Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa uppföljaren?

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2008 vid 15:18
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag tycker det fins några bra uppföljare tex jafars återkomst ( den är ju bara underbar slår inte orgenalet men jag gillar den.)
 
 
Jag har hört att det inte är så många som tycker om den uppföljaren ( Att rövarnas konung är bättre) vilket jag tycker är konstigt, alltså det finns väl vissa som gillar den men som jag kan se det är det i majoriteten som tycker de^^ ialla fall... jag tycker själv att den är bra, eftersom att Anden kommer tillbaka! Big%20smile 
Men jag har sett rövarnas konung mest eftersom att jag har den så det kan bero på det oxå, ! : )
 
jag har faktis inte se rövarnas konug är den bra??Smile
 
 
Aaahh, fast låtarna är inte så bra och Jasmin ser konstig ut hehe annars tycker jag att den är bra, bra handling och saker och ting blir förklarade:)
 
På tal om , är inte "jafars återkomst" låtar bättre? ^^
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2008 vid 20:18
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag tycker det fins några bra uppföljare tex jafars återkomst ( den är ju bara underbar slår inte orgenalet men jag gillar den.)
 

 

Jag har hört att det inte är så många som tycker om den uppföljaren ( Att rövarnas konung är bättre) vilket jag tycker är konstigt, alltså det finns väl vissa som gillar den men som jag kan se det är det i majoriteten som tycker de^^ ialla fall... jag tycker själv att den är bra, eftersom att Anden kommer tillbaka! Big%20smile 

Men jag har sett rövarnas konung mest eftersom att jag har den så det kan bero på det oxå, ! : )

 

jag har faktis inte se rövarnas konug är den bra??Smile

 

 

Aaahh, fast låtarna är inte så bra och Jasmin ser konstig ut hehe annars tycker jag att den är bra, bra handling och saker och ting blir förklarade:)

 

På tal om , är inte "jafars återkomst" låtar bättre? ^^


På vilket sätt tycker du att Jasmine ser konstig ut ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2008 vid 15:07
konstig kanske var fel ord men hennes ögon är annorlunda och ansiktsformen... och jag är inget stort fan av de rosa kläderna ^^
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disneyfan97 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 09-maj-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera disneyfan97 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2008 vid 21:35
Mina favoriter är djungelboken 2 och lejonkungen 2
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2008 vid 11:47
Den bästa uppföljaren är nog Bambi 2, för den är så välgjord. Handlingen är också bra.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2008 vid 12:25
Håller med Bambi 2 är grymt bra för att vara en 2a
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 15:51
Vilka uppföljare kommer ni köpa framöver ? Jag kommer att skaffa Den Lilla Sjöjungfrun - Sagan Om Ariel. Och eventuellt Bambi 2.

Ändrad av disney_girl - 10-augusti-2008 vid 21:10
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 07:47
Tänker köpa Bambi 2 och möjligen någon av Askungen's uppföljare... rekommenderar ni dem? =)

Jag har två favoriter när det gäller uppföljare, dels Lejonkungen 2, jag har vuxit upp med både Lejonkungen och dess andra uppföljare, så även om originalet såklart är mkt bättre så existerar det inte för mig bara första filmen när någon säger Lejonkungen. Jag tycker att animeringen är väldigt fin, handlingen helt ok, och sångerna, speciellt Vi är en och Han finns i dig är väldigt bra^^

Bambi 2 såg jag igår, det kändes som om de hade lagt ner väldigt mycket tid på animeringen, vilket gjorde mig glad=) Den var dessutom skitrolig samtidigt som den kunde ha sina spännande stunder... Jag såg den på engelska och det var visserligen lite ovant, men rösterna var faktiskt väldigt söta^^ Och med tanke på att den är gjord så pass länge efter originalet (vilket inte Lejonkungen 2 är) så har de ju verkligen lyckats:O

Jag hoppas det är ok att dra upp gamla trådar så här... jag har inte hittat något om det i reglerna iaf?=)
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 19:26
självklart är det okej att dra upp gamla trådar, bara kul att detinte är samma vanliga på "aktiva-listan" ^^
 
Min favorituppföljare, även om jag i princip inte tycker om någon, är nog Lejonkungen 2 också. Håller med dig ankisten, animeringen är bra (utom den hemska datoranimerade elden) och framförallt sångerna samt Frank Ådahl gör det till en helt klar uthärdlig och lite söt film.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 20:52

Att dra upp gamla trådar är ofta ganska uppskattat av i alla fall mig, för precis som Sockerpajen säger så är det kul att det inte alltid är samma trådar som syns på Aktiva Trådar.

Jag är villig att hålla med er. Jag vet inte om jag tycker att Lejonkungen 2 är den bästa uppföljaren men den är helt klart bland de bättre. Det känns som en av de få uppföljarna som de faktiskt har satsat på och lagt lite tanke på att inte försöka förstöra orginalet eller karaktärerna. Visst, den kommer självfallet inte upp till ettans höjder men det gör ju väldigt få uppföljare. Just sångerna som ni nämnde, är ett stort plus för filmen och drar upp den ett par snäpp.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 20:22
Ja! jag håller med de ovanstående, alltid kul med nya trådar på Aktiva Trådar-listan Jag har dessutom inte sett den här tråden förut^^

Jag har ärligt talat inte sett så många uppföljare, jag har väl endast sett Tarzan 2, Lady och Lufsen 2, Jafars Återkomst, DLS 2, Pocahontas 2, Askungen 2 och Kejsarens Nya Stil 2

Jag tycker att ingen av dem var bra, förutom Lady och Lufsen 2 och Jafars Återkomst.
Ingen av dem når på långa vägar nära originalen, men de är ganska bra
Lady och Lufsen 2 är bra gullig, med Ludde och Angels kärlekshisoria och att han vill vara en gathund, som hans far en gång var(fast han inte vet det), är lite småkul sådär^^.
Många verkar tycka att Jafars Återkomst är dålig, men jag ser faktiskt inte den som dålig, jag tycker den är helt okej. Jag har inte sett Rövarnas konung, men den kanske är bra...
Jag har inte heller sett Lejonkungen 2, vilket verkar vara nåt jag har gått miste om när man ser folks reaktioner tidigare i tråden. Kanske borde försöka se den?


Ändrad av DisneyFanatic - 27-maj-2009 vid 20:32
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2009 vid 13:25
Disneys uppföljare har haft blandade kvalitet.
 
Vissa har varit sevärda, vissa har jag inte ens viljat sett och några fårtal har varit minst lika bra som första, jag kommer nämna några av de uppföljare som jag har sett och vad jag tycker.
 
Jafars Återkomst: Nästan lika bra som första men inte riktigt
Rövarnas konung: Den minst lyckade av alla tre men fullt sevärd
 
Mulan 2: Inte lika bra som första men den har en del humor och charm som fungerar bra
 
Lady och Lufsen 2: Nästan lika bra som första filmen, mycket gullig historia
 
Bambi 2: Den håller hög standad och är bland de bästa uppföljarna jag har sett som kan mäta sig med den första filmen, den ger svar på vissa frågetecken från första dessutom
 
Björnbröder 2: Håller typ samma standad som första
 
Lejonkungen 2, Simbas skatt: Håller samma standad som första filmen och den rättar till det som sker i första filmen, ni som sett filmen vet nog vad jag pratar om
Lejonkungen 3, Hakuna Matata: Den minst lyckade av alla tre filmerna men den bjuder på mycket humor och skämtar till en del scener från första filmen och man får veta lite mer om hur Simba, Timon och Pumbas kamratsskap byggs upp, man får som sagt se ur Timon och Pumbas synvinkel vilket är ett roligt koncept
 
Micke och Molle 2: Den första filmen är bland mina absoluta favoriter bland Disneyfilmer, därför var mina förväntningar höga med denna uppföljare. Den hade sin charm men var inte riktigt som jag hade hoppas. Jag hade hoppas på att den skulle varit bättre men sevärd var den iallafall
 
Det här är lite vad jag tycker om några uppföljare som jag minns att jag har sett.
 
Ibland blir man nöjd, ibland inte, så är det bara.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2009 vid 15:28
Här kommer min lilla lista!
 
Lady & Lufsen II-Ludde på äventyr: Riktigt bra! Rösterna här i Sverige är hur bra som helst, och jag gillar spänningen i den. Handlingen är bra och det är humor i filmen. Ganska ovanligt för en uppföljare. Den får en stark fyra av fem möjliga poäng.Clap
 
Lejonkungen II-Simbas skatt: Oerhört bra handling! Som Romeo & Julia ungefär, men här är slutet lyckligt. Sångerna är bra (Jag är nästan kär i Frank Ådahl för hans fina sångröst!Heart) och handlingen är bra. Lagom mycket humor och allvar. Full pott, det vill säga, fem poäng av fem!
 
Jafars återkomst: Jag gillar den. Big%20smile Den är riktigt spännande och rösterna är fantastiska! Dock är animeringen lite för olik första filmen, vilket gör att figurerna verkar lite "stela" i sina rörelser. Sedan var det en annan röst till Jafar här i Sverige, vilket gör att filmen får en ganska svag trea av fem  poäng. Men den är klart sevärd.
 
Den lilla sjöjungfrun II-Havets hemlighet: Jag blev mäkta imponerad när jag såg den första gången. Animeringen är så vacker så man kan gråta och sångerna är väldigt fina. Handlingen är lite lik första filmen, men slutet är oväntat. Fyra poäng av fem möjliga. De hade kunnat få behålla sina röster från förra filmen.
 
Pocahontas II-Resan till en annan värld: Ja, jag gillar den faktiskt. Slutet var dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Lite besviken blev jag faktiskt. Men den är klart sevärd. Tre poäng av fem möjliga.


Ändrad av Tinsan-girl - 12-augusti-2009 vid 12:44
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2009 vid 23:03
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:


Lejonkungen II-Simbas skatt: Oerhört bra handling! Som Romeo & Julia ungefär, men här är slutet lyckligt. Sångerna är bra (Jag är nästan kär i Frank Ådahl för hans fina sångröst!Heart) och handlingen är bra. Lagom mycket humor och allvar. Full pott, det vill säga, fem poäng av fem!
 
 
Jag håller med om det mesta du sagt (framförallt biten om Frank Åhdahl Embarrassed) men jag tycker definitivt inte att det är en 5/5 film.
 
Sångerna och den klart godkända animeringen drar upp det till 3/5 ungefär och den had ekanske kunnat få ännu bättre om det inte va för lite små saker.
 
1. Är det bara jag och min syster i hela världen som verkligen hatar scenen då Kouvu och Kiara hoppar in mellan Simba och Zira och ska övertala de att inte kriga mer. Alla repliker då säger då är så hjärtskärande cheesy och det känns pinsamt på något sätt.
("Du ska inte skada Kiara. Eller Simba)
("En vis kung sa till mig en gång att vi är en, jag förstod honom inte då. Nu gör jag det") Dead
 
2. CGI -elden, åh behöver jag säga något mer. Den där datoranimerade prylen som ska se ut som den passar in i 2D-världen, isch.
 
3. Den värsta grejen i hela filmen!
Att Mufasa är en #&¤$! sol! Han påminner om den irriterande baby-solen i Teletubbies och är så fel att jag bara vill gråta.
Scener som uppenbarelsen av Mufasas spöke och den helt perfekta scenen när han säger ("Glöm inte...") efter att Simba bestigit tronen fungerar så bra och är så starka.  De förstör allt det i denna filmen genom att ha en "sol-Mufasa" som säger kliché grejer som ("Bra gjort min son, vi är en")  Herre gud alltså, kan knappt beskriva hur mycket jag hatar vad de gjorde med Mufasa i denna filmen Stern%20Smile
 
Måste dock erkänna att filmen har sina bra saker också. Som nämt, Frank Åhdahl och sångerna är inte helt fel.
 
Tycker även om den lilla lilla replik som Nala säger när Simba är påväg att rädda Kiara från att trilla ner i ravinen. Floden håller på att tränga igenom barriären och Nala viskar för sig själv ("Simba"), innan hon ropar ut ("Simba! Floden!").  Vet inte riktigt varför jag tycker om just den sekvensen så mycket, tror det är för att det så enkelt och bra visar Nala och Simbas kärlek. Samtidigt så är det grymt soundtrack i den scenen vilket jag alltid är svag för...


Ändrad av Daniel - 11-augusti-2009 vid 11:51
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2009 vid 08:41
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Lejonkungen II-Simbas skatt: Oerhört bra handling! Som Romeo & Julia ungefär, men här är slutet lyckligt. Sångerna är bra (Jag är nästan kär i Frank Ådahl för hans fina sångröst!Heart) och handlingen är bra. Lagom mycket humor och allvar. Full pott, det vill säga, fem poäng av fem!
 
 
Jag håller med om det mesta du sagt (framförallt biten om Frank Åhdahl Embarrassed) men jag tycker definitivt inte att det är en 5/5 film.
 
Sångerna och den klart godkända animeringen drar upp det till 3/5 ungefär och den had ekanske kunnat få ännu bättre om det inte va för lite små saker.
 
1. Är det bara jag och min syster i hela världen som verkligen hatar scenen då Kouvu och Kiara hoppar in mellan Simba och Zira och ska övertala de att inte kriga mer. Alla repliker då säger då är så hjärtskärande cheesy och det känns pinsamt på något sätt.
("Du ska inte skada Kiara. Eller Simba)
("En vis kung sa till mig en gång att vi är en, jag förstod honom inte då. Nu gör jag det") Dead
 
2. CGI -elden, åh behöver jag säga något mer. Den där datoranimerade prylen som ska se ut som den passar in i 2D-världen, isch.
 
3. Den värsta grejen i hela filmen!
Att Mufasa är en #&¤$! sol! Han påminner om den irriterande baby-solen i Teletubbies och är så fel att jag bara vill gråta.
Scener som uppenbarelsen av Mufasas spöke och den helt perfekta scenen när han säger ("Glöm inte...") efter att Simba bestigit tronen fungerar så bra och är så starka.  De förstör allt det i denna filmen genom att ha en "sol-Mufasa" som säger kliché grejer som ("Bra gjort min son, vi är en")  Herre gud alltså, kan knappt beskriva hur mycket jag hatar vad de gjorde med Mufasa i denna filmen Stern%20Smile
 
Måste dock erkänna att filmen har sina bra saker också. Som nämt, Frank Åhdahl och sångerna är inte helt fel.
 
Tycker även om den lilla lilla replik som Nala säger när Simba är påväg att rädda Kiara från att trilla ner i ravinen. Floden håller på att tränga igenom barriären och Nala viskar för sig själv ("Simba"), innan hon ropar ut ("Simba! Floden!").  Vet inte riktigt varför jag tycker om just den sekvensen så mycket, tror det är för att det så enkelt och bra visar Nala och Simbas kärlek. Samtidigt så är det grymt soundtrack i den scenen vilket jag alltid är svag för...
 
 
 
 
Hej hopp! Roligt att vi är överens om Frank Ådahl! Big%20smile 
Hmmm...jag har inte riktigt tänkt på de där scenerna du slriver nu. Elden kan jag väl hålla med om till en viss del. Man ser nästan att den är datagjord, men musiken till den scenen är så pass bra att jag inte bryr mig. Wink (Japp, jag är CRAZY!)
 
Vill du ge filmen 3/5 får du göra det. Jag tål kritik, men jag måste få hålla fast vid mina åsikter.Tongue På ett forum får man tycka olika. Smile
 
 


Ändrad av Daniel - 11-augusti-2009 vid 11:51
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2009 vid 13:19
Hej!
 
Helt rätt inställning. Man ska stå för vad man tycker.
 
Jag tycker också om Lejonkungen 2, det finns nästan inget att klaga över enligt mig. Filmen har allt man kan begära igentligen.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2009 vid 19:54
Jag tycker det finns mycket att klaga på den här filmen men det kan ju bero på att jag älskar att klaga på, analysera och diskutera film.
Den har sina bra stunder men några dåliga också....
 
Glömde nämna två grymma scener! (Eller sekund långa moments som jag älskar...)
 
1. När Kiara är ute och jagar och elden börjar sprida sig över savannen. Simba vankar omkring på Lejonklippan, blickar snabbt över elden och när han har ryggen mot dne säger han "Nej". Vänder sig om. "Kiara!"
Älska älska, Frank Åhdahl, Simba, musiken. Allt är perfekt Thumbs%20Up
 
2. Ännu ett Simba moment Embarrassed
Den korta lilla biten då det zooomar ifrån Simbas ansikte till att man får se hela lejonklippan (under "En av oss"). Både jag och min syste rär överens om att Simba ser så sjukt snygg ut just då Approve  Jag vet han är ett tecknat lejon, men ändå, snygg...  
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2009 vid 14:41
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

3. Den värsta grejen i hela filmen!
Att Mufasa är en #&¤$! sol! Han påminner om den irriterande baby-solen i Teletubbies och är så fel att jag bara vill gråta.
Scener som uppenbarelsen av Mufasas spöke och den helt perfekta scenen när han säger ("Glöm inte...") efter att Simba bestigit tronen fungerar så bra och är så starka.  De förstör allt det i denna filmen genom att ha en "sol-Mufasa" som säger kliché grejer som ("Bra gjort min son, vi är en")  Herre gud alltså, kan knappt beskriva hur mycket jag hatar vad de gjorde med Mufasa i denna filmen Stern%20Smile
Du har så rätt! Varför, varför, varför är Mufasa en sol!? Visst, det var väl en fin tanke att han lyser ner från sin himmel däruppe men var man tvungen att göra det så bokstavligt? "Sol-Mufasa", som du så fint kallade honom, känns som en parodi på hur man valde att visa Mufasa efter hans död i ettan.
Jag har aldrig dragit kopplingen till bebis-solen i Teletubbies men det har du ju verkligen rätt i! Det kanske är därför man hatar den lite extra mycket - på grund av tragiska minnen från barndomen?Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2009 vid 19:23
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

3. Den värsta grejen i hela filmen!
Att Mufasa är en #&¤$! sol! Han påminner om den irriterande baby-solen i Teletubbies och är så fel att jag bara vill gråta.
Scener som uppenbarelsen av Mufasas spöke och den helt perfekta scenen när han säger ("Glöm inte...") efter att Simba bestigit tronen fungerar så bra och är så starka.  De förstör allt det i denna filmen genom att ha en "sol-Mufasa" som säger kliché grejer som ("Bra gjort min son, vi är en")  Herre gud alltså, kan knappt beskriva hur mycket jag hatar vad de gjorde med Mufasa i denna filmen Stern%20Smile
Du har så rätt! Varför, varför, varför är Mufasa en sol!? Visst, det var väl en fin tanke att han lyser ner från sin himmel däruppe men var man tvungen att göra det så bokstavligt? "Sol-Mufasa", som du så fint kallade honom, känns som en parodi på hur man valde att visa Mufasa efter hans död i ettan.
Jag har aldrig dragit kopplingen till bebis-solen i Teletubbies men det har du ju verkligen rätt i! Det kanske är därför man hatar den lite extra mycket - på grund av tragiska minnen från barndomen?Tongue
 
 
Mina minnen ifrån barndomen är just Lejonkungen. Som de nedrans uppföljar-älskande-skaparna på Disney lyckats förstöra lite med denna filmen. Jag tycker det är bättre att de gör lite halvdåliga nya filmer (som Kogänget och Vilddjurem) än att försöka dra ut ännu mer pengar än gamla vinnande koncept....
 
 
Och ja, den där bebis-solen i Teletubbies är ett ruggigt barnsdoms minne som säkert påverkar hur man ser på sol-Mufasa ShockedWink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Isabelle1995 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Isabelle1995 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2009 vid 18:49
Jag gillar Lejonkungen 3 :) Kanske för att jag verkligen älskar Timon och Pumbaa (L)Tongue
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2009 vid 09:57
Postad av Isabelle1995 Isabelle1995 skrev:

Jag gillar Lejonkungen 3 :) Kanske för att jag verkligen älskar Timon och Pumbaa (L)Tongue


Lejonkungen 3 är en mycket bra film. Den innehåller många roliga repliker. Speciellt när dom ska hjälpa Simba mot Scar.


- Det är något annorlunda med Timon

- Ja han har ju klänning
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 20:33
Min lista över bästa uppföljare:

nalle puh och jakten på christoffer robin

tigers film

nalle puh vännernas fest

nasses stora film

nalle puh vårkul med ru

puhs heffaklumphalloween

toy story 2

102 dalmatiner green closed

lejonkungen 3
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 20:54
Eliaspbo, vi har en liten regel här på forumet att man måste argumentera varför man tycker si och så. Det finns inte många som är intresserade av att läsa en enkel lista.

Sen är denna tråd om uppföljarna till klassikerna (filmerna på denna sida: http://www.magicmovies.se/filmkategori.asp?id=3 ) och du har nämnt endast en film i ditt föregående inlägg som tillhör Denna kategori (Lejonkungen 3), resten hör inte hit.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 21:07
Lejonkungen 2 & 3, 2:ans musik är riktigt bra, sen den mysiga historien går inte av för hackor heller. :)
3:an, sjukt rolig. Timon & Pumba är ju nått av de bättre disney gjort i komediväg :D
 
Lady & Lufsen 2, välgjord i både animering & musik.
sen gillade jag Thomas Peterssons instas som hundfångaren.. för det var väl han ?? :)
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2009 vid 15:49
Postad av Kenai_83 Kenai_83 skrev:

Lady & Lufsen 2, välgjord i både animering & musik.
sen gillade jag Thomas Peterssons instas som hundfångaren.. för det var väl han ?? :)
Jo visst är det Thomas Petersson. Han är ju klockren i den rollen Wink
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2010 vid 13:27
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag tycker knappt det finns någon bra uppföjare, möjligen Lejonkungen 2.


Men däremot så finns det väldigt många dåliga upföljare:

Den Lilla Sjöjungfrun 2 -

Man behöver bara säga att jag är allergisk mot Melody

 

Ringaren i Notre Dame 2 -

Hmm, va sorgligt, Quasi fick inte Esmeralda så vi kan göra en film till så han får en tjej!

 

Björnbröder 2-

Först och främst så är du ju för j'vligt att göra en fortsättning på en film som har ett sånt bra slut och för det andra så gör de än riktigt dålig uppföljare. Samma sak här, dom måste bara fixa ihop huvudpersonen med någon så de blir ett kärlekspar! Dessutom så liknar filmen många andra filmer och har nästa identiska scener som:

 

Mulan-När Nita blir iordninggjord för bröllopet (Mulan i Mulan)

 

Tarzan-När Nita blir jagad av tvättbjörnarna (i Tarzan babianer)

 

Pocahontas-"Du klär lika bra i den som din mor gjorde" eller liknande säger Nitas far om hennes klänning (möjligen lite likt Pocahontas mors halsband? Wacko)

 

 

Jag håller fullkommligt med dig om att dessa uppföljare är dåliga, de flesta uppföljare är dåliga för mig.

men jag gillar lejonkungen 2 och 3 och alla nalle puh-uppföljare, och även den lilla sjöjungfrun 3. Okej men de är de enda bra uppföljarna för mig eftersom resten saknar humor och handling.

Det var synd att dumbo 2 alice i underlandet 2 och aristocats 2 blev nedlagda

Ändrad av Eliaspbo - 17-januari-2010 vid 13:33
Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2010 vid 23:10
Jag har väl inte sett så många, men jag ska skriva de jag sett och vad jag tycker om dem.

Lejonkungen II:
Den är okej. Som Romeo & Julia, fast lite mer som kärlek.(Allvarligt, Romeo och Julia gifter sig väl typ 4 timmar efter att de har träffats. O.o) Låtarna är bra.
Lejonkungen III: Hakuna Matata:
Den är rolig. Jag gillar att man får se Timons familj och sången "Digga Tunnah" är rolig. :)

Ringaren i Notre Dame II:
Urk vad jag hatar den här. Animationen är dålig och jag har alltid gillat Esmeralda/Quasimodo så jag ogillar den där tjejen.

Beauty and the Beast: The Enchanted Christmas(vet inte vad den heter på svenska):
Belle ser för olik ut och den där orgeln är ju typ datoranimerad. D:

Bambi II:
Jag antar att den var okej, men jag tyckte att den var rätt tråkigt. 

Aladdin: Jafars återkomst:
Jag gillar den här väldigt mycket. Fast det var längesen så jag kommer inte ihåg så mycket. Den är inte bättre än den första.

Askungen II:
Inte så bra. Jag gillade bara den där med Anastasia.
Askungen III:
Den var faktiskt bra, fast inte bättre än ettan.

Mulan II:
Den är bra, men jag gillade aldrig ettan så.. xD.

Tarzan II:
Jag gillar den inte. Den är tråkig. :S

Den Lilla Sjöjungfrun II:
Ariel och Erik ser helt konstiga ut. :S Skurken(Organa) är inte lika bra som Ursula. Så jag gillar den väl inte så mycket, men den är okej.
Den Lilla Sjöjungfrun: Sagan om Ariel:
Jag förstår inte varför så många gillar den här. Det enda intressenta var att man fick reda på hur Ariel mamma dog.

Kronks nya stil:
Jag gillar den faktiskt bättre än ettan. O.o(Det kan vara för att jag var så van vid den riktiga Kejsarens nya stil när jag såg den.)

Pocahontas II:
Usch. Den här är en av de sämsta. Animationen är dåliga, särskilt John Smith(fast jag tror det var meningen). Visst, den följer historien, men jag gillade Pocahontas och John Smith bättre.

Lilo och Stitch uppföljare:
Jag har sett så många så jag kommer inte ihåg så mycket, men jag tror jag gillade de flesta.

Jag har säkert glömt någon.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 13:59

Uppföljare är något jag oftast inte klarar men jag har ett par stycken som jag tycker är bra, vissa faktiskt jättebra.

Lejonkungen 2 - För att den inte på något sätt förstör den första filmen, karaktärerna förlöjligas inte på något sätt, de har inte försökt att få den för lättsam och animationen är helt ok. Storyn är bra och musiken är underbar, helt enkelt en uppföljare som jag inte har något emot att se.
Bambi 2 - Samma här den förlöjligar inte den första filmen på något sätt, den är grymt söt. Animationen känns inte som animationen till en uppföljare och handlingen fungerar verkligen. Musiken är underbar och relationen mellan Bambi och hans pappa är jättefin. Det speciella med den här filmen är ändå att jag faktiskt grät till den, även fast jag vet att Bambi överlever (tack vare att den utspelar sig mitt i första filmen) så är scenen mot slutet på klippan så känslosam och vackert animerad.

Björnbröder 2 - Som jag faktiskt såg inte så många tyckte om. Grejen med det här att den gjordes endast för att Kenai ska få en tjej kan jag hålla sådär med om grejen var ju att han inte hade en chans att få en tjej alls i den första så det känns inte som en upprepning på det sättet. Men förbiser man det och lyssnar på bara musiken och ser på omgivningarna så är detta ännu en film som man inte märker att det är en uppföljare på animationen.

Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin - Den här tycker jag faktiskt är bättre än den första, det är ett riktigt äventyr med vacker musik och annat. Det som jag gillar mest med den är att det är egentligen inte bara skolan som Christoffer Robin pratar med Puh om, under allt detta så känns det som att han säger "En dag kommer jag att växa upp" och det märks mest i sångerna i den första sången "För alltid för evigt" så blir jag gråtfärdig av att de sjunger om helt olika saker. Pojken om att växa upp och björnen om att de alltid kommer vara tillsammans. När Puh sedan inser att det kanske inte alltid kommer vara så förmedlar han det genom att sjunga sången "Var än du nu är" och då går det inte att hålla sig längre utan man bara måste gråta.

 

Sedan finns det uppföljare som jag gillar sådär som Mulan 2 och Askungen 3 jag har ingen riktigt motivation till varför det är så, det bara är så. De går liksom att se på, men det är ju inte direkt det bästa man sett.

Och så finns det uppföljare som endast har lyckats grymt bra med musiken men där tar det stopp:
Pocahontas 2 och Den lilla sjöjungfrun 2 t.ex.
Sedan finns det dom som jag ratar helt. Högst upp på den listan står Ringaren i Notre dame 2.
Jag skulle vilja ta med Lilla sjöjungfrun 3 på någon av dessa listor men jag har tyvärr inte sett den än så det får vara.

Ändrad av Jeppe - 03-mars-2010 vid 14:20
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 14:15
"Bambi 2 - Samma här den förlöjligar inte den första filmen på något sätt, den är grymt söt. Animationen känns inte som animationen till en uppföljare och handlingen fungerar verkligen. Musiken är underbar och relationen mellan Bambi och hans pappa är jättefin. Det speciella med den här filmen är ändå att jag faktiskt grät till den, även fast jag vet att Bambi överlever (tack vare att den utspelar sig mitt i första filmen) så är scenen mot slutet på klippan så känslosam och vackert animerad."

Håller med om allt du skrev. Jag trodde jag var den ende som faktiskt tycker att Bambi 2 är en mycket duglig uppföljare/midquel.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 14:18
Trevligt att det inte bara är jag som tycker så :)
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media