet inom filmen har förstörts av deras plumpa mediatricks. Väldigt synd. Dem skjuter sig själva i foten. Nu är jag dock säker på att det sitter massa sinneslösa organismer som kommer i brallan av filmskaparnas kampanj, så lilla jag spelar ju ingen roll för dem. De kommer aldrig sluta spotta ut skiten till svinen så länge dem tackar och tar emot. Jag kan leva med att kallas svin, bara så länge jag får pärlor kastade åt mig.

Och nej, det här är inget påhopp på någon på det här forumet, så... bespara mig. Tack.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 18:49
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Dem bryter ju filmens gränser genom att låta Sparrow nämna Penelope Cruz? Hela POTC-universums gnutta trovärdighet och allvarhet förstörs när dem gör detta.

Nu är det väl iofs just det som är poängen, nämligen att man låter Jack Sparrow "break the fourth wall", so to speak. Det hela handlar ju bara om att få publiken som ser klippet att känna sig speciella, samtidigt som man ger sken av att karaktären Jack Sparrow är en verklig person. Det blir lite lagom mystiskt och, ibland, skrämmande. JS blir på så sätt en länk mellan filmen och verkligheten, samtidigt som övriga karaktärer blir helt och hållet låsta till den filmatiserade verkligheten. Ett vanligt grepp inom tecknad film och tecknade serier. Dock inte lika vanligt inom spelfilmer, men nu rör det sig ju i det här fallet om en teaser-trailer, och inte den slutliga filmen, och då tycker jag att det är helt okej. Något som kanske kan framstå som aningen löjligt för dig och mig, men säkerligen ett grepp som går hem hos hardcore-fansen, samt även hos en något yngre publik.

För egen del så bidrar det här varken till ett ökat eller minskat intresse för filmen. Jag kommer förmodligen att se den, men min uppfattning är förtfarande att alla uppföljare som man producerar drar ner kavlitén på den första filmen och dess unika särart. Den första filmen är i mina ögon att betraktas som en klassiker, och som ett mindre mästerverk. Medans samtliga uppföljare inte har bidragit med något annat än att bjuda på en stunds lättare underhållning, samt bidragit till att sprida en skugga som döljer den ursprungliga filmens storhet.

"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2010 vid 01:51
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Dem bryter ju filmens gränser genom att låta Sparrow nämna Penelope Cruz? Hela POTC-universums gnutta trovärdighet och allvarhet förstörs när dem gör detta.

Nu är det väl iofs just det som är poängen, nämligen att man låter Jack Sparrow "break the fourth wall", so to speak. Det hela handlar ju bara om att få publiken som ser klippet att känna sig speciella, samtidigt som man ger sken av att karaktären Jack Sparrow är en verklig person. Det blir lite lagom mystiskt och, ibland, skrämmande. JS blir på så sätt en länk mellan filmen och verkligheten, samtidigt som övriga karaktärer blir helt och hållet låsta till den filmatiserade verkligheten. Ett vanligt grepp inom tecknad film och tecknade serier. Dock inte lika vanligt inom spelfilmer, men nu rör det sig ju i det här fallet om en teaser-trailer, och inte den slutliga filmen, och då tycker jag att det är helt okej. Något som kanske kan framstå som aningen löjligt för dig och mig, men säkerligen ett grepp som går hem hos hardcore-fansen, samt även hos en något yngre publik.

För egen del så bidrar det här varken till ett ökat eller minskat intresse för filmen. Jag kommer förmodligen att se den, men min uppfattning är förtfarande att alla uppföljare som man producerar drar ner kavlitén på den första filmen och dess unika särart. Den första filmen är i mina ögon att betraktas som en klassiker, och som ett mindre mästerverk. Medans samtliga uppföljare inte har bidragit med något annat än att bjuda på en stunds lättare underhållning, samt bidragit till att sprida en skugga som döljer den ursprungliga filmens storhet.



Jag vet att det är deras mening och jag förstår vad dem vill komma med - men det rättfärdigar inte jippot. Jag tycker fortfarande att det är smaklöst och JS-karaktären blir bara ännu mer ploj. Hela filmserien blir ett enda stort ploj.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 16:36

Nu är du inte bara en besserwisser längre nu letar du ju bara saker att gnälla på för gnällandets skull! Det var ju Jack Sparrow som gjorde "reklam" för den fjärde filmen! Det var ju för tusan inte meningen att det skulle tolkas som kanon! En teaser är en teaser är en teaser...

PLEASE! Somebody tell me about those f***ing golfshoes!!!
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 17:29
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Nu är du inte bara en besserwisser längre nu letar du ju bara saker att gnälla på för gnällandets skull! Det var ju Jack Sparrow som gjorde "reklam" för den fjärde filmen! Det var ju för tusan inte meningen att det skulle tolkas som kanon! En teaser är en teaser är en teaser...

PLEASE! Somebody tell me about those f***ing golfshoes!!!


Var det något du inte förstod med mitt inlägg? Var jag otydlig på något sätt?
Vad är det du vill diskutera? Ska man bara sitta tyst och acceptera, trots att något gnager på en?
"En teaser är en teaser" - Ja? Men det finns lyckade teasers och mindre lyckade teasers. Varför den här var mindre lyckad förklarade jag i mitt inlägg ovanför. Och det är väl klart som fan att det ska tolkas som kanon!

Är alla på det här forumet sjuåringar eller är ni bara riktigt tröga? Allvarligt talat... vad fan är det här?
Jag tänker fortsätta gnälla eftersom det verkar behövas på det här forumet. Alla ni andra sitter ju bara hyllar allt skräp som dem släpper ner.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 17:44
Kan inte annat än instämma. Jag är av uppfattningen att man alltid måste kunna vara kritisk, och jag vägrar att svälja vad som helst och höja saker och ting till skyarna enbart på grund av att det är något som har en nära anknytning till någonting som jag tycker om. Om en artist jag uppskattar släpper en dålig skiva, eller presterar dåligt på en konsert, då är jag inte rädd att uttrycka den åsikten. Om det görs en film inom en serie som jag uppskattar, exempelvis Star Wars, som jag anser inte håller måttet, då gör jag samma sak där. Man måste kunna förhålla sig objektivt, även om det rör sig om någonting som man egentligen tycker väldigt mycket om.

Sjung ut, syster. Även om jag kanske bara håller med dig till viss del i just den här frågan, så känner jag allt för väl igen mig i hur du känner. Man skall aldrig behöva försvara sina åsikter, däremot skall man alltid vara beredd att kunna motivera varför man tycker som man gör. Och det har du gjort.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 17:59
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Kan inte annat än instämma. Jag är av uppfattningen att man alltid måste kunna vara kritisk, och jag vägrar att svälja vad som helst och höja saker och ting till skyarna enbart på grund av att det är något som har en nära anknytning till någonting som jag tycker om. Om en artist jag uppskattar släpper en dålig skiva, eller presterar dåligt på en konsert, då är jag inte rädd att uttrycka den åsikten. Om det görs en film inom en serie som jag uppskattar, exempelvis Star Wars, som jag anser inte håller måttet, då gör jag samma sak där. Man måste kunna förhålla sig objektivt, även om det rör sig om någonting som man egentligen tycker väldigt mycket om.

Sjung ut, syster. Även om jag kanske bara håller med dig till viss del i just den här frågan, så känner jag allt för väl igen mig i hur du känner. Man skall aldrig behöva försvara sina åsikter, däremot skall man alltid vara beredd att kunna motivera varför man tycker som man gör. Och det har du gjort.


Tack! Se hit alla - ett sunt sinne har talat.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 18:12
Tycker i och för sig att teasern var lite smårolig, även om jag håller med dig om att det kändes väldigt billigt. Men då det var en teaser från Comic Con så får man nog försöka att ha lite överseende. Det förväntas nästan att man gör en sån här ploj-grej när man skall medverka med något på Comic Con. Det är liksom vardagsmat på dylika tillställningar, och fansen brukar som regel älska det.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 21:40
Hade förmodligen också älskat det om det hade utförts på ett propert sätt. Det finns sätt att sukta fansen på mer kreativa och respekterande vis. Här har ni några riktigt fantastiska teasers:

The Lost World: Jurassic Park (1997):
http://www.youtube.com/watch?v=5xtfONMnpfk

The Dark Knight (2008):
http://www.youtube.com/watch?v=UWw0ov-cAUg

Terminator 2 (1991):
http://www.youtube.com/watch?v=J4PcWepywNM

The Shining (1980):
http://www.youtube.com/watch?v=JkxrMX7Kid

Med dessa teasers visar filmmakarna prov på stor integritet och kreativ anda för att kunna sukta publiken på ett effektiv sätt och dessutom ha tillräcklig tillit på deras story. Medan POTC4-gänget inte visar vad dem har att erbjuda utan rent ut sagt babblar ut det. Dem lyckas inte skapa en känsla av eftertraktad längtan eller lyfta storyns mäktighet, som jag gissar POTC4 kommer att sakna fullständigt. Depp har ingen charm. Monolgen är torr och skämten faller platt.

Disney & Co verkar, i mitt tycke, inte kunna respektera tillräckligt på varken sin publik eller sin produkt (vill inte säga "konstnärliga produkt" längre). Så dem spottar ur sig ett äckligt publikfrieri. Dem vill klämma ut så mycket som möjligt men till slut blir det bara för mycket.

Det är min recension kan vi säga. Så känner jag. Bespara gärna att kalla mig bitch eller besserwisser - jag kan inte se vad det har för relevans, speciellt inte eftersom jag aldrig har attackerat någon annan individ här på forumet oprovocerat.


Ändrad av Emmylee - 28-juli-2010 vid 21:42
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 22:02
Kan inte annat än att instämma till fullo. Övriga kommentarer från min sida blir överflödiga.

Vi verkar tycka väldigt lika vad gäller det här ämnet. Trevligt.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2010 vid 13:28
Ja, det är alltid trevligt att klaga i kör.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2010 vid 13:41
Men skärp dig nu, Cadpig. För det första så har alla rätt att uttrycka sin åsikt, som Trubaduren skrev innan så tycker inte jag heller att man ska behöva försvara sin mening. Kan man däremot motivera varför man tycker som man gör, så är ju grunden lagd för en bra diskussion där alla inte behöver tycka lika.Och det är väl därför som vi är här på ett diskussionsforum?

För det andra så är det väl inte sämre att "klaga" i kör än att hålla varandra om ryggen och "hylla" i kör...


Ändrad av Svenzon - 29-juli-2010 vid 13:42
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2010 vid 14:39
Negativiteten väger över nuförtiden, sedan mars månad närmare räknad. Vilket är lite tråkigt. Men, whatever. I maj nästa år kommer den här filmen blåsa den vita smurfhatten av Avaturd.

Bruckheimers advokater har varit flitiga med att radera teasern från youtube. Hittade en i HQ på dailymotion för er som inte har sett den och oss andra som ser den minst en gång om dagen:
http://www.dailymotion.com/video/xe4itg_pirates-des-caraibes-4-teaser-comic_shortfilms
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 21:08
Den är tillbaka i HQ på youtube. Verkar som Bruckheimers legal team kommer få några hektiska veckor när youtube kommer bombas med nya uppladdningar av teaserns. Cirkusen är igång. In the words of the Joker:
Here... we... go....

http://www.youtube.com/watch?v=UAiyiu7R_tI

Ändrad av Cadpig. - 01-augusti-2010 vid 21:29
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 21:15
Jag förstår inte varför man skulle vilja stoppa en trailer eller teaser från att spridas... de är väl ändå till för att få uppmärksamhet, sen vart trailern/teasern juridiskt sätt ligger någonstans, spelar det egentligen någon roll?  Ja ja dessa slipsnissar. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 21:24
Hahaha. Word. Så sant. Och jag har ju som sagt fått känna på slipsnissarnas ondska i POTC-samanhang ganska nyligen. Det är en märklig värld.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2010 vid 01:33
Gillade teasern, men vad tusan har hänt med snygge mr. Sparrow?
Såg ut som någon hade hällt en påse mjöl över honom eller han åldrats 15 år sen förra filmen, varför det ljusa håret liksom?

Men men, något att se fram emot. Den dyker inte upp förrän år 2012 eller? Kommer hinkvis med äventyrs sequels nu de närmsta två åren, kommer bli episkt (Indiana Jones 5, Mumien 4, National Treasure 3, Transformers 3, Jurassic Park 4) (+ inte så episka Harry potter 7 och Twilight- Breaking dawn filmerna Dead)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 22:28

Nej, lugn bara lugn. Den kommer i maj 2011. Har också funderat på det ljusa håret, men han kanske åldrades i förtid efter upplevelserna i At World's End  (tiden i The Locker m.m). Det är ju inte säkert att det är sådär hans hår kommer att se ut sedan i den färdiga filmen.

Episkt vet jag inte...

Indy IV var en besvikelse, Mumien 3 sög (Cry), Bara namnet Transformers får mina hjärnceller att dra sig tillbaka i skräck, Harry Potter 7 blir nog dock mer episk än Transformers 3 (får man hoppas) och Jurassic Park 4 har jag hört (glada?) rykten om att den är nedlagd (trean var för bedrövlig ändå) och Twi...*kräks*...light kallar jag inte för äventyrsfilmer.

National Treasure 3 har jag dock mycket höga förhoppningar på. Vad står på sida 47?!?!

Ändrad av Cadpig. - 03-augusti-2010 vid 22:37
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 23:19
Härligt! Hade varit rätt drygt att vänta alltför länge på mer Pirates men ett drygt halvår ska jag nog klara av.

Kan hålla med om både Mumien 3 och Indiana 5, ingen vidare filmer egentligen men jag tycker ändå att det ska bli kul att se fler i de serierna. Jurassic hade bara varit kul att se vad det kan göra med dagens teknik med tanke på hur övertygande de gamla filmerna kunde se ut.
Är ett stort Shia LaBeouf fan (inga kommentarer om det snälla Cadpig, orkar inte diskutera i en till tråd) så därför ser jag fram emot Transformers, och Indiana då.

Harry Potter 7 borde kunna bli fantastiska med tanke på hur bra den sista boken är men med tanke på hur fenomenalt dåliga de senaste filmerna varit så vågar jag inte förvänta mig så mycket.

Sidan 47 ja, sjukligt nyfiken på vad som finns där. Hoppas verkligen att de har med det (har inte läst något om handlingen i den ännu, nämns det där?)

 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 00:20
Oj, vad lite jag känner att jag känner igen om dessa filmer. De enda jag sett av dom är Harry Potter-filmerna och Twilight-filmerna.

 

Harry Potter tycker jag väldigt mycket om. Böckerna är ju bäst. Gillar mest den sjätte boken. Vad gäller filmerna tror jag att jag gillar den sjätte filmen bäst också av de som har kommit. Väntar väldigt mycket på sjunde filmen och jag gillar dem.

 

Twilightböckerna har jag försökt läsa. Det var svårt. Vanligtvis brukar jag läsa en bok relativt snabbt. Är det en bra bok och jag har lov eller något sånts å kan det ta allt från några dagar till en vecka att läsa ut den. Twilightböckerna däremot tog det ca ett halvår att läsa ut. Jag gillar dem inte alls. Jag har bara läst de två första och tänker med största sannolikhet inte tvinga mig igenom de två sista. Filmerna har jag dock sett. Jag gillar dom inte så värst. Men definitvit mycket mer intressantare än böckerna. Funderar på att se den tredje och fjärde filmen. Bara för att ha sett dem liksom. men jag har inga höga förväntningar alls.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 89101112 14>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media