Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Nightmare Before Christmas

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2007 vid 19:15
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Km's dubb av Nalle Puh och Km's dubb av Ducktales spöar ju alla avsnitt som inte är dubbade av dem. Alla Ducktales-avsnitt med "fel" röster är tråkiga (manusen också, fattar inte vad det beror på) och likaså Puh, måste hänga mycket på översättarna, jag garvar nästan aldrig åt Tiger när han låter som orginal-Tigger, men Wanngrens röst och repliker slår det mesta i dialogväg.
 
Bah!
 
Det ska vara Lasse Svensson/Media Dubbs dubbningar av de där tv-serierna. Tongue
 
Och ja, detta får bli det sista OT-inlägget i den här tråden. Vi får fortsätta denna diskussion på Dubbningshemsidans forum istället.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 17:12
Längtar till juletid och The Nightmare Before Christmas!!!
Till toppen
AnnaViktoria View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 02-oktober-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera AnnaViktoria Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 13:20
En av mina absoluta favoritfilmer. Tim Burton är husguden här hemma LOL
"Children throwing snowballs instead of heads?!"
Underbar underbar film.. kan se den hur många gånger som helst!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 14:18
Burton är fantastisk. Längtar så till Sweeney Todd (22 februari -08!).

Ändrad av 101dalmatiner - 12-december-2007 vid 21:59
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 17:45
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Burton är fantastisk. Längtar så till:
Det är bara du 101dalmatiner som kan se den där bilden, för den ligger lokalt på din dator. Den skulle ha legat på internet istället.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 17:58
Sweeney Todd, måntro?
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 21:56
Postad av Hades Hades skrev:

Sweeney Todd, måntro?
Filnamnet lyder så, så det kan man väl antagligen gissa på.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 22:53
Aha, okej... Jag glömde bort det i all hast och kopierade den bara från datorn. Låt se nu--- Nepp, jag kan inte för mitt liv hitta bilden igen. Damn.
 
 
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 22:54
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Postad av Hades Hades skrev:

Sweeney Todd, måntro?
Filnamnet lyder så, så det kan man väl antagligen gissa på.
 
Är det sant? Nåväl, den ska bli spännande att se i vilket fall.
December närmar sig (nåja), snart dags att plocka fram Nightmare... igen. Hoppas bli mer hänförd än senast.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 10:35
Vadå? Blev du inte hänförd senast?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 16:10
Nej, faktiskt inte. Grunden och miljöerna är fantastiska, men det kändes på nåt sätt som att man inte skulle fokuserat på att göra så extremt mycket musikal av det hela. Visserligen var väl musiken rätt bra (tänk på att jag bara har sett filmen två gånger, minns inte så mycket av musiken förutom "What's this") men det kändes som att det kanske sjöngs lite för mycket. Blev lite tjatigt. Jag hade väntat mig något annat, vet inte vad riktigt. I genren föredrar jag Corpse Bride, men ska självklart se om Nightmare... till jul.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 16:31

Oookej, för mycket sånger. Hm, jag kan ju inte säga att jag håller med då jag älskar varje sång i filmen och det är en av de få musikaler jag förstår mig på. Men åsikterna går i sär.

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 19:20
För mycket sånger i en musikal? ok.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 22:29
Ja, faktiskt. Jämfört med Disneyklassiker som kan klassas som musikaler, säg de som Alan Menken skrivit musik till, där känns det som det finns nån slags bättre balans och lagom med musik (Skönheten och Odjuret innehåller väl 7 musikinslag eller vad det är). Det samma gäller Mary Poppins. Vad jag minns av Nightmare sjungs det ungefär hela filmen igenom? Det kan mycket väl vara jag som minns fel, men det var i alla fall en känsla jag hade. Fritt fram att idiotförklara mig :P
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 23:04
Det är såvitt jag vet musik hela filmen igenom och det är inte långt mellan sångerna. Men jag skulle aldrig våga sätta den här filmen bredvid en disneyklassiker och jämföra dem. Nightmare är en renodlad musikal. Knappt någon av Disneyklassikerna är riktiga musikaler utan tecknade filmer med musikalnummer instoppade. Slutsats: The Nightmare Before Christmas är en äkta musikal alltså är det sångerna som för handlingen framåt snarare än den vanliga dialogen.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 23:27

Du kanske har rätt i det om Disneyklassikerna. Visserligen skulle jag nog ändå vilja kalla flera av dem för musikaler, men ok. Inte lika renodlade som Mary Poppins eller Nightmare då kanske. Men min uppfattning efter att ha sett om filmen i julas var att The Nightmare Before Christmas står sig sämre jämfört med andra "renodlade" musikaler jag sett (dvs nämnda Mary Poppins, Trollkarlen från Oz och Grease, typ). Däremot tycker jag som sagt att storyn och idén med Nightmare är kanon, och som julfilm är den förstås given, men jag hade nog hellre sett den som...ja, en disneyklassiker då, dvs animerad film med musikalinslag instoppade. Det är väl mer min grej. Kanske helt har ändrat uppfattning i december.

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2007 vid 22:07
Jag har nu fått tag på den här filmen. Tycker ni att jag ska se den nu på stubben alltså, eller ska jag vänta tills det närmar sig jul?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 05:21
ASAP.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 16:15
Vänta till veckan julafton infaller på. Men det är förstås bara mitt råd.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 18:41
Mitt med. Julfilmer gör sig helt klart bäst ju närmare jul som möjligt.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 18:44
Okej, tack för råden 101dalmatiner & Hades. Då gör jag så.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 18:04
Kanske funkar att se den nu omkring Halloween också?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 18:54

Jo, men då är Corpse Bride mer passande.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2007 vid 20:16
Längtar faktiskt riktigt mycket till att se om The Nightmare Before Christmas. Denna gång på större tv och med bättre ljud än senast. Det mår alla filmer bäst av. Har nu skaffat soundtracket också, som skall avnjutas i lagom portion innan titten. Jack Skellington står för dörren för att höja sitt betyg, och han är hjärtligt välkommen.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2007 vid 23:01
Jag har faktiskt aldrig sett The Nightmare Before Christmas och jag undrar om den är något att hänga i julgranen?
 
(Okej, det var ett jävligt dåligt skämt men ni förstår poängen Wink)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 22:14
Mja, jag tycker den är alldeles för överskattad. Så..mainstream. Ska jag vara ärlig så är det bara låten "What's this`" som är bra. Resten är bara tråkigt. Tongue
It's a piece of cake
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 22:00
Tråkigt? Yeah right. Bah, humbug!!
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2007 vid 10:11
Tycker den är bättre att se vid Halloween.
Disney 4ever
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 21:08
Såg om filmen idag. Något litet snäpp höjde den sig nog ändå. Älskar inledningen. Bäst i filmen (This is Halloween, this is Halloween!)
Julscenerna ger rätt skön julstämning, och Oogie-Boogie är dum i huvudet. Väl värd att se, men något av de lite segare sångnumren hade kunnats plocka bort. I och för sig är musiken överlag bra, men det kan bli för mycket av det goda (om det inte är det godaste, vilket det inte är i detta fallet).
 
There's children throwing snow-balls, instead of throwing heads.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2007 vid 14:25
Jag ska ta och se den ikväll eller imorgon. Ser verkligen fram emot det!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media