Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa uppföljaren?

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 16:00
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Björnbröder 2-
Först och främst så är du ju för j'vligt att göra en fortsättning på en film som har ett sånt bra slut och för det andra så gör de än riktigt dålig uppföljare. Samma sak här, dom måste bara fixa ihop huvudpersonen med någon så de blir ett kärlekspar! Dessutom så liknar filmen många andra filmer och har nästa identiska scener som:
 
Mulan-När Nita blir iordninggjord för bröllopet (Mulan i Mulan)
 
Tarzan-När Nita blir jagad av tvättbjörnarna (i Tarzan babianer)
 
Pocahontas-"Du klär lika bra i den som din mor gjorde" eller liknande säger Nitas far om hennes klänning (möjligen lite likt Pocahontas mors halsband? Wacko)
 
 
Gläppte förbi denna film en gång när den gick på Disneychannel och på den korta tiden jag såg hittade jag en massa "snodda" saker från andra disney-filmer. Känns lite onödigt att göra en uppföljare som mestadels är andra filmer i en enda röra. Nu har jag ju inte sett den så säger inte att det är så men det är mitt intryck av filmen.

jag måste bara säga att det här har hänt förut och väldigt ofta till på köpet jag lägger in en länk på en VÄLDIGT interesant video jag hittat

http://www.youtube.com/watch?v=vh84g8rC2oA


"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 22:37
Det finns ju även en scen i Svärdet i stenen där ett par hundar hoppar upp på Pysen och slickar honom i ansiktet. Och det är ju exakt samma som i början på Djungelboken när ett par vargar hoppar upp på Mowgli och slickar honom i ansiktet.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 16:47

Bästa uppföljaren är utan tvivel Bernard och Bianca i Australien. Den är faktiskt bättre än ettan, och ett stort antal av de andra klassikerna.

Bristen på sånger(förutom MacLeech's lilla visa på 10 sekunder) stärkte den väldigt seriösa handlingen, men filmen lyckas fortfarande vara rolig(Jake och särskilt Wilbur kan tackas för det). Filmen har också en av de mer uthärdliga kärleksberättelserna i en disneyfilm. 

--------------

Min åsikt om ett par andra, som folk har nämnt:

Lejonkungen II- Storyn lämnar en del att önska, kärleksekvenserna är för sliskiga mycket av tiden, och varför skulle de nödvändigtvis klippa bort Nukas, Vitanis och Ziras scener? De hade hjälpt filmen mycket. Några av de bästa sångerna i disneyhistorien- Min Musik är argumenterbart bättre eller jämnbra med Var Beredd, och en av de fem bästa skurksångerna i en disneyfilm. Den svenska versionen är den bästa, förresten. Nuka är fantastiskt rolig, men ändå intressant, och hans död är hjärtskärande.

Lejonkungen III: Hakuna Matata:
Bästa komedin Disney har gjort(jag har tyvärr aldrig sett Kejsarens nya stil, gör jag det kanske jag ändrar mig). Sångerna är inte mina favoriter dock. Definitivt en bra film.

Ringaren i Notre Dame II:
Har den,  har sett den... och minns inte ett skvatt.

Beauty and the Beast: The Enchanted Christmas(vet inte vad den heter på svenska):
Jag gillar den här- särskilt julgransängeln Angelique och Forte. Den engelska versionen har dessutom Bernadette Peters som Angelique. Peters var även Rita ur "Rita and Runt", en del av animaniacs som jag älskade för dess musik.

Bambi II: Hört att den är bra, har ej sett.

Aladdin: Jafars återkomst:
Inte lika bra som den första, men hade den härliga "Nummer Två". Annars kändes den mest som ett långt avsnitt ur Aladdin-serien, som är bra i och för sig...

Mulan II: Såg första halvtimmen, gav upp.

Den Lilla Sjöjungfrun II:
Klart sämre tecknad än ettan, ser mer ut som den klart billigare tv-serien. Småtråkig, men Melody var en klart djupare huvudfigur än Ariel. Organa var så mycket sämre än Ursula att det inte var sant. I genomgående, inte så mycket sämre än ettan, mestadels pga att Melodys personlighet>Ariels  

Pocahontas II: Jag gillade aldrig ettan så värst mycket, förutom sångerna. Jag minns att jag tyckte rätt okej om tvåan, men den är inget mästerverk. Gillade dock Nakomas design och hennes personlighet, hade gärna sett henne få en större roll i tvåan.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 17:00
Postad av RWB bokmal RWB bokmal skrev:

Bästa uppföljaren är utan tvivel Bernard och Bianca i Australien. Den är faktiskt bättre än ettan, och ett stort antal av de andra klassikerna.


Är det en uppföljare? Jag såg den aldrig som en.


Iallafall, jag tycker den okej, fast rätt tråkig och jag föredrar faktiskt "ettan".

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2010 vid 16:21
Det håller jag verkligen inte med dig om, jag tycker att ettan har dålig musik och är dåligt tecknad och dessutom tråkig och seg. Jag tycker deftinitivt som de flesta att bernard och bianca är dålig (tycker att bernard och bianca i australien är bättre, bättre tecknad, bättre musik), dessutom räknas bernard och bianca i australien till disneyklassikerna

En annan film där jag tycker att uppföljarna är bättre än ettan är nalle puh, gillar ej filmen om nalle puh, föredrar uppföljarna och serierna

Det finns många "dåliga" klassiker där uppföljarna är lika sega som ettorna, som aladdin, skönheten&odjuret, mulan, pocahontas, ringaren i notre dame, tarzan, atlantis, lilo och stitch och peter pan

De "bra" filmerna där uppföljarna är dåliga är bambi, askungen, lady och lufsen, 101 dalmatinerna, djungelboken, micke och molle och den lilla sjöjungfrun(2an är dålig, föredrar 1an och 3an).
dessa uppföljarna är tråkiga, sega och har dåliga karaktärer

Alla tre lejonkungen filmerna är bra, roliga och har bra raraktärer.

Är osäker på om lilla djungelboken filmerna räknas till uppföljarna.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2010 vid 17:11
Måste dessutom påpeka att dumbo 2, alice i underlandet 2 och aristocats 2 inte borde läggas ned, utan visas i biograferna och sedan släppas ut på DVD.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2010 vid 18:46
Att en del uppföljare läggs ner kan vi inte påverka. Storyn kanske inte funkar och då kan de ju inte ta risken att förlora en massa pengar, om det visar sig att det är bortkastat med tid.

 

 Aristocats 2, känner jag mig faktiskt inte så värst peppad på om jag ska vara ärlig. Det känns som att klassikern skulle bli förstörd. Det blir inte riktigt samma tecknarstil tror jag, och inte samma röster.

Tänk bara på hur "Ringaren i Notre Dame II" blev!Angry OuchShockedCryCensored När den kommer med svenkst tal på Youtube, ska jag inte ens snegla på den. Bevare mig väl om det blir en trea!ShockedSickDead Då blir jag bergis sängliggande i flera veckor. Storyn skulle säkert handla om att Frollo gör en återkomst, eller att en släkting ska hämnas honom! Nej, nej, nej och återigen nej!

För att återgå till ämnet:

Hittade en annan favvo bland uppföljarna.

.

 

Lejonkungen 3-Hakuna Matata: Okej, den är inte bättre än ettan, oh nej det är den inte, och det känns nästan som att klassikern blir lite förstörd. Men den är rolig som bara den och jag ser den när jag har tråkigt.LOL Jag gillar morbror Max med sina humörsvängningar och sina käcka repliker (Behöver jag säga att jag gillar Pierre Lindstedt?Smile). Timons mamma är också en bra karaktär. Några citat av morbror Max (och andra figurer som är i hans närhet för att det ska bli lätt att förstå!), se texten med färg:

 

Timon mamma: Har du sett Timon?

Morbror Max: Nej, det har jag inte! Noll benbrott, noll hjärnskakningar, vi har inte sett et spår av Timons framfart!

*taket till hålet rasar*

Morbror Max: Det...måste...vara...TIMOON! *Skriker så hela scenen skakar
Timons mamma: Timon på vakttjänst!

Morbror Max: Timon på vakttjänst?! Varför inte bespara mig hela besväret och slå ihjäl mig direkt! Slå ihjäl mig bara!

 

Timon: Bravo morbror Max! Inte en ett uns av överspel!

 

Morbror Max: Applådera så länge du kan! För det lär bli svårt utan händer!

 

Ja, nu minns jag inte riktigt allt de sa. Men filmen är en riktig må-bra-när-man-mår-dåligt-rulle så den får en stark trea av fem möjliga poäng.

 

 

 

 

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2010 vid 21:47
Det roliga är att man nästan glömt bort uppföljaren till Peter Pan. Jag tycker den är bra, bortsett från faktumet att de bytt ut krokodilen mot en bläckfisk och att alla har så pipiga röster. Annars är den en av mina favoriter.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 01:12

Det var inget direkt fel på den, det är sant.

Krok var i och för sig det roligaste med filmen, men det var han i originalet med. Jag gillar dock inte "I'll try" fin att lyssna på, men funkade inte så bra till filmen, hade varit bättre om de faktiskt hade Jane till att sjunga den.

Och det finns väldigt få disneyögonblick med samma humor som detta:

"Plikten kallar!"

*Seglar ut mot öppet hav på en flotte, med pampig "Rule Britannia" i bakgrunden.*

Varpå flotten sjunker i takt med musiken. :P

Hade dock gärna sett indianerna igen. 

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 14:18
När ändå folk pratar uppföljarcitat så måste jag få tillägga ett citat från Lejonkungen 2, det är ett sånt här typiskt citat, och man har hört det förut och sett det förut och är rätt så säker på att det ska hända, men jag fnissar ändå åt det varje gång jag ser det

Nuka: Vi ska bränna sessan, vi ska bränna sessan (en stor cirkel av eld runt honom, en liten stund ser man endast elden, sedan hans huvud som dyker upp med en obetalbar misstänksam min) Är det inte något som luktar bränt här?

Det ser så grymt kul ut så att man bara vill skratta, och så den lilla sången innan "Vi ska bränna sessan"Smile

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2010 vid 19:17
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Nuka: Vi ska bränna sessan, vi ska bränna sessan (en stor cirkel av eld runt honom, en liten stund ser man endast elden, sedan hans huvud som dyker upp med en obetalbar misstänksam min) Är det inte något som luktar bränt här?

Det ser så grymt kul ut så att man bara vill skratta, och så den lilla sången innan "Vi ska bränna sessan"Smile

 

Jag håller med dig till fullo! Nuka är ju kungen av humor i filmen. Jag vet inte varför men det känns som han är den bästa (nästan) i hela filmen. Han är så klumpig, och korkad på något sätt!LOL

 

Ja, men när han klagar på att han inte är den utvalde! Oh, jag ramlade av soffan, så mycket skrattade jag!

 

Nuka: Struntar väl jag i, jag är inte den utvalde! Jag är äldst, jag är starkast...jag är smartast! ÅH Termiter! (biter och skriker som en idiot medan Vitani flinar försmädligt.)

Nuka: Jag skulle bli en bra ledare om hon bara gav mig chansen!

Det där med smartast...hm...jag håller inte med om att han är smartast!Smile Snarare mest korkad!Tongue

 Edit: Nu står det rätt. Smile



Ändrad av Tinsan-girl - 24-mars-2010 vid 15:42
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2010 vid 19:59
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Nuka: Struntar väl jag i, jag är inte den utvalde! Jag är äldst, jag är starkast...jag är smartast! ÅH Termiter! (biter och skriker som en idiot medan Vitani flinar försmädligt.)

Nuka: Jag skulle bli en bra ledare om hon bara gav mig svansen!

ska det inte vara "...om hon bara gav mig chansen!"  ?

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2010 vid 20:20
nejdå om hon bara lämnar tillbaka den där svansen blir nuka nog en riktigt bra kung Tongue 
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2010 vid 20:37
Postad av Daniel Daniel skrev:

ska det inte vara "...om hon bara gav mig chansen!"  ?

 

Hmmmm...Jag kan ha missuppfattat det hela (har en ful tendens att höra fel!Embarrassed). Ska ta någon dag och kolla filmen. Är det 'chansen', ska jag självklart ändra citatet så fort jag hinner.

 

Har absolut ingen aning. Okej, ska kolla sen och ändra om det stämmer.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2010 vid 22:18
Jo, han är ju grymt kul, som sagt det är sällan som jag sörjer en skurks död i en Disneyfilm, fast med Nuka är det på något konstigt sätt fel, för hur det änär så går han upp på stenröset med orden "Jag gör det för dig mamma" även fast han senare säger för sig själv "och för mig" så blir det ändå fel att han ska dö, när även Zira sörjer så pass som hon gör så blir det faktiskt grymt sorgligt.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 15:40
Det skulle vara "chansen"! Mitt fel! Jag har alltid trott att han har sagt svansen!

 

Ja, men att höra fel kan hända den bästa, men det går alltid att ordna.Wink

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2015 vid 13:19
Djungelboken 2 är en av mina absoluta favoriter, för att den har så fin animation, fina sånger och mycket bra handling. Jag gillar också karaktären Shere Khaan. Gillar skarpt scenen, då Shere Khaan jagar Mowgli och tjejen i djungeln.

Betyg 5/10
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2019 vid 21:09
Personligen är jag väldigt kluven till uppföljare. En del uppföljare som till exempel Stitch! Experiment 626, Atlantis: Milos återkomst, Lejonkungen 3, Kejsarens Nya Stil 2: Kronks nya stil, Lady & Lufsen 2: Ludde på Äventyr samt Djungelboken 2 är bra i mitt tycke. Jag vet att några av dem jag nämnde inte direkt är omtyckta, men jag gillar dem, i de flesta fallen på grund av nostalgi.

En del andra uppföljare, som till exempel Ringaren i Notre Dame 2 är dock inte riktigt lika lyckade.

Den bästa uppföljaren är dock enligt mig Djungelboken 2, troligen mest på grund av nostalgi. xD

Om även Pixar-filmer inkluderas så tycker jag bäst om Toy Story 2. Big smile


Ändrad av TonyTonka - 08-februari-2019 vid 21:10
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2019 vid 21:53
Två uppföljare som jag växte upp med är Skönheten och Odjuret - Den Förtrollade Julen och Ludde på Äventur och tycker de håller både när man ser till animationen och story. De har båda bra musik som jag fortfarande lyssnar på och många nya men minnesvärda karaktärer :) 

Nu var de längesen jag såg dem men tyckte inte att Askungen/Lilla Sjöjungfrun 3 var värdelösa heller. Kanske inga mästerverk men helt klart ok underhållning! Det finns ju flera skämmiga uppföljare som Disney krystat fram men känns som de har bättre koll idag. Wreck-it-Ralph 2 var kul och Frozen 2 lär ju bli bra?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2019 vid 00:04
Bästa uppföljaren är tveklöst Bernard & Bianca I Australien. Den är till och med bättre än föregångaren! Den tog det bästa med originalet, vilket var huvudkaraktärernas kemi och satte dom i en helt annan typ av äventyr med utsökt animering, musik och komedi som jag tycker kan mäta sig med de allra bästa äventyrsfilmerna genom tiderna.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media