Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Gargoyles

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Gargoyles
    Postad: 26-mars-2007 vid 19:41
Jag har först nu fått upp ögonen för den här superba tv-serien från 1994 om de levande staty-hjältarna. Någon mer som gillar den serien?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 19:46
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag har först nu fått upp ögonen för den här superba tv-serien från 1994 om de levande staty-hjältarna. Någon mer som gillar den serien?
 
JAG!
 
Detta är faktiskt till och med en av de få animerade 90-talsserier som jag gillar.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 19:50

Jaså? Jag tycker personligen att 90-talet svämmade över med bra serier, kolla bara hur det ser ut idag. Men det här är nästan lika bra som Batman.

Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 19:57
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jaså? Jag tycker personligen att 90-talet svämmade över med bra serier, kolla bara hur det ser ut idag. Men det här är nästan lika bra som Batman.

 
Du talar med en person som blev bortskämd med 80-talets suveräna tv-serier. Wink 
 
Seriöst, vem/vilka är dina favoritkaraktärer? Jag är ganska förtjust i Demona (kvinnliga skurkar är härliga) och Xanatos är en härlig karaktär.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 20:02
Jag har nästan sett hela första säsongen nu, så det finns ju ganska mycket mer att sätta tänderna i. Demona kickar ass, Xanatos (jaså det är så det stavas...) är faktiskt coolare än Lex Luthor, jag diggar McBeth också. Hittills har inget avsnitt varit direkt dåligt. Frågan lyder, du föddes sent 85, hur kan du ha hunnit uppleva så mycket av serierna som gick på 80-talet? Och många av serierna jag såg på 90-talet och älskade var ju gjorda på 80-talet: Nya Äventyr med Nalle Puh, Ducktales, Räddningspatrullen m.m.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 20:13
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Frågan lyder, du föddes sent 85, hur kan du ha hunnit uppleva så mycket av serierna som gick på 80-talet? Och många av serierna jag såg på 90-talet och älskade var ju gjorda på 80-talet: Nya Äventyr med Nalle Puh, Ducktales, Räddningspatrullen m.m.
 
Enkelt, det visades mycket 80-talstecknat på de kanaler som jag brukade se på i början av 90-talet,  och sedan började de kanalerna visa undan för undan lite mer nya serier och en efter en satte nytt världsrekord i att vara sämre än de som kom innan. Men allt 90-talstecknat är inte blä, jag gillar ju t.ex. Gargoyles, Aladdin, Beast Wars och Dreamstone.     
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 20:16
Inte Batman?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 12:03
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Inte Batman?
 
Batman är en bra tv-serie, men jag föredrar serietidningen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 19:34
Vilken av de hundratals versioner av Batman-tidningar exakt menar du?  Jag diggar framförallt albumen från 80-talet av Frank Miller och killarna som gjorde Batman till det han ska vara och spolade bort allt Adam West-äckel från Batman. Finns inte Gargoyles som serietidning?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 19:58

70-talsversionen (med manus av bl.a. Denny O'Neill och tecknad av Neal Adams), och grejor från sena 80-talet (som t.ex. Frank Miller) och sedan vissa nyare grejor (som Dan Slotts underbara miniserie), men det är den brittiska duon Alan Grant och John Wagner som ligger mig varmast om hjärtat. Deras manus var fenomenalt suveräna. Britter gör det bättre, som det stod i en gammal svensk Batman-tidning. Så rätt.

 

Gargoyles finns som serietidning, ja. Marvel gav ut en serieversion i mitten av 90-talet och nu är det ett annat seriebolag (har dock glömt bort namnet) som ger ut en serieversion som fortsätter där säsong två slutade (alla avsnitt, förutom ett, från säsong tre har blivit förklarats som ogiltiga och räknas därför inte med i kontinuiteten).  

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2007 vid 11:54
Coolt. Varför har jag aldrig snubblat över den serietidningen?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 20:38

Har nu sett alla avsnitt av Gargoyles som finns (en del mer än en gång). Det planerades ju flera spinoff-serier men alla blev inställda, vilket är synd. Jag hoppas de gör en comeback som TMNT och Biker Mice gjorde någon gång i framtiden.

Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 13:48

Det är en riktigt cool serie. Såg den för första gången för några år sen. Riktigt mörk och rå för en disney-serie.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 14:08
Jag tror inte att den tv-serie har släppt i Sverige.
Har aldrig sett den och inga svensk tv-kanal har visat den serie vad jag vet.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 19:32
Jag har aldrig sett den på tv. Bara på dator. Jag gissar att det är samma för dig WinnieDaPooh?
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:19
Så är det. Skulle inte vilja se den med svenskt tal i vilket fall som. Som du själv skrev i någon tråd, serier man ska ta på allvar gör bäst i att vara på andra språk än svenska.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:39
Ja, precis. Skulle inte palla att höra Goliath spelas av någon annan än Keith David. Allra minst någon mjäkig svenne.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:49
Exakt. Min favvoskurk/skurkar är helt klart The Pack, innan de splittras.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 08:28

Personligen tyckte jag de var tråkiga. Jag gillade de mer när de splittrades och fick sina specialförmågor. Annars är Tony Dracon en av mina absoluta favoriter.

Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 18:14
Jag är dålig på namn... Vem var Tony?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 00:52
Tony var ju gangsterbossen som Elisa sätter dit genom att gå undercover i hans gäng. Här är de båda. Jag har förresten klippt ihop mina favoritavsnitt med Tony till en långfilm.
 
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 11:59

Aha! Just ja. Jo han är en cool katt. Helt klart en av de bättre. Hur klippte du ihop avsnitten?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 15:22
På simplast tänkbara sätt. Windows Movie Maker.
Till toppen
janetarzan01 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 19-oktober-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera janetarzan01 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2007 vid 14:53
Jag älskar gargoyles! Trots att hela serien aldrig har visats i sverige släpptes de första 5 avsnitten (awakenings) på vhs i långfilms format. Det konstiga är att den (vhs:en) bara är textad... Nåja, jag föredrar orginal språket så jag är inte ledsen, jag såg den för nåt år sen innan alla hyr vhs:er togs bort.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2007 vid 15:46
Välkommen till den något dammiga Gargoyles tråden. Undrar vart alla whs:er finns just nu?
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2014 vid 14:09
Upptäckte nyligen denna serie. Gillar den skarpt, uppskattar hur pass komplex och mörk den är för att vara en Disneyserie. Karaktärerna är riktigt lättomtyckta också, där Hudson och Broadway är favoriterna.

Måste dock säga en sak: (Spoilervarning!!)

Future Tense, vad är det för fel på den episoden? Missförstå mig inte, den var en riktigt bra episod, men ack så smärtsam... Hade precis kommit över TMNT 2003's Bad future-episod, och så fick vi denna episod, där majoriteten av alla karaktärer dödas och innan dess hunnit få diverse skador. Broadways dödsscen var fullkomligt hjärtskärande. Nej, det kommer ta ett tag för mig att komma över den episoden...


Ändrad av Bjekkergauken - 22-juni-2014 vid 14:12
Till toppen
Heffridge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-juni-2014
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffridge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2014 vid 01:16
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Upptäckte nyligen denna serie. Gillar den skarpt, uppskattar hur pass komplex och mörk den är för att vara en Disneyserie. Karaktärerna är riktigt lättomtyckta också, där Hudson och Broadway är favoriterna.

Måste dock säga en sak: (Spoilervarning!!)

Future Tense, vad är det för fel på den episoden? Missförstå mig inte, den var en riktigt bra episod, men ack så smärtsam... Hade precis kommit över TMNT 2003's Bad future-episod, och så fick vi denna episod, där majoriteten av alla karaktärer dödas och innan dess hunnit få diverse skador. Broadways dödsscen var fullkomligt hjärtskärande. Nej, det kommer ta ett tag för mig att komma över den episoden...


Nu var det ett tag sedan jag såg serien i ett underbart svep, så jag kommer inte ihåg speciellt mycket av den. Men jag vet vad jag gillar och jag gillar Gargoyles ENORMT mycket. Nästan lika bra och mörk som Batman TAS (den bästa tecknade action-serien någonsin!) och helt klart en av Disneys bästa TV-serier. Sjukt synd att den inte fick fortsätta att rulla.

Mycket konstigt att serien är så pass okänd som den ändå är.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2017 vid 14:35
Mitt kungarike för en dvd-box!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2017 vid 14:53
Serier som denna görs inte längre.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2017 vid 20:18
Hmm känner igen serien. Men har inget minne av serien. Vad handlade serien om?
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media