Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Favoritlåt!

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Favoritlåt!
    Postad: 25-maj-2007 vid 16:21
Hej, undrar vilken din favorit låt är?
Jag har inte bestämt mig än men vilken som är min favorit har för många.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:31

Återigen en omöjlig fråga från 92juar WinkTongue Vet faktiskt inte riktigt, för mig handlar det mer om favoritlåt i en viss specifik film, och inte alla, det blir för många alternativ. Men några riktigt bra är ju "Go the distance" och "Wont say I'm in love" från Herkules, den sistnämnda är sådär lagom töntig-söt. Sedan är ju "Värld full av liv" underbar och klassisk. Den bara andas nostalgi! Sedan älskar jag alla låtar i Pocahontas, utan undantag. Där var några favoriter i alla fall. Wink

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:25
Jaa precis, vilken?
Håller med Bara lilla jag, även Part of your world som jag har starka minnen av första gången jag såg den. Sissel på en höjning jag bara föll, så mäktigt var det! Speciellt den delen av låten där hon simmar mot toppen av grottan hon är i... Men Go the Distance är en stor favorit också, dock inte på svenska...
 
Men den bästa av alla En helt ny värld! Den med Peter Jöback är ju lika med rysningar och gåshud!
 
Och En värld full av liv kommer ju alltid ha en speciell plat i mitt hjärta, eftersom det blir inte mycket bättre än Lejonkungen!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:28
Kiss the gril, Under the sea, Circle of life, Zero to Hero, A star is born, Son of man, kanske någon från Djungelboken...?
Det är ju hur svårt som helst, går knappt. Men i sitt sammanhang hamnar nog Kiss the Girl överst, med Circle of life som tvåa. Sedan kommer de flesta låtarna lite huller om buller.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 20:01
Jag tycker att versionen av "Part of your world" som finns i eftertexterna till DLS 2, som det står sjungs av Chely Wright (vilket jag inte är så säker på, senare hörde jag nämligen Wrights version och jag tycker inte att de låter lika alls. Men det är min åsikt) är min favoritlåt. Jag säger inte att jag ogillar Sissels svenska version, men på något sätt så har jag fastnat för "Wrights" version.
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 22:39
Oj, det var en svår fråga. Jag kan nog inte välja bara en på rak arm sådär. Utan det skulle isåfall vara om jag valde en låt från varje film isåfall.
 
Men jag tycker om "En helt ny värld" (Aladdin), "Hela min värld" (Den lilla sjöjungfrun), "Jag kan klara av det" (Herkules)..äsch, det går inte. Jag kommer bara att säga alla. Tongue
 
Gillar låten som spelar i eftertexterna på Skönheten & Odjuret som Sofia Källgren och Tommy Körberg sjunger också.
It's a piece of cake
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 12:11
Ja Tommy Körberg och Sofia Källgren är ju fantastiska som Skönheten och Odjuret i låten på eftertexterna! De sjunger alla låter tillsammans bra!
 
Men jag har nästan börjat hata "Go the Distance" på svenska (Jag kan klara av det) jag vet inte varför, är bara lite kär i den engelska versionen som är så fanastiskt bra!
 
Jag kan fortafarande inte släppa känslan jag fick första gången jag hörde/såg "Del av din värld" med Sissel och blev fast!
 
Hela "Circle of life" i början av den fantastiska filmen Lejonkungen är ju jättebra, även låten innan som är på afrikanska och sjungs just när solen går upp... Det är mäktigt!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 14:51
Jag hatar inte låten (Jag kan klara av det) men jag är ganska läs att höra den på svenska. Men om man ska höra den så ska man höra den med Michael Bolton då är den kung!

Min Favorit låt är I´m Sill Here med John Rzeznik från Skattkammarplaneten och Two Worlds, One Family med Phil Collins. Dem är mina favoriter men jag gillar dem flesta Disney låtar.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 17:09

Åh, jag älskar "I'm still here" också. Jag tror att jag snart kommer att spela sönder den låten, men den är ju så härlig. Och hur kunde jag glömma alla Tarzanlåtarna? Gillar både den svenska och engelska versionern. Dom skiljer sig från varandra, men på ett bra sätt.

Haha, sedan jag fick reda på att det är Roger Bart som sköter sjungandet till den unge Herkules i den engelska versionen så har det liksom förstört känslan. Jag kan inte sluta att tänka på hans roll i Desperate Housewifes.LOL
It's a piece of cake
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2007 vid 11:16
Vilken film kommer "Jag kan klara av det" från? När jag hör titeln blir jag påmind om filmen "Anastasia". Men det känns inte som om det är den filmen.

Ändrad av Egd som fan - 09-juni-2007 vid 11:17
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2007 vid 13:40
Jag kan klara av det är från Herkules!
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2007 vid 15:45
Okej tack. Nu såg jag att någon hade skrivit tidigare i tråden. Ledsen om jag störde. Men det kändes även som om tråden höll på att säcka ihop...
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2007 vid 19:49
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Jag tycker att versionen av "Part of your world" som finns i eftertexterna till DLS 2, som det står sjungs av Chely Wright (vilket jag inte är så säker på, senare hörde jag nämligen Wrights version och jag tycker inte att de låter lika alls. Men det är min åsikt) är min favoritlåt. Jag säger inte att jag ogillar Sissels svenska version, men på något sätt så har jag fastnat för "Wrights" version.
 
 
Den svenska och den engelska versionen har olika avslutningslåtar, trots att det står lika i eftertexterna. Det borde egentligen korrigeras tycker jag. Det är ju en helt annan artist. Men vem är det då? Vet du det Daniel eller någon annan?


Ändrad av Egd som fan - 09-juni-2007 vid 23:59
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 10:35

jag gillar "you'll be in my heart" med Phil Collins och skönheten och odjuret (den engelska versionen) fast gillar även den svenskaWink



Ändrad av MiniWalt_Disney - 07-augusti-2007 vid 10:36
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 15:29
Vilken låt från Skönheten och Odjuret?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 15:58
Ledmotivet (Skönheten är hon, odjuret är han...) heter Skönheten och Odjuret/Beauty and the beast.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 19:26
Själv är jag svag för alla lejonkungen-låtar och Pochahontas-låtarna.
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:28
aa, lejonkungens musik är bara bäst
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 11:30
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Vilken film kommer "Jag kan klara av det" från? När jag hör titeln blir jag påmind om filmen "Anastasia". Men det känns inte som om det är den filmen.
 
Finns en sådan låt i Anastasia också. Där de ska lära henne uppföra sig som Anastasia, och lär henne familjens historia. Men det var inte Disney som gjorde den filmen, så det är kanske låten från Herkules du tänker på..
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 14:23
Alla låtar i Lejonkungen är bäst, säg någon i lejonkungen som inte är bra!
okej, scars sång kanske inte är så bra, men någon annan finns det inte!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:35
På tal om "Jag kan klara av det" låten ifrån Herkules, så är en av mina favoritversioner förutom den svenska (som jag tycker är så lugn och jordnära på något sätt) den Spanska (europeiska) versionen. Den borde ni lyssna på folks. Thumbs%20Up
It's a piece of cake
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 12:24
Menar du den med Ricky Martin (No importa la distancia)? Den är bra :)
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 19:16
Postad av Hades Hades skrev:

Menar du den med Ricky Martin (No importa la distancia)? Den är bra :)
 
Nej, det är ju den Latin Amerikanska versionen som Ricky Martin sjunger. Jag menar den Europeiska Spanska versionen (castilian).
It's a piece of cake
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 20:36
Ah, då hänger jag med. Fast jag tror faktiskt Herkules musik gör sig hyfsat på de flesta språk. Ruskigt bra (även om jag tycker Go the distance är den tråkigaste Tongue)!
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 09:02
Tycker du det? Attans, jag som tycker den är så fin.Tongue
Nåja, smaken är ju som baken.LOL
It's a piece of cake
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 12:39
Jomen visst, det är inget fel på den men de andra låtarna i filmen är bättre, tycker jag. Men så ligger Herkules också i toppen, musikmässigt :P
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:31
Jag är inte säker på att du menar detta men jag kan nämna det ändå;)
 
Det är i den engelska/amerikanska som Chely Wright har, Vi i Sverige ( Kan vara mer länder) har en annan sångerska och hon heter Ann Marie Boskovich :)
 
Rätta mig om jag har helt fel:P
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:34
Om det där var riktat till mig fattar jag ingenting Smile
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 14:56
Just nu tycker jag mycket om The Gospel truthe från Herkules, älskar gospel!
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 19:08
Postad av Hades Hades skrev:

Om det där var riktat till mig fattar jag ingenting Smile
Jag tror att det var riktat till mig faktist. Det var jag som skrev någonting som involverade den där låten/artisten tidigare i den här tråden. Emmaaa missade nog att citera.
 
 
Och i så fall: Emmaaa: tack för infon, det där hade jag ingen aning om, det står inte i eftertexterna alls vad jag kan se.
Edit: Men hur kommer det sig att vi har en annan sångerska än den engelska versionen har? Vad ska det vara bra för?


Ändrad av Egd som fan - 05-november-2007 vid 19:10
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media