Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Mästerdetektiven Basil Mus

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2018 vid 12:41
Har inte sett filmen på svenska sedan 90-talet så det är svårt att avgöra.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2018 vid 21:16
Det är inte så svårt att avgöra. Hört talas om youtube?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2018 vid 10:18
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Det är inte så svårt att avgöra. Hört talas om youtube?

Nu var det inte frågan om att han inte har möjlighet att höra den svenska dubben, det han skrev var att han "har inte sett filmen på svenska sedan 90-talet så det är svårt att avgöra" - och baserat på det faktumet kan han inte säga mer om saken. Att det finns klipp på youtube är helt irrelevant för sammanhanget.  


Ändrad av Trubaduren - 12-maj-2018 vid 10:19
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2018 vid 10:12
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Det är inte så svårt att avgöra. Hört talas om youtube?



Jag äger sedan lönge filmen på dvd och hr haft alla möjligheter i världen att höra den svenska dubben igen.
Det är ett aktivt val jag gjort. Att se filmer på andra språk än deras egna är något jag lämnat bakom.
Jag tror inte på dubbning.
Om en unge är för dum för att läsa undertext är den förmodligen för dum för att fatta handlingen också.


Youtube.... det är stället där en massa feminister laddar upp videor och beklagar sig över att män fortfarande andas, va?
Har hört talas om det.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2018 vid 01:24
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Det är inte så svårt att avgöra. Hört talas om youtube?

Nu var det inte frågan om att han inte har möjlighet att höra den svenska dubben, det han skrev var att han "har inte sett filmen på svenska sedan 90-talet så det är svårt att avgöra" - och baserat på det faktumet kan han inte säga mer om saken. Att det finns klipp på youtube är helt irrelevant för sammanhanget.  


Fel.

Om det är svårt att avgöra >  Lyssna på originaldubbningen > Lyssna på svenska dubbningen > Bilda din uppfattning > Avgör.

Därav mitt tips om youtube. Enkelt att hitta. Det gör avgörandet avsevärt mindre svårt. Alltså i allra högsta grad relevant.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2018 vid 16:41
Om jag minns rätt tyckte jag att Mästerdetektiven Basil Mus var en riktigt bra film som liten, men jag var typ livrädd för någon scen i början av filmen, troligen scenen där Olivias pappa blir attackerad. ^^
Till toppen
Xfinger View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 17-juni-2018
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Xfinger Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2020 vid 16:12
Vad tror vi om denna filmen, kommer vi någonsin att få svenskdubb och bluray på den?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media