Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Favoritlåt!

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2009 vid 16:18
Postad av BosarX BosarX skrev:

Om jag säger att Markoolio till morgonens melodifestivalsemifinal (bästa ordet ^^) tycks ha hämtat insperation från en film om ett visst lejon så hör ni nog vilken låt jag tänker på.

Här är en länk där ni kan lyssna (länken fungerar bara till imorgon):
http://svtplay.se/v/1431480/melodifestivalen/60s_markoolio_-_karlekssang_fran_mig?cb,a1364145,1,f,105412/pb,a1364142,1,f,105412/pl,v,,1431480/sb,k105412,1,f,105412


En flirt med disneyfantaster runt om i landet eller bara plagiat av en bra låt?
 
Oj, lite för likt kanske...
Detta kommer jag med stor sannolikhet att störa mig på imorgon...
men men, 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 13:52
Postad av BosarX BosarX skrev:

Om jag säger att Markoolio till morgonens melodifestivalsemifinal (bästa ordet ^^) tycks ha hämtat insperation från en film om ett visst lejon så hör ni nog vilken låt jag tänker på.

Här är en länk där ni kan lyssna (länken fungerar bara till imorgon):
http://svtplay.se/v/1431480/melodifestivalen/60s_markoolio_-_karlekssang_fran_mig?cb,a1364145,1,f,105412/pb,a1364142,1,f,105412/pl,v,,1431480/sb,k105412,1,f,105412


En flirt med disneyfantaster runt om i landet eller bara plagiat av en bra låt?
 
Jag reagerade på EXAKT samma sak när jag såg melodifestivalen i lördags!
det var lite småirriterande, den lät enormt mycket som "Can You Feel the Love Tonight"
 
 
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 17:03
Efter att ha sett framträdandet och hört låten nu så tror jag nog att det var medvetet att den skulle låta som just Can you feel the Love tonight, eller hur?

Framträdandet var ju en parodisk kopia på Diman Bilas vinnarbidrag i Eurovision, med konståkaren (nåja), som hoppade upp ur flygeln med rosor, och vilionisten. Sen var ju själva låten också nån slags parodi på en kärleksballad när han sjunger att han aldrig ska sjunga en sådan.

Ett mindre lyckat försök på samma koncept som han och Linda Bengtzing gjorde med låten värsta schlagern förra året skulle man kanske kunna säga.
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2009 vid 15:35
Barking at the Moon från Bolt är riktigt bra och svängig. Hela den scenen när de reser genom USA är tokmysig!

Sånna scener överlag gillar jag f.ö. skarpt. Tidsförkortande scener med ett bra soundtrack där man låter bilderna tala. Får väl inte bli för många av dem i en och samma film.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 18:23
You'll be in my heart är riktigt bra och, som BosarX sa, Barking at the moon. Sedan tycker jag om Ma Belle Evangeline från the princess and the frog (har inte sett den än, men låten är bra)
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:52
Bells of Notre Dame från Ringaren i Notre Dame, Part of your world från Lilla Sjöjungfrun och Whole New World från Aladdin.
Otototototoi!
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 09:44
var beredd med scar men det ska vara den svenska sången Tongue enligt mej är rickard wolf bättre än orginalet

sen älskar jag ju också sången belle och odjuret sjunger under deras snöbollskrig, sången kenai sjunger när han berättar om hur han dödade kodas mamma och youre in my heart

det starkaste musikögonblicket i en disneyfilm är inte ens en sång utan "mulans beslut" (hoppas ni förstår vad jag menar) hela den scenen är så otroligt stark och kännsloryckande
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 19:05
Postad av 92juar 92juar skrev:

Hej, undrar vilken din favorit låt är?
Jag har inte bestämt mig än men vilken som är min favorit har för många.


När Disney skapade Törnrosa använde man sig delvis av musik från Tchaikovskys balett Törnrosa. Det lilla stycket, som på engelska kallas Characteristic Dance, är fyllt av spänning och fungerar fantastiskt bra som stämningsskapare i filmen.
Lyssna här:
http://www.youtube.com/watch?v=BNKQF-VmVNE&feature=channel
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2010 vid 12:22
You'll be in my heart, Circle of life, Can you feel the love tonight, Strangers Like me, Part of my world :) Är mina favoriter :)
Måste säga att Hakuna Matata är väldigt bra och den i Djungelboken, "Var nöjd med allt som livet ger, och allting som du kring dig ser, glöm bort bekymmer, sorger och besvär, Var glad och nöjd för vet du vad. En Björntjänst gör ju ingen gla, var nöjd med livet som vi lever här" :D

Ändrad av Adelle - 07-maj-2010 vid 12:28
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2010 vid 03:25
"As Long as there's Christmas"(Skönheten och Odjuret: En förtrollad jul) nämns alldeles för sällan. Då syftar jag mest på dutten med Bernadette Peters(Angelique) med som sjunger.

 

Inte min absoluta favorit, men klart vacker. Bernadette sjöng också för den tecknade figuren Rita i Rita and Runt från Animaniacs.

Lyssna gärna på dem:

http://www.youtube.com/watch?v=KpBgeQKrhBM

I den här gillar jag särskilt "We're the Pros with the Know-how" och "Humans". 

 

http://www.youtube.com/watch?v=sO1yJBo4wmU

I den här gillar jag höjdskräckssången bäst.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2010 vid 15:55
Jag tycker mycket om You'll be in my heart och No Way Out, men även Candle in the water (som jag sjöng på min konfirmation, apropå ingenting) och Love Will Find A Way. Måste jag välja en favorit av dessa väljer jag nog Candle in the water, men det ligger väldigt jämnt.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
enyamatrix1991 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-april-2011
var: Enköping
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera enyamatrix1991 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2011 vid 02:38
Hej, undrar vilken din favorit låt är?
Jag har inte bestämt mig än men vilken som är min favorit har för många.


Jaa du det var en bra fråga ??? LOL
Alla låtar i Lejonkungen är ju alltid bra den lilla sjöjungfrun Coolgår också bra WinkCensoreden ganska obarnvänlig en i Ringaren i notre dame  Wink tror att ni vet vilken jag menar Tongue
Till toppen
Robban94 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-maj-2011
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Robban94 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2011 vid 23:00

"Trust in me" ifrån Djungelboken har jag alltid gillat, speciellt den svenska versionen.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2011 vid 21:04
Finns säkert flera här som vet vem Nick Pitera är (han är lite utav en Youtube-stjärna som gjort covers av t.ex. A Whole New World där han sjunger både som Aladdin och Jasmine och även Del av din värld från DLS). Trillade över en av hans senaste videos idag, ett medley av en massa Disney-låtar. T.ex. Del av din värld, Ser du stjärnan i det blå, En Spegelbild, Jag kan klara av det, Var Beredd med mera. Helt otroligt bra, inte bara för att han kan sjunga som jag vet inte vad utan också för att videon i sig är väldigt kreativ och han har med en massa rolig rekvisita. Om ni gillar Disney-covers så är det något man måste se i alla fall Smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2011 vid 23:34
Såg precis videon och wow! Har ju sett hans duet (med sig själv) i "A Whole New World" men det här var helt fantastiskt. Är riktigt impad över hur han lyckas synkronisera alla videos. Smile Den videon gjorde min dag! LOL
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Ämlit View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 18-februari-2012
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 2
inläggsval inläggsval   Citera Ämlit Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2012 vid 20:09

Jävlar va imponerad jag är just nu! Hur han lyckades synkronisera alla videos som sagt, helt galet! Dessutom kan jag inte fatta hur jag kunnat missa denna människa, så många Disney-klipp jag suttit och kollat på genom åren! Tack för länken Big smile

Ska jag svara på huvudfrågan blir det jättesvårt, Disney har ju verkligen så sjukt många bra låtar! Som många sagt är det ju i så fall lättare att säga favoritlåten ur en enskild film :) 
Men ska jag göra ett försök så börjar jag med att säga att jag älskar alla låtar i Tarzan, både på engelska och svenska! Inklusive Phil Collins längre version av You'll be in my heart.
Några andra favoriter är En helt ny värld, reprisen av Ett steg före, En värld full av liv, Reflection, Del av din värld (alltså reprisen), duetterna av Skönheten och Odjuret/Beauty and the Beast, Esmeraldas bön/God help the outcasts, Jag finns kvar, En sång från Notre Dame

De som är skrivna med sin svenska titel är helt enkelt de jag föredrar på svenska och vice versa, står de på båda språken är båda versionerna riktigt bra :)



Ändrad av Ämlit - 28-februari-2012 vid 11:48
Till toppen
ClopinTrouillefou View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 19-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera ClopinTrouillefou Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2012 vid 23:09
När Joakim Jennefors sjunger som Quasimodo "I solsken", slutet är så MÄKTIGT! Där han står på Notre-Dame de Paris topp, och sjunger ut. Se solen lyser ner på katedralen, och hur en drös med duvor flyger in framför perspektivet, och förbi katedralens södra torn. Smile
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2013 vid 20:55
Postad av Ämlit Ämlit skrev:

Hur han lyckades synkronisera alla videos som sagt, helt galet! Dessutom kan jag inte fatta hur jag kunnat missa denna människa, så många Disney-klipp jag suttit och kollat på genom åren! Tack för länken Big smile


Notera hörlurarna ;) han hör den andra stämman medans han sjunger.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2014 vid 18:51
Håller med dig, det är så enormt bra att man ryser varje gång. Håller nog hela Ringaren i Notre Dame som favorit för mig bland Disney sångerna. Solsken och Hellfire är mina favoriter men också skurksången i Mästerdektiven Basil Mus.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2015 vid 23:49
Några favoriter jag kan komma på på rak arm:

Hellfire från Ringaren i Notre dame, Zero to hero från Herkules, I'll make a man out of you från Mulan (En sång som triggat allsånger på i princip alla konvent jag gått på) Me hele no lilo från Lilo & Stitch och Great spirits från björnbröder. 

Vad beträffar bakgrundsmusik är jag riktigt förtjust i bla. Mycket av musiken i Lejonkungen och mulan, "chrystal chamber" från Atlantis och "Kingdom dance" från tangled. (Men vad beträffar bakgrundsmusik i animerade filmer så tror jag inget slår How to train your dragon)
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:39
Några av mina favoritdisneylåtar är:

Mulan - Det ska nog bli män av er nu
Tarzan - Det svänger i lägret
The Nightmare Before Christmas - Sally's Song
Djungelboken 2 - Djungelrytmen
Toy Story - Jag är din bäste vän
Monsters Inc - Om vi inte var två
Skönheten och Odjuret - Bli vår gäst
Mästerdetektiven Basil Mus - Låt mig va rar mot dig
Aristocats - Thomas O'Malleys sång
Den Lilla Sjöjungfrun - Havet är djupt
Lejonkungen - Känn en doft av kärleken
Herkules - Jag kan klara av det
Bernard och Bianca - Imorgon är en dag det med
Mulan - True to your heart
Nasses stora film - Med en vän till hjälp
Dumbo - Babyn min
Bambi - Dripp Dripp Dropp
Pinocchio - Hej Diddel-i då
Aladdin - En vän som jag
Ringaren i Notre Dame - Solsken

med flera. :)
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:55
Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:

Några av mina favoritdisneylåtar är:

Mulan - Det ska nog bli män av er nu
Tarzan - Det svänger i lägret
The Nightmare Before Christmas - Sally's Song
Djungelboken 2 - Djungelrytmen
Toy Story - Jag är din bäste vän
Monsters Inc - Om vi inte var två
Skönheten och Odjuret - Bli vår gäst
Mästerdetektiven Basil Mus - Låt mig va rar mot dig
Aristocats - Thomas O'Malleys sång
Den Lilla Sjöjungfrun - Havet är djupt
Lejonkungen - Känn en doft av kärleken
Herkules - Jag kan klara av det
Bernard och Bianca - Imorgon är en dag det med
Mulan - True to your heart
Nasses stora film - Med en vän till hjälp
Dumbo - Babyn min
Bambi - Dripp Dripp Dropp
Pinocchio - Hej Diddel-i då
Aladdin - En vän som jag
Ringaren i Notre Dame - Solsken

med flera. :)


'With a few Good Friends' från "Piglet's Big Movie" är en av de mest underskattade låtarna av alla.
Har haft den i telefonen i över tio år nu.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:26
Stories - Beauty and the Beast: The Enchanted Christmas
The rainbow connection - The Muppet Movie (Gwen Stefani's version från "We Love Disney")
Once upon a time in New York City - Oliver & Co.
Go the distance - Hercules
I'm still here - Treasure Planet
No way out - Brother Bear
A world without fences - Scamp's Adventure
Evermore - Beauty and the Beast (Live action)
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:33
Varför rabblar ni bara listor över låtar utan att ge ett enda argument till varför listorna finns?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:57
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Varför rabblar ni bara listor över låtar utan att ge ett enda argument till varför listorna finns?


Men gå och lägg dig.

Jag hade gärna gjort en lista men det är nog för svårt för mig att plocka ut EN favoritlåt från varje film. Speciellt filmer som Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheter&Odjuret, Lejonkungen etc.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 21:22
Kan man inte bara få dela med sig av musik som man gillar utan att behöva diskutera det som om det vore kärnfysik? :)
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 10:40
Postad av kung-triton kung-triton skrev:

Kan man inte bara få dela med sig av musik som man gillar utan att behöva diskutera det som om det vore kärnfysik? :)


Trodde forum var till för diskussion. En gång i tiden hade Gestapo Proximus slagit ner på er som en duvhök för detta regelvidriga klavertramp.


Ah... Proxi... where are you now?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media