Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hos Musse

 Svara Svara Sida  <12345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 10:19
Dök Mimmi upp samma dag som Musse?
Jag kanske inte visste om det.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 15:24
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Dök Mimmi upp samma dag som Musse?
Jag kanske inte visste om det.
 
eh hallå!!!
 

Mimmi%20PiggMimmi%20Pigg

Födelsedag: 18 november 1928 i filmen "Steamboat Willie".

Släktingar: Vi har träffat systerdottern Tuttan.

Käraste: Musse Pigg.

Bostad: Mimmi bor i eget hus.

Yrke: Journalist i TV.

Klädsel: Mimmi är starkt modeberoende. En gång hamnade hon och Musse i stora problem på grund av en röd hatt.

Första uppträdandet i Sverige: I KA nr 7/48.

Övrigt: Mimmi och Musse har varit ett par ända sedan den första Musse Pigg-filmen. De gifte sig faktiskt en gång, men det visade sig vara en dröm i filmen "Mickey's Nightmare". Mimmis bästa väninna heter Klarabella.

Mimmi på andra språk:
Norska: Minni Mus
Svenska: Mimmi Pigg
Danska: Minnie Mouse
Finska: Minni Hiiri
Engelska: Minnie Mouse
Tyska: Minni Maus
Franska: Minnie
Italienska: Minni Topolina
Portugisiska: Minie

Musse%20PiggMusse%20Pigg

Födelsedag: 18 november 1928, i filmen «Steamboat Willie».

Släktingar: Det finns mycket oplöjd mark här, men vi känner till Teddi och Freddi.

Käraste: Mimmi Mus

Bostad: Man är inte riktigt säker på om Musse bor i "Mouseville", "Mouseton" eller Ankeborg. Kanske flyttar han då och då?

Yrke: Privatdetektiv. Man har också sett honom driva Zoom flyttfirma med Långben.

Klädsel: Varierande. Den klassiska Musse har röda kortbyxor med två knappar i.

Första uppträdandet i KA & C:o: Nr. 1/48.

Övrigt: 1927 kom världens första ljudfilm, "The Jazz Singer" med Al Johnson i huvudrollen. Walt Disney skaffade sig snabbt rätten att använda ljud i tecknad film, och påbörjade arbetet med den tredje Musse-filmen. Han kallade den "Steamboat Willie". Filmen blev mycket dyr, och Walt investerade allt han ägde i den. En biograf i New York bestämde sig för att visa den och den blev en enastående succé. Walts film var snart på allas läpper. Den lilla firman satte strax igång med att lägga ljud på de två första filmerna. Därmed blev Steamboat Willie, som egentligen var den tredje Mussefilmen, den första som visades för publik, och den första i en lång rad succéer för Disney. Walt gjorde själv Musses röst fram till 1947. Då var han så upptagen att James "Jimmy" Macdonald fick ta över, och han hade jobbet fram till 1983. Efter det har Musses röst gjorts av Wayne Allwine. En av de finaste komplimanger Musse har fått fick han av Walt själv. I en av de första TV-showerna visade Walt tittarna runt på Disneyland. Där sa han: "Jag hoppas att vi aldrig glömmer en sak... att allt detta startade med en mus".

Musse Pigg på andra språk:
Norska: Mikke Mus
Danska: Mickey Mouse
Finska: Mikki Hiiri
Engelska: Mickey Mouse
Tyska: Micky Maus
Franska: Mickey
Italienska: Topolino
Portugisiska: Mickey Mouse

>> Tillbaka till porträtten

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 15:37

Det sägs i bland att Plane cracy var Mimmis första film men den inte blev godkänd på grund av handlingen,dålig teckning och ljud. Men den 18 november 1928 i New York på Colony Theater var tiden inne att visa Steamboat Willie. Det blev en enorm succe! Men vem kunde ana att det var en början på något så stort.Clap

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 16:00
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Det sägs i bland att Plane cracy var Mimmis första film men den inte blev godkänd på grund av handlingen,dålig teckning och ljud. Men den 18 november 1928 i New York på Colony Theater var tiden inne att visa Steamboat Willie.

 
Plane Crazy var den första Musse Pigg-filmen som gjordes, men Steamboat Willie visades först, så vilken ska man definiera som den första...?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 17:43
För övrigt har väl Mimmi liksom alla disneykaraktärer olika yrken varje gång? Jag kanske bara har stött på tre-fyra samanhang där hon är reporter.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 13:21
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

För övrigt har väl Mimmi liksom alla disneykaraktärer olika yrken varje gång? Jag kanske bara har stött på tre-fyra samanhang där hon är reporter.
 
Jo hon har haft många yrken genom tiderna. Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 13:24
I morgon är det Mimmis födelsadag!!! TJOHOOOOOO!!!Big%20smileBig%20smileBig%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 13:54
Har du inte glömt bort att det är Musses också?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 15:33
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Har du inte glömt bort att det är Musses också?
 
hehe, nejdåWink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2007 vid 12:09
I DAG ÄR DET MIMMI OCH MUSSES FÖDELSEDAG!!!!!!!!!!!!!!!! GRATTIS PÅ 79-ÅRS DAGEN!!!!!!
 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2007 vid 16:20
Fin bild.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2007 vid 20:55

Tackar!SmileSmile

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2007 vid 22:52
De ser inte ut att vara 79 år direktLOL Hehe. Snarare 7,9. Åtminståne Musse.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2007 vid 12:00
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

De ser inte ut att vara 79 år direktLOL Hehe. Snarare 7,9. Åtminståne Musse.
Tongue
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 12:43
Jag har en god nyhet angående Hos Musse
5 avsnitt på raken av den visas nu på TD varje kväll 20-22 över 3 veckor.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 17:16
vilken dag börjar det?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 21:55
Det började redan i måndags.
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 17:00
Hos Musse är bra.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 18:38
Jag tycker att grundidén med Hos Musse är rätt bra, blanda klassikernas karaktärer och så. Men allt känns så halvhjärtat och stelt. Kortfilmerna suger, är fula och tråkiga. Och inget intressant händer någonsin i avsnitten. Meningslös serie på det stora hela.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 19:13
Jag tycker att Musse Pigg och hans vänner är mera värda att se på, i alla fall än Nalle Puh.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 20:34
Inte jag, men som tur är dyker åtminsone Puh och Tiger upp med jämna mellanrum i den här mediokra serien.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 20:49
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Jag tycker att Musse Pigg och hans vänner är mera värda att se på, i alla fall än Nalle Puh.


Och denna tråd har vad att göra med Puh? Ofrivillig forumsemester för trolling, auf wiedersehen.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 14:36
Jag kan inte minnas att det finns ett enda avsnitt av Hos Musse jag orkat se klart på. Aldrig mer än högst tio minuter åt gången står jag ut med.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 20:21
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag tycker att grundidén med Hos Musse är rätt bra, blanda klassikernas karaktärer och så. Men allt känns så halvhjärtat och stelt. Kortfilmerna suger, är fula och tråkiga. Och inget intressant händer någonsin i avsnitten. Meningslös serie på det stora hela.
 
Vad menar du med fula? och vad är nått intressant som skulle hända i avsnitten för dig?Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2008 vid 13:30
Okej, det är ju inte bara kortfilmerna som är fula, hela serien är ful. Jag tar upp kortfilmerna som exempel för att de försöker påminna om de gamla mästerverken från Disneys tidiga dagar, men är oftast bara gapiga och fruktansvärt tjatiga. Jag kommer inte på något konkret exempel på intressanta saker just nu (jag är ingen manusförfattare).  Men varje avsnitt står Musse och fjantar sig på scen och Svarte Petter försöker stänga klubben, GÄSP... Molly Mus är mer händelserik än den här serien.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2008 vid 14:45
Jag har sökt över hela internet ( på antagligen fel sidor eftersom att jag inte hittat svart :-) men jag hittade det inte så nu undrar jag bara i Musses julfest eller vad den nu heter när alla blir insnöade och de ( filmen typ..) så är det en kortfilm om Nötknäpparen som Disney har gjort sin egna lilla version av LOL vem är berättaren? är det någon som vet det? känner igen rösten otroligt mkt men kan inte sätta spiken på vem det är...
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2008 vid 15:59
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Jag har sökt över hela internet ( på antagligen fel sidor eftersom att jag inte hittat svart :-) men jag hittade det inte så nu undrar jag bara i Musses julfest eller vad den nu heter när alla blir insnöade och de ( filmen typ..) så är det en kortfilm om Nötknäpparen som Disney har gjort sin egna lilla version av LOL vem är berättaren? är det någon som vet det? känner igen rösten otroligt mkt men kan inte sätta spiken på vem det är...

Menar du i den engelska originalversionen eller i den svenska dubben? I originalversionen är det i alla fall John Cleese.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2008 vid 16:00
Svenska dubbningen , :-)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 14:58

 Johan Wahlström har berättar rösten i Disneys version av nötknäpparten i filmen: Musse Piggs magiska jul,Julfest Hos Musse.. Samma som Hade Fred Flintas svenska röst i Viva Rock Vegas. WinkWinkWink

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 15:04
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Okej, det är ju inte bara kortfilmerna som är fula, hela serien är ful. Jag tar upp kortfilmerna som exempel för att de försöker påminna om de gamla mästerverken från Disneys tidiga dagar, men är oftast bara gapiga och fruktansvärt tjatiga. Jag kommer inte på något konkret exempel på intressanta saker just nu (jag är ingen manusförfattare).  Men varje avsnitt står Musse och fjantar sig på scen och Svarte Petter försöker stänga klubben, GÄSP... Molly Mus är mer händelserik än den här serien.
 
Ja självklart står Musse på scen när showen ska börja, det är hans jobb DUH!! I alla fall så är Svarte Petter bara med i några avsnitt. Du kanske borde ge Hos Musse en chans.LOLClap
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media