Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Nightmare Before Christmas

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2007 vid 17:05
Jag ska också se den inom en snar framtid. Kanske ikväll.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 21:02
Såg klart den för ett tag sedan. Omdöme: Relativt kort (bara en dryg timme), *mycket* sång, lite sorglig, en annorlunda animation (dockfilm).
Men annars som en film brukar vara.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 22:39
"Men annars som en film brukar vara." ???
 
Edit. Såg precis filmen för 6-7 gången. Lika bra som alltid. Ställde fram min Jack-prydnad när eftertexten rullade. God jul alla goth-nissar där ute.


Ändrad av 101dalmatiner - 24-december-2007 vid 01:15
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 10:14
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"Men annars som en film brukar vara." ???
Händelseordningen. Först lite "information" om de olika "lägren" (gott och ont). Sedan får det onda framgångar, och efter det vinner till slut det goda.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 19:37
Åhå, du menar så. Ja om man tar det i VÄLDIGT runda slängar så. Filmen går ju mer ut på Jacks strävan att få uppleva en lyckad jul än hans kamp mot Oogie. Men du har givetvis rätt.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 22:18
Oogie har ju inte någon jättestor roll i filmen. Han framträder mer som ondskan itself i slutet, än som något annat i mina ögon. Faktum är att jag tänkte inte ens på att han fanns där förrän tomten blev nerskickad till Oogies håla.
Och ja, Jack vill ju få uppleva jul precis som de i Christmas Town, men hans traditioner och humor passar ju *inte riktigt* in där. Och därför "byter" han sida. Men vad händer med busungarna som skickar ner tomten till Oogie? Om det visas så mste jag ha missat det.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 22:22
De fick nog lite dåligt samvete eftersom de ledde borgmästaren och kompani till Oogies residens i slutet.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 21:28
Se där ja! Såg Nightmare för en vecka sedan, och nu var den ännu bättre än förra gången! Det verkar som den växer för varje år, och det är ju inte alls fel! Har dessutom börjat uppskatta musiken mer än tidigare. Alla låtar är förvisso inte lika bra, men det är ju faktiskt inte ofta ett soundtrack är over the top rakt igenom. Nåväl. Jag gillar den verkligen numera, och den har ju nånslags kult/klassiker-filt över sig. Mycket bra film, helt enkelt.
I genren har Nightmare nu klättrat om Corpse Bride samtidigt som den ligger mil efter Sweeney Todd (orättvis jämförelse, eftersom jag avgudar den sistnämnde).
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 23:42

Härliga tider. Jag köpte denna fantastiska utgåva för några veckor sedan.

Väntar nu på rätt kväll/natt att skicka i mästerverket i dvd-spelaren. Jack-bysten gör sig otroligt bra uppe på min tv-möbel och var mycket större än jag vågade hoppas. Ca 45 cm hög! En riktig dröm för en Burton-nörd som jag med andra ord.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 06:13
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Härliga tider. Jag köpte denna fantastiska utgåva för några veckor sedan.


Popcorn och film hos dig nästa helg då? ;)
- jag är en bacill
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 10:43
Du är välkommen.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 10:48
Önskar mig special utgåvan i julklapp. Inte den extra ordinära utgåvan som 101 Dalmatiner har köpt men en annan nästan lika fin.
 
Har aldrig sett "Nightmare before Christmas" innan så hoppas att jag inte blir besviken på den!
Har visserligen tyckt väldigt mycket om många andra Burton filmer såsom "Corpse Bride" "Edward Scissorhands" och "Sleppy Hollow"
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 12:05
Jag tror inte du ska bli besviken på den. Särskilt som du gillar Corpse Bride. Fast man bör ju ändå ha i åtanke även om de flesta glömmer bort det att Nightmare är en Henry Selick-film och inte en renodlad Burton-film.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 17:39
Jasså? Det hade jag faktiskt ingen aning om, att det inte var bara Burton som gjort filmen alltså. Nåväl, alltid lär man sig något nytt.

Ändrad av Sockerpajen - 12-december-2008 vid 12:50
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 18:19
Fast att säga att Burton inte har gjort filmen är nog även det att ta i lite för mycket. Han kom på grundidéen, skrev manuset, producerade filmen, ritade flera av dockornas design och var på plats större delen av inspelning. Han regiserade bara den inte.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 12:51
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Fast att säga att Burton inte har gjort filmen är nog även det att ta i lite för mycket. Han kom på grundidéen, skrev manuset, producerade filmen, ritade flera av dockornas design och var på plats större delen av inspelning. Han regiserade bara den inte.
 
Okej, fast jag sa faktiskt aldrig att han inte gjort filmen över huvudtaget, sa bara att jag inte visste att det inte var bara Burton som skapat "Nightmare"
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 14:31
Men vad jag menade var att Burton har skapat The Nightmare Before Christmas, han är bara inte filmens regisör.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 17:29
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Men vad jag menade var att Burton har skapat The Nightmare Before Christmas, han är bara inte filmens regisör.
 
 
Jaha, nu förstå jag vad du menar! Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 12:07
Great. Då är vi på samma våglängd igen. I kväll blir det Kalle och Chokladfabriken för 7e gången och inom kort lär det bli att skicka i Nightmare också.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2008 vid 17:24
God jul Burton-fans!!!
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2008 vid 18:51
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

God jul Burton-fans!!!


Haha! Jag käkar varmkorv och låtsas att det är sommar, men ikväll får det nog bli jul med jack och oogie boogie
- jag är en bacill
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2008 vid 12:51
Sommar? Uäääh!
 
"I hate sunshine! I hate horrible, wholesome sunshine! I hate it! I hate it! I hate, hate, hate...!"
 
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2008 vid 13:48
Jag älskar också den här filmen, sångerna är så bra att jag blir alldeles till mig, haha.  Jag har inte hunnit se den så många gånger, måste köpa specialutgåvan!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2009 vid 17:59
Sångerna är kanon. En mycket vacker film helt enkelt.
Till toppen
gutt View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-juli-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera gutt Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2009 vid 20:22
Registrerade bara för att säga att Jack's Lament är en helt fantastisk underbar otrolig fenomenal fabulös lysande förstklassig förträfflig makalös enastående sång.

This is Halloween, Oogie Boogies låt och Kidnap the Sandy Claws ligger strax bakom den.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2011 vid 11:47
Jag såg mästerverket på 3D Bluray inatt. Underbar börjar inte ens att beskriva den. Klockren konverterad 3D! Grymt snygg! God jul Burton-fans!

Jack Sparrington....
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2013 vid 14:02
Inatt kom jag hem från en ansträngande arbetsdag där man fått uthärda idiotiska Bieber-miffon och då passade det utmärkt att koppla av med denna bitterljuva juvel i 3D. Älskar den! Måste försöka spela PS2-spelet i år.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2015 vid 18:43
Jag såg mästerverket den 22:a December i 3D! 

Sedan spelade familjen brädspelet (http://alwaysboardneverboring.blogspot.se/2012/12/tim-burtons-nightmare-before-christmas.html) som är ganska kackigt... Vansinnigare regler får man leta efter.

Burton 4-ever!



PS. Har FORTFARANDE INTE lirat PS2-spelet!!!


Ändrad av Guybrush.Threepwood - 08-januari-2015 vid 18:43
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2016 vid 18:53
Såg "The Nightmare Before Christmas 3D" natten 1/12. Är det ingen annan som äger den utmärkta 3D-bluray-utgåvan?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2017 vid 14:00
Såg igår kväll "The Nightmare Before Christmas" i 3D.
Filmen är snart 25 år gammal men skulle kunna vara gjord igår.
Den kommer vara lika fantastisk om 25 år till.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media