Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa Handlingen

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bästa Handlingen
    Postad: 22-mars-2007 vid 20:11
Vilken av alla disney klassiker (eller andra) har den bästa handlingen?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2007 vid 20:15
Lejonkungen eller Pongo och De 101 Dalmatinerna. Kan inte bestämma mig, de flesta är ju bra...
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2007 vid 17:42
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Vilken av alla disney klassiker (eller andra) har den bästa handlingen?
Varför skriver du själv inte nåt då?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2007 vid 17:46
"Varför skriver du själv inte nåt då?"
 
För att han är intresserad av vad vi tycker.


Ändrad av 101dalmatiner - 23-mars-2007 vid 17:47
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2007 vid 20:59
Tycker det finns en hel del bra. RiND är ju bra, Lejonkungen och Pocahontas också. Som sagt, det finns mycket bra, svårt att välja en.
 
Den lilla Sjöjungfrun är en film jag tycker mycket om men när jag tänker efter är väl kanske inte handlingen så djup? Så det är väl kanske inte en film som har en av de bästa handlingarna. Men fortfarande bra, för den säger en del på sitt vis. Men om man jämför med Pocahontas så är ju den sistnämnda en film med mer djup i, och därmed (enligt mig) också bättre handling.
 
Vad är det du tycker är så bra med De 101 dalmatinerna?


Ändrad av Bara lilla jag - 23-mars-2007 vid 21:03
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2007 vid 22:57
"Vad är det du tycker är så bra med De 101 dalmatinerna?"
Vet inte, den är bara så bedårande och hjärtevärmande att man inte kan motstå den. Tycker jag i alla fall.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 10:18
Jag kan tycka att den är lite långtråkig. Eller det är i alla fall vad jag kan minnas att jag tyckte senast jag såg den, det var ett tag sen nu. Men en av de första scenerna har jag alltid gillat. "För gammal, för ung. Det var ett problem ett jätteproblem" Eller vad det nu är han sägerLOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
pillis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 07-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera pillis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2007 vid 16:49
Jag tycker att det är Aladdin som har den bästa handlingen...
 
En romatisk film, där man tror att pengar och status spelar roll, men sedan visar det sig att Kärlek på riktigt inte har några gränser, den är blind och så länge och att man gör allt för sin kärlek... Klockren och klassisk handling...
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2007 vid 20:51
Postad av Mendez Mendez skrev:

Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Vilken av alla disney klassiker (eller andra) har den bästa handlingen?
Varför skriver du själv inte nåt då?
aja, förlåt då! Själv tycker jag att Lejonkungen och Skönheten och odjuret har den bästa handlingen. De flesta disney-filmer har ju en bra handling men det är nåt speciellt med de två.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2007 vid 18:50
Mulan har också en toppen-handling!
Ny religion, nytt land, en ny sorts kvinna! Den starka sorten!
Me like!Cool
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2007 vid 23:26
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Mulan har också en toppen-handling!
Ny religion, nytt land, en ny sorts kvinna! Den starka sorten!
Me like!Cool

Yes! "Mulan" har en mycket god handling, man saknar absolut ingenting.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2007 vid 15:34

Precis min mening! Perfekt handlning med humor och ingen onödig kärlek :D

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2007 vid 18:31
Håller Sockerpajen och Silver, Mulan har en riktigt bra handling. Joinar Sockerpajens fanklubb. Heart
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 19:46
Jaa det är härligt att disney inte bara har tjejer med tråd smal midja som inte vill få skit under naglerna.. Mulan är tjejen vi väntat på Wink "ta komandot över ditt liv, rädda dina närmaste och beskydda ditt land" härligt Big%20smile 
 
men jag tycker nog RiND eller Pocahontas har de bästa handlingarna. Där krockar kulturerna så hårt att någon måste förklara de som är annorlunda som dumma i huvudet och att de inte är värda att leva.. vilket leder till krig, men det finns de som förstår varann och går över gränserna. Det tycker jag är bra! Det är ju även så i vår vardag, har inte alla någon tänkt något mindre smickrande om någon som är annorlunda?
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 22:20
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Håller Sockerpajen och Silver, Mulan har en riktigt bra handling. Joinar Sockerpajens fanklubb. Heart
 
 
Välkommen!
Vi är tre medlemar enså länge Big%20smile
 
En annan film med bra handling är Björnbröder, den handlingen är djup och sorglig (Svag för sorglighet)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2007 vid 21:27

Mulan och Pocahontas!! De äger!!

Håller med vad ni har sagt om dem
 
 
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2007 vid 11:58
Jag älskar Lilla Sjöjungfrun också, men även om handlingen är bra och intressant så känns den inte speciellt unik.

Jag är dessutom ett big fan av "Herkules", vars handling så att säga "växer" ju fler gånger man ser den. Filmen avviker totalt från den ursprungliga grekiska/romerska mytologin, men struntsamma, underhållning är det!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2007 vid 16:53
Håller med dig, Silver, om Herkules. Den blir bara bättre och bättre för var gång man ser den. Gillar både Disneys och den grekiska mytologins berättelser om honom. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2007 vid 18:33
Jag instämmer helt om det om Herkules.
Den blir bara bättre och bättre för varje gång.
Missarna (ex. vid Dödsfloden i slutet) tänker man bara mer och mer på varje gång men ser dem.
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2007 vid 21:55
Klart Herkules bara blir bättre och bättre!! Försöker innerligt att inte se sönder den! Tänker faktiskt inte så mycket på missarna faktiskt, jag som brukar sitta och störa mig på småsaker... Det enda är den konstigt animerade draken med massa huvuden.. Inte ett super fan av den Wink 
Men som sagt man hittar djupare saker i den var gång man ser den!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2007 vid 19:10
Jag älskar hydran - den är den främsta 3D-animationen i en 2D-film tycker jag, den är grym.
 
Jag tänker inte heller på missarna, dödsfloden skulle ju kunna av förklarliga magiska skäl kunna ändra djup och intensitet, eller hur? Underjorden behöver inte vara logisk, inte med tanke på att dess härskare är tidernas absolut bästa skurk!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 10:35
Jaa och djupet beror ju på hur många själar det finns.. Det kan ju dö olika många på olika tider, ytan kan då höjas o sänkas Embarrassed det är min teori iaf.. Och precis som Silver säger underjorden behöver inte vara logisk!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 13:43
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Håller Sockerpajen och Silver, Mulan har en riktigt bra handling. Joinar Sockerpajens fanklubb. Heart
 
 
Välkommen!
Vi är tre medlemar enså länge Big%20smile
 
En annan film med bra handling är Björnbröder, den handlingen är djup och sorglig (Svag för sorglighet)
 
 
Jag vill också joina er klubb. Mulan är en av de bästa. Jag gillar Björn Bröder otroligt mycket också och även Pocahontas.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2007 vid 07:46
Postad av Doris Doris skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Håller Sockerpajen och Silver, Mulan har en riktigt bra handling. Joinar Sockerpajens fanklubb. Heart
 
 
Välkommen!
Vi är tre medlemar enså länge Big%20smile
 
En annan film med bra handling är Björnbröder, den handlingen är djup och sorglig (Svag för sorglighet)
 
 
Jag vill också joina er klubb. Mulan är en av de bästa. Jag gillar Björn Bröder otroligt mycket också och även Pocahontas.
 
Wow Shocked Du har riktigt bra smak du Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2007 vid 12:47
jag måste hålla med om att Herkules är bra!  Handlingen är bra, den har en röd tråd.. Sångerna i filmen är suveräna...
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2007 vid 14:53
Postad av sara_91 sara_91 skrev:

jag måste hålla med om att Herkules är bra!  Handlingen är bra, den har en röd tråd.. Sångerna i filmen är suveräna...
Go the Distance tycker jag är en av de bästa disney låtarna någonsin. Men den är faktiskt ganska (väldigt) dålig på svenska. Låten som Meg sjunger är också jätte fin.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 11:44
Som ni redan nämnt så är Den lilla Sjöjungfrun, Herkules, Mulan, RiND och Pocahontas filmer med väldigt bra story.
Mulan är lite speciell då det är en kvinna som gör striderna. Det är jättekul att se lite ombytta roller (även som det såklart finns fler filmer med kvinnor i huvudrollerna på liknande sätt). En bra handling som man verkligen kan ta till sig på ett bra sätt.
Pocahontas är en av mina personliga favoriter. En väldigt stark handling om en kvinna som kämpar för sitt folk och för att få mannen hon älskar. En annan hedersvärd sak är att båda John Smith och Pocahontas kämpar för fred. Inte så vanligt att ha med i disneyfilmer.
En annan film jag också vill nämna inom bra handling är Aladdin som absolut förtjänar att nämnas här (vilket den kanske redan har?läste inte igenom så noga). Älskar början med försäljaren som ska sälja lampan. Han avslutar dessutom den sista tredje filmen, bra att dom tänkte på det.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 09:54

Robin Hood är också toppen!

Rolig. rolig. rolig och lite allvarligLOL
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 12:56
Självklart! Hur kunde vi ha missat Robin Hood...? Shocked Thumbs%20Up
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 13:22
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Robin Hood är också toppen!

Rolig. rolig. rolig och lite allvarligLOL
 
Robin Hood är en jättebra film!! Vet inte hur jag kunde glömma bort den!!Shocked
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media