Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Favoritlåt!

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 08:46
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Postad av Hades Hades skrev:

Om det där var riktat till mig fattar jag ingenting Smile
Jag tror att det var riktat till mig faktist. Det var jag som skrev någonting som involverade den där låten/artisten tidigare i den här tråden. Emmaaa missade nog att citera.
 
 
Och i så fall: Emmaaa: tack för infon, det där hade jag ingen aning om, det står inte i eftertexterna alls vad jag kan se.
Edit: Men hur kommer det sig att vi har en annan sångerska än den engelska versionen har? Vad ska det vara bra för?
 
 
 
På min VHS så står det efter eftertexten, då de svenska rösterna kommer men jag vet inte om det är någon skillnad på olika VHS:er, Confused
 
Har hört om en sådan disskussion (stavning?) om varför det är olika men jag tror inte att någon vet, De ville väl kanske ha en europeisk sångerska till Europa, ( det var vad de kom fram till) men  har ingen aning,
 
(P:s sorry för att jag inte uttryckte mig om vem jag skrev det till)Tongue
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 09:11
Hur är det i England då? Det hör ju till Europa, men de har en engelsk version där. (De kör med region 2 (Europa) på DVD:er, medan Nordamerika har region 1). Så i så fall har inte riktigt hela Europa den européiska sångerskan. (Det hela blev en aning plottrigt nu).
 
Och stavningen ska vara "Diskussion".
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 17:21
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Hur är det i England då? Det hör ju till Europa, men de har en engelsk version där. (De kör med region 2 (Europa) på DVD:er, medan Nordamerika har region 1). Så i så fall har inte riktigt hela Europa den européiska sångerskan. (Det hela blev en aning plottrigt nu).
 
Och stavningen ska vara "Diskussion".
 
 
Håller med dig, :)
Men det enda jag kan svara på var det jag skrev innan, att Sverige har en ena och Amerika den andra, Resten av Europa vet jag inte, har bara läst det med Europa någon annanstans. Smile 
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 19:06
Jag skulle tro att England har Chely Wrights version i alla fall. För båda länderna är engelskspråkiga.
Till toppen
mayfly View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera mayfly Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 22:52
Jag har alltid trott att jag ogillar tecknade filmer där dom sjunger hela tiden, men det är snarare så att jag nästan väntar på sångerna. Det är rätt trist att jag inte känner likadant för de "nya klassikerna" - det är säkert för att jag inte längre kollar på den svenska dubben (de nya dubbarna är rätt trista jämfört med 90-talets gamla sköna snubbar), men Sissels Ariel-sånger är förbaskat bra (jag var innan jag skaffade DVD:n ganska clueless och hade ingen aning om att det var sissel eller att hon är norsk - trots att man hör att Ariel bryter en del.) Sen så sjunger jag alltid med i Skönheten och Odjuret-sångerna speciellt Belles öppningssång. Hoppas fortfarande på att det ska komma ut någon ny disney med fantastiska sånger som kan bli en riktig "klassiker" igen.
 
Kanske fel forum för det här frågan, men hur i h.... kunde Lilla Kycklingen bli en klassiker när inte Toy story fick vara med?!? Pixar whatever, men TS kan väl någon hålla med om är en mycket klarare klassiker än LK, Vilddjuren och Familjen Robinsson någonsin kan bli. Björn Skifs sånger är riktigt bra.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 08:50

Jag håller med om att Toy Story är en fantastisk film och mycket bättre än någon datoranimerad film Disney har försökt sig på. Även om jag tycker att Lilla Kycklingen är grymt överskattad så förtjänar den inte att kallas för en klassiker.

Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 19:51
Jag älskar Pocahontas-soundtracket, speciellt det amerikanska då jag har vant mig vid det... För mig är det en vanesak om jag tycker svenska dubbningen eller originalet är bäst. Första gången jag hörde "Colors of the Wind" så tyckte jag att Judy Kuhn lät jättegammal, men det är väl bara för att Heléne Lundström låter så ung. Nu så har jag hört originalsoundtracket otaliga gånger, så jag tycker helt klart att det är bäst.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2008 vid 16:12
Jag gillar egentligen de flesta disney-låtar men en som jag kan säga med en gång är "you'll be in my heart" med Phil Collins. Den är jättebra tycker jag!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2008 vid 12:49
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Jag gillar egentligen de flesta disney-låtar men en som jag kan säga med en gång är "you'll be in my heart" med Phil Collins. Den är jättebra tycker jag!
 
det är min favorit också.Smile älskar den!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
lila View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera lila Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2008 vid 14:54
Oj vilken svår fråga!Confused Men här är några favortier:

soundtracket till Tarzan är ju helt underbart!! Både på svenska och engelska. Älskar de flesta låtar av Phil Collins även de som inte är med i Disneyfilmer så det kan nog påverka lite

En helt ny värld är nog en av mina absoluta favoriter. Den engelska är helt ok men den svenska äger! Peter är så himmla bra som aladdin så jag kan bara inte låta bli att älska låten!

soundtracket till lejonkungen också sjukt bra! Favoriterna är nog en värld full av liv och känn en doft av kärleken (som är grymt bra på franskaTongue) jag får rysnigar!

Sen finns det tusen till men jag orkar inte skriva alla!Wink


Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2008 vid 20:32

Det finns många favoritlåtar. Musiken och låtarna i Lejonkungen, Pocahontas, Aladdin, Skönheten och Odjuret, Peter Pan osv tycker jag är helt fantastisk. Låten Din Mamma Och Min i Peter Pan tycker jag är så söt. Det är nog en av mina favoritlåtar. Lena har en underbar röst när hon sjunger den.Approve

Älska Disney
Till toppen
Fluffis View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2008
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Fluffis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2008 vid 12:45
Jag tycker att Esmeraldas bön är vacker, Sharon Dyall passar att sjunga den. Och sen håller jag med Mikka att Din Mamma Och Min från Peter Pan är söt :)
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2008 vid 19:57
Jag tänker inte ens börja med att försöka svara på den här frågan xD Det finns så många att man kan räkna upp en massa och sedan ändå komma på att man har glömt lika många till.

Men (alla) sångerna från Lejonkungen och Oliver & Gänget hamnar bland toppen. Jo, det gör de nog.


Ändrad av Akeruru - 25-juni-2008 vid 19:57
Save 2D-animation!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2008 vid 22:27
En låt jag älskar fantastiskt mycket är If i never knew you. Som animatörerna tog bort från pocahontas filmen. men den finns på extra materialet på dvderna i usa men inte i sverige.
 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2008 vid 22:44
En av mina favoriter är I´ll Try från Peter Pan 2. Den är så fin. If I Never Knew You från Pocahontas är också fin. Jag har många andra favoriter också.
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2008 vid 19:08
Så himla svår fråga! Det finns så många underbara låtar att välja mellan Smile Absoluta favoriterna är nog faktiskt Färger i en vind, En helt ny värld, låten i början av Ringaren i Notre Dame, alla i Tarzan  och alla i Lejonkungen Embarrassed Okej, ganska många, haha. Men gud, nu glömde jag nästan alla låtarna ur SKÖNHETEN OCH ODJURET! De är helt klart bland toppen Heart Känns som att jag upprepat vad de flesta redan skrivit menmen Embarrassed
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
danne . 96 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera danne . 96 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 22:11
Min favorit låt är     dungelboken sången är bra & BasshunterBig%20smile
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2008 vid 16:30
Postad av 92juar 92juar skrev:

Hej, undrar vilken din favorit låt är?
Jag har inte bestämt mig än men vilken som är min favorit har för många.
Min favoritlåt är "Vill va som du" från Djungelboken. Det finns nog ingen annan Disneyfilmlåt som svänger så skönt som den.

Jag kungen är över alla här
under trädens gröna höjd
Jag har nått opp till högsta topp
men ännu är jag ej nöjd

Jag vill ju bli en man. en mänska
och kunna allt ni kan



Ändrad av Furuholm - 11-november-2008 vid 16:31
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2008 vid 16:44
Min favorit för tillfället är "En sång" från Snövit, den är så fin.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2008 vid 17:28
Alla låtarna i Bernard och Bianca i Australien.

Ändrad av Furuholm - 11-november-2008 vid 17:29
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2008 vid 11:53
"En helt ny värd" och alla låtar i Skönheten och Odjuret är helt klart mina favoriter  :) Fast de flesta disneylåtarna är nog bra..
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2008 vid 19:40
En av mina favoriter är Reflection från Mulan.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2008 vid 21:43
Postad av Furuholm Furuholm skrev:

Alla låtarna i Bernard och Bianca i Australien.
 
Det finns väl inga sånger i den filmen?
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2008 vid 23:44
Postad av Furuholm Furuholm skrev:

Postad av Furuholm Furuholm skrev:

Alla låtarna i Bernard och Bianca i Australien.
 
Det finns väl inga sånger i den filmen?


Ehmm.......


Uh......


'kej....


Ändrad av Proximus - 12-november-2008 vid 23:44
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2008 vid 23:45
Tror inte det, men introscoret är grymt!

Ändrad av Hades - 12-november-2008 vid 23:45
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2008 vid 09:06
Postad av Hades Hades skrev:

Tror inte det, men introscoret är grymt!
 
Oh ja, hela introscenen är grym, får gåshud när jag ser den ju!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 18:30

Alla låtar har ett plats i mitt hjärta! Tongue Allihop ligger på min musikspelare... Jag föredrar de svenska låtarna i princip alltid. Men Phil Collins är underbar i Tarzan, speciellt Son of a Man är mäktig.

En värld full av liv kan jag lyssna på om och om igen, den slår Circle of Life.
Men egentligen kan jag inte välja en favorit, dem är ju bäst allihopa!Clap
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 20:10
Postad av 92juar 92juar skrev:

Hej, undrar vilken din favorit låt är?
 
På 90-talet gjordes tre bra filmer som alla innehöll väldigt bra sånger och musik - Alladin, Lejonkungen och Tarzan.
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2008 vid 16:15
åh, det finns så många bra låtar i disneyfilmerna! men en favorit har alltid varit You'll Be In My Heart med Phil Collins, den är helt underbar! och jag älskar musiken i Lejonkungen!
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2009 vid 14:54
Om jag säger att Markoolio till morgonens melodifestivalsemifinal (bästa ordet ^^) tycks ha hämtat insperation från en film om ett visst lejon så hör ni nog vilken låt jag tänker på.

Här är en länk där ni kan lyssna (länken fungerar bara till imorgon):
http://svtplay.se/v/1431480/melodifestivalen/60s_markoolio_-_karlekssang_fran_mig?cb,a1364145,1,f,105412/pb,a1364142,1,f,105412/pl,v,,1431480/sb,k105412,1,f,105412


En flirt med disneyfantaster runt om i landet eller bara plagiat av en bra låt?

Ändrad av BosarX - 13-februari-2009 vid 14:55
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media