Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hitta Nemo

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2007 vid 13:31

Jag gillar förhållandet mellan Nemo och hans pappa.Embarrassed



Ändrad av Art_of_Minnie - 16-augusti-2009 vid 22:48
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2009 vid 12:23
Håller med om att Hitta Nemo är en mysig, underhållande och framförallt spännande film. Inte den bästa kanske men helt klart en av de mest genomarbetade.
 
En mycket bra film, det håller jag med om
MVH
   //Håkan
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2009 vid 17:05
I vanliga fall tycker jag faktiskt bättre om de gamla "handritade" klassikerna, men "Hitta Nemo" är faktiskt bra för att vara en dataanimerad film!Tongue
 
Den innehåller kärlek mellan far och son, sorg, (lite) ondska, vänskap, humor och värme.
 
"Hitta Nemo" känns mer som en tecknad film än som en film som har gjorts med datorns hjälp. Kanske inte "Skönheten och Odjuret" direkt, men filmen värmer faktiskt en mörk kväll.
 
Helt klart godkänd. Doris är min favorit i filmen!LOL Hon är bara för härlig när hon verkligen försöker komma ihåg allt, men sedan glömmer det.Clap
 
Fast Darla var ju gräslig!ShockedAngry Hade jag varit yngre, hade jag nästan fått mardrömmar!EmbarrassedTongue  


Ändrad av Tinsan-girl - 25-augusti-2009 vid 12:36
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2009 vid 13:02
Doris är klockren!
 
"Nemo..! (tankeverksamhetspaus) Vilken fint namn."
 
Sen gillar jag Bruce och hans gäng också, även om de inte är med så mycket. Kul att de har blandat in lite olika dialekter också, Bruce pratar skånska och sköldpaddan (vars namn jag för tillfället har tappat bort) pratar gotländska. Kul att höra nåt annat än bara stockholmska. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 19:27
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Doris är klockren!
 
"Nemo..! (tankeverksamhetspaus) Vilken fint namn."
 
Sen gillar jag Bruce och hans gäng också, även om de inte är med så mycket. Kul att de har blandat in lite olika dialekter också, Bruce pratar skånska och sköldpaddan (vars namn jag för tillfället har tappat bort) pratar gotländska. Kul att höra nåt annat än bara stockholmska. Tongue
 
Jag vet vad sköldpaddan som du skriver om heter. Han heter Flyt. Jag måste hålla med om att det är roligt att de blandar olika dialekter.Smile
 
Men är det göteborgska han pratar?Confused Är den skådespelaren från Gotland. Var så länge sen jag såg den nu, så jag har glömt.Embarrassed


Ändrad av Tinsan-girl - 31-augusti-2009 vid 12:00
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 19:36
Göteborgska? Nej, visst måste det vara gotländska?


Såg filmen häromdagen och måste bara säga att jag gillar Doris mer och mer för var gång jag ser henne. Och visst kan hon prata valska. ("Kaaaaan duuuu viiiisaaaa väääägeeen?") LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 20:08
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Göteborgska? Nej, visst måste det vara gotländska?


Såg filmen häromdagen och måste bara säga att jag gillar Doris mer och mer för var gång jag ser henne. Och visst kan hon prata valska. ("Kaaaaan duuuu viiiisaaaa väääägeeen?") LOL
 
Hmmmm...ja, du kanske har rätt. Jag är inte sådär superduktig på dialekter! Embarrassed
 
Jag tycker också om Doris. Hon är den som gör att filmen blir bra! Sedan gillar jag den blåvita fisken i akvariet, Rut eller vad hon heter. Lite småtokig. Det är ju sin egen spegelbild hon ser, inte sin syster!TongueLOL
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media